Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

kompletne kołarowery górskieTesty

krótki test: Pivot Trailcat LT i SL – Trail cat w podwójnym opakowaniu

4 Luty 2025 by Floriana Strygela

Rower górski Trailbike Pivot Trailcat

MTB / TEST: Dzięki modelom Pivot Trailcat LT i Trailcat SL amerykański producent rowerów górskich poszerza swoją ofertę o dwa nowe, niezwykłe rowery szlakowe. Już w pierwszym teście mogliśmy sprawdzić, co potrafią te rowery.

Pivot Trailcat: Od lekkiego roweru terenowego do mini enduro?

Karta danych może na początku budzić wątpliwości: 150 mm skoku z przodu, 135 mm z tyłu? Dane techniczne modelu Trailcat LT wydają się niezwykłe, chociaż wiemy już coś podobnego od Pivota. W przypadku modelu Trailcat SL nie jest inaczej – tutaj zawieszenie ma 140 mm z przodu i 120 mm z tyłu. Dzięki dwóm katamaranom Pivot chce połączyć najlepsze cechy swoich poprzedników Cienio kota , , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, Ścieżka 429 i Switchblade zjednoczyć. Mówi się, że dwa nowe modele będą charakteryzować się żywszymi właściwościami jezdnymi, częściowo inspirowanymi koncepcją roweru elektrycznego Wahadłowiec SL są pod wpływem.
Nowy Trailcat SL to pierwszy wybór na dłuższe wycieczki i dobrze wpisuje się w kategorię rowery terenowe Natomiast model Trailcat LT, z większym skokiem zawieszenia i solidniejszym widelcem, skierowany jest do miłośników kolarstwa górskiego, którzy cenią sobie płynność jazdy rowerem górskim, ale nie chcą rezygnować z osiągów podczas zjazdów.
Oba modele występują w eleganckim, fioletowo-złotym wykończeniu, zwanym Doktor Purpurowy. Jeśli wolisz coś bardziej subtelnego, Zielona Mgła Łąkowa mniej jaskrawozielonych odcieni.



Dane Pivot Trailcat LT

  • Zastosowanie: XC, Trail, Allmountain, Lekki Enduro
  • Materiał ramy: Węgiel
  • Skok zawieszenia: Przód 150mm, tył 132mm
  • rozmiar koła: 29″, dzięki Flip Chip możliwe jest 27,5″ z tyłu
  • rozmiary: XS-X | SM | Lekarz LG | XL
  • modele: Jazda, Pro, Zespół
  • Cena: 6.599 € do 13.599 €
  • Nasz model testowy: Rozmiar MD, jeździec testowy 180 cm
Pivot Trailcat LT
Pivot Trailcat LT nie tylko świetnie prezentuje się w wieczornym słońcu.

geometria

Pivot Trailcat LT (WYSOKI)XSSMMDLGXL
długość rury podsiodłowej34.336.839.443.247.0
efektywna długość rury górnej56.959.662.964.666.0
długość główki ramy8.59.510.711.212.5
kąt skrętu65.6 °65.6 °65.6 °65.6 °65.6 °
efektywny kąt siedzenia76.0 °76.0 °76.0 °76.0 °76.4 °
długość tylnego trójkąta43.043.043.043.143.3
wysokość suportu34.634.634.634.634.6
spadek suportu2.82.82.82.82.8
wysokość przekroku66.268.368.770.171.6
Radstand114.7117.6121.1123.0125.6
Stos60.561.462.563.064.2
Zasięg41.043.546.548.050.0
Pivot Trailcat LT (NISKI)XSSMMDLGXL
długość rury podsiodłowej34.336.839.443.247.0
efektywna długość rury górnej57.059.863.164.866.2
długość główki ramy8.59.510.711.212.5
kąt skrętu65.3 °65.3 °65.3 °65.3 °65.3 °
efektywny kąt siedzenia75.6 °75.6 °75.6 °75.6 °76.0 °
długość tylnego trójkąta43.143.143.143.343.5
wysokość suportu34.034.034.034.033.9
spadek suportu3.43.43.43.43.4
wysokość przekroku65.968.068.369.671.2
Radstand114.8117.7121.2123.1125.7
Stos60.961.862.963.464.6
Zasięg40.543.046.047.549.5


Dane Pivot Trailcat SL

  • Zastosowanie: XC, Trail, Allmountain, Lekki Enduro
  • Materiał ramy: Węgiel
  • Skok zawieszenia: Przód 140mm, tył 120mm
  • rozmiar koła: 29″, dzięki Flip Chip możliwe jest 27,5″ z tyłu
  • rozmiary: XS-X | SM | Lekarz LG | XL
  • modele: Jazda, Pro, Zespół
  • Cena: 6.399 € do 13.399 €
  • Nasz model testowy: Rozmiar MD, jeździec testowy 180 cm
Pivot Trailcat SL
Pivot Trailcat SL jest następcą modelu Trail 429.

geometria

Pivot Trailcat SL (WYSOKI)XSSMMDLGXL
długość rury podsiodłowej34.336.839.443.247.0
efektywna długość rury górnej56.759.562.764.565.8
długość główki ramy8.59.510.711.212.5
kąt skrętu66.3 °66.3 °66.3 °66.3 °66.3 °
efektywny kąt siedzenia76.4 °76.4 °76.4 °76.4 °76.8 °
długość tylnego trójkąta42.942.942.943.043.2
wysokość suportu34.434.434.534.534.5
spadek suportu3.03.02.92.92.9
wysokość przekroku65.767.868.269.671.2
Radstand114.2117.1120.6122.5125.2
Stos60.161.062.162.563.7
Zasięg41.544.047.048.550.5
Pivot Trailcat SL (NISKI)XSSMMDLGXL
długość rury podsiodłowej34.336.839.443.247.0
efektywna długość rury górnej56.959.662.964.966.0
długość główki ramy8.59.510.711.212.5
kąt skrętu65.8 °65.8 °65.8 °65.8 °65.8 °
efektywny kąt siedzenia76.0 °76.0 °76.0 °76.0 °76.5 °
długość tylnego trójkąta43.143.143.143.243.4
wysokość suportu33.833.833.833.833.8
spadek suportu3.63.63.63.63.6
wysokość przekroku65.367.467.869.270.7
Radstand114.3117.2120.7122.6125.3
Stos60.461.462.562.964.1
Zasięg41.043.546.548.050.0


Ramki do zdjęć

Firma Pivot włożyła dużo pracy w rozwój nowych ramek. Trailcat LT i Trailcat SL mają ten sam tylny trójkąt, ramę główną i dolny łącznik DW. Nieco inną geometrię i właściwości jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu różnych połączeń górnych amortyzatorów oraz różnych długości amortyzatorów, a także regulowanych punktów mocowania na dolnym mocowaniu amortyzatora. Teoretycznie ramy można by przerobić, ale Pivot nie planuje jeszcze stworzenia zestawu konwersyjnego.
Dzięki zastosowaniu chipa typu flip chip oba modele mają niewielką zmianę geometrii i mogą być wyposażone w tylne koło o średnicy 27,5 cala. Jest to szczególnie interesujące w przypadku Trailcata LT, na trasach o większym stopniu trudności technicznej.

Rama ma też wiele innych ciekawych szczegółów: na przykład długość tylnego trójkąta zwiększa się wraz ze zmianą rozmiaru ramy od rozmiaru MD w górę. Podczas gdy wielu producentów opracowuje jeden rozmiar ramy, a następnie go skaluje, Pivot opracował wszystkie rozmiary ramy Trailcat, tak aby były dostosowane do konkretnych rozmiarów. Oznacza to, że każdy rozmiar jest inaczej skonstruowany i wzmocniony w odpowiednich punktach naprężeń, dzięki czemu waży możliwie najmniej, zachowując jednocześnie idealną sztywność. Pivot ulepszył wewnętrzne prowadzenie kabli, dzięki czemu jest ono mniej głośne. Specjalne zaciski, do których można uzyskać dostęp przez nowy schowek, mocują kable w ramie.

To prowadzi nas do kolejnej innowacji: dzięki innowacyjnym pracom rozwojowym schowek nie dodaje dodatkowego ciężaru do ramy. Mimo wszystko, według Pivot, ma ona najsolidniejszą i najlepiej dopasowaną okładkę. Zamyka się bardzo dobrze i w razie potrzeby można w nim umieścić uchwyt na butelkę. Wewnątrz jest miejsce na zapasowy wąż i naboje CO², a także narzędzia i przekąski. Wszystko to można schować w dwóch wewnętrznych kieszeniach. Niemniej jednak, w przypadku modeli Trail Cat, pod górną rurą znajdują się specjalnie opracowane narzędzia Topeak. Można go zamontować również pod suportem, ale w tym miejscu jest on narażony na brud i możliwy kontakt z podłożem.



Napis Pivot Trailcat
Nazwa mówi wszystko.
Tylny trójkąt Dw-Link
Tylny trójkąt DW-Link reaguje bardzo czule.
narzędzie pokładowe
Narzędzie do montażu deski pochodzi od firmy Topeak i można je zamontować pod górną rurą i pod suportem.
półka na bagaż
Bagażnik oferuje miejsce na wąż i inne narzędzia.
Bagażnik Pivot Trailcat LT
Uchwyt na butelkę można zamontować w bagażniku.
Bagażnik Pivot Trailcat SL
W modelu Trailcat SL bagażnik jest zamontowany do góry nogami ze względu na połączenie amortyzatorów.

wyposażenie

Jeśli chodzi o funkcje, Pivot podąża sprawdzoną ścieżką. Zarówno Trailcat LT, jak i Trailcat SL są dostępne w wersjach Ride, Pro i Team. Model Ride wyposażony jest w napęd Shimano SLX/XT Mix lub GX w połączeniu z zawieszeniem Fox Performance. Wersja Pro wyposażona jest w przekładnię Shimano XT/XTR Mix lub X0 Eagle. Dodatkowo klient ma wybór pomiędzy zawieszeniem Fox Factory a elektroniczną wersją Fox Factory Neo. Najdroższy model Team jest dostępny z zawieszeniem Fox Factory lub Factory Neo. Jeśli chodzi o komponenty, można wybrać pełne wyposażenie XTR lub skrzynię biegów XX Eagle. Dla każdego katamaranu istnieje dziesięć wariantów wyposażenia. Ceny wahają się od ok. 6.400 do 13.600 XNUMX euro.
Pivot jest dość konserwatywny jeśli chodzi o skok sztycy regulowanej. Rock Shox Reverb AXS w rozmiarze testowym MD oferuje zaledwie 150 mm skoku. Wersja Team-XTR z Fox Transfer Factory oferuje skok do 180 mm. Każdy, kto potrzebuje czegoś więcej, z pewnością znajdzie dla siebie miejsce – według Pivot, w większych rozmiarach ram można zamontować podpory o skoku do 240 mm.

widelec amortyzowany
Buty Fox Factory 36 na rowerze Trailcat LT nie tylko sprawdzają się znakomicie, ale również idealnie pasują do eleganckiego wyglądu.


Wsparcie Vario
Elektroniczny amortyzator Rock Shox Reverb AXS oferuje stosunkowo niewielki zakres ruchu, wynoszący zaledwie 150 mm.
Hamulec
Sram Maven Ultimate to prawdziwy filar.
przerzutka tylna
W testowanych rowerach tylna przerzutka Sram XX Eagle Transmission zapewnia precyzyjną zmianę biegów.
kokpit kierownicy
Dzięki elektronicznej zmianie biegów i sztycy Vario kokpit jest ładny i uporządkowany.

Test: Trailcat LT i Trailcat SL w akcji

Charakterystyka jazdy pod górę

Dzięki ostremu kątowi podsiodłowemu wynoszącemu około 76 stopni i tylnemu trójkątowi dw-link, oba motocykle Trail Cat wspinają się znakomicie. Cechy są tutaj dość podobne, co z pewnością jest też zasługą identycznej tylnej części. Pivot Trailcat SL jest nieco lżejszy i świetnie się podjeżdża. Osoby pedałujące z dużą częstotliwością słyszą delikatny dźwięk kołysania, który można całkowicie wyeliminować, ustawiając amortyzator w trybie Climb Mode. Pozycja siedząca w obu modelach jest lekko wydłużona, lecz nadal wygodna. Dzięki temu jazda katamaranem jest świetną zabawą nawet podczas dłuższych wycieczek. Niska masa własna, wynosząca zaledwie 12,58 kg w przypadku modelu Trailcat SL oraz 13 kg w przypadku modelu Trailcat LT, zapewnia lekkość obu modeli Trailcat.



Charakterystyka jazdy w dół

Podobieństwo tylnego trójkąta jest widoczne również podczas zjazdów: system dw-link czule reaguje na nawierzchnię i staje się przyjemny i progresywny pod koniec skoku, dzięki czemu tylny trójkąt dobrze uzupełnia zawieszenie mimo mniejszego skoku. Tylna część zawieszenia sprawia wrażenie, jakby miała większy skok, zapewnia lepsze przeciwciśnienie podczas wykonywania manewrów i gwarantuje niezawodną przyczepność. Jeśli chodzi o osiągi podczas zjazdów, nie ma absolutnie żadnych powodów do narzekań. Oba modele są w stanie wytrzymać trudne warunki dzięki swojej nowoczesnej geometrii. Zwłaszcza w wersji LT możesz bez obaw pokonywać trudny teren dzięki bardziej wytrzymałemu widelcowi. Oba modele oferują aktywnym rowerzystom prawdziwą frajdę z jazdy na rowerze, który poradzi sobie z wieloma wyczynami na zjazdach.
Hamulce SRAM Maven w dwóch testowanych przez nas modelach wersji Team wydają się odrobinę za duże w stosunku do rowerów szlakowych. Nasz kierowca testowy wolałby wersję Team-XTR z odpowiednimi hamulcami i lepszą sterownością.



Konkluzja

Dzięki dwóm motocyklom Trail Cat firma Pivot dodała do swojego portfolio dwa najwyższej klasy rowery szlakowe – lub stworzyła godnych następców swoich poprzedników. Trailcat LT ma szczególnie szerokie zastosowanie i doskonale sprawdza się zarówno pod górę, jak i z górki. Zwinność i lekkość obu rowerów przypadną do gustu miłośnikom zabawy, a dla aktywnych rowerzystów mogą stać się niemal idealnymi rowerami do wszystkiego. Dzięki szerokiej gamie opcji wyposażenia, każda zainteresowana osoba powinna znaleźć odpowiedni dla siebie model. Największą wadą pozostaje cena.

Poruszaj się w sieci

www.pivocycles.com



www.youtube.com/@pivotcyclesusa

www.instagram.com/pivotcycles

tagi:cała góraCały rower górskiLekki EnduroMTBPivotCienio kota , , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,Szlakrower terenowykot tropiącyTrailcat LTTrailcat SL

O Floriana Strygela

Florian Strigel pracuje na pełen etat jako fotograf reklamowy. Kiedy nie robi zdjęć, wybiera się z Jeziora Bodeńskiego w Alpy i góry świata, aby realizować swoją pasję: kolarstwo górskie. Na swoim blogu www.downthehill.de relacjonuje przygody, w których oprócz roweru używany jest inny sprzęt sportowy. Od 2022 roku jest redaktorem Velomotion, który informuje czytelników o wszystkim, co trzeba wiedzieć o świecie rowerów.

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Related Stories

  • rowery górskie: Test: Specialized S-Works Stumpjumper FSR 29 – nowa rama, stare mocne strony?
  • Pivot Switchblade Team XTR w teście: Trailduro w przyciągającym wzrok designie
  • 27.5 nie jest martwy: Rakieta szlakowa Pivot Shadowcat w teście
  • Test YT Izzo Pro Race: Stosunek jakości do ceny dla fanów szlaków
  • rowery górskie: Test: Cube Stereo 150 C:68 Actionteam – Jeden MTB ze wszystkim, poproszę!
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH