E-MTB / TEST: Thok TP4-R jest wyposażony w nowy silnik Bosch CX (gen. 5). Został zaprojektowany jako najlepszy elektryczny rower górski, który poradzi sobie ze wszystkim. W naszym krótkim teście sprawdzamy, czy ta obietnica zostanie dotrzymana?
Myślisz, że TP4-R: E-Allmountain czy nawet E-Enduro?
Dzięki nowemu Thok TP4-R młoda włoska firma realizuje podejście „Made in EU”. Nowoczesna rama z włókna węglowego została opracowana we Włoszech. Thok sprowadził także produkcję do Włoch. W połączeniu z nowym silnikiem Bosch CX, hamulcami Magura i oponami Schwalbe Thok lubi opisywać swój nowy rower elektryczny jako owoc współpracy włosko-niemieckiej. Ogólnie rzecz biorąc, proces rozwoju TP4 jest bardzo innowacyjny: pierwszy mobilny prototyp został wydrukowany w całości z aluminium. Z jednej strony zapewnia to krótki czas opracowania, z drugiej strony można szybko przetestować różne geometrie i ustawienia, aby stworzyć rower idealny. Nawiasem mówiąc, testy przeprowadza sam jeden z założycieli: Stefano Migliorini jest byłym mistrzem świata BMX i zawodowym jeźdźcem zjazdowym i z pasją włącza swoje doświadczenia w rozwój.
Futurystyczny projekt ramy TP4 powstał na podstawie pisma znanego projektanta Aldo Drudiego. Rower elektryczny jest dostępny w subtelnym kolorze Szary pył chmurowy. Thok oferuje również edycję limitowaną Opalizujący śnieg Do. Nazywa się TP4 LTD i jest limitowany do 30 sztuk. Szczególnie interesujące dla niemieckich nabywców: Thok TP4 jest również dostępny za pośrednictwem JobRad.

Dane i funkcje Thok TP4-R
- Zastosowanie: Trail, all-mountain, enduro
- Materiał ramy: Węgiel
- Skok zawieszenia: Przód 160mm, tył 150mm
- rozmiar koła: 29″, dzięki Flip Chip możliwe jest 27,5″ z tyłu
- rozmiary: S, M, L, XL
- modele: TP4-R, TP4-LTD (limit 30 sztuk)
- Cena: TP4-R: 7.190 euro, TP4 LTD 10.490 XNUMX euro
- Nasz model testowy: Rozmiar L, jeździec testowy 180 cm
Ausstattung
Serce, czyli nowoczesna rama karbonowa, jak wspomniano na początku, produkowane jest we Włoszech. Stosowane są nowoczesne włókna węglowe, takie jak wysokomodułowe włókno węglowe T1000. Dzięki zastosowaniu technologii autoklawu różne włókna są specjalnie układane i utwardzane w naczyniu ciśnieniowym pod ciśnieniem i pod wpływem ciepła. Tworzy to nowoczesną ramę, która dzięki różnym włóknom ma wysoką wytrzymałość na zerwanie i niską wagę. Dzięki flip chipowi tylnego trójkąta można używać również z kołem 27,5 cala - można też dostosować geometrię, aby uzyskać lepsze osiągi pod górę lub z góry.

Wbudowane komponenty
Jeśli chodzi o komponenty, Thok stawia na wysokiej jakości, niezawodne komponenty - ale nie z najwyższej półki, aby utrzymać cenę w akceptowalnych granicach. Magura MT5 niezawodnie spowalnia każdy gwałtowny zjazd. Ogólnie rzecz biorąc, Thok przywiązuje dużą wagę do europejskich komponentów do TP4-R: oprócz Magury instalowane są koła DT Swiss; Jeśli chodzi o napęd, stawiają na firmę Bosch. Własne komponenty, w tym wspornik vario o skoku 200 mm dla rozmiaru ramy L, uzupełniają harmonijne wyposażenie. Zmiana przełożeń odbywa się za pomocą niezawodnej mieszanki Shimano SLX – XT. Podwozie współpracuje z wysokiej jakości elementami zawieszenia Fox: amortyzowanym widelcem Float 36 Performance i FOX Float.
silnik i akumulator
Mimo że nowy Bosch CX (5. generacja) może nie być rewolucją, jedno jest pewne: Thok zamontował w modelu TP4-R najwyższej klasy silnik, którego piąta generacja zapewnia znacznie więcej przyjemności z jazdy na motocyklu. Kluczowe parametry, tj. 85 Nm i maksymalna moc 600 W, są takie same jak w poprzednich modelach, ale wszystko jest łatwiejsze do kontrolowania na szlaku. Dzięki zwiększonej liczbie czujników i lepszej kontroli, układ silnika zawsze dostarcza odpowiednią moc do danej sytuacji na drodze. Silnik nie naciska zbyt mocno i nie zatrzymuje się zbyt gwałtownie – dzięki temu znacznie wzrasta przyjemność z jazdy i szansa na sukces, zwłaszcza na stromych, technicznych podjazdach. Co więcej, podczas jazdy jest on prawie niesłyszalny: nie słychać żadnego terkotania, nic! Przetestowaliśmy już nowy silnik Bosch CX (Gen 5). Szczegółowy test znajdziesz tutaj:

Bosch CX 2025 (Gen 5) w teście: Rewolucję przełożono
Bosch CX Gen 5 / Test: Od tegorocznego Eurobike było jasne: w blokach startowych znajduje się nowy silnik Bosch CX. Na największych na świecie targach rowerowych nowy napęd można było już zobaczyć w zamaskowanej formie w wielu nowych rowerach elektrycznych i e-MTB. Dziś w końcu nadszedł ten czas: Bosch przedstawia następcę swojego […]
Standardowo Thok dostarcza TP4-R z akumulatorem 800 Wh. Na zamówienie dostępne są także mniejsze i dlatego lżejsze akumulatory o pojemności 600 i 400 Wh. Dostępny jest również opcjonalny przedłużacz zasięgu o mocy 250 Wh. W sumie dostępnych może być maksymalnie 1050 Wh. Naprawdę podoba nam się to podejście, ponieważ pozwala kupującym na dokonanie osobistego wyboru akumulatora w zależności od lokalnych warunków i masy ciała, bez konieczności jeżdżenia ze zbędnym ciężarem akumulatora. Na przykład osoby o mniejszej wadze i krótsze przejażdżki po domu mogą wybrać akumulator 400 Wh i kupić moduł zwiększający zasięg na dłuższe przejażdżki. Z drugiej strony, jeśli mieszkasz w pobliżu Alp i wybierasz się głównie na długie wycieczki, możesz skorzystać z akumulatora 800 Wh.
Sam akumulator można ładować poprzez zintegrowane gniazdo ładowania. Można go też zdjąć, odkręcając osłonę dolnej rury i odkręcając śrubę mocującą akumulator. Łatwe wyjmowanie akumulatora umożliwia także w dowolnym momencie zamontowanie akumulatora o innym rozmiarze.

geometria
Chcesz, żeby coś wyróżniało się z tłumu? Tak i to dobrze! Oprócz długich tylnych widełek Thok zapewnił TP4 bardzo duży kąt siedziska wynoszący 79°. To wyjaśnia doskonałe właściwości podjazdowe, które omówimy za chwilę. Jednocześnie kąt skrętu wynoszący 64,5° jest stosunkowo płaski jak na rower typu e-all-mountain. Thokowi udaje się połączyć właściwości wspinaczkowe roweru all-mountain z właściwościami zjazdowymi roweru enduro.
Flip Chip High, skok 152,2 mm | ||||
Rozmiar | S | M | L | XL |
rura podsiodłowa | 395 | 410 | 430 | 465 |
Górna rura | 560,1 | 579,9 | 601,7 | 623,5 |
wysokość suportu | 359,5 | 359,5 | 359,5 | 359,5 |
spadek suportu | 19 | 19 | 19 | 19 |
tylne trójkąty | 459 | 459 | 459 | 459 |
kąt siedziska | 79 | 79 | 79 | 79 |
kąt skrętu | 64,5 | 64,5 | 64,5 | 64,5 |
długość główki ramy | 100 | 110 | 120 | 130 |
Radstand | 1236,6 | 1248,4 | 1272,7 | 1297 |
Stos | 598,8 | 609,3 | 618,3 | 627,4 |
Zasięg | 447 | 457 | 477 | 497 |
Flip Chip Low, skok 150,8 mm | ||||
Rozmiar | S | M | L | XL |
rura podsiodłowa | 395 | 410 | 430 | 465 |
Górna rura | 560,1 | 579,9 | 601,7 | 623,5 |
wysokość suportu | 350,5 | 350,5 | 350,5 | 350,5 |
spadek suportu | 28 | 28 | 28 | 28 |
tylne trójkąty | 459 | 459 | 459 | 459 |
kąt siedziska | 78,5 | 78,5 | 78,5 | 78,5 |
kąt skrętu | 64 | 64 | 64 | 64 |
długość główki ramy | 100 | 110 | 120 | 130 |
Radstand | 1238,9 | 1249,7 | 1274 | 1299,3 |
Stos | 598,8 | 609,3 | 618,3 | 627,4 |
Zasięg | 447 | 457 | 477 | 497 |
Test: Thok TP4-R na szlaku
Obszar testowy
W ramach tego krótkiego testu mogliśmy przetestować Thok TP4-R na szlakach wokół Turynu, zanim został wypuszczony na rynek. Oprócz spokojnych podjazdów, są też niezwykle strome odcinki ze schodami pod górę, które dostarczają wyzwań bliskich granic możliwości. Zjazdy są zróżnicowane: strome, techniczne trasy z niewielkim parkiem rowerowym przeplatają się z płynącymi naturalnymi szlakami i krętymi zakrętami - w tym zabawne wyzwania z różnymi głazami w różnych pozycjach: uniki, przeplatanie się, przeskakiwanie lub użycie jako skoku. Nie byliśmy w stanie przetestować Thoka TP4-R jedynie na trudnym terenie zjazdowym.
Charakterystyka jazdy pod górę
Krótko mówiąc: Thok TP4-R zajmuje wysokie miejsce na liście rowerów elektrycznych o najlepszych właściwościach wspinaczkowych. Pomimo stosunkowo wyprostowanej pozycji siedzącej, rower elektryczny nie sprawia wrażenia obciążonego z tyłu, nawet na bardzo stromych podjazdach. Cecha ta wynika ze stromego kąta siedziska i długich tylnych widełek tylnych. W połączeniu z nowo opracowanym Opony radialne Schwalbe i ulepszone sterowanie silnikiem w Bosch CX (Gen 5), możesz wspiąć się na każdą wspinaczkę, niezależnie od tego, jak stromą, w zabawny i zabawny sposób! Przednie koło trzyma się podłoża, a przyczepność na sypkiej nawierzchni jest bardzo dobra. Ale nawet gdy jest wygodniej, rower elektryczny sprawia przyjemność. Wyprostowana pozycja siedząca jest tutaj szczególnie wygodna, nawet podczas bardzo długich wycieczek i podjazdów.


Charakterystyka jazdy w dół
Dzięki nowoczesnej geometrii i skokowi 160 i 150 mm Thok TP4-R niemal pasuje do segmentu E-Enduro. Można nim odpowiednio jeździć. Podwozie jest bardzo łatwe do połknięcia i bardzo dobrze amortyzuje nawet najmniejsze uderzenia. Dzięki progresywnemu tylnemu trójkątowi nie utkniesz w skoku zawieszenia - podwozie zawsze zapewnia wystarczające przeciwciśnienie, dzięki czemu możesz łatwo zjechać z roweru elektrycznego po małych krawędziach lub skokach. Ta cecha w połączeniu z dużym rozstawem osi umożliwia bezpieczne ustawienie roweru na szlaku. Ograniczenia TP4-R leżą w bardzo wąskim, krętym terenie i terenie niezwykle technicznym. Ale można je również znacznie przesuwać dzięki flip chipowi i opcji tylnego koła 27,5 cala, dzięki czemu w prawie wszystkich przypadkach kierowca będzie czynnikiem ograniczającym.



Wygraj teraz nowy rower elektryczny Thok TP4-R E-MTB
Aby wziąć udział w loterii wystarczy poprawnie odpowiedzieć na pytanie:
Legalna loteria Thok TP4-R:
Twój adres e-mail zostanie zapisany tylko do czasu zakończenia konkursu, po czym zostanie usunięty – chyba że zapiszesz się do newslettera. Ale nawet w tym przypadku nie są przechowywane żadne dane osobowe. Adresy e-mail ani inne dane nie będą przekazywane osobom trzecim (z wyjątkiem Thok).
Zgoda na otrzymywanie newslettera może zostać w każdej chwili odwołana. Twój adres może być wykorzystywany wyłącznie przez firmę Thok do wysyłania biuletynów i informacji o swoich produktach i nie będzie przekazywany stronom trzecim. Udział w loterii nie jest uzależniony od wyrażenia zgody na otrzymywanie newslettera. Otrzymasz wiadomość e-mail w celu zweryfikowania adresu e-mail.
Zwycięzca zostanie przez nas powiadomiony e-mailem i musi odpowiedzieć w ciągu dziesięciu dni, czy nagroda zostanie przyjęta. W przeciwnym razie wylosowany zostanie alternatywny zwycięzca. Uczestnikiem może być każdy, kto ukończył 18 lat. Członkowie zespołu redakcyjnego i ich bliscy są wykluczeni z udziału. Ze względów technicznych dostawa może być realizowana wyłącznie na adres na terenie Niemiec lub Austrii. W przypadku konieczności wywozu z UE zwycięzca musi sam zadeklarować produkt.