KTM E-Bikes 2025: Wiele nowości w sportowej marce Mattighofen, w tym cała gama modeli z ulepszonym systemem Bosch Performance CX. Od rowerów zjazdowych po rowery miejskie, wszechstronny napęd może być doskonale zaprezentowany - między innymi dzięki całkowicie nowemu, wszechstronnemu rowerowi z pełnym zawieszeniem, wygodną pozycją siedzącą i elektronicznym przełączaniem.
Niezależnie od tego, czy jest to rower zjazdowy, czy turystyczny: Bosch Performance CX dominuje praktycznie we wszystkim w nowej gamie modeli KTM. Silnik o wysokim momencie obrotowym, jeszcze lepiej dostrojony w nowej wersji, wyróżnia się wysokim momentem obrotowym, ogromnym zasięgiem dzięki akumulatorowi 800 Wh i jeszcze lepszymi opcjami dostosowywania charakterystyki napędu. Bosch CX również stał się cichszy.
Po co więc oferować więcej niż jeden wariant napędu, musieli pomyśleć mieszkańcy Mattighofen – choć oczywiście KTM ma również inne silniki. Rowery e-gravel, rowery crossowe i lekkie rowery trekkingowe tej marki opierają się na dynamicznym modelu Bosch SX, dzięki któremu KTM radzi sobie z ciężarami poniżej 14 kilogramów. Wiele rowerów turystycznych i cargo napędzanych jest technologią Bosch Performance, która nadal łączy wysoki moment obrotowy z bardzo harmonijną charakterystyką reakcji. W niektórych modelach KTM oferuje nawet Bosch Active Line – silnik popularny w przystępnych cenach i charakteryzujący się solidnymi osiągami.
Tam, gdzie jest napisane Bosch CX, nie trzeba się martwić o ciąg ani zasięg, dlatego nic dziwnego, że flagowiec producenta napędów cieszy się tak dużą popularnością. Zwłaszcza w połączeniu z zaawansowaną technologią rowerową, i tutaj również KTM ma wiele do zaoferowania – udowadnia to osiem poniższych modeli, od zjazdowych po miejskie, które pokazują Bosch Performance CX w różnym terenie.
Macina Kapoho Master ABS: Rower zjazdowy ze wszystkimi dodatkami
Dzięki skokowi 160 mm z przodu i z tyłu Kapoho trudno jest zatrzymać podczas zjazdów. Widelec Fox jest wyposażony w przednie koło 29er; Na rurze zanurzeniowej ledwo widoczna jest jednostka sterująca ABS, która umożliwia precyzyjne maksymalne hamowanie. Rama z włókna węglowego zawiera akumulator 800 Wh nowego Bosch Performance CX, dzięki któremu długie podjazdy są możliwe bez „martwienia się o zasięg”. Sterowanie napędem odbywa się za pomocą pilota Bosch Mini Remote; Na górnej rurze znajduje się również kontroler systemu i kompaktowy wyświetlacz Purion 40.
Techniczną innowacją w Kapoho Master jest elektroniczny system przełączania TRP o nazwie EASI, który jest zasilany z akumulatora napędowego. Bezprzewodowa jednostka przełączająca aktywuje 12-biegową przerzutkę tylną, która umożliwia w pełni automatyczną zmianę biegów - dzięki „RollShift” nawet wtedy, gdy nie pedałujesz. KTM łączy nowy system z łańcuchem i kasetą Shimano.
Magura zapewnia czterotłoczkowy układ hamulcowy, amortyzator ze zbiornikiem kompensacyjnym pochodzi od Foxa, podobnie jak widelec. Zestaw kołowy „Dimmix” – 29 cali z przodu, 27,5 cala z tyłu – łączy w sobie piasty DT Swiss 370 z obręczami Ambrosio, które obsługują Maxxis Minion DH o szerokości 63/65 mm (przód/prawo). Oczywiście w Kapoho znajduje się również opuszczana sztyca, którą można dość głęboko obniżyć dzięki regulacji 125 mm.
Macina Chacana 891 LFC
E-SUV firmy KTM, będący rozwinięciem poprzedniego E-MTB Chacana, jest niezwykle sportowy, a jego tylny trójkąt z kinematyką zapobiegającą przysiadom ma zapewniać optymalną funkcjonalność. Skok zawieszenia wynosi rozsądne 130/125 mm v./h. Zredukowany rower z 27,5-calowym tylnym kołem zachowuje wygląd rasowych rowerów E-MTB, ale oferuje wiele praktycznych funkcji, takich jak tylny bagażnik i podpórka parkingowa. Aluminiowe błotniki mogłyby być nieco dłuższe, a przedni reflektor nie mógł być jaśniejszy: dzięki oświetleniu do 200 luksów w trybie świateł drogowych Litemove AE-200 zamienia noc w dzień. Nowe poprowadzenie kabla światła pod koroną widelca zakończyło się sukcesem.
Bosch CX z pilotem LED i wyświetlaczem Kiox 500 zasilany jest akumulatorem o pojemności 800 Wh, który można łatwo wyjąć dzięki uchwytowi wykonanemu z materiału. Shimano zapewnia czterotłokowy układ hamulcowy z elektronicznymi jedenastobiegowymi przerzutkami, a Mavic zapewnia zestaw kołowy E-Crossride. Nawet w rowerze typu SUV KTM nie obejdzie się bez opuszczanej sztycy podsiodłowej o skoku 125 mm.
Macina Aera FS Prime LFC
KTM wyznacza nowe możliwości dzięki atrakcyjnemu rowerowi typu low-entry unisex: atrakcyjny rower ma lekką ramę z włókna węglowego i łączy w sobie wyprostowaną, kompaktową pozycję siedzącą z detalami technicznymi, które z pewnością pasowałyby do roweru MTB. Z 110/100 mm v./h. Skok zawieszenia amortyzatorów Fox 34 Float i Suntour jest stosunkowo długi w przypadku wszechstronnego zastosowania; Suntour Edge Evo jest elegancko ukryty pomiędzy tylnym trójkątem a rurą podsiodłową. Opuszczana sztyca o zakresie regulacji 125 mm umożliwia wygodne wsiadanie i wysiadanie. W zależności od rozmiaru ramy stosuje się koła 28 lub 27,5 cala; Wszystkie warianty są wyposażone w opony Schwalbe Johnny Watts Reflex.
System Bosch CX modelu Aera obejmuje akumulator 800 Wh w dolnej rurze, pilot LED i wyświetlacz Kiox 500. Shimano zapewnia elektroniczny system zmiany przełożeń Cues-Di2, który obejmuje bezprzewodową dźwignię zmiany biegów na kierownicy. Dzięki wkrótce dostępnej aktualizacji oprogramowania możliwe będzie automatyczne przełączanie funkcji, zapewniając maksymalną łatwość obsługi. Jedenastobiegowa dźwignia zmiany biegów ma szeroki zakres 11–50 zębów; Czterotłokowy układ hamulcowy, który również pochodzi od Shimano, zapewnia mocne hamowanie. Najwyższy model z serii Aera wyposażony jest także w superjasny reflektor Litemove, którego światło drogowe oświetla drogę o natężeniu 200 luksów.
Macina Aera 872 LFC
Jako wersja SUV z niskim wejściem, ten hardtail toczy się na 27,5-calowych kołach wyposażonych w mocno profilowane koła Schwalbe Johnny Watts o szerokości 65 mm. W tym modelu KTM stawia na klasyczną mechaniczną zmianę biegów z dziesięcioma biegami i kasetą 11-48. Widelec z zawieszeniem pneumatycznym jest raczej krótki i ma skok 80 mm; Oczywiście nie musi to już dotyczyć asfaltu i ścieżek naturalnych. Opuszczana sztyca siodła z regulacją w zakresie 125 mm ułatwia wsiadanie i wysiadanie.
Aera jest wyposażona w bardzo wysokim standardzie w systemowy bagażnik i reflektor o mocy 150 luksów, nie ma też żadnych zastrzeżeń co do napędu: system Bosch CX jest wyposażony w akumulator 800 Wh, pilot LED i wyświetlacz Kiox 500. Krótkie aluminiowe błotniki mają sportowy wygląd, ale nie do końca optymalną funkcjonalność.
Macina Style FS Prime
Komfort w pełni dostosowany do użytku w terenie zapewnia elegancka rama z włókna węglowego siostrzanego modelu Aera FS Prime LFC, ale niektóre detale są bardziej dostosowane do dróg asfaltowych. Widać to po oponach – płynnie działających Schwalbe Marathon Performance o szerokości 50 mm – a także w zawieszeniu pneumatycznym Suntour o skoku 100 mm z przodu i z tyłu. Ukończenie Style FS Prime nie budzi żadnych wątpliwości: ten rower jest również wyposażony w nowy Bosch CX z akumulatorem 800 Wh; Podobnie jak w Aera FS, zmiana biegów odbywa się za pomocą elektronicznego mechanizmu Shimano Cues Di2, którego bezprzewodowa dźwignia zmiany biegów obsługuje jedenastobiegową kasetę 11-50.
Pakiet obejmuje również mocne czterotłoczkowe hamulce tarczowe, opuszczaną podpórkę o skoku 100 mm i systemowy bagażnik. Podsumowując, Style FS jest doskonale wyposażony – trudno o coś więcej niż rower elektryczny, jeśli chcesz być mobilny na co dzień i podczas wycieczek.
Macina Style 820
Style 820 wkracza w nowy rok modelowy jako typowy rower e-trekkingowy. Bateria PowerTube o pojemności 800 Wh jest umieszczona w solidnej aluminiowej ramie; Sterowanie napędem CX odbywa się za pomocą pilota LED i wyświetlacza Kiox 500. Shimano Cues Di2 z jedenastobiegową kasetą 11-50, bezprzewodowym przełącznikiem i funkcjami automatycznymi zapewnia wysoki komfort zmiany biegów i szeroki zakres przełożeń.
Widelec z amortyzacją pneumatyczną Suntour oferuje skok typowy dla rowerów trekkingowych wynoszący 63 mm, co eliminuje strach na krawężnikach i dziurach; Komfort z tyłu zapewnia czułe wsparcie sprężyny równoległobocznej. Schwalbe Energizer Plus o szerokości 50 mm zapewnia ochronę przed przebiciem i niski opór toczenia; Busch und Müller zapewnia reflektor, który świeci bardzo jasno przy 80 luksach i jest dobrym wyborem do codziennych motocykli. Oczywiście nie powinno zabraknąć detali, takich jak systemowy bagażnik z uchwytem na fotelik dziecięcy i osłona łańcucha – a KTM pomyślało o obu.
Macina Gran 810
Macina Gran wyznacza granicę między e-SUV-em a rowerem e-trekkingowym, co jest szczególnie widoczne w widelcu i oponach: przy 80 mm skoku pneumatyczny widelec Suntour nie jest ani krótki, ani długi, ale w sam raz; Grunty Schwalbe Al są dość szerokie i wynoszą 60 mm, ale mają raczej powściągliwy profil. W obu przypadkach ten rower jest dobrym wyborem do użytku mieszanego na asfalcie i ścieżkach naturalnych.
Wszechstronny model, dostępny w trzech kształtach ramy, zapewnia duży komfort siedzenia dzięki innowacyjnym detalom: sztycę można nie tylko obniżyć o 100 mm, ale jest ona również sprężynowana. Elektroniczne Cues Di2 firmy Shimano z funkcjami automatycznego przełączania, które obsługują jedenastobiegową zębatkę z 11-50 zębami, również zapewniają komfort ruchu. System oświetlenia B&M obejmuje reflektor o mocy 100/150 luksów w trybie świateł mijania lub drogowych; Na pokładzie znajdują się również systemowy bagażnik, regulowany wspornik kierownicy i czterotłoczkowy hamulec. KTM zainstalował także w tym rowerze nowy Bosch CX z akumulatorem 800 Wh, pilotem LED i wyświetlaczem Kiox 500.