Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Innowacje Bosch eBike 2026: Nowy silnik CX-R, duża modernizacja CX Gen 5 i wyświetlacza Kiox 400C

1 Maj 2025 by Michała Faissa

Nowości produktowe: Bosch podnosi poprzeczkę pod względem wydajności już na początku sezonu – i to dwukrotnie! Z jednej strony Performance Line CX-R to zupełnie nowa jednostka napędowa, która ma wiele do zaoferowania. Z drugiej strony – co powinno ucieszyć wielu obecnych użytkowników rowerów Bosch – obecna wersja Performance Line CX Gen 5 otrzyma znaczący wzrost wydajności dzięki aktualizacji oprogramowania. Uzupełnieniem pakietu jest stylowy, nowy wyświetlacz umieszczony w górnej rurze, nowy tryb jazdy oraz szczegółowe udoskonalenia systemu ABS i zmiany biegów. Przyjrzyjmy się bliżej nowym funkcjom.

Performance Line CX-R: Nowa linia dla kierowców wyścigowych i użytkowników o dużej mocy

To jasne: dzięki linii Performance CX-R firma Bosch zwraca się do wszystkich, którzy chcą wiedzieć, co robią – ambitnych rowerzystów terenowych i kierowców wyścigów elektrycznych. Ten dysk stanowi nowy szczyt oferty firmy Bosch. Patrząc na dane techniczne, można powiedzieć, że są imponujące: moment obrotowy do 100 Nm, moc szczytowa 750 W i aż 400% maksymalnego wspomagania. Dzięki temu nawet najbardziej strome odcinki powinny stać się mniej przerażające.

Aby zapewnić długą żywotność urządzenia, Bosch zastosował wysokiej jakości komponenty: obudowę wykonano z magnezu, a wał korbowy z tytanu i ceramiczne łożyska wewnątrz. Dzięki temu waga urządzenia została zmniejszona do 2,7 kg, a jednocześnie urządzenie jest trwałe. Poza tym nowy silnik wyścigowy oferuje to, co już znamy i cenimy w modelu CX Gen 5 – przyjemny dźwięk zarówno podczas podjazdu, jak i zjazdu.

Jak prąd trafia na szlak? Dzięki zaawansowanej technologii czujników. Czujniki momentu obrotowego, kadencji i bezwładności (IMU) sprawdzają, co się dzieje nawet tysiąc razy na sekundę – nacisk na pedały, przyspieszenie, nachylenie. Efektem ma być niezwykle szybka, a jednocześnie precyzyjnie dozowana moc dostosowująca się do sytuacji. W odpowiednim czasie sprawdzimy w praktyce, czym to się różni od CX Gen 5.

Tryb Race jest również dostępny wyłącznie w modelu Bosch CX-R. Tutaj otrzymujesz pełne 400% wsparcie i super bezpośrednią odpowiedź. Najważniejszą cechą jest rozszerzony tryb „Extended Boost” – silnik pracuje nieco dłużej, gdy na chwilę przestajesz pedałować, co jest przydatne podczas zbliżania się do schodów lub korzeni. Oczywiście tryb ten można również dostroić za pomocą aplikacji eBike Flow.

Ulepszenie wydajności Bosch CX Gen 5: Więcej mocy dzięki aplikacji dla mas

Udoskonalenie wydajności obecnej generacji telefonów Bosch CX zapewne będzie jeszcze bardziej ekscytujące dla ogółu społeczeństwa. Od lipca 2025 roku właściciele rowerów elektrycznych będą mogli usprawnić działanie swojego silnika, dokonując bezpłatnej aktualizacji oprogramowania za pośrednictwem aplikacji eBike Flow.

Co to dokładnie oznacza? Moc można zwiększyć za pomocą suwaków w aplikacji – do wartości nowego CX-R: 750 W mocy szczytowej, 100 Nm momentu obrotowego i 400% wspomagania. Dzięki temu istniejące rowery zyskują realny zastrzyk mocy. Jedno jest pewne: większa moc oznacza zwykle większe zużycie łańcucha i innych podzespołów, a co za tym idzie – mniejszy zasięg. Nadal jest to świetna opcja dla tych, którzy czasami mają ochotę na coś mocniejszego.

Wszystkie informacje oraz testy praktyczne i laboratoryjne dotyczące ulepszenia wydajności urządzenia Bosch CX Gen 5:

Ulepszenie wydajności Bosch CX Gen 5 w teście: Więcej mocy, większy przepływ – ale też więcej kompromisów?

Wydany 1 maja 2025 r

E-MTB / Test: Obecny silnik Bosch Performance Line CX Gen 5 zyskuje większą moc dzięki aktualizacji oprogramowania. Teraz możliwe powinno być osiągnięcie momentu obrotowego 100 Nm i mocy 750 watów. Od lipca 2025 roku właściciele rowerów elektrycznych z aktualną wersją Performance Line CX Gen 5 mogą bezpłatnie dokonać aktualizacji za pośrednictwem aplikacji eBike Flow. Mamy […]

0 komentarze

Nowy tryb dla obu: eMTB+ z kontrolą trakcji

Niezależnie od tego, czy jest to nowy CX-R czy ulepszony CX Gen 5 – oba modele mogą skorzystać z nowego trybu eMTB+. Ma to na celu zniwelowanie luki między znanym, bardziej przyjaznym dla turystów trybem eMTB a brutalnym trybem wyścigowym (tylko CX-R). Tutaj również możliwe jest wsparcie na poziomie do 400%, ale jest ono bardziej dynamiczne i dostosowywane do sytuacji.

Magicznym słowem jest „Dynamiczna Kontrola”. Można to sobie wyobrazić jako inteligentny system kontroli trakcji: czujniki wykrywają, kiedy przyczepność maleje, i regulują ciąg silnika, dzięki czemu motocykl pozostaje kontrolowany, a Ty nie wpadasz niepotrzebnie w poślizg - to prawdziwa zaleta, zwłaszcza na sypkich lub mokrych nawierzchniach. „Rozszerzone wzmocnienie” może trwać dokładnie tak długo, jak w trybie wyścigowym. Oczywiście można to również dostosować za pomocą aplikacji Flow, tak jak wszystkie parametry trybu eMTB+.

Kiox 400C: Wyświetlacz przeniesiony do górnej rury

Zmiany zachodzą także na wyświetlaczach. Nowy Kiox 400C dość radykalnie różni się od poprzedniego wyświetlacza na kierownicy. Jest on trwale i płasko zintegrowany bezpośrednio z górną rurą ramy. Nie tylko wygląda czysto, ale także lepiej chroni kolorowy wyświetlacz przed błotem i uderzeniami. Nieestetyczna plastikowa rama wokół sterownika systemu wielu obecnych rowerów elektrycznych powinna już odejść do lamusa.

Kiox 400C to urządzenie łączące w sobie funkcje wyświetlacza i sterowania. Całkiem sprytne: „dynamiczny ekran”. W zależności od tego, czy wspinasz się czy schodzisz, wyświetlacz automatycznie pokazuje odpowiednie dane (np. wysokość w stosunku do prędkości) bez konieczności wprowadzania zmian. To, co dokładnie będzie wyświetlane, można skonfigurować w aplikacji Flow. Jeśli wolisz zmieniać biegi ręcznie, możesz to zrobić za pomocą przycisków dotykowych na wyświetlaczu lub – jak zwykle – za pomocą miniaturowego pilota na kierownicy.

Inne smaczki: wyświetlacz ma być czytelny nawet w świetle słonecznym (do 1.000 cd/m²), oferuje wyświetlanie nawigacji i wreszcie ma port USB-C do ładowania smartfona.

Dokładne dostrojenie ABS i eShift

Na koniec warto wspomnieć, że firma Bosch udoskonaliła również systemy wspomagające:

ABS w rowerze elektrycznym: Układ zapobiegający blokowaniu kół (ABS i ABS Pro) został zoptymalizowany pod kątem oprogramowania, aby zapewnić jeszcze dokładniejszą kontrolę ciśnienia hamulców. Nowością jest również wpływ czujnika nachylenia na jednostkę napędową. Celem jest jeszcze dokładniejsze wykrywanie pochylenia motocykla, co poprawia wykrywanie dachowania i może potencjalnie skrócić drogę hamowania. Praktyczny efekt uboczny: nieco nieporęczna tarcza czujnika na tylnym kole nie jest już potrzebna – wygląda lepiej.

Przesunięcie M+ Kto tego nie wie? Po długim i męczącym przejeździe wkraczasz w pustą przestrzeń lub na przełożenie, które jest zdecydowanie za ciężkie. Właśnie tutaj pojawia się nowa funkcja eShift M+ (pierwotnie dostępna w modelu TRP EASI A12): jeśli rower toczy się bez pedałowania, system automatycznie wybiera odpowiedni bieg do następnego przyspieszenia. Oznacza to, że właściwy przełożenie jest dostępne od razu po ponownym rozpoczęciu pedałowania. Nadal musisz samodzielnie zmieniać biegi podczas pedałowania. Brzmi praktycznie i będzie dostępne poprzez aktualizację od jesieni 2025 r.

Dostępność i zakończenie

Kiedy nowy materiał będzie dostępny? Ulepszona wersja CX będzie dostępna w lipcu 2025 r. Na motocykle z nową linią Performance CX-R będziemy musieli poczekać do jesieni 2025 r., kiedy to funkcja eShift M+ będzie również dostępna za pośrednictwem aktualizacji.

Dlatego Bosch realizuje dwutorową strategię: CX-R oferuje nowe możliwości w segmencie motocykli klasy wyższej, natomiast modernizacja CX daje tysiącom miłośników motocykli elektrycznych możliwość wyboru większej mocy. Wraz z nowym trybem eMTB+, stylowym modelem Kiox 400C oraz szczegółowymi udoskonaleniami ABS i przerzutek, firma Bosch stworzyła naprawdę wszechstronny pakiet na sezon 2025/2026. Będzie ciekawie zobaczyć, jak nowe funkcje sprawdzą się na szlaku!

tagi:BoschBoscha CXE-MTBe-MTBpolecane

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Related Stories

  • Z nowym silnikiem Bosch CX: Wąsy Grają 150 i 160 w pierwszym teście
  • Pomarańczowa faza Evo: Agresywny rower elektryczny Bosch SX
  • Bosch CX 2025 (Gen 5) w teście: Rewolucję przełożono
  • Marin Alpine Trail E Bosch w pierwszym teście: Solidny bolid strzelecki
  • Canyon Neuron:ON CF 8 w teście: Lekki pojazd transgraniczny o sportowym DNA
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH