Kolarstwo: W 2017 roku obecny główny sponsor zespołu, Uno-X Mobility, zajął się kolarstwem szosowym. Od razu sformułowano jasną koncepcję i ambitny cel: Norwegowie chcą pojechać na WorldTour. Dzięki dobrym występom w sezonie 2024 cel ten wydaje się być w zasięgu ręki.
Uno-X Mobility 2024: Stare ręce dostarczają
Stary człowiek nadal to ma – i nie jest to wcale oznaką braku szacunku. Jak Aleksander Kristoff podpisał wieloletni kontrakt z zespołem Uno-X Mobility, wielu fanów i ekspertów miało wątpliwości. Teraz udowodnił, że nadal jest jednym z najsilniejszych zawodowców w swoim sporcie. Choć Norweg – obecnie 37-letni – nie wygrywa już wielkich wyścigów, w rankingu PCS zajmuje m.in. 33. miejsce, w którym wygrał łącznie osiem wyścigów. Duńczyk Magnusa Corta był odpowiedzialny za pięć zwycięstw, w tym sukces w Critérium du Dauphiné, jego jedyny triumf w WorldTour. Norweska drużyna zrobiła to jednak sprytnie. Dzięki doświadczonym profesjonalistom zdobyli niezbędną liczbę punktów, aby jak najszybciej awansować do najwyższej klasy kolarstwa szosowego. Ale młodzi kierowcy też wiedzieli, jak zaimponować. Jest to szczególnie prawdziwe Sorena Waerenskjolda któremu udało się kibicować łącznie 6 razy.
Starzy czołowi artyści zostają, przychodzą nowi
Rozwój zespołu Uno-X Mobility można określić jako znakomity. W ciągu zaledwie kilku lat norweskiemu zespołowi udało się zbudować zespół wyścigowy, który mógł konkurować w WorldTour z lokalnymi kierowcami i Duńczykami. Choć nie należysz jeszcze do najwyższej półki kolarstwa szosowego, awans wydaje się już tylko formalnością. Aby rok 2025 był również dobrym rokiem, rynek transferowy po raz kolejny się wzmocnił. Z Andreasa Krona Do zespołu dołącza silny kolarz, którego umiejętności są szczególnie dobre na pagórkowatych etapach i w następującym po nich zdziesiątkowanym sprincie. Duńczyk sprawi, że zespół będzie jeszcze bardziej elastyczny i nieprzewidywalny. Wyjdź ze swojej własnej drużyny juniorów Simona Dalby'ego i Henryka Pedersena w górę, jeszcze dwóch Duńczyków. Zespół odejdzie prawdopodobnie siedmiu kierowców, choć część z nich nie znalazła jeszcze nowego zespołu i być może ostatecznie przedłuży swój pobyt. Wydaje się to szczególnie możliwe Dziwnego Christiana Eikinga i Idara Andersena być tym, który z pewnością zaszkodziłby odejściom. Niemniej jednak należy zaznaczyć, że Uno-X Mobility – w przeciwieństwie do wielu konkurentów – w dużej mierze utrzymuje swój skład razem, a jedynie wzmacnia go selektywnie.