Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

AllgemeinSpektrum

Poprzez „stanie się pojazdem” do muzeum: Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu

3 Maj 2025 by Kacper Gebel

Wielki zaszczyt dla Bulls Vuca EVO AM 2: E-Fully jest teraz „Dobrem Kultury Technicznej” i stanowi część stałej wystawy w Centrum Transportu Niemieckiego Muzeum. To również zasługa Pinion MGU, który stanowi ostatni etap przekształcania roweru w pojazd.

Wiele rowerów elektrycznych może pochwalić się nagrodami za wzornictwo i wskazówkami zakupowymi. Jednak to, co osiągnął Bulls Vuca EVO AM 2, jest wyjątkowe: po umieszczeniu go w Centrum Transportowym Deutsches Museum, może on oficjalnie nazywać się „Dobrem Kultury Technicznej”. I to o czymś świadczy, ponieważ z jednej strony rowery – niezależnie od tego, czy są wyposażone w silnik elektryczny, czy nie – są rzadkością na stałej wystawie muzeum. Z drugiej strony, nie zdarza się często, aby zupełnie nowy produkt miał dostęp do czcigodnych sal technologii transportowej – o tym, czy nadaje się do muzeum, zazwyczaj decyduje się dopiero retrospektywnie.

Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu
Skrzynia biegów Pinion MGU stanowi serce „rozwoju pojazdu” poprzez integrację silnika i zmiany biegów, a także optymalizację zawieszenia.

Całkowicie zintegrowana koncepcja z jednostką silnik-skrzynia biegów

Jak Bulls Vuca tego dokonali? Oczywiście, dużą rolę w sukcesie odgrywa zespół silnika i skrzyni biegów Pinion. MGU („Motor-Gearbox Unit”) to ostatni, decydujący krok od roweru z silnikiem pomocniczym w stronę całkowicie zintegrowanej koncepcji, która łączy poszczególne komponenty w jedną całość. A w przypadku Bulls Vuca jest to coś więcej niż tylko suma poszczególnych części.

Dr Lukas Breitwieser z Deutsches Museum (w środku), menadżer marki Bulls Friedemann Schmude i Sabrina Weiß z Pinion.
Ponad 1.000 watogodzin akumulatora pozwala na bardzo długie wycieczki szlakowe.

Po pierwsze, w MGU poszczególne funkcje silnika i obwodu są optymalnie skoordynowane ze sobą. Elektronicznie sterowana dwunastobiegowa skrzynia biegów z opcją Smartshift jest niezwykle przyjazna dla użytkownika i dostosowana do maksymalnej funkcjonalności podczas jazdy po szlakach; Mimo wysokiego momentu obrotowego silnika nie jest możliwe przeciążenie skrzyni biegów przy zmianie biegów.

Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu
Bulls Vuca i przekrój modelu MGU stanowią obecnie część stałej wystawy w Centrum Transportowym Deutsches Museum.

Ponadto MGU optymalizuje również działanie podwozia „4-Link Swingarm” w Bulls Vuca. Ponieważ tylna przerzutka i kaseta zębatek zostały wyeliminowane z tylnego wahacza, masa nieresorowana uległa zmniejszeniu, co pozwoliło zawieszeniu reagować szybciej i bardziej czule.

Idealnie harmonijne zespoły

I tym sposobem proces „stawania się pojazdem” dla E-MTB jest zakończony: tam, gdzie kiedyś (lub do niedawna) poszczególne, częściowo wymienne komponenty współgrały ze sobą mniej lub bardziej dobrze, teraz widzimy zoptymalizowaną interakcję komponentów, o których nie da się już myśleć indywidualnie. Elektroniczna skrzynia biegów nie działa bez dużego akumulatora o mocy 800 lub 1.000 Wh, a zawieszenie Bulls Vuca o skoku 150 mm zostało opracowane specjalnie do użytku w rowerach elektrycznych MTB.

Dzięki temu Bulls Vuca staje się kamieniem milowym w historii rozwoju elektrycznych rowerów górskich, a raczej samych rowerów górskich, które, jak uważa wielu ekspertów, osiągnęły swój pełny potencjał dopiero po wprowadzeniu silnika elektrycznego. Rower ten z całą pewnością zasłużył na miejsce w Deutsches Museum; Jest to również zapowiedź wystawy poświęconej rowerom górskim, którą muzeum będzie prezentować od tej jesieni. Co najważniejsze, Bulls Vuca jest już dostępny w sklepach specjalistycznych – co nie jest zbyt powszechne w przypadku eksponatów muzealnych…

www.bulls.de

Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu
150 mm skoku, zoptymalizowane wsparcie silnika i duży moment obrotowy: to wszystko sprawia, że ​​Bulls Vuca EVO AM 2 jest najlepszym e-MTB.

tagi:2025BykiE-rowere-MTBpolecanewuca

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Related Stories

  • Atrakcyjny rower szutrowy z nową ramą i wszechstronnym zastosowaniem: Młynek Byka 4
  • Uniwersalny rower górski dla osób aktywnych: Recenzja Bulls Copperhead 3
  • Wiele nowych rowerów elektrycznych i rowerów marki sportowej z Kolonii: Najlepsze innowacje Bulls w 2024 roku
  • Oddzwonienie w Muzeum Pedelec: Gotowy do użycia w muzeum dzwonek alarmowy dzwoni dla „EFahrer” i chip.de: Komentarz do bieżących raportów na temat wycofań rowerów elektrycznych
  • Nowości produktowe: Nowy Brose Drive S Mag w Bulls E-Stream Evo AM4 2019 - Więcej mocy, większa elastyczność, więcej kolarstwa górskiego
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH