Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Ogólne

Zakazany Druid E: Nowe standardy w segmencie e-MTB?

2 Maj 2025 by Floriana Nowaka

 

Nowości produktowe: Forbidden Bike Co. prezentuje zupełnie nową platformę e-MTB Druid E. Dwa warianty modelu, jedna ujednolicona koncepcja: proporcjonalnie wymiarowane ramy, mocny napęd i kinematyka podwozia zoptymalizowana dla rowerów elektrycznych MTB.

Kanadyjska marka Forbidden prezentuje swój pierwszy rower elektryczny E-MTB – Druid E – dostępny w dwóch wersjach: Druid LitE i Druid CorE. Oba modele bazują na nowo opracowanej platformie Trifecta V3 i są wyposażone w system napędowy Avinox Drive System, który charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym, dużą zawartością energii i kompleksową łącznością.



Warianty modelu: Druid LitE i Druid CorE

Druid E jest dostępny w dwóch wersjach, które różnią się skokiem zawieszenia, pojemnością akumulatora i geometrią:

  •  Druid CorE (po lewej): skok 150 mm z tyłu, 160 mm z przodu; Bateria 800 Wh; 0,6° mniejszy kąt skrętu; Całkowita masa 22,6 kg (49,8 funta); dostępne również w trzech zestawach do samodzielnego montażu.
  • Druid LitE (po prawej): skok 140 mm z tyłu, 150 mm z przodu; Bateria 600 Wh; Całkowita waga 20,8 kg (45,9 funta); dostępny w trzech wariantach wyposażenia.

Napęd: System napędowy Avinox

Obydwa modele są wyposażone w Układ napędowy Avinox wyposażony. System dostarcza Moment obrotowy 105 Nm na stałe (do 120 Nm w trybie doładowania) i osiąga Maksymalna wydajność do 1.000 Wat. Jednostka silnika i akumulatora waży 2,52 kg. Akumulatory dostępne są w dwóch rozmiarach: 600 Wh (2,87 kg) i 800 Wh (3,74 kg). Producent podkreśla funkcję szybkiego ładowania: 0–75% naładowania w 90 minut.



Obsługiwany jest poprzez 2-calowy wyświetlacz dotykowy OLED z intuicyjnym przewodnikiem użytkownika. Wyświetlacz, tryby wspomagania i wiele innych parametrów można dostosować za pomocą aplikacji. Częścią systemu są także bezprzewodowe sterowanie za pomocą kierownicy i możliwość połączenia z urządzeniami mobilnymi.

Platforma ramy i geometria

Zakazany Druid E

Umierać Platforma Trifecta V3 opiera się na czteropunktowym układzie zawieszenia z wysokim punktem obrotu i pionowo zamontowanym amortyzatorem. Według producenta takie rozwiązanie pozwala na efektywną integrację układu napędowego oraz zapewnia większy odstęp dla długich sztyc regulowanych (do 180 mm dla rozmiaru ramy S1).



Geometria podąża za koncepcją OneRide Proporcjonalne Rozmiarowanie – podejście, w którym długość tylnego trójkąta i kąt siodełka są regulowane w zależności od rozmiaru ramy. Celem jest uzyskanie wypośrodkowanej pozycji siedzącej i spójnych właściwości jezdnych bez względu na rozmiar ciała. Według producenta geometria jest zorientowana na zjazdy: wysoki przód, płaskie kąty skrętu, krótkie korby i układ kół typu „mult” (większe koło z przodu, mniejsze koło z tyłu) zapewniają kontrolę i zwrotność.

Zakazany Druid E

Forbidden Druid E – Cechy techniczne

  • Łącznik wahacza węglowego: Sztywny, lekki, zmniejsza masę nieresorowaną i chroni amortyzator przed siłami bocznymi.
  • 18-zębowa stalowa rolka napinająca z łożyskami Enduro:Trwałe i dostosowane do nowoczesnych napędów.
  • Zgodność z AXS:Modele z modułem SRAM AXS posiadają kabel połączeniowy do zasilania poprzez główny akumulator.
  • Indywidualna ochrona ramy:Dolne widełki ramy, widełki siodełka, rura dolna i osłona silnika zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby pasowały do ​​kształtu ramy.
  • Kompatybilność z koszykiem na bidon:Nawet przy małych rozmiarach ramy zmieści się butelka wody o pojemności 26 uncji.
  • GwarancjaPodobnie jak wszystkie ramy karbonowe, Forbidden Druid E jest wykonany z Gwarancja na całe życie dostarczona.

 



WEB: www.forbiddenbike.com

tagi:SpadekE-RowerE-rower górskiE-MTBZakazany Druid Ewiadomości mtbAktualnościwmtb

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Rotwild R.X735 Pro: Lekki rower elektryczny MTB o doskonałych osiągach na szlaku
  • Ogólnie: Najważniejsze wydarzenia XLC dla rowerzystów górskich 2018
  • Najważniejsze momenty wąsów 2026: Wszechstronne rowery elektryczne dla każdego
  • Obudowa TP4: Wygraj nowy rower elektryczny!
  • Rowery górskie Ghost E-ASX 2025: Połączenie mocy elektrycznej i inteligentnej wszechstronności
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH