Wielki zaszczyt dla Bulls Vuca EVO AM 2: E-Fully jest teraz „Dobrem Kultury Technicznej” i stanowi część stałej wystawy w Centrum Transportu Niemieckiego Muzeum. To również zasługa Pinion MGU, który stanowi ostatni etap przekształcania roweru w pojazd.
Wiele rowerów elektrycznych może pochwalić się nagrodami za wzornictwo i wskazówkami zakupowymi. Jednak to, co osiągnął Bulls Vuca EVO AM 2, jest wyjątkowe: po umieszczeniu go w Centrum Transportowym Deutsches Museum, może on oficjalnie nazywać się „Dobrem Kultury Technicznej”. I to o czymś świadczy, ponieważ z jednej strony rowery – niezależnie od tego, czy są wyposażone w silnik elektryczny, czy nie – są rzadkością na stałej wystawie muzeum. Z drugiej strony, nie zdarza się często, aby zupełnie nowy produkt miał dostęp do czcigodnych sal technologii transportowej – o tym, czy nadaje się do muzeum, zazwyczaj decyduje się dopiero retrospektywnie.

Całkowicie zintegrowana koncepcja z jednostką silnik-skrzynia biegów
Jak Bulls Vuca tego dokonali? Oczywiście, dużą rolę w sukcesie odgrywa zespół silnika i skrzyni biegów Pinion. MGU („Motor-Gearbox Unit”) to ostatni, decydujący krok od roweru z silnikiem pomocniczym w stronę całkowicie zintegrowanej koncepcji, która łączy poszczególne komponenty w jedną całość. A w przypadku Bulls Vuca jest to coś więcej niż tylko suma poszczególnych części.
Po pierwsze, w MGU poszczególne funkcje silnika i obwodu są optymalnie skoordynowane ze sobą. Elektronicznie sterowana dwunastobiegowa skrzynia biegów z opcją Smartshift jest niezwykle przyjazna dla użytkownika i dostosowana do maksymalnej funkcjonalności podczas jazdy po szlakach; Mimo wysokiego momentu obrotowego silnika nie jest możliwe przeciążenie skrzyni biegów przy zmianie biegów.

Ponadto MGU optymalizuje również działanie podwozia „4-Link Swingarm” w Bulls Vuca. Ponieważ tylna przerzutka i kaseta zębatek zostały wyeliminowane z tylnego wahacza, masa nieresorowana uległa zmniejszeniu, co pozwoliło zawieszeniu reagować szybciej i bardziej czule.
Idealnie harmonijne zespoły
I tym sposobem proces „stawania się pojazdem” dla E-MTB jest zakończony: tam, gdzie kiedyś (lub do niedawna) poszczególne, częściowo wymienne komponenty współgrały ze sobą mniej lub bardziej dobrze, teraz widzimy zoptymalizowaną interakcję komponentów, o których nie da się już myśleć indywidualnie. Elektroniczna skrzynia biegów nie działa bez dużego akumulatora o mocy 800 lub 1.000 Wh, a zawieszenie Bulls Vuca o skoku 150 mm zostało opracowane specjalnie do użytku w rowerach elektrycznych MTB.
Dzięki temu Bulls Vuca staje się kamieniem milowym w historii rozwoju elektrycznych rowerów górskich, a raczej samych rowerów górskich, które, jak uważa wielu ekspertów, osiągnęły swój pełny potencjał dopiero po wprowadzeniu silnika elektrycznego. Rower ten z całą pewnością zasłużył na miejsce w Deutsches Museum; Jest to również zapowiedź wystawy poświęconej rowerom górskim, którą muzeum będzie prezentować od tej jesieni. Co najważniejsze, Bulls Vuca jest już dostępny w sklepach specjalistycznych – co nie jest zbyt powszechne w przypadku eksponatów muzealnych…
