Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-rowerykompletne kołaTesty

Haibike AllMtn TRN/IQ w teście: Stylowy, wszechstronny model z Pinion MGU

14 Maj 2025 by Michała Faissa

Test / E-MTB: Haibike przetasowuje karty w swojej serii AllMtn. Oprócz dobrze znanych modeli z silnikami Bosch lub Yamaha, model AllMtn TRN/IQ jest teraz wyposażony w jednostkę napędową i skrzynię biegów Pinion (MGU). Rowery AllMtn uważane są za szwajcarskie scyzoryki w ofercie Haibike – uniwersalne e-MTB do użytku sportowego. Przyjrzeliśmy się możliwościom nowego dodatku z Pinion MGU.

Rama i projekt: Karbon z Europy

W modelu AllMtn TRN/IQ firma Haibike wykorzystuje zupełnie nową, w pełni karbonową ramę. Zarówno rama główna, jak i tylny trójkąt są wykonane z tego lekkiego materiału. Ciekawy szczegół: rama nie jest produkowana na Dalekim Wschodzie, lecz w Portugalii – szacunek za ten krok! Wizualnie Haibike podąża swoją własną drogą. Linie są nowoczesne, z wyrazistymi krawędziami główki ramy. Nowy system tylnego zawieszenia z amortyzatorem wystającym do góry z górnej rury również przyciąga wzrok. Firma Haibike wykonała dobrą robotę integrując dość duży moduł Pinion MGU. Tak jak to ma miejsce obecnie, kable i przewody znikają w obudowie zestawu słuchawkowego. Elementy gumowe chronią ramę z tyłu. Rower jest dopuszczony do całkowitej masy 150 kg i mieści się w kategorii 4 ASTM – więc sprawy mogą być nieco bardziej szalone.



Napęd: Pinion MGU z baterią 800 Wh

Sercem systemu jest niewątpliwie Pinion MGU E1.12. Łączy umieszczony centralnie silnik o momencie obrotowym do 85 Nm (średnio, który nieznacznie różni się w zależności od biegu) ze zintegrowaną 12-biegową skrzynią biegów. Centrum sterowania oferuje aż 600% zakresu przełożeń. Zmiana biegów odbywa się elektronicznie, za pomocą dźwigni kciukowej na kierownicy, co daje poczucie wysokiej jakości. Dużym plusem skrzyni biegów jest możliwość zmiany biegów również na postoju lub podczas zjazdu – każdy, kto choć raz miał taką możliwość, szybko za tym zatęskni. Zamiast łańcucha zastosowano łatwy w utrzymaniu pasek węglowy. Dodatkowa masa MGU (ok. 4,1 kg) w porównaniu do klasycznych napędów jest częściowo rekompensowana przez pominięcie tylnej przerzutki i kasety, co zapewnia bardziej centralny środek ciężkości.



Zasilanie zapewnia bateria FitTube 800 o pojemności – nomen est omen – 800 Wh. Jednostka magazynująca energię jest wyjmowana i umieszczona w rurze dolnej, zabezpieczona klapką pomalowaną w kolorze ramy – to coś, czego nie widuje się często. Gumowa uszczelka chroni przed brudem i wodą, a blokada zabezpiecza baterię. Ważąc około 3,8 kg, akumulator Fit jest naprawdę lekki, pomimo aluminiowej obudowy. Ładowanie odbywa się poprzez port znajdujący się pod silnikiem.



Informacje o systemie wyświetlane są na wyświetlaczu Fit Master Node w górnej rurze, a poziom wsparcia można kontrolować za pomocą pilota Fit Remote Pure na kierownicy. Różne poziomy można zmieniać za pomocą „rockera”.

Haibike AllMtn TRN/IQ: Funkcje w szczegółach

Rowerem testowym był topowy model Haibike AllMtn CF 11 TRN/IQ za około 10.000 160 euro. Jeśli chodzi o ramę, Haibike stawia na najwyższą półkę: widelec RockShox ZEB Ultimate i amortyzator Super Deluxe Ultimate zapewniają 1900 mm skoku. Rower porusza się na kołach DT Swiss H 29 w konfiguracji typu mullet (27,5″ z przodu, 5″ z tyłu). Za hamowanie odpowiadają hamulce Magura MT170 i tarcze MDR-P. Sztyca regulowana w rozmiarze L oferuje przyzwoity skok 24,6 mm. Wybór opon bardzo nam się spodobał: Continental Kryptotal w wytrzymałej wersji Enduro z przodu i z tyłu – topowa opona o dobrej przyczepności i niskim zużyciu. Wyposażony w ten sposób nasz testowy rower o rozmiarze ramy L i bez pedałów ważył szanowane XNUMX kg. Dzięki temu jest to obecnie – biorąc pod uwagę pojemność akumulatora – najlżejszy rower elektryczny E-MTB z silnikiem Pinion MGU.



Ramki do zdjęć Haibike AllMtn TRN/IQ
widelec amortyzowany RockShox ZEB Ultimate
napęd Koło zębate MGU E1.12
akumulator 800 Wh
niemy RockShox Super Deluxe Ultimate
wirniki DT Swiss H1900
Opona VR Continental Kryptotal Enduro Miękki
Tętno opon Continental Kryptotal Enduro Miękki
przerzutka tylna Zębatka MGU
dźwignia zmiany biegów Zębatka TE-1
korba Zębatka 165 mm
przerzutka Ohne
Hamulec Magury MT5
tarcze hamulcowe Magura MDR-P 203/203mm
sztyca Limotech A4H 170mm (dł.)
siodło Sprzedam Royal Vivo
trzon Haibike Mostek++
Lenker Haibike TheBar+++

Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze, możesz kupić AllMtn CF 10 TRN/IQ za 8.500 euro. Tutaj dostajemy tę samą ramę, ale nieco odchudzoną specyfikację, obejmującą widelec RockShox Psylo Gold, amortyzator Super Deluxe Select+ i hamulce TRP Slate.

Na szlaku: Wygodny rower turystyczny o solidnych właściwościach

Jak jeździ się na wszechstronnym rowerze Pinion? Niesamowicie wygodne! Mimo raczej zjazdowej geometrii (kąt skrętu 64°, zasięg 485 mm w pozycji L), siedzisz wygodnie i wyprostowany. Haibike osiągnął tutaj dobry balans: rower jest wygodny na wycieczkach, ale nie obawia się również sportowej jazdy po szlakach.



AllMtn TRN/IQ sprawdza się szczególnie na płaskich, technicznych trasach z korzeniami i stopniami. Tylna oś pracuje delikatnie, zapewnia dużą przyczepność i jest komfortowa. Zapewnia duże poczucie bezpieczeństwa i zachęca do prostego odkrywania nowych ścieżek. Kiedy sytuacja naprawdę zaczyna się komplikować, podwozie pokazuje swoją wytrzymałość. Tylko przy dużej prędkości tylna część pojazdu wydaje się czasami nieco ospała i nie tak stabilna jak w specjalistycznych samochodach enduro – ale to pasuje do jego wszechstronnego charakteru.

Dzięki napędowi pasowemu rower jest niezwykle cichy podczas zjazdów – wspaniale! Podczas jazdy pod górę, skrzynia biegów Pinion MGU daje o sobie znać, przynajmniej na biegach od 1 do 4. Tutaj jest ona wyraźnie słyszalna. Na średnich biegach (5-8) poziom hałasu jest porównywalny z innymi mocnymi silnikami montowanymi centralnie, a na wyższych biegach staje się prawie niesłyszalny. Przerwy w zmianie biegów podczas podwójnych skoków biegów (4/5 i 8/9) są zauważalne, gdy na krótko wejdziesz w pustkę. Nam to nie przeszkadzało zbytnio podczas testów, ale dla wspinaczy technicznych może być to irytujące.



Tam, gdzie jest światło, jest również cień: biorąc pod uwagę cenę 10.000 5 euro, chcielibyśmy zobaczyć mocniejsze hamulce niż w Magurze MT1900 w najwyższym modelu. Koła DT Swiss H XNUMX są również solidne, ale w tym przedziale cenowym są raczej klasy podstawowej. Przewód w zestawie słuchawkowym jest funkcjonalny, ale nie dla każdego. Teoretycznie nisko położony napinacz pasa może być narażony na uszkodzenie przy silnych uderzeniach, chociaż podczas testów nie mieliśmy żadnych problemów.

Podsumowanie: Haibike AllMtn CF 11 TRN/IQ

Pro

  • Wysoki komfort
  • Zrównoważone właściwości jezdne
  • Innowacyjny układ napędowy
  • Stylowa rama wyprodukowana w UE

Contra

  • Wysoka cena
  • Hamulce powinny mocniej chwycić

fakty

materiał ramyWęgiel
rozmiar kołaCefal
typ napęduZębatka MGU
podróż160 / mm 160
Waga24,6 kg
Cena10.000 Euro
Sieć www.haibike.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Haibike AllMtn TRN/IQ to ekscytująca nowość na rynku rowerów elektrycznych MTB. To świetny, uniwersalny rower dla każdego, kto szuka wygodnego, a zarazem mocnego roweru do jazdy turystycznej i po szlakach, a także ceni sobie napęd pasowy Pinion, który nie wymaga częstej konserwacji. Stylowy design i rama „Made in EU” to kolejne argumenty. Trzeba jednak być gotowym na zapłacenie wyższej ceny za Pinion MGU i pójście na niewielkie kompromisy w zakresie hamulców i kół (w zależności od modelu). Jeśli możesz się z tym pogodzić i nie przeszkadzają Ci specyficzne cechy MGU (hałas, skoki przełączania), znajdziesz w nim wszechstronnego towarzysza do jazdy w terenie
tagi:cała góraE-MTBpolecaneHaibikeZębatka MGUrower terenowy

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Kask rowerowy na każdą okazję: Alpina Paranus

Specjalistyczny Stumpjumper 15 EVO

„Jeden rower, który rządzi wszystkimi szlakami”: Specjalistyczny Stumpjumper 15 EVO

Joao Almeida Tour de Szwajcaria

Tour de Suisse nr 4: Joao Almeida poważnie podchodzi do przełęczy Splügen

Lekki, wygodny, funkcjonalny – Flow 2.0 to mocny i wszechstronny model: Ochraniacze na kolana iXS Flow 2.0

Ekskluzywna współpraca wyścigowa pomiędzy Specialized i Brembo

Postępowy krok w rozwoju wyścigów grawitacyjnych: Ekskluzywna współpraca wyścigowa pomiędzy Specialized i Brembo

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull-Bora-hansgrohe i Soudal-Quick-Step: Specialized S-Works Prevail 3

Thok TP4-S i TP4

Po wielkim sukcesie: Thok TP4-S i TP4 – dwa nowe modele o świeżym wyglądzie

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Aerodynamiczny kask od Ineos Grenadiers – Kask Nirvana

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Aerodynamiczny kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Tucker 2Vi

Specjalna konstrukcja ze specjalnie dostrojonymi parametrami kół: Koła Crankbrothers Synthesis Alloy 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask AG2R La Mondiale marki Decathlon – Van Rysel RCR-F Aero

Nowy Cervélo Áspero 5: Nowy poziom wyścigów szutrowych?!

Nowe grupy kierownic typu drop bar do rowerów szosowych i szutrowych: SRAM Force AXS i Rival AXS 2025

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Aerodynamiczny kask od Picnic–PostNL – Lazer Vento KinetiCore

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH