Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

OgólneSpektrum

Poprzez „stanie się pojazdem” do muzeum: Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu

3 Maj 2025 by Kacper Gebel

Wielki zaszczyt dla Bulls Vuca EVO AM 2: E-Fully jest teraz „Dobrem Kultury Technicznej” i stanowi część stałej wystawy w Centrum Transportu Niemieckiego Muzeum. To również zasługa Pinion MGU, który stanowi ostatni etap przekształcania roweru w pojazd.

Wiele rowerów elektrycznych może pochwalić się nagrodami za wzornictwo i wskazówkami zakupowymi. Jednak to, co osiągnął Bulls Vuca EVO AM 2, jest wyjątkowe: po umieszczeniu go w Centrum Transportowym Deutsches Museum, może on oficjalnie nazywać się „Dobrem Kultury Technicznej”. I to o czymś świadczy, ponieważ z jednej strony rowery – niezależnie od tego, czy są wyposażone w silnik elektryczny, czy nie – są rzadkością na stałej wystawie muzeum. Z drugiej strony, nie zdarza się często, aby zupełnie nowy produkt miał dostęp do czcigodnych sal technologii transportowej – o tym, czy nadaje się do muzeum, zazwyczaj decyduje się dopiero retrospektywnie.

Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu
Skrzynia biegów Pinion MGU stanowi serce „rozwoju pojazdu” poprzez integrację silnika i zmiany biegów, a także optymalizację zawieszenia.


Całkowicie zintegrowana koncepcja z jednostką silnik-skrzynia biegów

Jak Bulls Vuca tego dokonali? Oczywiście, dużą rolę w sukcesie odgrywa zespół silnika i skrzyni biegów Pinion. MGU („Motor-Gearbox Unit”) to ostatni, decydujący krok od roweru z silnikiem pomocniczym w stronę całkowicie zintegrowanej koncepcji, która łączy poszczególne komponenty w jedną całość. A w przypadku Bulls Vuca jest to coś więcej niż tylko suma poszczególnych części.

Dr Lukas Breitwieser z Deutsches Museum (w środku), menadżer marki Bulls Friedemann Schmude i Sabrina Weiß z Pinion.
O 1.000 Liczba watogodzin w akumulatorze pozwala na wyjątkowo długie wycieczki szlakiem.

Po pierwsze, w MGU poszczególne funkcje silnika i obwodu są optymalnie skoordynowane ze sobą. Elektronicznie sterowana dwunastobiegowa skrzynia biegów z opcją Smartshift jest niezwykle przyjazna dla użytkownika i dostosowana do maksymalnej funkcjonalności podczas jazdy po szlakach; Mimo wysokiego momentu obrotowego silnika nie jest możliwe przeciążenie skrzyni biegów przy zmianie biegów.



Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu
Bulls Vuca i przekrój modelu MGU stanowią obecnie część stałej wystawy w Centrum Transportowym Deutsches Museum.

Ponadto MGU optymalizuje również działanie podwozia „4-Link Swingarm” w Bulls Vuca. Ponieważ tylna przerzutka i kaseta zębatek zostały wyeliminowane z tylnego wahacza, masa nieresorowana uległa zmniejszeniu, co pozwoliło zawieszeniu reagować szybciej i bardziej czule.

Idealnie harmonijne zespoły

W ten sposób proces „stawania się pojazdem” dla E-MTB dobiegł końca: tam, gdzie kiedyś (lub do niedawna) poszczególne, częściowo wymienne komponenty harmonizowały mniej lub bardziej dobrze, teraz widzimy zoptymalizowaną współpracę komponentów, których nie da się już postrzegać indywidualnie. Elektroniczna skrzynia biegów nie działa bez dużego akumulatora układu napędowego o mocy 800 lub więcej. 1.000 Watogodziny, a 150-milimetrowa rama Bulls Vuca została opracowana wyłącznie do użytku w rowerach elektrycznych MTB.



Dzięki temu Bulls Vuca staje się kamieniem milowym w historii rozwoju elektrycznych rowerów górskich, a raczej samych rowerów górskich, które, jak uważa wielu ekspertów, osiągnęły swój pełny potencjał dopiero po wprowadzeniu silnika elektrycznego. Rower ten z całą pewnością zasłużył na miejsce w Deutsches Museum; Jest to również zapowiedź wystawy poświęconej rowerom górskim, którą muzeum będzie prezentować od tej jesieni. Co najważniejsze, Bulls Vuca jest już dostępny w sklepach specjalistycznych – co nie jest zbyt powszechne w przypadku eksponatów muzealnych…

www.bulls.de

Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu
150 mm skoku, zoptymalizowane wsparcie silnika i duży moment obrotowy: to wszystko sprawia, że ​​Bulls Vuca EVO AM 2 jest najlepszym e-MTB.


tagi:2025BykiE-rowere-MTBpolecanewuca

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Rower elektryczny MTB klasy podstawowej z wyraźnie większą domieszką cech roweru górskiego: Nowy Focus Jarifa² 2026

Related Stories

  • Nowy karbonowy rower elektryczny typu all-mountain z optymalnym wyposażeniem dla 4 osób.999 Euro: BULLS Copperhead EVO AM 2 na rok 2026
  • Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29
  • Atrakcyjny rower szutrowy z nową ramą i wszechstronnym zastosowaniem: Młynek Byka 4
  • Uniwersalny rower górski dla osób aktywnych: Recenzja Bulls Copperhead 3
  • Wiele nowych rowerów elektrycznych i rowerów marki sportowej z Kolonii: Najlepsze innowacje Bulls w 2024 roku
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH