Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-rowerykompletne kołaTesty

Amflow PL Carbon w teście: Znacznie więcej niż tylko napęd!

7 Listopad 2024 by Michała Faissa

Test / E-MTB: Amflow PL Carbon to prawdopodobnie jeden z najbardziej ekscytujących elektrycznych rowerów górskich ostatnich lat. Oczywiście jest to częściowo zasługa układu napędowego DJI Avinox, ale e-MTB ma też wiele do zaoferowania poza tym, jak pokazuje nasz test.

Wraz z układem napędowym DJI Avinox, tego lata na targach Eurobike zaprezentowano także pierwszy rower Amflow – Amflow PL Carbon. Na pierwszy rzut oka można założyć, że e-rower górski to wyłącznie prezentacja nowego napędu DJI; Ale bliższe spojrzenie pokazuje, że slim carbon w pełni to coś więcej i może robić wrażenie niezależnie od napędu. Rower dostępny bezpośrednio od Amflow w sprzedaży bezpośredniej a także od wielu specjalistycznych sprzedawców detalicznych, którzy już włączyli nowość do swojej oferty. Listę tych dealerów można znaleźć na stronie internetowej Amflow.



Imponujące kluczowe dane

Sam Amflow PL Carbon na papierze obiecuje duży potencjał terenowy: 160 mm skoku zawieszenia z przodu i 150 mm z tyłu sugeruje, że rower plasuje się gdzieś pomiędzy all-mountain a enduro. Rower jest fabrycznie wyposażony w 29-calowe koła, ale dzięki flip chipowi późniejsza konwersja na mieszankę barwenową z małym tylnym kołem 650b nie stanowi problemu – twierdzi Amflow. Sposób zmiany geometrii można znaleźć w odpowiednim dokumencie na stronie internetowej. Sylwetka PL Carbon znacznie bardziej przypomina lekki e-MTB niż rower o pełnej mocy, co sprawia, że ​​jego dane techniczne są jeszcze bardziej imponujące: napęd zapewnia moment obrotowy do 120 Nm i maksymalnie 1000 W. moc wspomagającą, którą mogą pomieścić zintegrowane na stałe akumulatory o pojemności 600 lub 800 Wh, a waga – w zależności od wariantu – pozostaje absolutnie w granicach i wynosi od 19 do 21 kg.

Ładne i smukłe: trudno uwierzyć, że w dolnej rurze znajduje się aż 800 Wh.



Nie będziemy w tym momencie wchodzić w szczegóły nowego napędu DJI Avinox. W naszym artykule testowym i filmie podsumowaliśmy wszystko, co trzeba wiedzieć na temat debiutanckiego e-roweru specjalisty od dronów, w tym dane dotyczące wydajności ze stanowiska testowego i szczegółowe wrażenia z ćwiczeń. Krótko mówiąc: układ napędowy imponuje niemal pod każdym względem. Wydajność jest imponująca, a jednocześnie łatwa do kontrolowania, urządzenia peryferyjne – od baterii po pilota – są całkowicie przekonujące, a inne rzeczy, takie jak bardzo szybka ładowarka i piękna aplikacja, również robią doskonałe wrażenie.

[konkretny blog=“199285″]


Wszechstronna geometria

Spojrzenie na dane dotyczące geometrii pokazuje, że Amflow PL Carbon nie chce być wyłącznie e-MTB do strzelania z pełną przepustnicą. Wymiary są bez wątpienia nowoczesne, ale bardziej przypominają żywy rower na szlaki niż pełnokrwiste enduro. Tym bardziej zadziwia duży skok zawieszenia, który według Amflow można zwiększyć do 170 mm z przodu po zakupie innego widelca. Z drugiej strony: rower terenowy również z pewnością może wykorzystać te rezerwy. Warto również zauważyć, że wszystkie cztery dostępne rozmiary ramek są dość małe. W związku z tym, w zależności od gustu, możesz przy zakupie pomyśleć także o kolejnym większym rozmiarze.

