Test Bulls Urban Cologne: Czasem od roweru szutrowego do roweru na co dzień nie jest tak daleko. Rama i widelec Bulls Grinder po lekkich modyfikacjach tworzą sportowy rower miejski z przyjazną dla użytkownika technologią, dużą ilością komfortu i pięknymi detalami.
Jeśli zapytasz, jakie rodzaje rowerów cieszą się obecnie największą popularnością wśród użytkowników, otrzymasz następującą jednomyślną odpowiedź: Rowery elektryczne wszelkiego rodzaju – i rowery szutrowe. W tym pierwszym przypadku sprawa jest jasna: pojawienie się ofert leasingu zmniejszyło finansową przeszkodę w zakupie roweru elektrycznego i jednocześnie prawdopodobnie podniosło jego średnią cenę. Dziś mniej więcej co drugi nowy rower to rower elektryczny, chociaż segment ten dzieli się oczywiście na liczne podtypy, od e-MTB po rowery cargo.
A rowery szutrowe? Oczywiście nie wszystkie można połączyć i występują w wielu odmianach, od rowerów wyścigowych po rowery podróżne. A rower szutrowy jest często kupowany jako sportowy, wszechstronny rower, który można przekształcić w codzienny użytek. Ponadto niektórzy producenci czerpią inspirację z własnych rowerów szutrowych, aby włączyć swoje sportowe i wszechstronne funkcje do roweru miejskiego, który jest zwykle nieresorowanym rowerem turystycznym, w którym liczy się również wygląd. To właśnie zrobił Bulls z nowym Urban Cologne i znacznie ulepszył i tak już interesujący rower miejski.
Bulls Urban Cologne: Jeszcze piękniejszy z nową ramą
Co prowadzi nas do systemów rowerów szutrowych – Bulls Urban Cologne 2023 (lub jego użytkownicy) mogą spodziewać się zupełnie nowej ramy, która jest ściśle oparta na tej z obecnego Bulls Grinder. Na pierwszy rzut oka różnice są prawie niezauważalne – gwintowane otwory w aluminiowym widelcu, nachylona górna rura i nieco obniżone wsporniki siodełka pochodzą w proporcji 1:1 z roweru szutrowego. Jednak w rowerach do użytku codziennego tylny trójkąt jest znacznie dłuższy, dzięki czemu mieszczą się w nim szersze opony i błotniki; Poza tym brakuje dwóch gwintowanych otworów na górnej rurze, które są typowe dla szutru. Byki pozostawiły cztery dołki włączone pod Rura, do której można przymocować opaską napinającą – do której następnie można przyczepić kurtkę przeciwdeszczową.
W Urban Cologne zastosowano również kable, które są w całości poprowadzone w ramie roweru szutrowego. Linka przerzutki pojawia się tylko z tyłu, dzięki czemu prosty rower miejski jest jeszcze płynniejszy. Tylko przedni przewód hamulcowy znajduje się na zewnątrz widelca. I wreszcie, podobnie jak rower szutrowy, charakteryzuje się dość długą główką ramy, a co za tym idzie wygodną pozycją siedzącą. I dobrze, bo kokpit Bulla nie daje żadnych możliwości regulacji. Mostek nie ma możliwości regulacji kąta, a kierownica i mostek stanowią solidną całość, która jest świetna wizualnie i nie ma wad, biorąc pod uwagę wyważony kształt kierownicy.
Aktywna pozycja siedząca i sportowy charakter
Pochylając się lekko do przodu, siedzisz wygodnie i aktywnie na Bulls Urban Cologne - dokładnie tak, jak można oczekiwać od umiarkowanie sportowego roweru do codziennego użytku. A wykończenie również pasuje do tej postaci. Przerzutka dziesięciobiegowa ma szeroką gamę kaset 11-42 i oferuje przerzutkę górską z przełożeniami 1:1, a także długą przerzutkę z nadbiegiem. Oczywiście na pokładzie znajdują się hamulce tarczowe z kompaktowymi zaciskami hamulcowymi typu flatmount umieszczonymi blisko widelca i dolnej rury tylnego trójkąta. Bulls nadaje się do codziennego użytku dzięki solidnym metalowym błotnikom, kompaktowemu bagażnikowi tylnemu (w którym jednak nadal brakuje paska napinającego lub klapy sprężynowej) i przyjemnie jasnemu reflektorowi 50 luksów systemu oświetlenia.
Rowerowi miejskiemu Bulls nie brakuje niczego; Ponadto może zdobywać punkty dzięki niezwykle udanym właściwościom jezdnym. Rowerem łatwo się prowadzi i szybko się porusza; Dzięki miękkim oponom o szerokości 42 mm jest całkiem komfortowo. Nie ma potrzeby poprawy; Jedynie szybkozamykacz zacisku siodełka można było zastąpić śrubowaną osią, aby zapobiec kradzieży. W zależności od terenu możesz chcieć wymienić szeroką kasetę na węższą – jeśli wybierasz się na wakacje rowerowe, możesz ponownie zamontować kasetę 11-42. Urban Cologne idealnie sprawdzi się również jako rower na kilkudniowe wycieczki.
Rower miejski z wyjątkowymi zaletami
Oczywiście Bulls nie jest jedynym producentem, który ma w swojej ofercie rower miejski z 1x przerzutką, ale nie jest ich jeszcze zbyt wiele. A w tym niewielkim wyborze rower z Kolonii wyróżnia się w miarę wygodną pozycją siedzącą i szerszymi oponami, odpowiednimi do codziennego użytku. Jeśli szukasz nowoczesnego roweru miejskiego z tym wariantem przerzutek i bez amortyzowanego widelca, nie znajdziesz żadnego porównywalnego roweru.