Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Teraz dostępne w aplikacji Cyclist E-TUBE PROJECT: Specyficzna dla wyścigów aktualizacja oprogramowania sprzętowego dla Shimano EP801 i EP6

31. Października 2024 by Andrzej Waldera

E-MTB / Nowości produktowe: Shimano udostępnia teraz specyficzną dla wyścigów aktualizację oprogramowania sprzętowego dla układów napędowych EP801 i EP6, zaprezentowaną latem, za pośrednictwem aplikacji E-TUBE PROJECT Cyclist. Oprogramowanie zawiera ciekawe nowe funkcje i rozbudowane opcje indywidualnej konfiguracji w celu uzyskania jeszcze większej prędkości podczas zawodów i treningów.

Nowe oprogramowanie jest dostępne od lata i instalowane fabrycznie we wszystkich nowych rowerach dostarczonych od tego czasu, a także może być później instalowane w układach napędowych EP801 i EP6 przez wyspecjalizowanych sprzedawców. Dzięki najnowszej wersji aplikacji E-TUBE PROJECT Cyclist, która została niedawno wydana i jest dostępna w sklepach z aplikacjami Apple i Android, nowe oprogramowanie jest teraz dostępne dla wszystkich użytkowników, którzy mogą zastosować je bezpośrednio w swoim kompatybilnym systemie roweru elektrycznego za pośrednictwem smartfona. przenosić. Opracowane we współpracy z odnoszącym sukcesy zespołem Yeti/Shimano EP Racing i przetestowane przez zespoły Orbea OOLab i Rotwild-Schwalbe Enduro, nowe funkcje oferują między innymi wyższy poziom wsparcia, który w trybie boost wynosi aż do 400%. możliwość indywidualnej regulacji zachowania wyłączenia wspomagania przy maksymalnej prędkości 25 km/h oraz wydłużonego wybiegu silnika w przypadku przerwania nacisku na pedał.

Poziom wsparcia zwiększony do maksymalnie 400%

Oprócz 600 W mocy szczytowej jednostki napędowej EP801, te nowe funkcje i opcje ustawień dają imponujący, mocny, a jednocześnie zapewniający naturalne wrażenia system E-MTB zarówno do użytku na zawodach, jak i w czasie wolnym. Dzięki nowej aktualizacji oprogramowania sprzętowego dla systemów rowerów elektrycznych Shimano z serii EP801 poziom wsparcia został ponownie zwiększony do maksymalnie 400%. Dzięki temu system reaguje jeszcze szybciej, gdy kierowca zwiększa nacisk na pedał, zapewniając moment obrotowy dokładnie wtedy, gdy jest on najbardziej potrzebny. Ten nowy poziom wsparcia, przetestowany przez profesjonalistów na licznych odcinkach mocy Pucharu Świata EDR-E, przenosi układy napędowe Shimano na nowy poziom osiągów gotowych do wyścigów. Jednocześnie gwarantuje jeźdźcom rekreacyjnym zupełnie nowe wrażenia z jazdy i umożliwia im bezpieczne i niezawodne pokonanie nawet najbardziej wymagających, technicznych podjazdów.



Specyficzna dla wyścigów aktualizacja oprogramowania sprzętowego dla Shimano EP801 i EP6

W przyszłości użytkownicy będą mogli ustawić sposób, w jaki EP801 i EP6 zmniejszają lub zawieszają moc wspomagającą po osiągnięciu maksymalnej prędkości. Kierowca ma zatem wybór: albo pozwolić, aby wspomaganie osłabło delikatnie, albo kontynuować pracę z maksymalną mocą aż do momentu osiągnięcia maksymalnej dozwolonej prędkości wspomagania jazdy i dopiero wtedy gwałtownie je zatrzymać. Daje to i tak już niezwykle wszechstronnemu systemowi EP801 dodatkową opcję indywidualnej konfiguracji do użytku wyścigowego lub osobistych preferencji. Najważniejszą cechą aktualizacji oprogramowania sprzętowego EP801 są prawdopodobnie rozszerzone właściwości śledzenia silnika po zwolnieniu nacisku na pedał. Jest to kluczowy czynnik sukcesu, zwłaszcza w wyścigach, ponieważ pozwala kierowcy na chwilę przerwać pedałowanie w ekstremalnych sytuacjach technicznych, podczas gdy silnik nadal generuje napęd. Dzięki temu w tak wymagających sytuacjach na drodze napęd i równowaga są w pełni zachowane.

Aktualizacja oprogramowania sprzętowego dostosowana do wyścigów dla wszystkich właścicieli rowerów elektrycznych z Shimano EP801 lub EP6

Czas trwania tego wsparcia śledzenia można ustawić na trzech poziomach – krótki, średni i długi – i dlatego można go indywidualnie dostosować do konkretnych właściwości terenu, charakterystyki toru wyścigowego lub osobistych preferencji. Równie szybko i spontanicznie, jak włącza się obsługa śledzenia, można ją również wyłączyć. Funkcja jest automatycznie dezaktywowana, gdy tylko kierowca pedałuje do tyłu, co pozwala na maksymalną kontrolę nad prędkością i napędem. Funkcjonalność AUTO SHIFT również zostanie znacznie ulepszona w oparciu o współpracę rozwojową z Mickiem Hannah z zespołu Yeti / Shimano EP Racing Team, który jeździ z AUTO SHIFT na odcinkach DER-E. Dzięki tej aktualizacji system obsługuje bardziej agresywne zachowanie podczas gwałtownego hamowania lub manewrów szybkiego przyspieszania.



Ponadto funkcja AUTO SHIFT zostaje wstrzymana, jeśli kierowca ręcznie pominie automatyczną zmianę biegów podczas zjazdu ze wzniesienia. Jest to szczególnie ważne w sytuacjach na drodze, gdy koło jest całkowicie ściśnięte lub podczas hamowania w ciasnych zakrętach i przyspieszania na wyjściu z takich zakrętów. W takich sytuacjach kierowca zazwyczaj może najlepiej zdecydować, jaki bieg jest mu najbardziej potrzebny. W rezultacie funkcja AUTO SHIFT zostanie automatycznie ponownie aktywowana. W przypadku EP6 aktualizacja oprogramowania sprzętowego obejmuje nową funkcję AUTO SHIFT oraz regulowane zachowanie wyłączania przy maksymalnej prędkości. Nowe oprogramowanie jest dostępne dla wszystkich właścicieli rowerów elektrycznych z układem napędowym Shimano EP801 lub EP6 i można je teraz zainstalować również za pośrednictwem aplikacji na smartfony Shimano E-TUBE Project Cyclist (wersja 5.3.2).

Sieć: www.shimano.com

tagi:Aplikacja dla rowerzystów E-TUBE PROJECTEp6ep801Aktualizacja firmwareSpecyficzne dla rasyShimano

O Andrzej Waldera

Andreas Waldera od wielu lat pracuje jako redaktor online i kierowca testowy. Ponieważ jego korzenie są zakotwiczone w BMX i downhillu, jazda na rowerze nie może być dla niego wystarczająco trudna. Urodzony w regionie Dolnego Renu, przeniósł się do pięknego regionu Eifel, aby realizować swoją pasję do jazdy na rowerze.

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Rower elektryczny MTB klasy podstawowej z wyraźnie większą domieszką cech roweru górskiego: Nowy Focus Jarifa² 2026

Niro-Renner teraz także w UDH: Standard Parter 2026

Przystępny cenowo model z nową linią Bosch Performance Line PX na rocznicę firmy: Pegasus Solero EVO 10

Solidne koła terenowe z wagą XC: Recenzja kół MTB Fulcrum Metal Carbon

Related Stories

  • Nowe elementy kierownicy typu „drop bar” do jazdy po szutrze i drodze: Shimano Cues Polished Silver edycja specjalna
  • Pedał enduro z szerszą powierzchnią styku i podniesioną platformą pedału: Nowy pedał Shimano XTR PD-M9220
  • Shimano odświeża i rozszerza linię butów XC: Nowe buty wyścigowe S-PHYRE XC903W zaprojektowane specjalnie dla kobiet
  • Automatyczny i samowystarczalny system przerzutek do rowerów codziennego użytku: Shimano Q'AUTO
  • Najnowocześniejsze technologie i wykończenie inspirowane XTR: Shimano S-PHYRE XC903S High-End XC Shoe Special Edition
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH