Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Ogólnerowery szutroweNowości produktowe

Nowa wersja wyścigówki szutrowej: Cannondale SuperX 2025

11 Luty 2025 by Kacper Gebel

Nowości produktowe Cannondale SuperX 2025: Amerykański producent prezentuje nową wersję swojego najszybszego roweru szutrowego – i nadaje rowerowi tradycyjną nazwę. Dzięki powrotowi modelu SuperX firma Cannondale wprowadza na szutrowe tory rower wyścigowy, który został pod wieloma względami udoskonalony.

Model SuperX pojawił się po raz pierwszy w ofercie Cannondale w 2011 roku i był pierwszym karbonowym rowerem crossowym tej amerykańskiej firmy. Dwa lata później po raz pierwszy wprowadzono model SuperX Disc; Tymczasem na pierwszy rower szutrowy tej marki – Topstone Alloy – trzeba było czekać do 2018 roku, chyba że kupiłeś dziwny model Slate z amortyzowanym widelcem Lefty i kołami 2016B w 650 roku.

Pod koniec swojej kariery model SuperX został przystosowany do jazdy po żwirze i miał nieco większy prześwit na opony; następnie w 2021 r. ustąpił miejsca modelowi Cannondale SuperSix EVO SE/CX z miejscem na opony o szerokości 45 mm, ale o w dużej mierze niezmienionej geometrii. Rower ten był początkowo oferowany w wersji przełajowej i szutrowej, a teraz doczekał się modernizacji, która obejmuje powrót do starej nazwy SuperX. Cannondale chce wyraźniej odróżnić rower szutrowy od roweru wyścigowego SuperSix.



Cannondale SuperX 2025
Cannondale wyposaża nowe modele SuperX w aerodynamiczne bidony.

Cannondale SuperX 2025: nowa wysokość ramy i detale aerodynamiczne

Co sprawia, że ​​nowy SuperX jest wyjątkowy? Układ ramy pozostał praktycznie niezmieniony od poprzedniego modelu, dodano jedynie szósty rozmiar 61. Cannondale nadal stawia na geometrię układu kierowniczego „Out Front” z płaskim kątem skrętu (71°, Rh. 46 70°) i nieco większym skokiem widelca (55 mm), co ma łączyć stabilność jazdy na wprost ze zwrotnością. Geometria siodełka jest wyważona i sportowa pod względem wysokości i zasięgu, i prawie nie różni się od siodełka Cannondale Topstone, które oczywiście jest wyposażone w wysoką nasadkę sterową. Cannondale podaje, że waga ramy dla drogiego modelu LAB900 (pomalowanego, 71 cm) wynosi około 56 gramów; standardowa rama waży podobno o 100 gramów więcej.

Rama ma bardziej aerodynamiczną konstrukcję z krawędzią odrywaną za widelcem i bardziej dynamicznymi kształtami; Nowością jest również rura podsiodłowa, która jest mocno spłaszczona i wygięta w dolnej części, co ma na celu tłumienie drgań. Rower jest wyposażony w specjalne aerodynamiczne bidony, które nie są szersze niż dolna rura roweru i są zaprojektowane tak, aby chronić je przed wiatrem.



Nowością w ramie jest odrywana krawędź za widelcem.
Wygięta rura podsiodłowa ma za zadanie redukcję drgań.

Większy prześwit na opony bez zmiany geometrii

Prześwit na opony zwiększono z 45 mm do 48 mm z tyłu/51 mm z przodu, nie zwiększając przy tym długości tylnego trójkąta ani rozstawu osi. Oś przelotowa nie wystaje już z prawego końca widelca; tylny trójkąt jest teraz zgodny z normą UDH. Przewody hamulcowe poprowadzono w całości wewnątrz ramy, co stanowi znaczną poprawę zarówno pod względem wizualnym, jak i aerodynamicznym.

