Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemein

Zakazany Druid E: Nowe standardy w segmencie e-MTB?

2 Maj 2025 by Floriana Nowaka

 

Nowości produktowe: Forbidden Bike Co. prezentuje zupełnie nową platformę e-MTB Druid E. Dwa warianty modelu, jedna ujednolicona koncepcja: proporcjonalnie wymiarowane ramy, mocny napęd i kinematyka podwozia zoptymalizowana dla rowerów elektrycznych MTB.

Kanadyjska marka Forbidden prezentuje swój pierwszy rower elektryczny E-MTB – Druid E – dostępny w dwóch wersjach: Druid LitE i Druid CorE. Oba modele bazują na nowo opracowanej platformie Trifecta V3 i są wyposażone w system napędowy Avinox Drive System, który charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym, dużą zawartością energii i kompleksową łącznością.

Warianty modelu: Druid LitE i Druid CorE

Druid E jest dostępny w dwóch wersjach, które różnią się skokiem zawieszenia, pojemnością akumulatora i geometrią:

  •  Druid CorE (po lewej): skok 150 mm z tyłu, 160 mm z przodu; Bateria 800 Wh; 0,6° mniejszy kąt skrętu; Całkowita masa 22,6 kg (49,8 funta); dostępne również w trzech zestawach do samodzielnego montażu.
  • Druid LitE (po prawej): skok 140 mm z tyłu, 150 mm z przodu; Bateria 600 Wh; Całkowita waga 20,8 kg (45,9 funta); dostępny w trzech wariantach wyposażenia.

Napęd: System napędowy Avinox

Obydwa modele są wyposażone w Układ napędowy Avinox wyposażony. System dostarcza Moment obrotowy 105 Nm na stałe (do 120 Nm w trybie doładowania) i osiąga Moc szczytowa do 1.000 XNUMX watów. Jednostka silnika i akumulatora waży 2,52 kg. Akumulatory dostępne są w dwóch rozmiarach: 600 Wh (2,87 kg) i 800 Wh (3,74 kg). Producent podkreśla funkcję szybkiego ładowania: 0–75% naładowania w 90 minut.

Obsługiwany jest poprzez 2-calowy wyświetlacz dotykowy OLED z intuicyjnym przewodnikiem użytkownika. Wyświetlacz, tryby wspomagania i wiele innych parametrów można dostosować za pomocą aplikacji. Częścią systemu są także bezprzewodowe sterowanie za pomocą kierownicy i możliwość połączenia z urządzeniami mobilnymi.

Platforma ramy i geometria

Zakazany Druid E

Umierać Platforma Trifecta V3 opiera się na czteropunktowym układzie zawieszenia z wysokim punktem obrotu i pionowo zamontowanym amortyzatorem. Według producenta takie rozwiązanie pozwala na efektywną integrację układu napędowego oraz zapewnia większy odstęp dla długich sztyc regulowanych (do 180 mm dla rozmiaru ramy S1).

Geometria podąża za koncepcją OneRide Proporcjonalne Rozmiarowanie – podejście, w którym długość tylnego trójkąta i kąt siodełka są regulowane w zależności od rozmiaru ramy. Celem jest uzyskanie wypośrodkowanej pozycji siedzącej i spójnych właściwości jezdnych bez względu na rozmiar ciała. Według producenta geometria jest zorientowana na zjazdy: wysoki przód, płaskie kąty skrętu, krótkie korby i układ kół typu „mult” (większe koło z przodu, mniejsze koło z tyłu) zapewniają kontrolę i zwrotność.

Zakazany Druid E

Forbidden Druid E – Cechy techniczne

  • Łącznik wahacza węglowego: Sztywny, lekki, zmniejsza masę nieresorowaną i chroni amortyzator przed siłami bocznymi.
  • 18-zębowa stalowa rolka napinająca z łożyskami Enduro:Trwałe i dostosowane do nowoczesnych napędów.
  • Zgodność z AXS:Modele z modułem SRAM AXS posiadają kabel połączeniowy do zasilania poprzez główny akumulator.
  • Indywidualna ochrona ramy:Dolne widełki ramy, widełki siodełka, rura dolna i osłona silnika zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby pasowały do ​​kształtu ramy.
  • Kompatybilność z koszykiem na bidon:Nawet przy małych rozmiarach ramy zmieści się butelka wody o pojemności 26 uncji.
  • GwarancjaPodobnie jak wszystkie ramy karbonowe, Forbidden Druid E jest wykonany z Gwarancja na całe życie dostarczona.

 

WEB: www.forbiddenbike.com

tagi:SpadekE-RowerE-rower górskiE-MTBZakazany Druid Ewiadomości mtbAktualności - LIB industrywmtb

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

Related Stories

  • Ogólnie: Najważniejsze wydarzenia XLC dla rowerzystów górskich 2018
  • Rowery górskie Ghost E-ASX 2025: Połączenie mocy elektrycznej i inteligentnej wszechstronności
  • Najważniejsze cechy KTMa: Innowacja spotyka się z austriacką tradycją
  • Innowacyjny wszechstronny w teście: Bull's Sonic Evo AM2
  • Nowości produktowe: Flyer wprowadza na rynek nowe elektryczne rowery górskie: bardziej sportowe, szybsze i lżejsze z nowym napędem i ramą?
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH