Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

AllgemeinWycieczka na rowerach elektrycznych i życie codzienneNowości produktowe

Lekki rower elektryczny z systemem Bosch CX: Diamentowy Zing Gen 3

30 Styczeń 2025 by Kacper Gebel

Nowości produktowe Diamant Zing Gen 3: Lekki rower turystyczny z nową ramą i ciekawymi detalami. Zing 2025 jest wysoce zmotoryzowany dzięki Bosch CX i można go łatwo dostosować do indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ceny. 

W Diamant w Hartmannsdorf koło Chemnitz pozostają wierni akumulatorom zewnętrznym nawet w wyższych przedziałach cenowych. I nie bez powodu: magazyn energii umieszczony w dolnej rurze umożliwia uzyskanie cieńszej, a przez to lżejszej ramy, co z kolei stanowi podstawę ogólnie lżejszego roweru. Zawsze było to ważną kwestią dla producenta mającego korzenie rowerowe.

Diamant Zing Gen 3: Niska waga dzięki zewnętrznej baterii

W roku modelowym 2025 ta tradycyjna wschodnioniemiecka firma udoskonaliła popularną Zing, która jest dobrym przykładem konstrukcji opisanej powyżej: Rama Diamant Zing Trip wygląda bardzo harmonijnie z mniej obszerną rurą dolną; Bateria nie jest szczególnie widoczna, zwłaszcza, że ​​​​jest czarna jak wszystkie elementy i mocowania i dlatego dobrze wpasowuje się w ogólny obraz. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli wybierzesz najmniejszy z czterech akumulatorów – 400, 545, 725 i 800 watogodzin. Ważąca około 2,2 kg rama PowerPack 400 jest o około 800 gramów lżejsza od akumulatora 545 Wh; 800 waży nawet 3,9 kg. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić na wadze (i pieniądzach) i nie musisz polegać na ekstremalnym zasięgu, możesz z wdzięcznością przyjąć ofertę Diamant i wybrać skromny akumulator do swojego nowego, wysokiej jakości roweru. Kompletny rower waży wówczas niewiele ponad 22 kilogramy – o cztery do sześciu kilogramów mniej niż porównywalnie wyposażony model ze zintegrowanym schowkiem.



Diamant oferuje Zinga o mocy 400 Wh, ...
...również z baterią 545 Wh...
... a nawet przy 725 lub 800 watogodzinach w zbiorniku.

Co ma do zaoferowania Diamant Zing Trip? Przede wszystkim trzy kształty ramy, przy czym rower typu low-entry wyposażony jest w uchwyt nad silnikiem ułatwiający prowadzenie. Linkę przerzutki i linki poprowadzono w ramie po lewej stronie, co zapewnia miejsce na torbę na kierownicę; Uchwyt na butelkę można zamontować po prawej stronie główki ramy w modelach jednorurowych i trapezowych. Moduł Bosch Conect i Apple AirTag można ukryć w pokrywie silnika – to dobre rozwiązanie dla każdego, kto dręczy strach przed utratą roweru.

Diamentowy Zing Gen 3
Uchwyt jest praktyczny dla użytkowników o niskim wejściu.
Diamentowy Zing Gen 3
AirTag można ukryć pod silnikiem.


Trzy rozmiary i trzy kształty ramek

Rama dostępna w trzech rozmiarach dostosowana jest do wygodnej pozycji siedzącej, jak przystało na rower turystyczny; Zing Trip wydaje się dość sportowy. Obydwa warianty – Diamant Zing Trip Core (od 3.349 euro) i Diamant Zing Trip Plus (od 3.849 euro) – toczą się na kołach 650B z oponami szutrowymi Schwalbe o szerokości 65 mm; Przerzutka Shimano Cues posiada dziewięć przełożeń w prostszej wersji „Core” i dziesięć przełożeń w droższym „Plus”. Gradacja jest identyczna z wyjątkiem dwóch lub trzech biegów górskich, a ogólny obwód kaset jest również bardzo podobny (11-46 lub 11-48 zębów). Zing Plus wyprzedza, szczególnie jeśli chodzi o widelec, z zawieszeniem pneumatycznym zamiast stalowych sprężyn; Zapewnia także jaśniejsze światło i mocniejsze hamulce.

Diamentowy Zing Gen 3
Modele bez górnej rury mają miejsce na uchwyt na butelkę na główce ramy.
Diamentowy Zing Gen 3
Do ramy diamentowej można przymocować górną torbę rurową.

Obydwa modele są bardzo solidnie wyposażone jak na swoje ceny; Powinny być dobrym wyborem jako rowery sportowe i turystyczne. Możliwość przeniesienia roweru elektrycznego do piwnicy sprawia, że ​​Zing jest jeszcze bardziej interesujący jako rower miejski - szczególnie w wersji z „niskim przekrokiem” z praktycznym uchwytem.



www.diamantrad.com

Diamentowy Zing Gen 3

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Tour de France nr 1: Jasper Philipsen wygrywa spektakularne otwarcie

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 1

Zapowiedź Tour de France nr 1: Kto wygra żółtą koszulkę w Lille?

Tour de France 2025 w telewizji

Tour de France 2025: Wszystkie 21 etapów na żywo w telewizji

Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026

Szachownica Tour de France 2025

Tour de France 2025: 10 Niemców, 5 Szwajcarów i 3 Austriaków

Grupa bezprzewodowa do rowerów szutrowych: Shimano GRX Di2 1x12

Między odejściem a rzeczywistością: Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na 2026 r.

Sporty kosmiczne: Nowe centrum serwisowe Fox i Marzocchi w Palatynacie

Idealna ochrona na upalne dni: Ochraniacze na kolana Alpinestars A-Motion Plasma

Nowe rowery z kierownicą typu drop bar z Austrii: Innowacje KTM na Eurobike 2025

Related Stories

  • Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026
  • Po wielkim sukcesie: Thok TP4-S i TP4 – dwa nowe modele o świeżym wyglądzie
  • Nowe grupy kierownic typu drop bar do rowerów szosowych i szutrowych: SRAM Force AXS i Rival AXS 2025
  • Porady i jazdy próbne w miłej atmosferze: Centrum testowe rowerów elektrycznych Gazelle
  • Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH