Przetestuj Giant Revolt Advanced 0: Wersja roweru szutrowego z włókna węglowego na rok 2025 zawiera nowe funkcje i drobne, ale przyjemne ulepszenia. Istnieje również solidne wykończenie Shimano i, jako atrakcja wyposażenia, super lekki zestaw kołowy.
U największego na świecie producenta rowerów Gravel nosi nazwę „Revolt”. Seria istnieje na rynku już od kilku lat i – niezależnie od tego, czy rama aluminiowa, czy karbonowa – charakteryzuje się typowym dla producenta wyglądem ze skośną górną rurą, zwaną także „sloping”. Dla przypomnienia: wraz z TCR firma Giant wprowadziła w 1997 r. pierwszy rower wyścigowy z tym kształtem ramy, który obecnie został przyjęty przez prawie wszystkich dostawców. Jedną z zalet tej koncepcji było to, że Giant zadowolił się zaledwie trzema rozmiarami ramek, zamiast oferować ramki w odstępach co 1 cm.
Rower szutrowy o aerodynamicznych kształtach
Odeszliśmy od tego – obecny TCR jest dostępny w pięciu rozmiarach, podobnie jak Giant Revolt Advanced 0. I podczas gdy lekka maszyna wyścigowa ma tylny trójkąt o konwencjonalnym kształcie, rower szutrowy ma niskie tylne rozpórki nawiązujące do wyścigów aero rowery. W porównaniu do swojego poprzednika, którego Velomotion wprowadził dwa lata temu, Revolt 2025 został jeszcze bardziej zoptymalizowany pod względem aerodynamicznym: kable i kable biegną teraz pod mostkiem do główki ramy, zamiast znikać z boku dolnej rury ramy. Jest to oczywiście bardziej eleganckie; Jednocześnie obecna Rewolta nie wydaje się już tak szczupła tu i ówdzie jak jej poprzedniczka. Ale co wynika z dalszych ulepszeń: Mocowanie tylnego koła ma teraz zoptymalizowany ogranicznik, który umożliwia łatwy montaż koła. Haki są nadal obrotowe, co oznacza, że długość tylnego trójkąta można zmieniać. W pozycji długiej można zamontować opony o szerokości do 53 mm; W krótszej (która nadal bez problemu radzi sobie z oponami 45 mm) prowadzenie jest nieco lepsze.
Cechą charakterystyczną nowego Giant Revolt Advanced 0 jest większa rura dolna ze schowkiem pod koszykiem na bidon. Nie jest to nowość, ale jest praktyczne - zwłaszcza gdy ma solidną konstrukcję: rama jest wyłożona od wewnątrz miękką pianką zapobiegającą grzechotaniu, a w zestawie znajduje się również materiałowy pokrowiec. Wewnątrz: dwie łyżki do opon oraz metalowy adapter do montażu uchwytu na bagaż. Pod rurą dolną znajduje się teraz solidna plastikowa osłona przed uderzeniami, gdzie wcześniej znajdowała się tylko folia ochronna.
Sprawdzona geometria i zwinne prowadzenie
Giant pozostał wierny geometrii ramy, która łączy w sobie dużą poręczność z raczej kompaktową pozycją siedzącą. Kąt główki ramy średniej wielkości wynoszący 72° jest dość stromy jak na rower szutrowy, co sprawia, że Revolt sprawia wrażenie bardzo żywego. Na trudnych trasach łatwo jest ominąć przeszkody; Przy dużych prędkościach przez cały czas wydaje się stabilny i łatwy do kontrolowania.
Jeśli lubisz w sportowy sposób wsiadać na rower szutrowy, może przeszkadzać Ci dość duży „stos”, który podnosi kierownicę. Na rowerze testowym znajdują się różne podkładki dystansowe, ale można je dość łatwo usunąć. Jeśli nie chcesz odcinać główki ramy, możesz umieścić okrągłe podkładki na górze mostka. Bez problemu można zamontować także dłuższy mostek – Giant oferuje model do montażu na rowerze w długościach aż do 120 mm. Kierownica jest dość cienka i przydałaby się mocniejsza taśma. Z drugiej strony jest lekko pochylony w stronę kierowcy, co wydaje się mieć sens ergonomiczny.
Pomimo kompaktowej pozycji siedzącej, Giant Revolt Advanced 0 nadaje się do sportowego stylu jazdy. Sztywna rama zapewnia mocne przenoszenie mocy, a dzięki stosunkowo niewielkiej masie poniżej dziewięciu kilogramów rower sprawia wrażenie dynamicznego i mocnego. Dzieje się tak również dzięki naprawdę lekkiemu zestawowi kołowemu: z 1.320 gramami na przednie koło i 1.960 gramami na tylne koło (łącznie z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi) jest to jeden z najlżejszych rowerów szutrowych, jakie Velomotion znalazł w ostatnich latach. Giant dostarcza już rower bezdętkowy, co przyczynia się do niskiej wagi - dzięki czemu od razu jesteś gotowy na wymagające trasy, na których dobrze sprawdzają się własne opony firmy. Tylko przy bardzo mokrej nawierzchni można sobie życzyć mocniej wyprofilowanej opony.
Blat uzupełniony GRX RX820
Wielu fanów szutru z pewnością będzie niezwykle zadowolonych z kompletu: Shimano GRX RX820 z przerzutkami 2×12 sprawdza się świetnie w każdej sytuacji i jest szczególnie odpowiedni dla tych, którzy jeżdżą po szutrze w trybie roweru wyścigowego. Tymczasem miłośnikom jazdy terenowej bardziej może spodobać się wersja 1×12, która jest łatwiejsza i szybsza w użyciu podczas szybkich podjazdów i zjazdów.
Wysoki poziom komfortu Giant Revolt Advanced 0 zawdzięcza przede wszystkim karbonowemu wspornikowi w kształcie litery D, który zwęża się u góry. Można to również wymienić na konwencjonalny okrągły wspornik, a także opuszczaną sztycę, ponieważ dostawca instaluje go w różnych modelach. Ogólnie gama modeli: Obecnie obejmuje 18 wariantów, w tym rowery oparte na starym Revolt Advanced i aluminiowej ramie. Dostępne są także zestawy ramek do samodzielnego montażu – nowa ze zintegrowanymi kablami i tajną przegródką oraz starsza wersja bez obu. Obydwa warianty mają typowe opcje montażu obecnych wszechstronnych rowerów szutrowych.
Wreszcie tym, co przemawia w Giant Revolt Advanced 0, jest świeży lakier z eleganckim metalicznym efektem, który wyróżnia się na tle masy motocykli w kolorze czarnym, szarym i ziemistym. Kupowanie u największego producenta kół na świecie ma sens również z punktu widzenia wizualnego.