Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemein

Canyon Spectral:WŁ. i Torque:WŁ.: Wszyscy klienci otrzymają nowe akumulatory od marca

23 Styczeń 2025 by Michała Faissa

Aktualności / E-MTB: Właściciele rowerów E-MTB Canyon Spectral:ON i Torque:ON otrzymają od marca bezpłatnie nowe akumulatory. W ten sposób Canyon reaguje na problem pękniętych obudów akumulatorów, o którym Canyon informował klientów w listopadzie ubiegłego roku. Niewielkie poprawki w obudowie i zoptymalizowany proces produkcji powinny rozwiązać problemy.

W listopadzie 2024 roku firma Canyon poinformowała wszystkich właścicieli rowerów elektrycznych Spectral:ON i Torque:ON o problemach z zamontowanymi w nich akumulatorami (zgłosiliśmy). Plastikowa obudowa wielu akumulatorów ma pęknięcia, co może również powodować ryzyko pożaru w przypadku przedostania się wilgoci i zwarcia. Dlatego firma Canyon poinstruowała klientów, aby zaprzestali korzystania z rowerów i pozbyli się zużytych akumulatorów. Niezadowolenie było odpowiednio duże, także dlatego, że nie było perspektyw na doraźne rozwiązanie problemu. W grudniu pojawiły się dalsze informacje, które obiecywały rozwiązanie na luty i oferowały rekompensatę finansową wszystkim poszkodowanym.

Dzisiaj (23 stycznia 2025 r.) Canyon ponownie informuje poszkodowanych rowerzystów górskich z napędem elektrycznym. Nowe, ulepszone akumulatory rozwiązujące problem powinny być dostępne od marca. Wszyscy właściciele Spectral:ON i Torque:ON mogą teraz bezpłatnie zamówić te nowe baterie, korzystając z łącza w odpowiedniej wiadomości e-mail. Według Canyon nie ma zmiany w pojemności – pozostaje ona na poziomie 720 Wh lub 900 Wh, w zależności od wariantu.

Jaki był problem z uszkodzonymi bateriami?

Jak wynika z często zadawanych pytań na ten temat w Canyon, głównym problemem mogły być nieprzewidziane reakcje pomiędzy różnymi materiałami i substancjami używanymi w procesie produkcyjnym (smary itp.). Canyon nie wypowiada się na ten temat w 100%, ale można to dość wyraźnie wyczytać między wierszami

Co zostało dostosowane?

Zgodnie ze zidentyfikowanym problemem zoptymalizowano zarówno obudowę akumulatora, jak i proces produkcyjny, aby wyeliminować problemy. Nadal pozostajemy przy plastikowej obudowie, ale poza tym nic się nie zmieniło w zakresie kluczowych danych. Wewnątrz elektronika została teraz lepiej zabezpieczona, dzięki czemu nawet w przypadku przedostania się wody jest teraz lepiej chroniona niż wcześniej.

Czy jest coś, na co należy zwrócić uwagę przy wymianie akumulatora?

Według Canyon nowy akumulator jest kompatybilny w stosunku 1:1 z dotychczasowymi. Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych części ani śrub.

Czy wszyscy klienci otrzymają akumulatory w marcu?

Niestety nie. Według Canyon dostawa pierwszej partii rozpocznie się w marcu, a kolejne będą dostarczane co kilka tygodni. Niestety, obecnie nie wiadomo, jak duże są poszczególne partie ani iloma osobami dotkniętymi chorobą Canyon może bezpośrednio się opiekować.

Biorąc pod uwagę skalę problemu, niezwykłe jest to, że firmie Canyon udało się go rozwiązać tak szybko. Zrozumiałe jest, że wielu klientów jest lub nadal było zmartwionych, jednak wyprodukowanie zupełnie nowych akumulatorów w takiej ilości w tak krótkim czasie prawdopodobnie nie było łatwym przedsięwzięciem. Pozostaje mieć nadzieję, że jak największa liczba klientów otrzyma w marcu nowe akumulatory i będzie mogła spodziewać się gotowego do użycia roweru E-MTB jeszcze przed rozpoczęciem sezonu.

Kliknij tutaj, aby przejść do mikrostrony dla klientów, zawierającej wszystkie aktualne informacje:

Do mikrostrony

tagi:baterieKanionpolecaneWidmowy: włączonymoment obrotowy: włączony

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Related Stories

  • Problemy z baterią w Canyon: Co powinni wiedzieć właściciele Spectral:ON i Torque:ON (AKTUALIZACJA: 19.12 grudnia dla najemców)
  • Loteria: Wygraj Canyon Precede:ON Comfort 7
  • Velomotion.de poszukuje posiłków:: Zostań częścią naszego zespołu!
  • Jaki jest lepszy rower szutrowy na długie dystanse?: Recenzja Cervélo Caledonia-5 Red AXS
  • Poprzez „stanie się pojazdem” do muzeum: Bulls Vuca EVO NA 2. miejscu
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH