MTB / TEST: Dzięki modelom Pivot Trailcat LT i Trailcat SL amerykański producent rowerów górskich poszerza swoją ofertę o dwa nowe, niezwykłe rowery szlakowe. Już w pierwszym teście mogliśmy sprawdzić, co potrafią te rowery.
Pivot Trailcat: Od lekkiego roweru terenowego do mini enduro?
Karta danych może na początku budzić wątpliwości: 150 mm skoku z przodu, 135 mm z tyłu? Dane techniczne modelu Trailcat LT wydają się niezwykłe, chociaż wiemy już coś podobnego od Pivota. W przypadku modelu Trailcat SL nie jest inaczej – tutaj zawieszenie ma 140 mm z przodu i 120 mm z tyłu. Dzięki dwóm katamaranom Pivot chce połączyć najlepsze cechy swoich poprzedników Cienio kota , , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, Ścieżka 429 i Switchblade zjednoczyć. Mówi się, że dwa nowe modele będą charakteryzować się żywszymi właściwościami jezdnymi, częściowo inspirowanymi koncepcją roweru elektrycznego Wahadłowiec SL są pod wpływem.
Nowy Trailcat SL to pierwszy wybór na dłuższe wycieczki i dobrze wpisuje się w kategorię rowery terenowe Natomiast model Trailcat LT, z większym skokiem zawieszenia i solidniejszym widelcem, skierowany jest do miłośników kolarstwa górskiego, którzy cenią sobie płynność jazdy rowerem górskim, ale nie chcą rezygnować z osiągów podczas zjazdów.
Oba modele występują w eleganckim, fioletowo-złotym wykończeniu, zwanym Doktor Purpurowy. Jeśli wolisz coś bardziej subtelnego, Zielona Mgła Łąkowa mniej jaskrawozielonych odcieni.
Dane Pivot Trailcat LT
- Zastosowanie: XC, Trail, Allmountain, Lekki Enduro
- Materiał ramy: Węgiel
- Skok zawieszenia: Przód 150mm, tył 132mm
- rozmiar koła: 29″, dzięki Flip Chip możliwe jest 27,5″ z tyłu
- rozmiary: XS-X | SM | Lekarz LG | XL
- modele: Jazda, Pro, Zespół
- Cena: 6.599 € do 13.599 €
- Nasz model testowy: Rozmiar MD, jeździec testowy 180 cm

geometria
Pivot Trailcat LT (WYSOKI) | XS | SM | MD | LG | XL |
---|---|---|---|---|---|
długość rury podsiodłowej | 34.3 | 36.8 | 39.4 | 43.2 | 47.0 |
efektywna długość rury górnej | 56.9 | 59.6 | 62.9 | 64.6 | 66.0 |
długość główki ramy | 8.5 | 9.5 | 10.7 | 11.2 | 12.5 |
kąt skrętu | 65.6 ° | 65.6 ° | 65.6 ° | 65.6 ° | 65.6 ° |
efektywny kąt siedzenia | 76.0 ° | 76.0 ° | 76.0 ° | 76.0 ° | 76.4 ° |
długość tylnego trójkąta | 43.0 | 43.0 | 43.0 | 43.1 | 43.3 |
wysokość suportu | 34.6 | 34.6 | 34.6 | 34.6 | 34.6 |
spadek suportu | 2.8 | 2.8 | 2.8 | 2.8 | 2.8 |
wysokość przekroku | 66.2 | 68.3 | 68.7 | 70.1 | 71.6 |
Radstand | 114.7 | 117.6 | 121.1 | 123.0 | 125.6 |
Stos | 60.5 | 61.4 | 62.5 | 63.0 | 64.2 |
Zasięg | 41.0 | 43.5 | 46.5 | 48.0 | 50.0 |
Pivot Trailcat LT (NISKI) | XS | SM | MD | LG | XL |
---|---|---|---|---|---|
długość rury podsiodłowej | 34.3 | 36.8 | 39.4 | 43.2 | 47.0 |
efektywna długość rury górnej | 57.0 | 59.8 | 63.1 | 64.8 | 66.2 |
długość główki ramy | 8.5 | 9.5 | 10.7 | 11.2 | 12.5 |
kąt skrętu | 65.3 ° | 65.3 ° | 65.3 ° | 65.3 ° | 65.3 ° |
efektywny kąt siedzenia | 75.6 ° | 75.6 ° | 75.6 ° | 75.6 ° | 76.0 ° |
długość tylnego trójkąta | 43.1 | 43.1 | 43.1 | 43.3 | 43.5 |
wysokość suportu | 34.0 | 34.0 | 34.0 | 34.0 | 33.9 |
spadek suportu | 3.4 | 3.4 | 3.4 | 3.4 | 3.4 |
wysokość przekroku | 65.9 | 68.0 | 68.3 | 69.6 | 71.2 |
Radstand | 114.8 | 117.7 | 121.2 | 123.1 | 125.7 |
Stos | 60.9 | 61.8 | 62.9 | 63.4 | 64.6 |
Zasięg | 40.5 | 43.0 | 46.0 | 47.5 | 49.5 |
Dane Pivot Trailcat SL
- Zastosowanie: XC, Trail, Allmountain, Lekki Enduro
- Materiał ramy: Węgiel
- Skok zawieszenia: Przód 140mm, tył 120mm
- rozmiar koła: 29″, dzięki Flip Chip możliwe jest 27,5″ z tyłu
- rozmiary: XS-X | SM | Lekarz LG | XL
- modele: Jazda, Pro, Zespół
- Cena: 6.399 € do 13.399 €
- Nasz model testowy: Rozmiar MD, jeździec testowy 180 cm

geometria
Pivot Trailcat SL (WYSOKI) | XS | SM | MD | LG | XL |
---|---|---|---|---|---|
długość rury podsiodłowej | 34.3 | 36.8 | 39.4 | 43.2 | 47.0 |
efektywna długość rury górnej | 56.7 | 59.5 | 62.7 | 64.5 | 65.8 |
długość główki ramy | 8.5 | 9.5 | 10.7 | 11.2 | 12.5 |
kąt skrętu | 66.3 ° | 66.3 ° | 66.3 ° | 66.3 ° | 66.3 ° |
efektywny kąt siedzenia | 76.4 ° | 76.4 ° | 76.4 ° | 76.4 ° | 76.8 ° |
długość tylnego trójkąta | 42.9 | 42.9 | 42.9 | 43.0 | 43.2 |
wysokość suportu | 34.4 | 34.4 | 34.5 | 34.5 | 34.5 |
spadek suportu | 3.0 | 3.0 | 2.9 | 2.9 | 2.9 |
wysokość przekroku | 65.7 | 67.8 | 68.2 | 69.6 | 71.2 |
Radstand | 114.2 | 117.1 | 120.6 | 122.5 | 125.2 |
Stos | 60.1 | 61.0 | 62.1 | 62.5 | 63.7 |
Zasięg | 41.5 | 44.0 | 47.0 | 48.5 | 50.5 |
Pivot Trailcat SL (NISKI) | XS | SM | MD | LG | XL |
---|---|---|---|---|---|
długość rury podsiodłowej | 34.3 | 36.8 | 39.4 | 43.2 | 47.0 |
efektywna długość rury górnej | 56.9 | 59.6 | 62.9 | 64.9 | 66.0 |
długość główki ramy | 8.5 | 9.5 | 10.7 | 11.2 | 12.5 |
kąt skrętu | 65.8 ° | 65.8 ° | 65.8 ° | 65.8 ° | 65.8 ° |
efektywny kąt siedzenia | 76.0 ° | 76.0 ° | 76.0 ° | 76.0 ° | 76.5 ° |
długość tylnego trójkąta | 43.1 | 43.1 | 43.1 | 43.2 | 43.4 |
wysokość suportu | 33.8 | 33.8 | 33.8 | 33.8 | 33.8 |
spadek suportu | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 3.6 |
wysokość przekroku | 65.3 | 67.4 | 67.8 | 69.2 | 70.7 |
Radstand | 114.3 | 117.2 | 120.7 | 122.6 | 125.3 |
Stos | 60.4 | 61.4 | 62.5 | 62.9 | 64.1 |
Zasięg | 41.0 | 43.5 | 46.5 | 48.0 | 50.0 |
Ramki do zdjęć
Firma Pivot włożyła dużo pracy w rozwój nowych ramek. Trailcat LT i Trailcat SL mają ten sam tylny trójkąt, ramę główną i dolny łącznik DW. Nieco inną geometrię i właściwości jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu różnych połączeń górnych amortyzatorów oraz różnych długości amortyzatorów, a także regulowanych punktów mocowania na dolnym mocowaniu amortyzatora. Teoretycznie ramy można by przerobić, ale Pivot nie planuje jeszcze stworzenia zestawu konwersyjnego.
Dzięki zastosowaniu chipa typu flip chip oba modele mają niewielką zmianę geometrii i mogą być wyposażone w tylne koło o średnicy 27,5 cala. Jest to szczególnie interesujące w przypadku Trailcata LT, na trasach o większym stopniu trudności technicznej.
Rama ma też wiele innych ciekawych szczegółów: na przykład długość tylnego trójkąta zwiększa się wraz ze zmianą rozmiaru ramy od rozmiaru MD w górę. Podczas gdy wielu producentów opracowuje jeden rozmiar ramy, a następnie go skaluje, Pivot opracował wszystkie rozmiary ramy Trailcat, tak aby były dostosowane do konkretnych rozmiarów. Oznacza to, że każdy rozmiar jest inaczej skonstruowany i wzmocniony w odpowiednich punktach naprężeń, dzięki czemu waży możliwie najmniej, zachowując jednocześnie idealną sztywność. Pivot ulepszył wewnętrzne prowadzenie kabli, dzięki czemu jest ono mniej głośne. Specjalne zaciski, do których można uzyskać dostęp przez nowy schowek, mocują kable w ramie.
To prowadzi nas do kolejnej innowacji: dzięki innowacyjnym pracom rozwojowym schowek nie dodaje dodatkowego ciężaru do ramy. Mimo wszystko, według Pivot, ma ona najsolidniejszą i najlepiej dopasowaną okładkę. Zamyka się bardzo dobrze i w razie potrzeby można w nim umieścić uchwyt na butelkę. Wewnątrz jest miejsce na zapasowy wąż i naboje CO², a także narzędzia i przekąski. Wszystko to można schować w dwóch wewnętrznych kieszeniach. Niemniej jednak, w przypadku modeli Trail Cat, pod górną rurą znajdują się specjalnie opracowane narzędzia Topeak. Można go zamontować również pod suportem, ale w tym miejscu jest on narażony na brud i możliwy kontakt z podłożem.
wyposażenie
Jeśli chodzi o funkcje, Pivot podąża sprawdzoną ścieżką. Zarówno Trailcat LT, jak i Trailcat SL są dostępne w wersjach Ride, Pro i Team. Model Ride wyposażony jest w napęd Shimano SLX/XT Mix lub GX w połączeniu z zawieszeniem Fox Performance. Wersja Pro wyposażona jest w przekładnię Shimano XT/XTR Mix lub X0 Eagle. Dodatkowo klient ma wybór pomiędzy zawieszeniem Fox Factory a elektroniczną wersją Fox Factory Neo. Najdroższy model Team jest dostępny z zawieszeniem Fox Factory lub Factory Neo. Jeśli chodzi o komponenty, można wybrać pełne wyposażenie XTR lub skrzynię biegów XX Eagle. Dla każdego katamaranu istnieje dziesięć wariantów wyposażenia. Ceny wahają się od ok. 6.400 do 13.600 XNUMX euro.
Pivot jest dość konserwatywny jeśli chodzi o skok sztycy regulowanej. Rock Shox Reverb AXS w rozmiarze testowym MD oferuje zaledwie 150 mm skoku. Wersja Team-XTR z Fox Transfer Factory oferuje skok do 180 mm. Każdy, kto potrzebuje czegoś więcej, z pewnością znajdzie dla siebie miejsce – według Pivot, w większych rozmiarach ram można zamontować podpory o skoku do 240 mm.

Test: Trailcat LT i Trailcat SL w akcji
Charakterystyka jazdy pod górę
Dzięki ostremu kątowi podsiodłowemu wynoszącemu około 76 stopni i tylnemu trójkątowi dw-link, oba motocykle Trail Cat wspinają się znakomicie. Cechy są tutaj dość podobne, co z pewnością jest też zasługą identycznej tylnej części. Pivot Trailcat SL jest nieco lżejszy i świetnie się podjeżdża. Osoby pedałujące z dużą częstotliwością słyszą delikatny dźwięk kołysania, który można całkowicie wyeliminować, ustawiając amortyzator w trybie Climb Mode. Pozycja siedząca w obu modelach jest lekko wydłużona, lecz nadal wygodna. Dzięki temu jazda katamaranem jest świetną zabawą nawet podczas dłuższych wycieczek. Niska masa własna, wynosząca zaledwie 12,58 kg w przypadku modelu Trailcat SL oraz 13 kg w przypadku modelu Trailcat LT, zapewnia lekkość obu modeli Trailcat.
Charakterystyka jazdy w dół
Podobieństwo tylnego trójkąta jest widoczne również podczas zjazdów: system dw-link czule reaguje na nawierzchnię i staje się przyjemny i progresywny pod koniec skoku, dzięki czemu tylny trójkąt dobrze uzupełnia zawieszenie mimo mniejszego skoku. Tylna część zawieszenia sprawia wrażenie, jakby miała większy skok, zapewnia lepsze przeciwciśnienie podczas wykonywania manewrów i gwarantuje niezawodną przyczepność. Jeśli chodzi o osiągi podczas zjazdów, nie ma absolutnie żadnych powodów do narzekań. Oba modele są w stanie wytrzymać trudne warunki dzięki swojej nowoczesnej geometrii. Zwłaszcza w wersji LT możesz bez obaw pokonywać trudny teren dzięki bardziej wytrzymałemu widelcowi. Oba modele oferują aktywnym rowerzystom prawdziwą frajdę z jazdy na rowerze, który poradzi sobie z wieloma wyczynami na zjazdach.
Hamulce SRAM Maven w dwóch testowanych przez nas modelach wersji Team wydają się odrobinę za duże w stosunku do rowerów szlakowych. Nasz kierowca testowy wolałby wersję Team-XTR z odpowiednimi hamulcami i lepszą sterownością.
Konkluzja
Dzięki dwóm motocyklom Trail Cat firma Pivot dodała do swojego portfolio dwa najwyższej klasy rowery szlakowe – lub stworzyła godnych następców swoich poprzedników. Trailcat LT ma szczególnie szerokie zastosowanie i doskonale sprawdza się zarówno pod górę, jak i z górki. Zwinność i lekkość obu rowerów przypadną do gustu miłośnikom zabawy, a dla aktywnych rowerzystów mogą stać się niemal idealnymi rowerami do wszystkiego. Dzięki szerokiej gamie opcji wyposażenia, każda zainteresowana osoba powinna znaleźć odpowiedni dla siebie model. Największą wadą pozostaje cena.