Wycieczki rowerowe: Wyniki analizy podróży rowerowych ADFC pokazują, że coraz więcej rowerzystów korzysta z pociągu. Wraz ze zmianą rozkładu jazdy pociągów 15 grudnia, dalekobieżnych biletów rowerowych nie można już rezerwować z zaledwie sześciomiesięcznym wyprzedzeniem, ale z maksymalnie 12-miesięcznym wyprzedzeniem. Oczywiście znacznie ułatwia to planowanie. ADFC radzi rowerzystom, którzy mają już konkretne plany na nadchodzący rok, aby jak najwcześniej rezerwowali miejsca parkingowe.
Transport dalekobieżny: Bilety rowerowe można teraz rezerwować z 12-miesięcznym wyprzedzeniem
Osoby, które wcześniej dokonały rezerwacji, mogą zarezerwować dalekobieżne bilety rowerowe za pośrednictwem strony internetowej kolei lub aplikacji DB Navigator. Każdy rower wymaga własnego biletu i rezerwacji miejsca parkingowego. Karta rowerowa uprawniająca do przejazdów dalekobieżnych kosztuje od 7,99 euro na terenie Niemiec. Bilety na maksymalnie pięć rowerów można zarezerwować on-line - w przypadku chęci rezerwacji większej liczby miejsc należy zadzwonić pod numer telefonu serwisu lub dokonać rezerwacji w kasie. Informacje o grupowych wycieczkach rowerowych dostępne są na stronie internetowej kolei, a także przegląd z odpowiedziami na wiele ważnych pytań dotyczących przewozu rowerów w transporcie dalekobieżnym.
Liczba miejsc dostępnych na połączeniu zależy od rodzaju pociągu. Układy scalone i EC mają od 16 do 4 miejsc parkingowych, nowsze modele ICE-8 mają 6,50 miejsc parkingowych, a niektóre starsze nie mają ich wcale. Dostępne miejsca szybko się zapełniają, zwłaszcza w miesiącach letnich. W transporcie lokalnym nie ma stałego miejsca parkingowego, połączenia kolejowego ani wymogu rezerwacji. Obowiązuje tu następująca zasada: Kiedy jest pełny, jest pełny. Rowerzyści powinni zatem unikać godzin szczytu. Bilet rowerowy ważny na terenie całych Niemiec kosztuje XNUMX euro w automacie lub w aplikacji. Jednak każde stowarzyszenie transportowe ma swoje własne zasady.
Nie każdemu wolno: Pedelec tak, rower cargo nie
W transporcie lokalnym i dalekobieżnym dozwolone są rowery klasyczne i pedeleki. Przyczepki rowerowe muszą być złożone i wymagają dodatkowego biletu. Istnieją wyjątki w przypadku rowerów specjalnych, takich jak tandemy lub rowery poziome. Obsługa klienta udzieli informacji. Ze względu na swoje rozmiary rowery towarowe muszą pozostać na zewnątrz; Często tolerowane są modele kompaktowe, w których można złożyć kosz cargo. Złożone rowery składane podróżują nawet bezpłatnie jako bagaż.
„Jeśli w pociągach pojawi się więcej miejsc parkingowych dla rowerów, a stacje kolejowe zostaną wreszcie zaprojektowane tak, aby były przyjazne dla rowerzystów i pozbawione barier, podróżowanie rowerem i pociągiem zyska jeszcze więcej fanów”. Członek zarządu ADFC ds. turystyki Christian Tänzler
Zanim wyruszysz w podróż, warto sprawdzić online warunki na stacjach początkowych i docelowych. Czy perony są dostępne bez barier? Czy są wystarczająco duże windy, schody ruchome i podjazdy? Na samym torze należy wcześniej sprawdzić, gdzie znajduje się przedział rowerowy – na przykład korzystając ze wskaźnika stanu wagonu na tablicy ogłoszeń na peronie lub korzystając z aplikacji – i od początku poczekać na pociąg na właściwym odcinku toru. Jeśli nie chcesz lub nie możesz zabrać ze sobą własnego roweru do pociągu, możesz nadać go jako bagaż, jednak zazwyczaj rower trzeba częściowo zdemontować.
Źródło: www.adfc.de