Velo de Ville: Producent z Münsterland umożliwia całkowicie spersonalizowane rowery elektryczne i rowery z indywidualnym montażem i własną lakiernią. Oznacza to, że w konfiguratorze online możesz zbudować całkowicie unikalny rower marzeń, zamiast iść na kompromis z modelem seryjnym.
Rower elektryczny, który istnieje tylko raz? Na pierwszy rzut oka brzmi to nietypowo, zwłaszcza że rowery elektryczne już dawno stały się zjawiskiem masowym. Dziś różnorodność modeli jest tak oczywista, że rzadko można zobaczyć ten sam rower dwa razy. Czy w ogóle ma sens zajmowanie się tematem indywidualizacji?
Oczywiście – to zależy od Twoich wymagań. I nie chodzi tu o wybór najlepszego materiału. Atrakcyjność konfiguratora polega na tym, że możesz skupić się na komponentach, które są dla Ciebie szczególnie ważne i konkretnie wybrać żądaną jakość.
Velo de Ville: Indywidualny dobór (prawie) wszystkich komponentów
W przypadku rowerów elektrycznych i gotowych rowerów wygląda to tak: z każdym poziomem cenowym (tj. w odstępach co 100 lub kilka 100 euro) wszystkie komponenty stają się nieco wyższej jakości – przerzutki mają więcej przełożeń, światło staje się jaśniejsze , zamontowane są lepsze widelce amortyzowane itp. W przypadku rowerów elektrycznych często zdarza się, że tańsze modele mają silniki o niższym momencie obrotowym, natomiast droższe mają mocniejsze jednostki. Całkiem możliwe, że ktoś woli bardziej harmonijny silnik o mniejszym ciągu, ale nadal chce komponentów wysokiej jakości. W przypadku rowerów elektrycznych ważną kwestią jest także wyświetlacz: niektórzy chcą tylko podstawowych informacji i nie potrzebują dużego ekranu; Inni cenią nawigację itp. i dlatego mogą chcieć przymocować swój smartfon do kierownicy.

Personalizacja ma więc sens i tu właśnie pojawia się Velo de Ville. Dostawca z Münsterland spogląda wstecz na prawie 60-letnią historię firmy, w której temat „systemów modułowych” odgrywał od początku ważną rolę. Praktyka polegająca na zlecaniu dealerowi montażu nowego roweru część po części była kiedyś powszechna wśród klientów dbających o jakość; Dziś oczywiście można to zrobić także w domu, na komputerze. Jednak uzyskanie porady od dealera VdV nie stanowi problemu, biorąc pod uwagę sieć dealerów obejmującą kilkaset firm. W każdym przypadku indywidualnie skonfigurowany rower dostarczany jest za pośrednictwem dealera, który dokonuje końcowego montażu i regulacji. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy w promieniu 70 km nie ma specjalistycznego sprzedawcy sprzedającego rowery danej marki – wówczas dostawa do klientów odbywa się bezpośrednio.
Punkt wyjścia konfiguracji: model podstawowy
W Velo de Ville nie ma standardowych rowerów; Punktem wyjścia konfiguracji są tzw. modele podstawowe. Oczywiście może się zdarzyć, że sprzedawca sam je skonfiguruje lub ma w sklepie modele wystawowe, które komuś się podobają. Poza tym każdy rower lub rower elektryczny tej marki jest wyjątkowy, między innymi ze względu na najbardziej rzucającą się w oczy cechę: pożądany kolor. Oprócz 16 tonów możesz wybierać nawet pomiędzy matem a połyskiem.
Konfiguracja rozpoczyna się oczywiście od wyboru modelu podstawowego. Po kliknięciu otwiera się menu, które może zawierać osiem różnych wariantów silnika - od Bosch Active Line po CX i w różnych generacjach modeli. Ale są też modele, w których ograniczasz się do jednego wariantu napędu – np. CEB Pro z silnikiem Bosch SX, który do instalacji wymaga innego interfejsu ramy.
Punkt drugi to koła zębate, podzielone na piastę, łańcuch i przekładnie elektroniczne. W zależności od wariantu silnika dostępnych jest aż 18 opcji, przy czym napędy o mniejszym momencie obrotowym oferują więcej opcji. Velo de Ville łączy w sobie popularną ośmiobiegową piastę Shimano z silnikiem Bosch Active. Do każdego wariantu podana jest pełna cena roweru; Na przykład widać, że dźwignia zmiany biegów Rohloff kosztuje o 1.700 euro więcej niż 12-biegowa Shimano XT. Poniżej przedstawiono kształt, rozmiar i kolor ramki punktów; wówczas istnieje możliwość wyboru pakietu wyposażenia. Pozwala to na jednoczesne określenie różnych komponentów - w pakiecie „Traveler” np. podwieszana sztyca, jasny reflektor, większy akumulator i systemy nośne; Popularny pakiet „Style” obejmuje opony, siodełko i rączki w stylowym brązowym kolorze.
Pakiety ułatwiają konfigurację
Jeśli zdecydujesz się na pakiet, zawarte w nim komponenty nie będą już oczywiście mogły być dostosowywane indywidualnie. Korekty kierownicy i mostka cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników konfiguratora; Jeśli chodzi o opony, często nacisk kładzie się na produkty szczególnie odporne na przebicie. Zdaniem Velo de Ville’a duże zainteresowanie cieszą się także szczególnie jasne reflektory. Istnieją regionalne różnice w wyborze przerzutek: na północy szczególnie popularne są przerzutki dodatkowe, natomiast na południu bardziej popularne są przerzutki.

Opcje personalizacji w konfiguratorze różnią się w zależności od modelu. W przypadku rowerów niezmotoryzowanych można wybrać jedenastobiegową piastę Alfine firmy Shimano, która nie jest już często spotykana w rowerach kompletnych. Możliwym wyborem na tej podstawie jest łańcuch lub pasek rozrządu. W przypadku roweru szutrowego G 400 pakiet Commuter ze światłami, błotnikami i tylnym bagażnikiem można kupić za nieco ponad 100 euro.
Na koniec procesu otrzymasz plik PDF ze wszystkimi szczegółami wybranego roweru oraz numerem identyfikacyjnym. Od momentu wysłania zamówienia do dostawy mija od dwóch do czterech tygodni. Jasne, zakup standardowego roweru w sklepie rowerowym jest znacznie szybszy – ale jeśli chcesz jeździć na naprawdę wyjątkowym rowerze lub e-rowerze, nie powinieneś mieć problemu z czasem oczekiwania.