Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

AllgemeinNowości produktowe

Brak gotowego roweru: Diamentowa Suvea

8 Kwiecień 2025 by Kacper Gebel

Diamant Suvea: Nowy rower elektryczny firmy Hartmannsdorf zaskakuje niezwykłą cechą ramy i wieloma ciekawymi detalami. Należy do nich między innymi fakt, że rower ten jest dostępny w większej liczbie wersji kolorystycznych niż rozmiarów ramy.

Nowy, wszechstronny rower elektryczny od 140-letniej marki rowerowej wyróżnia się kilkoma interesującymi funkcjami i dość nietypową innowacją. Diamant Suvea jest wyposażony w coś, czego wcześniej nie było: zdejmowaną rurę górną. Nie jest to rurka, lecz metalowy profil z plastikową osłoną, a nazwa całości - Accessory Bar - wskazuje już na przeznaczenie tej części: „Drążek” służy do mocowania toreb lub pasków, za pomocą których można zabezpieczyć elementy garderoby itp. można dołączyć. Ruchome wkładki gwintowane w profilu zapewniają indywidualne dopasowanie.

Diamentowa Suvea
Drążek na akcesoria służy do przenoszenia toreb itp.
Diamentowa Suvea
Zacisk siodełka jest częścią wyjmowanej rury górnej.

Ten niezwykły rozwój sytuacji jest konsekwencją (niezupełnie nowego) odkrycia, że ​​górna rura w rowerze elektrycznym ze zintegrowanym akumulatorem, a co za tym idzie również duża rura dolna, nie jest już potrzebna do zapewnienia statyki ramy. Każdy, kto dziś decyduje się na rower elektryczny z ramą typu diament, robi to z przyzwyczajenia lub ze względów estetycznych. Jednocześnie istnieją kategorie modeli, które już dawno odwróciły się od klasycznej „męskiej ramy”, takie jak rowery kompaktowe czy rowery cargo.

Diamentowa Suvea
Diamant Suvea jest dostępny w większej liczbie kolorów niż rozmiarów – to kolejna niezwykła cecha tego elektrycznego SUV-a.

Oczywiście, wygodniej i łatwiej jest wsiąść na rower z niskim przekrokiem; Ten kształt ramy ma szansę stać się przyszłością w segmencie rowerów uniwersalnych. W przypadku Diamant Suvea masz jedno i drugie: Produkt jest dostarczany bez paska na akcesoria; Jeśli chcesz wybrać się w trasę z torbą na ramę itp., możesz zlecić montaż tej części (sugerowana cena detaliczna 99,99 €) u sprzedawcy specjalizującego się w tej dziedzinie. Wyjmowany drążek jest tak stabilny, że można na nim usiąść – jednak nie wolno podnosić za niego Suvea.

Zredukowany zakres rozmiarów ze względu na płaski kąt siedziska

Diamant Suvea nie jest zwyczajny również pod innymi względami. Należy zauważyć, że oferowane są tylko dwa rozmiary ramy, chociaż są one przeznaczone dla osób o wzroście od 155 do 195 cm. Jest to możliwe dzięki bardzo płaskiemu kątowi nachylenia rury podsiodłowej, który zapewnia, że ​​po dalszym wysunięciu sztycy odległość pozioma między siodełkiem a suportem zwiększa się bardziej niż w przypadku stromej rury podsiodłowej. Trzonek posiada regulowany kąt nachylenia i można zamontować dłuższe trzpienie. To drugie jest możliwe, ponieważ kable i przewody biegną do ramy pod mostkiem.

Baterię wyjmuje się „po przekątnej”.
Sposób prowadzenia kabla pozwala na łatwą wymianę mostka.

Hartmannsdorf poświęcił też trochę uwagi kwestii wyjmowania akumulatora: akumulator jest wysuwany po skosie z rury dolnej, dzięki czemu nie jest ciasno, nawet gdy na drążku na akcesoria zamontowana jest torba na rurze górnej. Dodatkową przestrzeń transportową zapewnia tylny bagażnik o ładowności 27 kg, do którego mocowane są dodatkowe ramy („D-Wings”) umożliwiające boczne mocowanie akcesoriów. Uchwyty na bidon można również zamontować na górze rury dolnej – to wszystko, czego potrzebujesz, aby zamienić Suveę w praktyczny turystyczny rower elektryczny. Przestrzeń przed tylnym bagażnikiem oraz między rurą podsiodłową a tylnym kołem można również wykorzystać: na błotniku można zamontować przedłużacz zasięgu, a za rurą podsiodłową jest miejsce na składaną blokadę Abus. AirTag można ukryć w pokrywie silnika, dzięki czemu w razie zgubienia motocykla można go łatwo zlokalizować.

W najwyższym modelu zastosowano futurystyczny reflektor LED.
Na tylnej ramie jest miejsce na zamek i dodatkową baterię.

Dzięki widelcowi z zawieszeniem pneumatycznym, 27.5-calowym kołom i silnikowi Bosch CX, Diamant Suvea jest klasycznym elektrycznym SUV-em, choć ten aspekt jest bardziej uwydatniony w modelach z oponami z bieżnikiem i przerzutkami. W wersji „Style” rower jest również dostępny z piastą Enviolo z paskiem zębatym i oponami asfaltowymi. Wszystkie modele są wyposażone w amortyzowaną sztycę siodełka; Różnice pomiędzy wersjami dotyczą systemu oświetlenia i akumulatora (600 lub 800 Wh). Najlepszy model SUV-a Trip Pro wyposażono również w elektroniczną, 2-biegową skrzynię biegów Shimano Cues Di5.999. Jest to najdroższy model, którego cena wynosi 4.599 euro; Na drugim końcu przedziału cenowego znajduje się Suvea Trip Plus za 600 euro, który dzięki akumulatorowi XNUMX Wh i mechanicznym przerzutkom nie pozostawia nic do życzenia – nawet jeśli chodzi o górną rurę...

www.diamantrad.com

Diamentowa Suvea
Suvea ostatecznie znosi podział na rowery męskie i damskie.

tagi:diamentDiamentowa SuveaE-RowerSUV-a typu E

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Related Stories

  • Gigantyczny AnyTour E+: Nowy SUV typu E-SUV z niskim wejściem i amortyzowaną sztycą regulowaną
  • To nie mogłoby być bardziej indywidualne: Konfigurator Velo de Ville
  • Ulotka Gotour i Goroc X: Szwajcarskie innowacje w rowerach elektrycznych w pierwszym teście
  • Oddzwonienie w Muzeum Pedelec: Gotowy do użycia w muzeum dzwonek alarmowy dzwoni dla „EFahrer” i chip.de: Komentarz do bieżących raportów na temat wycofań rowerów elektrycznych
  • Loteria: Wygraj e-rower Diamant Zing o wartości 3.500 euro!
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH