Nowości produktowe: W ciągu swojej 185-letniej historii marka Orbea wielokrotnie stawała na podium w takich dyscyplinach jak kolarstwo szosowe, MTB, triathlon, a ostatnio także szutrowe. Od 2022 roku Orbea bierze udział również w zawodach DH. Dzięki nowemu modelowi Rallon baskijski producent rowerów wprowadza na rynek rower, który zdobył tytuł Mistrza Świata i który może kupić każdy. Rallon jest również dostępny w trzech obiecujących wariantach enduro.
Dzięki 200 mm zawieszenia z przodu i z tyłu Rallon D-LTD jest gotowy na każdą trasę Pucharu Świata. Zaprojektowano ją z myślą o dużych skokach i dużych prędkościach w sporcie wyczynowym. Rallon kładzie nacisk na osiągi podwozia podczas zjazdów, zapewniając przyczepność i stabilność nawet na najtrudniejszych trasach DH. Według producenta, kinematyka jest dostrojona tak, aby redukować cofanie pedałów, co oznacza, że napięcie łańcucha ma niewielki wpływ na podwozie. Położenie tylnego punktu obrotu oddziela siły hamowania od tylnego trójkąta, co redukuje sprzężenie zwrotne podczas hamowania.

Z kolei progresywno-liniowa charakterystyka zapewnia większą przyczepność dzięki wrażliwej reakcji na niewielkie nierówności, odczuwalnemu wsparciu w środkowym zakresie skoku i, na końcu, wystarczającym rezerwom chroniącym przed uderzeniem w dno - kontynuuje Orbea w oficjalnym komunikacie. Można również dostosować krzywą charakterystyczną; w zależności od trasy można wybrać progresję od 25% do 30%. System podwozia GravityLink zastosowany w Rallonie zapewnia niski środek ciężkości. Dzięki umieszczeniu amortyzatora możliwie najniżej w ramie, system GravityLink zapewnia większą stabilność i kontrolę jazdy.
Orbea Rallon: niski środek ciężkości zapewniający większą kontrolę jazdy
Ponieważ amortyzator jest osadzony niżej, Orbea mogła również obniżyć górną rurę. W połączeniu z nisko umieszczonym suportem powoduje to znaczne obniżenie środka ciężkości. System GravityLink ma ukryty bonus: możliwość dodania dodatkowego ciężaru do suportu – sztuczka stosowana przez wiele zespołów mechaników startujących w Pucharze Świata. Można dodać jeden, dwa lub wszystkie trzy obciążniki (395 g, 95 g i 93 g), aby zwiększyć stabilność i przyczepność. W przypadku tras, na których wymagana jest szybsza reakcja i przyspieszenie, obciążniki można po prostu usunąć.
Rallon dostępny jest w czterech rozmiarach ramy (S, M, L, XL) i czterech wariantach: Oprócz rakiety zjazdowej Orbea oferuje również trzy wersje enduro Rallona: z tą samą ramą, ale z widelcem o skoku 180 mm i skokiem tylnego zawieszenia 170 mm. Wszystkie modele są dostępne w trzech opcjach kolorystycznych. Dostępne opcje to White Chic – Diamond Black (połysk) M6, Aloha Green – Fantasy Purple C. View (połysk) M7 i Nickel (mat) – Nickel Chrome (połysk) M8. Cena modelu DH D-LTD wynosi 7.999 euro, cena enduro waha się od 5.399 do 9.999 euro w przypadku topowego modelu E-LTD.
Sieć: www.orbea.com