MLXLXXL
rura podsiodłowa (w mm)430450470500
Zasięg (mm)452475500525
Stosy (mm)618628641655
Kąt skrętu (w °)64,564,564,564,5
kąt siedziska ef. (w °)77777777
Spadek suportu (w mm)29292929
tylne widełki (w mm)445445445445
Górna rura pozioma (w mm)595620648676
główka ramy (w mm)105115130145

Cechy Amflow PL Carbon Pro

Nasz rower testowy: Amflow PL Carbon Pro 600


Testowaliśmy Amflow PL Carbon w topowej wersji z baterią 600 Wh. Rower z ramą w rozmiarze L i bez pedałów ważył 19,6 kg. Biorąc pod uwagę komponenty i niezwykle mocny silnik, jest to absolutnie najwyższa wartość, a to także zasługa bardzo lekkiej ramy full carbon. Biorąc pod uwagę cenę 9.799 euro, nie dziwimy się, że podzespoły niemal zawsze znajdują się na najwyższej półce: w główce ramy znajduje się Fox 36 Factory z wkładką GripX2, który wsparty jest amortyzatorem Float X, również jako Factory, z tyłu. Sztyca podsiodłowa Transfer również pochodzi od Foxa i ma odpowiedni skok dla każdego rozmiaru ramy. Zmiana przełożeń odbywa się bezprzewodowo i elektronicznie za pomocą przekładni Sram X0 Eagle, która również powinna dobrze radzić sobie z mocą silnika Avinox. Sprawdzona Magura MT7 z tarczami MDR-C 203 mm z przodu i z tyłu ma za zadanie zatrzymać rower.



Ramki do zdjęć Amflow PL Carbon
widelec amortyzowany Grip fabryczny Fox 36X2
napęd DJI Avinox
akumulator 600 Wh
niemy Fabryka Fox Float X
wirniki Amflow HMC-30
Opona VR Maxxis Assegai MaxxTerra Exo
Tętno opon Dysektor Maxxis MaxxTerra Exo+
przerzutka tylna Przekładnia Sram X0 Eagle
dźwignia zmiany biegów Podstawa Sram AXS
korba Awinox 155 mm
przerzutka Ohne
Hamulec Magury MT7
tarcze hamulcowe Magura MDR-C 203/203mm
sztyca Fabryka transferów Fox 190 mm (dł.)
siodło Ergon SM Pro M/L
trzon Amflow Enduro CNC
Lenker Amflow Enduro Carbon 25/800

Poza tym Amflow w wielu miejscach wykorzystuje części własnej firmy: karbonowe kierownice i koła z karbonowymi obręczami, frezowany mostek, a nawet klamki noszą logo nowicjusza w branży, ale zawsze robią wrażenie bardzo wysokiej jakości. Opinie mogą się różnić, jeśli chodzi o wybór opon: Maxxis Assegai z przodu oferuje dużą przyczepność, ale ma stosunkowo smukłe nadwozie Exo, z tyłu natomiast otrzymujemy stabilniejsze Exo+, ale w przypadku Dissector trzeba z tego zrezygnować trochę przyczepności.



Zdecydowanie warto pomyśleć o wariancie Amflow PL Carbon Pro z baterią 800 Wh, gdyż system nie oferuje obecnie przedłużacza zasięgu, a mocny silnik szybko wyczerpuje zintegrowany akumulator, szczególnie przy dużych obciążeniach. Ponadto dodatkowa opłata w wysokości 200 euro jest całkiem rozsądna. Alternatywnie możesz po prostu użyć znacznie tańszego Amflow PL Carbon. Jest to możliwe tylko w przypadku dużego magazynowania energii i jest o ponad 6.499 euro tańsze – 3.000 euro. Choć z podwoziem Fox Performance, aluminiowymi kołami i mechaniczną przekładnią trzeba pójść na kilka kompromisów, tańszy model i tak powinien zainteresować wielu miłośników e-mountain. Według Amflow waga powinna wynosić nieco ponad 21 kg.

Amflow PL Carbon na szlaku

Nasz rower testowy musiał sprawdzić się w zróżnicowanym terenie w Bike Parku Geißkopf. Przede wszystkim duży atut: Amflow PL Carbon to siła, z którą należy się liczyć pod górę. Oczywiście mocny, a jednocześnie precyzyjnie regulowany napęd odgrywa tutaj główną rolę, ale geometria roweru ze stromym kątem siodełka i nieco obniżonym przodem również pomaga w przyjęciu dobrej pozycji podjazdowej. Oznacza to, że przednie koło podnosi się bardzo późno i nawet strome podjazdy można łatwo wspiąć się bez większych zmian ciężaru. Jedynie nieco kiepsko wyprofilowany disektor na tylnym kole szybko osiąga swoje granice na mokrej nawierzchni i nie zawsze może niezawodnie przenosić moc silnika na podłoże.

Na szlaku Amflow PL Carbon okazuje się naprawdę zabawnym urządzeniem ze zintegrowanym instynktem zabawy. Dzięki niskiej wadze, niezbyt progresywnej geometrii i żwawemu podwoziu rower jest żywym towarzyszem i naprawdę wszechstronnym pojazdem. Nawet bardziej płaskie trasy szybko stają się placem zabaw, a rower z łatwością pokonuje ostre zakręty. Jeśli zapuścisz się w „prawdziwy” teren enduro, Amflow nadal oferuje dużą płynność i działa imponująco dzięki wiosennym rezerwom skoku, ale wtedy osiąga swoje granice. Oprócz wspomnianych właściwości jest to również zasługa tylnego końca, który ma tendencję do twardnienia przy szybkim i mocnym uderzeniu przy jednoczesnym pociągnięciu łańcucha i wymaga nieco ostrożniejszego chodu.



O ile hałas roweru na podjeździe jest wręcz szokująco cichy, biorąc pod uwagę niesamowitą moc napędu, o tyle na szlaku wyraźnie słychać było grzechotanie ramy. Przypisujemy to częściowo zewnętrznym powłokom i linkom, ale nie możemy całkowicie wykluczyć grzechoczenia silnika.

Wniosek: Amflow PL Carbon Pro 600

Pro

  • Świetna zabawa
  • lekkość
  • Imponujący układ napędowy
  • Smukły wygląd

Contra

  • grzechotanie przy zjeździe
  • Tył nie zawsze pewny

fakty

materiał ramyWęgiel
rozmiar koła29 cali
typ napęduDJI Avinox
podróż160 / mm 150
Waga19,6 kg (rozmiar L)
Cena9.799 Euro
Sieć www.amflowbikes.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Amflow PL Carbon to niezwykle przyjemny, wszechstronny i spójnie zaprojektowany elektryczny rower górski. Oczywiście slim carbon w pełni może korzystać z mocy i funkcji nowego napędu DJI Avinox, ale zdobywa również punkty dzięki zwinnemu prowadzeniu i udanej geometrii. Szkoda, że ​​rower i jego tył w końcu osiągają swoje granice w wymagającym terenie, ale z pewnością da się z tym poradzić, biorąc pod uwagę mocny pakiet ogólny.
tagi:#VMmtbprzepływDJIE-RowerEnduropolecanerower terenowy

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Related Stories

  • BH iLynx+ SL w pierwszym teście: 85 Nm i 630 Wh poniżej 19 kg!
  • Yeti MTe: Rower górski z napędem elektrycznym, który nie chce nim być?
  • Giant Trance X Advanced E+ Elite V2 w teście: Lekki, wszechstronny rower terenowy
  • MyVelo Aspen w teście: Wszechstronny E-MTB z dużymi rezerwami
  • Cube AMS Hybrid One44 w teście: Bezkompromisowo dobry?
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH