Nowości produktowe Diamant Zing Gen 3: Lekki rower turystyczny z nową ramą i ciekawymi detalami. Zing 2025 jest wysoce zmotoryzowany dzięki Bosch CX i można go łatwo dostosować do indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ceny.
W Diamant w Hartmannsdorf koło Chemnitz pozostają wierni akumulatorom zewnętrznym nawet w wyższych przedziałach cenowych. I nie bez powodu: magazyn energii umieszczony w dolnej rurze umożliwia uzyskanie cieńszej, a przez to lżejszej ramy, co z kolei stanowi podstawę ogólnie lżejszego roweru. Zawsze było to ważną kwestią dla producenta mającego korzenie rowerowe.
Diamant Zing Gen 3: Niska waga dzięki zewnętrznej baterii
W roku modelowym 2025 ta tradycyjna wschodnioniemiecka firma udoskonaliła popularną Zing, która jest dobrym przykładem konstrukcji opisanej powyżej: Rama Diamant Zing Trip wygląda bardzo harmonijnie z mniej obszerną rurą dolną; Bateria nie jest szczególnie widoczna, zwłaszcza, że jest czarna jak wszystkie elementy i mocowania i dlatego dobrze wpasowuje się w ogólny obraz. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli wybierzesz najmniejszy z czterech akumulatorów – 400, 545, 725 i 800 watogodzin. Ważąca około 2,2 kg rama PowerPack 400 jest o około 800 gramów lżejsza od akumulatora 545 Wh; 800 waży nawet 3,9 kg. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić na wadze (i pieniądzach) i nie musisz polegać na ekstremalnym zasięgu, możesz z wdzięcznością przyjąć ofertę Diamant i wybrać skromny akumulator do swojego nowego, wysokiej jakości roweru. Kompletny rower waży wówczas niewiele ponad 22 kilogramy – o cztery do sześciu kilogramów mniej niż porównywalnie wyposażony model ze zintegrowanym schowkiem.
Co ma do zaoferowania Diamant Zing Trip? Przede wszystkim trzy kształty ramy, przy czym rower typu low-entry wyposażony jest w uchwyt nad silnikiem ułatwiający prowadzenie. Linkę przerzutki i linki poprowadzono w ramie po lewej stronie, co zapewnia miejsce na torbę na kierownicę; Uchwyt na butelkę można zamontować po prawej stronie główki ramy w modelach jednorurowych i trapezowych. Moduł Bosch Conect i Apple AirTag można ukryć w pokrywie silnika – to dobre rozwiązanie dla każdego, kto dręczy strach przed utratą roweru.
Trzy rozmiary i trzy kształty ramek
Rama dostępna w trzech rozmiarach dostosowana jest do wygodnej pozycji siedzącej, jak przystało na rower turystyczny; Zing Trip wydaje się dość sportowy. Obydwa warianty – Diamant Zing Trip Core (od 3.349 euro) i Diamant Zing Trip Plus (od 3.849 euro) – toczą się na kołach 650B z oponami szutrowymi Schwalbe o szerokości 65 mm; Przerzutka Shimano Cues posiada dziewięć przełożeń w prostszej wersji „Core” i dziesięć przełożeń w droższym „Plus”. Gradacja jest identyczna z wyjątkiem dwóch lub trzech biegów górskich, a ogólny obwód kaset jest również bardzo podobny (11-46 lub 11-48 zębów). Zing Plus wyprzedza, szczególnie jeśli chodzi o widelec, z zawieszeniem pneumatycznym zamiast stalowych sprężyn; Zapewnia także jaśniejsze światło i mocniejsze hamulce.
Obydwa modele są bardzo solidnie wyposażone jak na swoje ceny; Powinny być dobrym wyborem jako rowery sportowe i turystyczne. Możliwość przeniesienia roweru elektrycznego do piwnicy sprawia, że Zing jest jeszcze bardziej interesujący jako rower miejski - szczególnie w wersji z „niskim przekrokiem” z praktycznym uchwytem.