W nowym modelu SuperX nie ma już trzech rzeczy: standard SpeedRelase umożliwiający szybszy montaż kół był nadal dość praktyczny; Jednak nikt nie powinien przegapić wciskanego suportu PF30 – nowy model ma klasyczne panewki łożysk BSA. Nie bez znaczenia jest również asymetryczny tylny trójkąt, który wymagał specjalnie szprychowego koła. To sprawia, że ​​Cannondale SuperX 2025 to zdecydowany zwycięzca.



Najwyższy model z ramą LAB71 kosztuje prawie 15.000 XNUMX euro.
Za mniej niż jedną trzecią tej kwoty możesz nabyć model SuperX 3 z napędem Shimano 2×12.

Rower wyścigowy z minimalną liczbą opcji mocowania

Mimo podobnej geometrii, SuperX różni się od Topstone na wiele sposobów. Do roweru szutrowego można przymocować dwa uchwyty na bidony i małą torbę mocowaną do rury górnej, ale nie można do niego przymocować systemów bagażowych ani akcesoriów. Możliwość zamontowania widelca amortyzowanego nie jest już dostępna, a tylne zawieszenie Kingpin modelu Topstone oczywiście również nie jest dostępne. Dzięki podwójnej tarczy łańcuchowej i aerodynamicznym kołom, model SuperX już sam w sobie bardzo przypomina rower wyścigowy. Wąska kierownica, którą stosuje Cannondale, została zaprojektowana tak, by zapewnić kompaktową pozycję jazdy przy dużych prędkościach i wyraźnie różnić się od prowadzenia modelu Topstone.

Cannondale SuperX 2025
Jeśli jazda po szutrze oznacza szybkie wycieczki lub nawet wyścigi, SuperX będzie właściwym wyborem.


Pewne podobieństwo do rowerów szosowych widać również w cenie. Podczas gdy topowy model Topstone jest wyposażony w napęd SRAM Force AXS 2×12, Cannondale oferuje model SuperX w wersji z SRAM Red AXS i karbonowymi kołami Reserve, która kosztuje zawrotne 14 euro.999 Euro. Dobra jedna trzecia tej kwoty, czyli 5.499 euro, przeznaczona jest na ramę „LAB71 SuperX”, którą można również kupić osobno. Znacznie dalej plasują się dwa modele z nieco cięższą ramą standardową: SuperX Carbon 2 z napędem Shimano GRX Di2 2×12 i zapasowym zestawem kół za 6.899 euro oraz SuperX Carbon 3 z mechanicznym napędem GRX820 2×12 za skromne 4.499 euro.

Cannondale podaje, że waga wszystkich trzech modeli wynosi 7,4 / 8,6 / 9,1 kg, przy czym, jak twierdzi dostawca, opona SuperX Carbon 3 nie jest bezdętkowa (lecz została zważona w rozmiarze 54, a nie 56). Zważony przez nas SuperX 2 w rozmiarze 54 ważył 8,3 kg bez pedałów i uchwytu na bidon. Dzięki lżejszemu zestawowi kół nawet najtańszy model powinien ważyć znacznie poniżej dziewięciu kilogramów – wszystkie trzy wersje nowego Cannondale SuperX są więc „gotowe do wyścigów”.

www.cannondale.com



tagi:#VMgravelcannondaleCannondale SuperX 2025żwirWyścig szutrowy

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Aluminiowe pojazdy dojeżdżające do pracy po drogach szutrowych i drogowych: BH GravelX 1.8
  • Nowa opona szutrowa do wszechstronnego użytku: Specjalistyczny Tracer TLR 2025
  • Pierwszy rower szutrowy z włókna węglowego od Francuzów: Lapierre Crosshill CF
  • Buty wyczynowe CX o doskonałym dopasowaniu: Shimano S-Phyre SH-XC902
  • Fantastyczny zestaw kołowy dla rowerzystów górskich szutrowych do wygrania!: Raffle Crankbrothers Synthesis Gravel Carbon
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH