Aktualności / E-MTB: Kupujący E-MTB Canyon Spectral:ON CF / CFR i Canyon Torque:ON CF nie mogą obecnie korzystać ze swoich rowerów ze względu na możliwe problemy z zainstalowanymi akumulatorami. Firma Canyon skontaktowała się w tej sprawie z klientami, których dotyczy problem, na początku listopada. Jest już więcej informacji, a rozwiązanie planowane jest na luty 2025 r. Zebraliśmy wszystkie istotne informacje.
Aktualizacja 16.12.2024 grudnia XNUMX: Company Bike odpowiedziała na naszą prośbę dotyczącą leasingu. Odpowiedź znajdziesz w dalszej części artykułu.
Aktualizacja 2, 19.12.2024 grudnia XNUMX r.: Dodaliśmy teraz także odpowiedzi od Jobrad i Bike Leasing Service.
W dniu 06.11.2024 listopada XNUMX roku firma Canyon poinformowała nabywców e-rowerów górskich Spectral:ON CF i CFR oraz Torque:ON CF o możliwym uszkodzeniu zamontowanych w nich akumulatorów. Na plastikowych obudowach urządzeń magazynujących energię mogą powstawać pęknięcia, co z kolei może skutkować zwarciami i możliwym pożarem.
Każdy posiadacz jednego z objętych problemem elektrycznych rowerów górskich powinien jak najszybciej odwiedzić utworzoną w tym celu mikrostronę Canyon. Znajdziesz tam wiele informacji o tym, jak postępować.
W tym miejscu jeszcze raz zestawimy wszystkie istotne informacje i postaramy się odpowiedzieć na najbardziej palące pytania. Jesteśmy również w kontakcie z Canyon, dostawcami usług leasingowych i kancelarią prawną i będziemy na bieżąco aktualizować artykuł o odpowiednie informacje.
Problemy z akumulatorem Canyon: ogólne
Których rowerów elektrycznych lub akumulatorów dotyczy problem?
Problem dotyczy rowerów elektrycznych Canyon Spectral:ON CF/CFR i Moment obrotowy kanionu:ON CF z napędem Shimano. W rowerach tych montowane są akumulatory o numerze modelu BT0001, BT0002, BT0003 i BT0004. Nie ma znaczenia, czy zamontowany jest Shimano EP8, czy nowszy EP801. Nie ma też znaczenia, czy akumulator ma pojemność 720 Wh, czy 900 Wh.
Czy wszystkie baterie są uszkodzone? Jak można to ustalić?
Nie, Nie wszystkie akumulatory z danej serii wykazują uszkodzenia obudowy. Dlatego Canyon prosi wszystkich klientów, których to dotyczy, o zachowanie należytej staranności Sprawdzanie baterii i daje na specjalnie skonfigurowaną mikrostronę odpowiednią pomoc. Jeśli nadal nie ufasz sobie, że to zrobisz, możliwa jest również zdalna kontrola przez pracownika Canyon. Można się w tym celu umówić.
Bateria jest uszkodzona: co dalej?
Jeżeli podczas przeglądu zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia w postaci pęknięć na obudowie akumulatora, akumulator należy wyrzucić. Można w tym celu wykorzystać akumulator bezpośrednio w Canyon w Koblencji (po wcześniejszym uzgodnieniu) lub utylizować zgodnie z lokalnymi przepisami. Zwykle są to te, które służą do tego centra recyklingu gminę, która może pobrać opłatę za przyjęcie akumulatora. W takim przypadku odpowiedni klienci mogą skontaktować się z działem wsparcia Canyon.
Akumulator nie jest uszkodzony. Czy poszkodowani mogą kontynuować jazdę?
Jeżeli akumulator nie jest uszkodzony, Canyon poprosi o jego ponowne włożenie do roweru nie używać. Zatem rower w zasadzie stoi. Najwyraźniej niebezpieczeństwo pojawienia się niezauważonych pęknięć w obudowie jest zbyt duże.
Co dalej powinny zrobić osoby dotknięte tą sytuacją?
Sytuacja jest uciążliwa dla wszystkich zaangażowanych. Dlatego Canyon oferuje rozwiązanie dla wszystkich dotkniętych tym problemem pocieszenie finansowe dla okoliczności. W tym celu możesz zarejestrować się na odpowiedniej mikrostronie, podając numer ramki i dane osobowe. Następnie otrzymasz którykolwiek z nich kwotę pieniędzy na jego konto bankowe lub Kupon na zakupy w sklepie internetowym Canyon. Kwota zależy od różnych czynników, takich jak data zakupu i cena zakupu, ale jest 260 - 596 Euro, jeśli wybierzesz kredyt na rachunek bankowy i o godz 390 - 894 Eurozamiast tego powinieneś wybrać kupon Canyon.
Czy widać rozwiązanie problemu?
Obecnie nie ma konkretnych informacji na temat rozwiązania problemu. Canyon komentuje tę sytuację na Mikrostrona w następujący sposób: „Jesteśmy na dobrej drodze do lutego znaleźć rozwiązanie. Dalsze szczegóły zostaną podane w połowie stycznia, będziemy Cię na bieżąco informować na tej stronie i e-mailem.” Jeśli przejdziesz procedurę uzyskania kredytu finansowego, znajdziesz także adres do jego wysłania „Zestawy naprawcze” wskazać. Biorąc pod uwagę, że klienci, których dotyczyły wadliwe baterie, już je wyrzucili, jedynym rozwiązaniem wydaje się nowa, ulepszona bateria. Jednak co najmniej wątpliwe jest, czy będzie to możliwe w lutym. Z drugiej strony: Pierwsze takie uszkodzenie akumulatora udokumentowano już w 2023 rByć może Canyon już za kulisami pracował nad rozwiązaniem. Można by wówczas sobie wyobrazić, że baterie zamienne będą dostępne na początku 2025 r.
Problemy z akumulatorem Canyon: leasing
Sytuacja jest jeszcze bardziej niejasna w przypadku klientów Canyon, których dotyczy problem, którzy wypożyczyli swój rower elektryczny od swojego pracodawcy. Dlatego to mamy Zapytania do odpowiednich dostawców usług leasingowych wysłano. Gdy tylko otrzymamy jedną lub więcej opinii w tym zakresie, dodamy ją do artykułu. Obecnie (19.12.2024 grudnia 10, 00:XNUMX) Firma Bike, Jobrad i Bike Leasing Service odpowiedziała na naszą prośbę. Chcielibyśmy wyjaśnić m.in. następujące kwestie:
Czy przysługuje mi prawo do wymiany kół na czas awarii?
Rower firmowy: W tym przypadku producent oferuje kwotę rekompensaty za przestój, która jest obliczana na podstawie stawek leasingowych.
Usługa leasingu rowerów: Canyon zaoferował rekompensatę – kalkulacja na podstawie stawek leasingu.
Jak w takich przypadkach regulowana jest ochrona ubezpieczeniowa?
Rower firmowy: Ponieważ korzystanie z Canyon jest zabronione ze względów bezpieczeństwa, nie powinno dojść do żadnych uszkodzeń spowodowanych jego użytkowaniem. Jednakże obecnie nie ma konkretnego wyłączenia z usług kompleksowej ochrony w przypadku wycofania produktu. Ochrona ubezpieczeniowa nie ulega zawieszeniu. Może to jednak mieć wpływ na zakres ubezpieczenia, jeśli klient postąpi wbrew zaleceniom producenta wbrew swojej lepszej wiedzy. Zalecenia zostały jasno przekazane w korespondencji do osób dotkniętych problemem oraz na mikrostronie Canyon.
Usługa wypożyczenia roweru: Ubezpieczenie roweru trwa nadal. Ma to oczywiście wpływ na ochronę ubezpieczeniową, jeżeli Klient postąpi wbrew zaleceniom producenta (np. zaleceniu nieużywania danego roweru) wbrew swojej lepszej wiedzy. Zalecenie zostało przekazane za pośrednictwem poczty elektronicznej i mikrowitryny.
Czy można zawiesić płatności leasingowe?
Rower firmowy: Ta opcja nie istnieje w tym przypadku. Canyon zrekompensuje wszystkim użytkownikom, których to dotyczy.
Usługa leasingu rowerów: Canyon rekompensuje koszty na podstawie stawek leasingu.
Czy istnieje prawo do odszkodowania?
Rower firmowy: Ze względu na proaktywną rekompensatę Canyon nie widzimy obecnie żadnych potencjalnych roszczeń odszkodowawczych.
Usługa leasingu rowerów: Dzięki proaktywnej rekompensatie ze strony Canyon klienci nie ponoszą obecnie żadnych istotnych strat finansowych
Czy istnieje możliwość odwrócenia umowy leasingu?
Rower firmowy: Obecnie nie mamy takich przypadków. Oczywiście sprawdzamy to również indywidualnie dla każdego przypadku. Jeżeli umowa jeszcze się nie rozpoczęła lub dostawa miała miejsce niedawno, odwrócenie umowy jest z reguły możliwe w ścisłej współpracy z danym producentem.
Usługa wypożyczenia roweru: Dla każdego przypadku przeprowadzana jest indywidualna ocena. Ogólnie rzecz biorąc, istnieje ścisła koordynacja pomiędzy partnerem leasingowym a producentem w celu znalezienia indywidualnych rozwiązań w interesie klientów w indywidualnych przypadkach.
Jobrad odpowiedział na nasze zapytanie w następujący sposób:
Jesteśmy w intensywnym kontakcie z Canyon i wspólnie robimy wszystko, co w naszej mocy, aby z korzyścią dla naszych klientów odpowiedzieć na pytania związane z problemem baterii i znaleźć rozwiązania. Wszyscy rowerzyści pracujący na rowerze są na bieżąco aktualizowani przez nas lub firmę Canyon.
Prosimy o zrozumienie, że nie publikujemy szczegółowo pytań dotyczących procesów wewnętrznych i konkretnych działań.
Zapewniamy, że dokładnie badamy wątpliwości naszych klientów w ich interesie i szybko je przetwarzamy. Bardzo nam zależy na tym, aby jak najszybciej wrócić na rowery.