Wielki zaszczyt dla Bulls Vuca EVO AM 2: E-Fully jest teraz „Dobrem Kultury Technicznej” i stanowi część stałej wystawy w Centrum Transportu Niemieckiego Muzeum. To również zasługa Pinion MGU, który stanowi ostatni etap przekształcania roweru w pojazd.
Wiele rowerów elektrycznych może pochwalić się nagrodami za wzornictwo i wskazówkami zakupowymi. Jednak to, co osiągnął Bulls Vuca EVO AM 2, jest wyjątkowe: po umieszczeniu go w Centrum Transportowym Deutsches Museum, może on oficjalnie nazywać się „Dobrem Kultury Technicznej”. I to o czymś świadczy, ponieważ z jednej strony rowery – niezależnie od tego, czy są wyposażone w silnik elektryczny, czy nie – są rzadkością na stałej wystawie muzeum. Z drugiej strony, nie zdarza się często, aby zupełnie nowy produkt miał dostęp do czcigodnych sal technologii transportowej – o tym, czy nadaje się do muzeum, zazwyczaj decyduje się dopiero retrospektywnie.

Całkowicie zintegrowana koncepcja z jednostką silnik-skrzynia biegów
Jak Bulls Vuca tego dokonali? Oczywiście, dużą rolę w sukcesie odgrywa zespół silnika i skrzyni biegów Pinion. MGU („Motor-Gearbox Unit”) to ostatni, decydujący krok od roweru z silnikiem pomocniczym w stronę całkowicie zintegrowanej koncepcji, która łączy poszczególne komponenty w jedną całość. A w przypadku Bulls Vuca jest to coś więcej niż tylko suma poszczególnych części.
Po pierwsze, w MGU poszczególne funkcje silnika i obwodu są optymalnie skoordynowane ze sobą. Elektronicznie sterowana dwunastobiegowa skrzynia biegów z opcją Smartshift jest niezwykle przyjazna dla użytkownika i dostosowana do maksymalnej funkcjonalności podczas jazdy po szlakach; Mimo wysokiego momentu obrotowego silnika nie jest możliwe przeciążenie skrzyni biegów przy zmianie biegów.

Ponadto MGU optymalizuje również działanie podwozia „4-Link Swingarm” w Bulls Vuca. Ponieważ tylna przerzutka i kaseta zębatek zostały wyeliminowane z tylnego wahacza, masa nieresorowana uległa zmniejszeniu, co pozwoliło zawieszeniu reagować szybciej i bardziej czule.
Idealnie harmonijne zespoły
W ten sposób proces „stawania się pojazdem” dla E-MTB dobiegł końca: tam, gdzie kiedyś (lub do niedawna) poszczególne, częściowo wymienne komponenty harmonizowały mniej lub bardziej dobrze, teraz widzimy zoptymalizowaną współpracę komponentów, których nie da się już postrzegać indywidualnie. Elektroniczna skrzynia biegów nie działa bez dużego akumulatora układu napędowego o mocy 800 lub więcej. 1.000 Watogodziny, a 150-milimetrowa rama Bulls Vuca została opracowana wyłącznie do użytku w rowerach elektrycznych MTB.
Dzięki temu Bulls Vuca staje się kamieniem milowym w historii rozwoju elektrycznych rowerów górskich, a raczej samych rowerów górskich, które, jak uważa wielu ekspertów, osiągnęły swój pełny potencjał dopiero po wprowadzeniu silnika elektrycznego. Rower ten z całą pewnością zasłużył na miejsce w Deutsches Museum; Jest to również zapowiedź wystawy poświęconej rowerom górskim, którą muzeum będzie prezentować od tej jesieni. Co najważniejsze, Bulls Vuca jest już dostępny w sklepach specjalistycznych – co nie jest zbyt powszechne w przypadku eksponatów muzealnych…


