Carver 2025: Niemiecki producent z siedzibą we Frankfurcie i produkcją w Herford wkracza w nowy rok z bogatym portfolio. Rowery elektryczne wszystkich kategorii, a także ciekawe rowery szutrowe są już dostępne w naszym sklepie internetowym.
Koniec XX wieku był ekscytującym okresem w historii przemysłu rowerowego. Gwałtowny wzrost innowacyjności w dziedzinie rowerów górskich, nowe systemy przerzutek, pełne zawieszenie w rowerach codziennego użytku i rosnące zainteresowanie wyścigami kolarskimi sprawiły, że kolarstwo stało się tematem rozmów wszystkich. A pierwsze rowery elektryczne zaprezentowane zainteresowanym przedstawicielom prasy branżowej dały przedsmak tego, jak będzie wyglądał świat rowerowy w nadchodzących dekadach.
Krótko mówiąc, rok 1999 był dobrym rokiem na założenie marki rowerowej – to ten sam rok, w którym urodził się Carver. Firma z siedzibą we Frankfurcie od samego początku stawiała na sport: oprócz szybkich rowerów trekkingowych, które w kolejnych latach miały przeżyć rozkwit, młoda firma skupiała się na rowerach górskich. Wczesne modele, takie jak SL 9000, opierały się nadal na stosunkowo prostych układach zawieszenia; Później, w serii Drift, pojawił się pojazd z zawieszeniem czteropunktowym, który został bardzo dobrze przyjęty przez prasę branżową. Carver wytyczył nowe szlaki dzięki „Internet Community Bike”: geometria, cechy ramy i specyfikacje zostały określone na podstawie opinii użytkowników; Rezultatem był rower terenowy z dużym skokiem zawieszenia, który łatwo było pokonywać pod górę. Na koniec warto wspomnieć, że Carver zyskał popularność wśród kolarzy dzięki korzystnemu stosunkowi ceny do jakości. Karbonowa rama, elektroniczne przerzutki i lekkie koła systemowe za mniej niż 3.000 euro – wielu konkurentom zabrakło argumentów.
Sportowa marka skupiająca się na rowerach elektrycznych
Sportowe nastawienie marki było prawdopodobnie powodem, dla którego Carver zainteresował się rowerami elektrycznymi dopiero stosunkowo późno, bo w 2016 roku. A dla mieszkańców Frankfurtu również rozpoczęła się nowa era. Wraz ze wzrostem udziału rowerów elektrycznych w rynku, nacisk przesunął się z „bio-roweru” i podobnie jak w przypadku większości producentów, oferta Carvera na rok 2025 jest w dużej mierze skoncentrowana na rowerach elektrycznych. Dzięki platformie Strict pojedynczy hardtail jest obecnie dostępny w czterech wariantach; W skład bazy Trekking Sport wchodzą dwa szybkie rowery do codziennej jazdy, wyposażone w nowe komponenty Shimano Cues.
Carver Strict.E: Hardtail z silnikiem Bosch CX
Elektryczna alternatywa nazywa się Strict E i jest obecnie dostępna w czterech wariantach. Cechą charakterystyczną modelu E-Hardtail jest silnik, który jest całkowicie zamknięty w ramie; Wszystkie modele wykorzystują technologię Bosch Performance CX w połączeniu z różnymi akumulatorami. Najtańszą wersję, Strict E.510 z baterią 500 Wh, można kupić za znacznie mniej niż 3.000 euro. Wszystkie modele mają 120 mm skoku przedniego zawieszenia, a topowy model Strict E.540 wyposażono w widelec z amortyzacją pneumatyczną RockShox i dwunastobiegowy system przerzutek Shimano.
Carver oferuje wszechstronny rower typu all-mountain z tylnym trójkątem czterowahaczowym w postaci modelu Drift-E, również wyposażony w silnik Bosch CX i skok zawieszenia 160/150 mm, przeznaczony do jazdy w trudnym terenie. Model E-Fully jest także wyposażony w regulowaną sztycę podsiodłową, która umożliwia optymalne ustawienie środka ciężkości ciała podczas trudnych zjazdów.

Carver SUV E. LR i FS: Przekraczacze granic między trekkingiem a MTB
Oczywiście ma sens wykorzystanie odpowiednich platform również w przypadku formatu E-SUV. Tworząc SUV-a E. FS, Carver zaprojektował samochód, który dzięki lekko zmniejszonemu skokowi zawieszenia wynoszącemu 130/130 mm doskonale nadaje się do codziennego użytku i turystyki. W ofercie znajdują się trzy modele E.510, E.530 i E.550, z których najtańszy jest już wyposażony w widelec z amortyzacją pneumatyczną. Inne cechy modelu Carver SUV.E FS to stabilny tylny bagażnik i uporządkowany kokpit dzięki zintegrowanym z przodu kablom.
Hardtaile SUV-ów Carvera również bazują na silniku Bosch CX o wysokim momencie obrotowym, uzupełnionym o najnowsze komponenty „Smart System”, takie jak pilot LED i duży wyświetlacz Kiox. W ofercie znajdują się modele 2 x 3, a mianowicie SUV E.510, E.530 i E.550 w wersji normalnej oraz w wariancie LR, co oznacza „Long Range” (długi zasięg). Różnica tkwi w akumulatorze – warianty LR mają 750 zamiast 625 watogodzin, co zapewnia większy zasięg. W zależności od modelu, rower wyposażony jest w dziesięć lub dwanaście przełożeń oraz widelec amortyzowany stalowo lub pneumatycznie o skoku 120 mm.
Dwa modele turystyczne do codziennego użytku
W sektorze E-Trekking Carver rozróżnia modele „Comfort” i „Sport”, co odpowiada rodzinom modeli „Tour” i „Route”. Pierwsze dwa modele to rowery z przekładnią w piaście, Tour E.420 i Tour E.410, które znacząco różnią się pod względem wyposażenia. Zacznijmy od ramy – model 420 ma już nowocześniejszą wersję z praktycznym gniazdem ładowania na górnej rurze. Rower wyposażono również w wydajny silnik Bosch Performance Line, a także przewidzianą do rowerów elektrycznych pięciobiegową piastę Shimano Inter-5E z poziomami przełożeń dostosowanymi do wsparcia. Częściowo zintegrowana bateria ma duży zasięg 545 Wh.
Carver Tour E.410 jest, można by rzec, odchudzoną wersją, dzięki czemu możliwa jest jego bardzo atrakcyjna cena, wynosząca obecnie nieco poniżej 2.000 euro. Harmonijna linia Bosch Active Line współpracuje z wysokiej jakości aluminiową ramą, oferując szybkie przyspieszenie i solidne wsparcie na średnich nachyleniach. Dzięki akumulatorowi o pojemności 400 Wh E.410 doskonale nadaje się do codziennego użytku. 50-biegowa piasta Shimano jest sprawdzona i solidna, podobnie jak solidny tylny bagażnik, bezpieczne hamulce i płynnie pracujące opony XNUMX mm. Carver wykorzystuje również wysokiej jakości materiały na podzespołach peryferyjnych.
Carver Trekking Sport: dziewięć modeli od „podstawowych” do „najwyższej klasy”
W Carver „Trekking Sport” oznacza dziewięć modeli z przerzutkami, które różnią się zasadniczo pod względem silnika i kształtu ramy. Można wyróżnić dwie linie produktów: Route E.5 i E.4; W pierwszej kategorii dostępny jest model Bosch Performance CX o wysokim momencie obrotowym i w pełni zintegrowanym akumulatorze; Dodatkowo gniazdo ładowania jest zintegrowane z rurą górną. Route E.510 to najprostsza wersja z akumulatorem 500 Wh, dziesięciobiegową przerzutką i stalowym widelcem amortyzowanym; Najlepszy model E.540 wyposażony jest w akumulator 625 Wh i dwunastobiegową skrzynię biegów. Na szczęście pozostałe wyposażenie wszystkich czterech rowerów jest takie samo – obejmuje to jasne reflektory i odporne na przebicie opony Schwalbe. Dwa najlepsze modele zostały wyposażone w widelce z zawieszeniem pneumatycznym.
Poniżej trasy E.5 znajduje się trasa E.4, dostępna w pięciu wariantach. Modele E.400 i E.410 z dziewięciobiegową przerzutką wyposażone są w silnik „Bosch Active Line”; Różnica pomiędzy tymi dwoma modelami polega na akumulatorze o pojemności 400 lub 500 watogodzin. Następnie pojawiają się trzy modele z mocnym silnikiem Bosch Performance, który oferuje wyjątkowo zrównoważone osiągi podczas jazdy: E.420 ma już dziesięciobiegową skrzynię biegów i akumulator o pojemności 545 Wh; Od tego modelu w standardzie montowane są także nowoczesne komponenty „Smart System” firmy Bosch. E.430 i E.440 mają dwanaście biegów i jaśniejsze przednie światło; Model 440 oferuje także większy zasięg dzięki dużej baterii o pojemności 800 Wh.
Carver 2025: niedrogie aluminiowe rowery szutrowe z piękną ramą
Oczywiście Carver nie koncentruje się wyłącznie na rowerach elektrycznych. Wprowadzenie na rynek roweru szutrowego pozwoliło na ponowne rozszerzenie oferty modeli z kierownicami wyścigowymi, a konstruktorzy marki z Frankfurtu wywiązali się ze swojego zadania całkiem dobrze. W ofercie znajdują się dwa w pełni wyposażone modele „Gravel Street” i cztery modele „Gravel Sport”, przy czym wszystkie rowery bazują na pięknie wykonanej aluminiowej ramie. Przejścia między rurami, wykonane w procesie „płynnego aluminium”, tworzą organiczne kształty o wyglądzie węgla – materiału tego nie da się przetworzyć bardziej elegancko.
Jazda po szutrach w życiu codziennym i podczas uprawiania sportu z różnymi wariantami sprzętu
W pełni wyposażone modele Gravel 220 Street i 210 Street różnią się znacząco poziomem wyposażenia, co tłumaczy różnicę w cenie wynoszącą 400 euro (1.799 w porównaniu do 1.399 euro): Model 220 jest wyposażony w kompletny napęd Shimano GRX 2×11, jasny reflektor Supernova i opony Continental o szerokości 40 mm. W modelu 210 z przełożeniami 2x10 i korbą FSA wiele podzespołów jest nieco prostszych, chociaż ważne cechy, takie jak dynamo w piaście, kompaktowy tylny bagażnik i zintegrowane linki zmiany biegów, są takie same w obu modelach.
Sportowe modele Gravel 210 i Gravel 220 są zbudowane tak samo jak odpowiadające im wersje uliczne. Gravel 220 1BY to najbardziej wyścigowa wersja z dwunastobiegową zębatką o szerokim zakresie (10–51 zębów), a 230 to topowy model z kompletną przekładnią Shimano GRX-RX820, która zmienia biegi 2×12.
Liczne gwintowane oczka sprawiają, że rower nadaje się do bikepackingu; Carver oferuje również atrakcyjne ceny rowerów szutrowych: podstawowy model Gravel 210 kosztuje zaledwie 1.200 euro; Gravel 210 1BY kosztuje nieco poniżej 1.500 euro. Cechą charakterystyczną wszystkich rowerów szutrowych tej marki jest wewnętrzne poprowadzenie linek i przewodów hamulca tylnego od mostka; Osie przelotowe są tak samo naturalne jak widelec karbonowy z możliwością montażu bagażnika.
Kompletny montaż w naszej własnej fabryce
Wielu producentów rowerów w ogóle nie widzi swoich rowerów. Rowery zmontowane na Dalekim Wschodzie są dostarczane w pudle i przesyłane do dealera, który rozpakowuje rower i dokonuje ostatecznego montażu. W firmie Carver jest inaczej: wszystkie rowery i rowery elektryczne są składane w fabryce firmy w Herford. Zaliczają się do nich również prace zajmujące dużo czasu, takie jak wspomniane wcześniej wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów w rowerach szutrowych. Na tym tle stosunek ceny do jakości tej marki jest również niezwykły – w wyborze czytelników platformy „Nimms-rad”, producent z Frankfurtu musiał przyznać się do porażki tylko ze swoim głównym konkurentem Cube i wyraźnie zepchnął firmę zajmującą się sprzedażą wysyłkową Canyon na trzecie miejsce.
Dostępne również w sprzedaży bezpośredniej od 2024 r.
Carver, który wcześniej był pozycjonowany jako wyspecjalizowana marka detaliczna, od 2024 r. również otwiera się na ten kanał sprzedaży. Jeśli chcesz, możesz złożyć zamówienie w sklepie internetowym – jest to praktyczne, jeśli w pobliżu nie ma autoryzowanego sprzedawcy. W tej chwili szczególnie warto przyjrzeć się stronie głównej ze względu na różne modele specjalne – podobnie jak inne firmy w branży, Carver również musi redukować zapasy, aby zrobić miejsce na przyszłe modele. Będziesz mógł spodziewać się jednego lub dwóch interesujących nowych produktów; Warto więc śledzić, jak dalej będzie się rozwijać innowacyjna marka.