Nowości produktowe: Nowe produkty z serii Gravel Endurance włoskiego producenta Vittoria wyznaczają nowe standardy w sektorze szutrowym. Wprowadzenie skali T-Score sprawia, że wybór opon jest dużo łatwiejszy, a cały asortyment staje się jeszcze bardziej przejrzysty i ukierunkowany. Nasze testy produktu wykazały, że nowa opona T-50, dzięki innowacyjnej formule wytrzymałościowej na bazie grafenu i wszechstronnemu wzorowi bieżnika, spełnia najwyższe wymagania, a wkładka Air-Liner Light Gravel Insert to sprytny dodatek zapewniający większą ochronę i stabilność. Kalkulator ciśnienia w oponach stanowi doskonałe uzupełnienie oferty, sugerując użytkownikowi naukowo uzasadnione, indywidualnie dostosowane ciśnienie w oponach.
Dla wszystkich ambitnych rowerzystów szutrowych, którzy cenią nie tylko prędkość, ale także bezpieczeństwo i wszechstronność, nowa seria Vittoria oferuje znakomite rozwiązanie oparte na innowacyjnej technologii, szeroko zakrojonych testach i jasnej filozofii produktu.
Nowa seria Gravel Endurance i skala T-Score
Vittoria gruntownie przeprojektowała swoją serię opon Endurance Gravel, aby zapewnić jeszcze bardziej ukierunkowane wsparcie dla rowerzystów szutrowych przy wyborze opon. Podstawą tej reorientacji jest wprowadzenie skali T-Score – innowacyjnego systemu oceniającego stan dróg – od gładkich, asfaltowych nawierzchni po niezwykle wymagające warunki terenowe. Ta waga, opracowana na podstawie szeroko zakrojonych testów laboratoryjnych w VittoriaLabs oraz współpracy z profesjonalnymi sportowcami, pozwala kolarzowi jednym rzutem oka wybrać idealną oponę do zbliżających się warunków.
Poprzednie nazewnictwo opon szutrowych poddawane jest reinterpretacji w ramach skali T-Score. Na przykład Terreno Zero przemianowano na T10 Hardpack, a Terreno Dry na T30 Fine Loose – podczas gdy Terreno Mix przemianowano na T50, a agresywny styl „Mezcal” na T70. Dzięki tej systematycznej klasyfikacji, wybór odpowiedniej opony staje się kwestią „dopasowania” – idealnego połączenia rodzaju opony z terenem.
Nowa opona Vittoria T-50
Sercem odświeżonej serii Gravel jest nowa opona T-50, umieszczona strategicznie pomiędzy oponami T30 (dawniej Terreno Dry) i T70 (nawiązująca do Mezcalu). Opona T-50 zachwyca wszechstronnym, szybko toczącym się wzorem bieżnika oraz innowacyjną, kierunkową teksturą nacięć, która nie tylko zapewnia doskonałą przyczepność na zakrętach, ale także oferuje optymalną trakcję na zmieniających się nawierzchniach - od twardego asfaltu po mieszane warunki.
Konstrukcja opony oparta jest na formule Endurance, która została wzmocniona poprzez zastosowanie grafenu. Komponent ten nie tylko zapewnia lepszą przyczepność i trwałość, ale także wysoką odporność na przebicie. Konstrukcję wspiera lekki karkas z nylonu 100 TPI, który wraz ze zintegrowanym pasem zabezpieczającym przed przebiciem i dodatkową wkładką ochronną boczną sprawia, że opona jest wyjątkowo wytrzymała. Opona T-50 jest oficjalnie certyfikowana jako przystosowana do zastosowania bezdętkowego i kompatybilna z systemem bezhakowym – cechy te czynią ją idealnym wyborem dla ambitnych kolarzy szutrowych.
Nowa wkładka Air-Liner Light Gravel Insert
Równocześnie z nową kolekcją opon, Vittoria poczyniła krok naprzód również w dziedzinie wkładek do opon. Wkładka Air-Liner Light Gravel Insert została opracowana specjalnie do bezdętkowych opon szutrowych i jest przeznaczona dla kolarzy ceniących sobie dodatkową ochronę przed przebiciem i lepszą stabilność ścianek bocznych.
Wkładka zachwyca samorozprężającym się materiałem piankowym: w normalnych warunkach zajmuje mniej objętości, ale rozszerza się w przypadku utraty powietrza, w dużym stopniu stabilizując oponę i zmniejszając ryzyko całkowitej utraty powietrza. Umożliwia to kierowcy kontynuowanie jazdy na krótkim dystansie – w sytuacjach awaryjnych, nawet jako rozwiązanie typu „run-flat” – do czasu wykonania naprawy. Oficjalne informacje o produkcie podkreślają również, że pomimo swojej koncepcji ochronnej opona Air-Liner Light Gravel jest wyjątkowo lekka (około 45 g dla wersji 700c, 40 g dla wersji 650b) i została specjalnie zaprojektowana do opon o szerokości 42–50 mm.
Pierwsza jazda: opony szutrowe Vittoria T-50 i wkładka Air-Liner Light Gravel
Podczas pierwszej wspólnej jazdy z Vittorią mieliśmy okazję przetestować nowego T-50 w połączeniu z Air-Liner Light Gravel. Szczegółowy test zostanie opublikowany na naszej stronie internetowej w nadchodzących tygodniach.
Jednak już pierwsze wrażenie potwierdza obiecywane osiągi nowej opony. Udane połączenie niskiego tarcia i wysokiej przyczepności, a także profil, gwarantują komfortową jazdę na wielu rodzajach nawierzchni. W połączeniu z wkładką Air-Liner Light Gravel Insert opona wydaje się być jeszcze bardziej stabilna przy niższym ciśnieniu powietrza, co ma również wyjątkowo pozytywny wpływ na wrażenia z jazdy. Najważniejszą kwestią jest jednak poczucie bezpieczeństwa, gdyż podróżując samolotem pasażerskim, możesz czuć się o wiele swobodniej i nie musisz martwić się o ewentualne awarie.
Aby uzyskać optymalną konfigurację, skorzystaliśmy również z nowego kalkulatora ciśnienia w oponach.
Nowy kalkulator ciśnienia w oponach firmy Vittoria
Kolejnym kamieniem milowym innowacji produktowych firmy Vittoria jest zupełnie nowy kalkulator ciśnienia w oponach. To internetowe narzędzie powstało w oparciu o metodę naukową, która bierze pod uwagę wszystkie istotne zmienne: od wagi rowerzysty i roweru po rozmiar opon i styl jazdy, a także zróżnicowanie terenu i warunków jazdy. Dzięki kompleksowym testom laboratoryjnym i weryfikacji przeprowadzonej przez profesjonalne zespoły, kalkulator zapewnia indywidualnie zoptymalizowane zalecenia dotyczące ciśnienia, które gwarantują optymalną przyczepność, wygodę i odporność na przebicie.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć kalkulator ciśnienia w oponach!
W naszym teście wykorzystaliśmy kalkulator ciśnienia w oponach, aby określić idealne ciśnienie dla opony T-50 i jej stosowania z wkładką Air-Liner Light Gravel. Dzięki wprowadzeniu danych dotyczących konkretnego zastosowania (takich jak masa całkowita, rodzaj opon i warunki jazdy) byliśmy w stanie określić precyzyjne ustawienia, które doprowadziły do zauważalnej poprawy właściwości jezdnych i zmniejszenia oporu toczenia – zgodnie ze specyfikacjami i filozofią firmy Vittoria. Pierwszą rzeczą, do której doszliśmy, było to, że do tej pory zawsze pompowaliśmy za dużo.
Strona internetowa: vittoria.com