Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

AllgemeinNowości produktowe

Grupa Shimano CUES: Rozszerzenie o warianty szosowe i szutrowe

4 Luty 2025 by Floriana Nowaka

Nowości produktowe: Shimano rozszerza rodzinę CUES, która teraz obejmuje również komponenty do rowerów szosowych i szutrowych. Nowe produkty skierowane są do szerokiej grupy docelowej, od kolarzy hobbystów po ambitnych sportowców, i łączą w sobie jakość, wszechstronność i trwałość.

Kije Shimano

Ergonomicznie zaprojektowane komponenty kierownicy typu drop bar powstały w oparciu o technologie stosowane przez najlepszych producentów rowerów wyścigowych i są zoptymalizowane dla użytkowników o różnych rozmiarach dłoni. Jednocześnie standaryzacja komponentów 9-, 10- i 11-biegowych pozwala na redukcję liczby części wymaganych do konserwacji i ułatwia serwisowanie, a jednolity odstęp między zębatkami pozwala na elastyczną kombinację części. Dzięki technologii Linkglide trwałość jest trzykrotnie dłuższa, a zmiana biegów jest płynniejsza.



 

Nowe komponenty 10- i 11-biegowe serii CUES 6000 są wyposażone w hydrauliczne hamulce tarczowe o dużej sile hamowania. Uzupełnieniem są korby HOLLOWTECH II, które są kompatybilne z łańcuchami 11-biegowymi i są dostępne w wersji 1x i 2x z różnymi przełożeniami. Przednia przerzutka z tej serii jest łatwa w montażu dzięki konstrukcji z przegubem napinającym i jest dostępna w różnych opcjach montażu. Lekkie zaciski hamulcowe typu flat mount zostały zaprojektowane specjalnie do tarcz hamulcowych o średnicy 160 mm i gwarantują niezawodną skuteczność hamowania w każdej sytuacji.



W serii CUES 3000 wprowadzono opcję mechanicznych hamulców tarczowych, które są wyjątkowo łatwe w konserwacji. Ergonomicznie zaprojektowane dźwignie zmiany biegów/hamulca gwarantują precyzyjną zmianę biegów i hamowanie, natomiast nowy układ hamulcowy SUPER LINEAR RESPONSE (SLR) oferuje optymalną kontrolę w układach 1x. Rodzinę CUES uzupełniają nowe produkty, takie jak tylna przerzutka z krótkim wózkiem przeznaczona do małych kół i zapewniająca większy prześwit, a także specjalna tarcza hamulcowa o średnicy 140 mm do dziecięcych i młodzieżowych rowerów górskich.

Nowe komponenty Shimano Cues w skrócie

Kije Shimano

Komponenty Dropbara

  • Wnętrze:Nowe rozwiązania ergonomiczne oparte na technologiach stosowanych przez najlepsze marki rowerów wyścigowych, dostosowane do użytkowników o różnych rozmiarach dłoni.
  • uproszczenie:Wymienne komponenty 9-, 10- i 11-biegowe zmniejszają liczbę części wymagających konserwacji i upraszczają serwisowanie.
  • wszechstronność:Jednolity odstęp między zębatkami pozwala na kombinację różnych serii.
  • trwałośćTechnologia Linkglide zapewnia trzykrotnie dłuższą żywotność napędu i płynniejszą zmianę biegów.

Systemy CUES 10- i 11-biegowe (seria 6000)

  • Hydrauliczne hamulce tarczowe:Mocne hamulce do trudnych warunków.
  • Korby HOLLOWTECH II:Kompatybilność z łańcuchami 11-biegowymi, opcje 1-biegowe (40T, 42T) i 2-biegowe (46-32T, 50-34T).
  • przerzutka przednia (FD-U6030-F/B):Łatwa instalacja dzięki konstrukcji z łącznikiem przegubowym, z możliwością lutowania lub zaciskania.
  • zaciski hamulcowe (BR-U6030): Lekka konstrukcja z płaskim mocowaniem do tarcz hamulcowych 160 mm.

Systemy CUES 9- i 10-biegowe (seria 3000)

  • Mechaniczne hamulce tarczowe:Zoptymalizowane rozwiązania ułatwiające konserwację.
  • dźwignia zmiany biegów/hamulca (ST-U3030):Ergonomiczna konstrukcja umożliwiająca precyzyjną zmianę biegów i hamowanie.
  • Układy hamulcowe SLR (BL-U3030-L):Poprawiona kontrola systemów jednokierunkowych.

Dodatkowe produkty CUES

  • przerzutka tylna (RD-U4010-SS):Krótka klatka zapewniająca do 30% większy prześwit, idealna do małych kół.
  • tarcze hamulcowe (SM-RT26-SS): Rozmiar 140 mm, specjalnie zaprojektowany do rowerów MTB dla dzieci i młodzieży.

Grupa Shimano ESSA

Shimano ESSA



Równolegle do grupy osprzętu Shimano CUES, seria Shimano ESSA jest również poszerzana o komponenty do rowerów wyścigowych przeznaczone do napędów 8-biegowych. Rowery te stanowią niedrogie i niezawodne rozwiązanie dla początkujących, wyposażone w ergonomiczne dźwignie zmiany biegów/hamulca, 8-biegowe kasety o szerokim zakresie przełożeń i precyzyjny układ hamulcowy SLR. Seria ESSA opiera się na płynnej integracji z istniejącymi produktami Shimano, dzięki czemu zarówno dealerzy, jak i użytkownicy mogą łatwiej obsługiwać komponenty.

Dzięki tym innowacjom Shimano podkreśla swoje zaangażowanie w oferowanie wysokiej jakości, trwałych i wszechstronnych komponentów w atrakcyjnej cenie, które spełniają potrzeby szerokiego grona grup użytkowników.

Nowe komponenty Shimano ESSA w skrócie

Grupa komponentów Shimano ESSA jest teraz dostępna również do rowerów wyścigowych z napędem 8-biegowym. Celem jest stworzenie niedrogiego i niezawodnego rozwiązania dla początkujących:



  • dźwignia zmiany biegów/hamulca (ST-U2030):Ergonomiczny i wytrzymały.
  • kasety (CS-HG300):8-biegowa z szeroką gradacją (11-45Z) do wszechstronnych zastosowań.
  • Dźwignia hamulca SLR (BL-U2030-L):Precyzyjny i łatwy w utrzymaniu.

Cechy szczególne i zalety

  • Zunifikowane platformy:Ujednolicone podejście promuje kompatybilność między różnymi grupami, co przynosi korzyści sprzedawcom detalicznym i użytkownikom.
  • Ulepszenia ergonomiczne:Nacisk położony jest na wygodę i kontrolę, zwłaszcza w przypadku różnych rozmiarów dłoni.
  • Dłuższa żywotność:Dzięki technologiom takim jak Linkglide i DYNAMIC CHAIN ​​​​ENGAGEMENT+, trwałość komponentów jest zmaksymalizowana.

Strona internetowa: shimano-eu.com

tagi:Aktualnościbiegaczgrupa przełączaniaKije ShimanoShimano ESSAKomponenty Shimano

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Related Stories

  • ShimanoDi2: Ponad 10 lat elektryzującej przyjemności zmiany biegów
  • Płyta Storck Aerofast3 Pro: Wygraj teraz ramę z limitowanym malowaniem Race Inspired!
  • Ogólnie: Uvex Sports – innowacje na rok modelowy 2019
  • Specjalista od wspinaczki ze Szwajcarii: BMC prezentuje piątą generację Teammachine SLR 01
  • Nowe koła ze zintegrowanym czujnikiem ciśnienia powietrza: Zipp 353 NSW i 303 SW
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH