Nowy początek w Flyer: W Huttwil w Szwajcarii pionier e-rowerów i lider branży ogłosił wynik procesu konsolidacji, który obejmuje również przeniesienie montażu.
Każdy, kto woli patrzeć na swój mechaniczny zegarek niż na telefon komórkowy, wie, że pomysłowość i precyzja mają w Szwajcarii długą tradycję. Kraj alpejski to nie tylko pierwszy adres dla miłośników zegarków – wczesna historia rowerów elektrycznych ma także miejsce głównie w Szwajcarii. Majsterkowanie przy silniku wycieraczek i akumulatorze motocyklowym zaowocowało powstaniem w 1993 roku jednego z pierwszych współczesnych rowerów elektrycznych, co z kolei stało się jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców w całej branży. Od samego początku firma Flyer zajmowała się rowerami elektrycznymi, pomogła silnikowi umieszczonemu centralnie firmy Panasonic w osiągnięciu przełomu, wcześnie rozpoznała trend w kierunku rowerów unisex z niskim wejściem, była pionierem w rozwoju e-MTB, a dzięki FIT systemu, ustanowił jednolity standard dla wszystkich komponentów rowerów elektronicznych w nowoczesnych rowerach elektrycznych.
Dzięki temu Flyer zawsze był większy niż rynek krajowy. Około 75% produkcji opuszcza Szwajcarię, najważniejszym kierunkiem eksportu są Niemcy. Przejęcie Flyera przez największą w Europie spółdzielnię zakupową pojazdów dwukołowych – ZEG – wraz z czterocyfrową liczbą dealerów w 2017 r. było z pewnością logicznym krokiem: sprzedaż została połączona, a Flyer skorzystał z silnej pozycji ZEG wobec wobec dostawców i producentów części. Szwajcarska firma miała zatem znacznie lepszą pozycję na konkurencyjnym rynku rowerów elektrycznych.
„Dzięki niezrównanej tradycji w branży rowerów elektrycznych i atrakcyjnej gamie modeli Flyer utrzymuje dobrą pozycję na wysoce konkurencyjnym rynku”.
Nawet lider branży, taki jak Flyer, nie uniknął ogólnobranżowego pogorszenia koniunktury po boomie w latach korony. Już w 2023 roku montaż w siedzibie firmy w Huttwil, miasteczku pomiędzy Bernem a Lucerną, został znacząco usprawniony, a o to, że nie trzeba się martwić o dalsze istnienie tradycyjnej marki, zadbał ZEG: właściciel firmy marka zdecydowała się na to niedawno w związku ze zmienioną sytuacją rynkową i zdecydowała się przenieść montaż rowerów elektrycznych Flyer. Jednakże ten krok nie będzie miał wpływu na wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych i klientów – dla nich nic się nie zmieni. Pozytywny wpływ będą w każdym razie takie czynniki, jak niezależność od kursu franka szwajcarskiego do euro.
„Rozwój i zarządzanie produktami będą nadal zlokalizowane w Huttwil w Bernie, co oznacza, że charakter FLYER jako szwajcarskiej marki rowerów elektrycznych będzie nadal istniał”.
Jednocześnie ZEG demonstruje lojalność wobec lokalizacji: Ponieważ rozwój i zarządzanie produktami mają pozostać w Huttwil, nadal uzasadnione jest nazywanie Flyer szwajcarską marką. W obecnych modelach nie widać już ducha wynalazczości z wczesnych lat, ale innowacyjna siła, kreatywność i pasja do rowerów elektrycznych stanowią istotną część rozwiązań w zakresie mobilności dziś i jutro. Każdy, kto choć trochę zagłębi się w historię firmy, szybko zorientuje się, że Flyer zajmuje szczególną pozycję, na którą stać tylko nielicznych konkurentów. I przeniesienie lokalizacji produkcji tego nie zmieni.