Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

OgólneWycieczka na rowerach elektrycznych i życie codzienneNowości produktowe

Lekki rower elektryczny z systemem Bosch CX: Diamentowy Zing Gen 3

30 Styczeń 2025 by Kacper Gebel

Nowości produktowe Diamant Zing Gen 3: Lekki rower turystyczny z nową ramą i ciekawymi detalami. Zing 2025 jest wysoce zmotoryzowany dzięki Bosch CX i można go łatwo dostosować do indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ceny. 

W Diamant w Hartmannsdorf koło Chemnitz pozostają wierni akumulatorom zewnętrznym nawet w wyższych przedziałach cenowych. I nie bez powodu: magazyn energii umieszczony w dolnej rurze umożliwia uzyskanie cieńszej, a przez to lżejszej ramy, co z kolei stanowi podstawę ogólnie lżejszego roweru. Zawsze było to ważną kwestią dla producenta mającego korzenie rowerowe.

Diamant Zing Gen 3: Niska waga dzięki zewnętrznej baterii

W roku modelowym 2025 ta tradycyjna wschodnioniemiecka firma udoskonaliła popularną Zing, która jest dobrym przykładem konstrukcji opisanej powyżej: Rama Diamant Zing Trip wygląda bardzo harmonijnie z mniej obszerną rurą dolną; Bateria nie jest szczególnie widoczna, zwłaszcza, że ​​​​jest czarna jak wszystkie elementy i mocowania i dlatego dobrze wpasowuje się w ogólny obraz. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli wybierzesz najmniejszy z czterech akumulatorów – 400, 545, 725 i 800 watogodzin. Ważąca około 2,2 kg rama PowerPack 400 jest o około 800 gramów lżejsza od akumulatora 545 Wh; 800 waży nawet 3,9 kg. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić na wadze (i pieniądzach) i nie musisz polegać na ekstremalnym zasięgu, możesz z wdzięcznością przyjąć ofertę Diamant i wybrać skromny akumulator do swojego nowego, wysokiej jakości roweru. Kompletny rower waży wówczas niewiele ponad 22 kilogramy – o cztery do sześciu kilogramów mniej niż porównywalnie wyposażony model ze zintegrowanym schowkiem.



Diamant oferuje Zinga o mocy 400 Wh, ...
...również z baterią 545 Wh...
... a nawet przy 725 lub 800 watogodzinach w zbiorniku.

Co ma do zaoferowania Diamant Zing Trip? Przede wszystkim trzy kształty ramy, przy czym rower typu low-entry wyposażony jest w uchwyt nad silnikiem ułatwiający prowadzenie. Linkę przerzutki i linki poprowadzono w ramie po lewej stronie, co zapewnia miejsce na torbę na kierownicę; Uchwyt na butelkę można zamontować po prawej stronie główki ramy w modelach jednorurowych i trapezowych. Moduł Bosch Conect i Apple AirTag można ukryć w pokrywie silnika – to dobre rozwiązanie dla każdego, kto dręczy strach przed utratą roweru.

Diamentowy Zing Gen 3
Uchwyt jest praktyczny dla użytkowników o niskim wejściu.
Diamentowy Zing Gen 3
AirTag można ukryć pod silnikiem.


Trzy rozmiary i trzy kształty ramek

Rama dostępna w trzech rozmiarach dostosowana jest do wygodnej pozycji siedzącej, jak przystało na rower turystyczny; Zing Trip wydaje się dość sportowy. Obydwa warianty – Diamant Zing Trip Core (od 3.349 euro) i Diamant Zing Trip Plus (od 3.849 euro) – toczą się na kołach 650B z oponami szutrowymi Schwalbe o szerokości 65 mm; Przerzutka Shimano Cues posiada dziewięć przełożeń w prostszej wersji „Core” i dziesięć przełożeń w droższym „Plus”. Gradacja jest identyczna z wyjątkiem dwóch lub trzech biegów górskich, a ogólny obwód kaset jest również bardzo podobny (11-46 lub 11-48 zębów). Zing Plus wyprzedza, szczególnie jeśli chodzi o widelec, z zawieszeniem pneumatycznym zamiast stalowych sprężyn; Zapewnia także jaśniejsze światło i mocniejsze hamulce.

Diamentowy Zing Gen 3
Modele bez górnej rury mają miejsce na uchwyt na butelkę na główce ramy.
Diamentowy Zing Gen 3
Do ramy diamentowej można przymocować górną torbę rurową.

Obydwa modele są bardzo solidnie wyposażone jak na swoje ceny; Powinny być dobrym wyborem jako rowery sportowe i turystyczne. Możliwość przeniesienia roweru elektrycznego do piwnicy sprawia, że ​​Zing jest jeszcze bardziej interesujący jako rower miejski - szczególnie w wersji z „niskim przekrokiem” z praktycznym uchwytem.



www.diamantrad.com

Diamentowy Zing Gen 3

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!
  • Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze
  • Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła
  • Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026
  • Yuccie Junico Flow lub Junico Active: Wygraj wybrany rower elektryczny!
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH