Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

AllgemeinSpektrum

Pionier e-rowerów stawia czoła zmianom pod patronatem ZEG: Nowy początek dla ulotek

20 Listopad 2024 by Marcusa Degena

Nowy początek w Flyer: W Huttwil w Szwajcarii pionier e-rowerów i lider branży ogłosił wynik procesu konsolidacji, który obejmuje również przeniesienie montażu.

Każdy, kto woli patrzeć na swój mechaniczny zegarek niż na telefon komórkowy, wie, że pomysłowość i precyzja mają w Szwajcarii długą tradycję. Kraj alpejski to nie tylko pierwszy adres dla miłośników zegarków – wczesna historia rowerów elektrycznych ma także miejsce głównie w Szwajcarii. Majsterkowanie przy silniku wycieraczek i akumulatorze motocyklowym zaowocowało powstaniem w 1993 roku jednego z pierwszych współczesnych rowerów elektrycznych, co z kolei stało się jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców w całej branży. Od samego początku firma Flyer zajmowała się rowerami elektrycznymi, pomogła silnikowi umieszczonemu centralnie firmy Panasonic w osiągnięciu przełomu, wcześnie rozpoznała trend w kierunku rowerów unisex z niskim wejściem, była pionierem w rozwoju e-MTB, a dzięki FIT systemu, ustanowił jednolity standard dla wszystkich komponentów rowerów elektronicznych w nowoczesnych rowerach elektrycznych.

Dzięki temu Flyer zawsze był większy niż rynek krajowy. Około 75% produkcji opuszcza Szwajcarię, najważniejszym kierunkiem eksportu są Niemcy. Przejęcie Flyera przez największą w Europie spółdzielnię zakupową pojazdów dwukołowych – ZEG – wraz z czterocyfrową liczbą dealerów w 2017 r. było z pewnością logicznym krokiem: sprzedaż została połączona, a Flyer skorzystał z silnej pozycji ZEG wobec wobec dostawców i producentów części. Szwajcarska firma miała zatem znacznie lepszą pozycję na konkurencyjnym rynku rowerów elektrycznych.



„Dzięki niezrównanej tradycji w branży rowerów elektrycznych i atrakcyjnej gamie modeli Flyer utrzymuje dobrą pozycję na wysoce konkurencyjnym rynku”.

Nawet lider branży, taki jak Flyer, nie uniknął ogólnobranżowego pogorszenia koniunktury po boomie w latach korony. Już w 2023 roku montaż w siedzibie firmy w Huttwil, miasteczku pomiędzy Bernem a Lucerną, został znacząco usprawniony, a o to, że nie trzeba się martwić o dalsze istnienie tradycyjnej marki, zadbał ZEG: właściciel firmy marka zdecydowała się na to niedawno w związku ze zmienioną sytuacją rynkową i zdecydowała się przenieść montaż rowerów elektrycznych Flyer. Jednakże ten krok nie będzie miał wpływu na wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych i klientów – dla nich nic się nie zmieni. Pozytywny wpływ będą w każdym razie takie czynniki, jak niezależność od kursu franka szwajcarskiego do euro.

„Rozwój i zarządzanie produktami będą nadal zlokalizowane w Huttwil w Bernie, co oznacza, że ​​charakter FLYER jako szwajcarskiej marki rowerów elektrycznych będzie nadal istniał”.

Jednocześnie ZEG demonstruje lojalność wobec lokalizacji: Ponieważ rozwój i zarządzanie produktami mają pozostać w Huttwil, nadal uzasadnione jest nazywanie Flyer szwajcarską marką. W obecnych modelach nie widać już ducha wynalazczości z wczesnych lat, ale innowacyjna siła, kreatywność i pasja do rowerów elektrycznych stanowią istotną część rozwiązań w zakresie mobilności dziś i jutro. Każdy, kto choć trochę zagłębi się w historię firmy, szybko zorientuje się, że Flyer zajmuje szczególną pozycję, na którą stać tylko nielicznych konkurentów. I przeniesienie lokalizacji produkcji tego nie zmieni.

Rowery elektryczne Flyer raz po raz robią wrażenie na testerach w magazynach branżowych, jak na przykład szczególnie lekki E-MTB Flyer Uproc SL:X, który został nagrodzony pieczęcią przez Velomotion (kliknij zdjęcie, aby przetestować).


tagi:E-RowerUlotkiAktualnościZEG

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Related Stories

  • Ogólnie: Akumulatory do rowerów elektrycznych z 4-letnią gwarancją i dobrą obsługą klienta od ZEG i BMZ
  • Nowy początek z szansami na sukces: Flyer – pionier rowerów elektrycznych z burzliwą historią i wieloma atrakcjami
  • Ulotka Gotour i Goroc X: Szwajcarskie innowacje w rowerach elektrycznych w pierwszym teście
  • FLYER współpracuje z gwiazdą kuchni Andreasem Caminadą: Połącz wrażenia z jazdy na rowerze elektrycznym z kulinarnymi przysmakami
  • Ogólnie: Rynek: Kettler Alu Rad nie dotknięty upadłością - rowery i e-rowery są niezależne i przyszłościowe
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH