Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemein

Nowy początek z szansami na sukces: Flyer – pionier rowerów elektrycznych z burzliwą historią i wieloma atrakcjami

26 Listopad 2024 by Marcusa Degena

Flyer – pionier rowerów elektrycznych z nowym początkiem: historia rowerów elektrycznych zaczyna się (również) w Szwajcarii. Tam rower nazywa się „Velo” i jest używany często i chętnie; Tyle, że w wielu miejscach góry przeszkadzają – na przykład w dojazdach do pracy. Tak dzieje się z pracownikiem firmy zajmującej się technologią energetyczną w Emmental, którego po pracy czeka na niego 300 metrów wysokości. W pewnym momencie człowiek ma dość: kupuje silniczek do wycieraczek i akumulator do motocykla i gotowe „Czerwony bawół”, którego nazwa wywodzi się od koloru ramy i kształtu kierownicy. Od ręcznie wykonanego prototypu do pierwszego modelu produkowanego w małych seriach miną zaledwie dwa lata. Stoi za tym firma BKTech AG i jak nazywa swój innowacyjny produkt? Dokładnie, ulotki.

Pierwszy rower pioniera e-rowerów Flyera, „Red Buffalo”

Flyer – pionier rowerów elektrycznych buduje swoje pierwsze rowery elektryczne

Pierwszy rower elektryczny nadal wygląda jak klasyczny rower turystyczny ze stalową ramą, ale producent ma większe ambicje. W 2000 roku wprowadzono serię Flyer F, która na tamte czasy wydawała się niezwykle futurystyczna: rower był w pełni zawieszony i posiadał duży akumulator w czerwonej obudowie, który umiejscowiony był w otwartym u góry trójkącie ramy. W ciągu najbliższych kilku lat srebrno-szary wygląd będzie typową cechą rowerów typu flyer.

Ćwierć wieku temu światło dzienne ujrzała seria F firmy Flyer, pierwszy szwajcarski rower elektryczny.

W Japonii rowery elektryczne to już przeżytek. Już w 1979 roku Panasonic wprowadził rower elektryczny, który – zgodnie z ówczesnym barokowym wyglądem – miał silnik umieszczony centralnie i akumulator umieszczony za rurą podsiodłową. Firma weszła na rynek europejski pod koniec lat 1990-tych, a Flyer był jednym z pierwszych producentów, który zainstalował znacznie zmodernizowany silnik środkowy. Modele takie jak seria C z charakterystyczną zakrzywioną rurą dolną od lat wyznaczyły język projektowania marki i pomogły sprawić, że rowery elektryczne będą widoczne w życiu codziennym.

Triumfalny marsz rozpoczyna się od serii Flyer C

Firma rozwija się i przenosi z Kirchberg do Huttwil; Szwajcarzy wkrótce znajdą się w czołówce rynku, na którym nadal można zarządzać. W 2005 r. w Niemczech sprzedano jedynie około 25.000 65.000 rowerów elektrycznych; trzy lata później jest ich już około XNUMX tys. Rower elektryczny to wciąż produkt wymagający wielu wyjaśnień; W tym czasie Flyer publikował reklamy drukowane, w których ówczesny dyrektor zarządzający wyjaśniał zalety nowej technologii. Już wtedy firma Flyer miała na oku osoby dojeżdżające do pracy i młodych rodziców, którzy podłączali do swojego Flyera przyczepkę dla dzieci – rowery towarowe wciąż należały do ​​przyszłości. Fala e-MTB jest jeszcze odległa, ale pionier e-rowerów Flyer ma już w przygotowaniu e-terenowy pojazd z pełnym zawieszeniem.

Seria C została wprowadzona na rynek przez firmę Flyer pod koniec lat dziewięćdziesiątych i przez dekadę pozostawała punktem odniesienia, a dla wielu stała się synonimem rowerów elektrycznych. Rowery elektryczne po raz pierwszy zostaną przetestowane w magazynie Focus w 20216 roku, a C 8.1 z oceną 1,2 otrzymuje ocenę bardzo dobrą (kliknij po link).

 

Rowery elektryczne First Flyer z nowym napędem Bosch

Ale konkurencja nigdy nie śpi. Popyt szybko rośnie od około 2010 roku; Na rynku dostępnych jest coraz więcej dostawców. W tym samym roku Bosch wprowadził na rynek swój pierwszy silnik do rowerów elektrycznych, który spotkał się z dużym zainteresowaniem w Niemczech. W porównaniu do niektórych konkurentów sprawdzona konstrukcja modeli Flyer wydaje się obecnie nieco przestarzała. Zainteresowanie klientów spada, a Flyer zmienia kurs: w 2014 roku zaprezentowany zostaje pierwszy model z popularnym napędem Bosch.

Flyer zyskuje na przejęciu przez ZEG

Jednak na drodze firmie staje międzynarodowa polityka finansowa: na początku 2015 roku zniesiony zostanie minimalny kurs wymiany euro-frank; Produkty ze Szwajcarii nagle stają się znacznie droższe za granicą. Ale Flyer radzi sobie z „euroszokiem”, zwłaszcza że nowe, atrakcyjne modele ze Szwajcarii zostały dobrze przyjęte na rynku: dzięki e-MTB, takim jak Uproc i nowoczesny rower do codziennego użytku Gotour, Flyer po raz kolejny dorównuje konkurs. Aby jednak móc się dalej rozwijać, firma Flyer potrzebuje silnych partnerów w zakresie zakupów i sprzedaży – i takowego znalazła: latem 2017 roku kolońska firma Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft eG (ZEG) przejmuje szwajcarskiego producenta, który pozostaje wiodącym niezależna spółka i zarządzana jest przez Korzyści z efektów synergii w ramach grupy.

Rdzeń marki jako tradycyjnej szwajcarskiej marki pozostaje nienaruszony

Zarząd wykorzystuje nowe struktury do intensywnych inwestycji, zwłaszcza że Flyer również może być zadowolony z rosnącego popytu w okresie boomu koronowego. Trzecia linia produkcyjna zostanie uruchomiona wiosną 2021 r., dzięki czemu produkcję można zwiększyć do około 100.000 2023 rowerów elektrycznych. Jednak pogorszenie koniunktury w całej branży uderza również w ulotki. Zamówienia i połowa sprzedaży; Pod koniec XNUMX roku firma będzie musiała zwolnić jedną czwartą pracowników. Sygnały alarmowe biją także w Kolonii: ZEG chciałoby utrzymać lokalizację, ale montaż w Szwajcarii, kraju o wysokich płacach, staje się coraz bardziej problematyczny ze względu na sytuację rynkową. Ostatecznie zdecydowano się przenieść produkcję do Niemiec; Miasto Huttwil pozostało i nadal jest ośrodkiem rozwoju i marketingu – rdzenia szwajcarskiej marki Flyer (Zgłoszono Velomotion). To wcale nie koniec 30-letniej historii rowerów elektrycznych; Krok ten raczej zabezpiecza dalsze istnienie Flyer jako innowacyjnej marki premium. Kto wie – być może duża sieć dealerów ZEG zapewni widoczność, której Flyer potrzebuje, aby ponownie dobrze wystartować.

Flyer nie jest już czysto alpejskim e-rowerem premium. Od lat popularne rowery elektryczne można spotkać w całym kraju, od gór po wybrzeża na północy.

tagi:E-RowerpolecaneUlotkiZEG

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Related Stories

  • Pionier e-rowerów stawia czoła zmianom pod patronatem ZEG: Nowy początek dla ulotek
  • Ulotka Gotour i Goroc X: Szwajcarskie innowacje w rowerach elektrycznych w pierwszym teście
  • Oddzwonienie w Muzeum Pedelec: Gotowy do użycia w muzeum dzwonek alarmowy dzwoni dla „EFahrer” i chip.de: Komentarz do bieżących raportów na temat wycofań rowerów elektrycznych
  • Konsolidacja w branży rowerowej?: Analiza danych rynkowych ZIV na rok 2024
  • Nowe wydanie uwielbianego przez publiczność utworu: Pegasus Premio EVO 10 Lite
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH