W ostatnich latach sztyca regulowana RockShox Reverb AXS zajęła czołowe miejsce wśród sztyc regulowanych. Liczba konkurentów stale rośnie, a aktualna aktualizacja ma na celu ponowne wysunięcie Reverba na prowadzenie. Już teraz powiemy Ci, czy to działa – tutaj znajdziesz wszystkie informacje i wstępny test.
W bezpośrednim porównaniu ze „starym” modelem Reverb, dwie rzeczy w RockShox Reverb AXS 2.0 są szczególnie oczywiste: akumulator jest teraz umieszczony inaczej, a sztyca podsiodłowa oferuje znacznie większy zakres ruchu. Ale to nie wszystko, przejdźmy do faktów.
RockShox Reverb AXS 2.0 w liczbach: 21 wariantów
Jeśli się nie przeliczyłem, nowy RockShox Reverb AXS 2.0 dostępny jest w 21 wariantach. Wynika to z dostępności trzech średnic i różnych skoków. Trzy kompatybilne rozmiary rury podsiodłowej to 30,9, 31,6 i 34,9 mm. Tego należało się spodziewać i tak właśnie jest. Jeśli szukasz sztycy do smukłej ramy szutrowej, możesz wybrać Reverb AXS XPLR o szerokości 27,2 mm. Jeśli chodzi o udar, sytuacja robi się jeszcze bardziej ekscytująca: możliwe są skoki od 100 milimetrów do 250 milimetrów, z dokładnością do 25 milimetrów. Reverb AXS jest dostępny z długościami skoku 100 mm, 125 mm, 150 mm, 175 mm, 200 mm, 225 mm i 250 mm. To prawdopodobnie czyni Reverba największym urządzeniem dostępnym obecnie na rynku (proszę mnie poprawić, jeśli się mylę). Tutaj znajdziesz wszystkie szczegółowe wymiary, dzięki którym możesz mieć pewność, że wybierzesz największy możliwy skok dla swojego roweru:
Nazwa modelu | Skok w milimetrach | L1 Długość użytkowa | Głębokość włożenia L2 w milimetrach | L3 Minimalna głębokość wsuwania w milimetrach |
---|---|---|---|---|
POGŁOS AXS2.0 34.9 100 | 100 | 341,8 | 177,6 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 34.9 125 | 125 | 391,8 | 202,6 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 34.9 150 | 150 | 441,8 | 227,6 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 34.9 175 | 175 | 491,8 | 252,6 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 34.9 200 | 200 | 541,8 | 277,6 | 110 |
POGŁOS AXS2.0 34.9 225 | 225 | 591,8 | 302,6 | 120 |
POGŁOS AXS2.0 34.9 250 | 250 | 641,8 | 327,6 | 160 |
Nazwa modelu | Skok w milimetrach | L1 Długość użytkowa | Głębokość włożenia L2 w milimetrach | L3 Minimalna głębokość wsuwania w milimetrach |
---|---|---|---|---|
POGŁOS AXS2.0 30.9/31,6 100 | 100 | 337,2 | 174,7 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 30.9/31,6 125 | 125 | 387,2 | 199,7 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 30.9/31,6 150 | 150 | 437,2 | 224,7 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 30.9/31,6 175 | 175 | 487,2 | 249,7 | 80 |
POGŁOS AXS2.0 30.9/31,6 200 | 200 | 537,2 | 274,7 | 110 |
POGŁOS AXS2.0 30.9/31,6 225 | 225 | 587,2 | 299,7 | 120 |
POGŁOS AXS2.0 30.9/31,6 250 | 250 | 637,2 | 324,7 | 160 |
Sram oferuje również kalkulator długości pogłosu, który można tutaj miejsce.
Więcej miejsca na tylne koło dzięki baterii umieszczonej na dole
Umiejscowienie baterii, teraz na dole, jest oczywiste. Potwierdza to pewną tendencję, gdyż firma Fox niedawno wypuściła na rynek sztycę regulowaną z akumulatorem zamontowanym u dołu. Takie ustawienie ma na celu stworzenie większej przestrzeni dla tylnego koła, szczególnie w przypadku bardzo małych rozmiarów ram, a także umożliwienie niższego ustawienia siodełka. Akumulator pozostał ten sam, jest to więc dobrze znany akumulator rodziny AXS. Identyczna jest także ładowarka. Świetnie, ponieważ eliminuje to potrzebę używania ładowarki i zapasowej baterii.
Znany zestaw kontrolerów i dźwigni ze świata AXS można również wykorzystać z nowym Reverbem. Dzięki temu każdy znajdzie tam to, czego szuka, a ryzyko nieporozumień wśród potencjalnych nabywców i użytkowników zostanie ograniczone do minimum. Z aplikacji nadal można korzystać.
Ulepszona głowica zacisku do wszystkich widełek siodełka
Głowa pogłosu to „nowy stary”. Klasyczny zacisk na dwie śruby jest kompatybilny ze wszystkimi okrągłymi i owalnymi szynami siodełka (7×7 mm, 7×9 mm i 7×10 mm) i wykorzystuje ten sam zacisk do wszystkich siodełek. System mocowania w poprzednim modelu Reverb był bardziej złożony i pozwalał na niezależne wprowadzanie poszczególnych ustawień, ale był też bardziej skomplikowany. Decydującym punktem było jednak zmniejszenie wysokości, co było możliwe dzięki przeniesieniu akumulatora i wymianie głowicy.
Struktura Reverba stała się jeszcze prostsza, a jego obsługa powinna być łatwiejsza. Ostatecznie nowy Rock Shox Reverb AXS 2.0 składa się zaledwie z 6 komponentów. Prawdopodobnie będą one ponownie dostępne dla każdego i spodziewamy się, że na stronie internetowej SRAM pojawią się zwykłe filmy instruktażowe na temat dobrej obsługi. Dzięki nowej konstrukcji, która według SRAM została specjalnie zaprojektowana tak, aby zapewnić długą żywotność, Reverb AXS wymaga jedynie prostego serwisu (precyzyjne rozebranie, czyszczenie i smarowanie) co 300 godzin jazdy lub raz na rok, a także rutynowej konserwacji z użyciem dwuletniego zestawu serwisowego co dwa lata.
SRAM nazywa nowy projekt wewnątrz słupa „Air-over-Air Design”. Nowa konstrukcja ma być nie tylko bardziej wytrzymała i trwała. W zestawie znajduje się, można by rzec, „ActiveRide”, który niektórzy z Was mogą znać z Reverb AXS XPLR. Nieco obniżona, zapewnia efekt amortyzacji i tym samym wygodniejszą platformę do technicznych podjazdów na rowerze E-MTB. Jeżeli podpora zostanie następnie całkowicie rozciągnięta, pozostaje ona sztywna jak zwykle. Po pełnym rozłożeniu konstrukcja typu powietrze-powietrze sprawia, że kierowca siedzi na specjalnie opracowanej sprężynie pneumatycznej, która nie posiada prawie żadnej ujemnej komory powietrznej. Tworzy to sztywną i stabilną platformę dla kierowcy. ActiveRide zaczyna działać zaraz po aktywacji zaworu pośredniego i ściśnięciu sztycy. Dzięki ActiveRide komora powietrzna o ujemnym ciśnieniu powiększa się i wyrównuje ciśnienie z komorą o dodatnim ciśnieniu, co zwiększa komfort i zapewnia większą kontrolę podczas technicznych podjazdów.
RockShox Reverb AXS na szlaku
Nasze pierwsze wrażenie: RockShox Reverb AXS 2.0 jest nieco szybszy od swojego poprzednika. Staje się to szczególnie widoczne, gdy próbujesz zatrzymać ich w środku. Już wcześniej była szybka i byliśmy zadowoleni z jej tempa. Teraz jest naprawdę szybka i nie powoduje żadnego ryzyka kontuzji, jak na przykład u biegaczy. B. w przeszłości na Specjalistycznym Stanowisku Dowodzenia. O obsłudze i działaniu nie ma co wiele mówić: znany akumulator AXS, dobrze znana ładowarka i szeroki wybór dźwigni AXS: wszystko zostało absolutnie sprawdzone i przetestowane.
Nowe umiejscowienie baterii wymaga przyzwyczajenia wizualnego; Ale myślę, że wszyscy się do tego przyzwyczaimy. Głowica zaciskowa, która jest technicznie nieco prostsza, jest łatwiejsza w obsłudze w codziennej praktyce. W przypadku roweru z pełnym zawieszeniem i dużym skokiem nie zauważyliśmy większego efektu Active Ride, natomiast w przypadku hardtaila pozytywny efekt był zauważalny. Ogólnie rzecz biorąc, RockShox wykonał świetną robotę, projektując nowy Reverb AXS 2.0.
Zdjęcia: Faiss i Bellingham