Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

kompletne kołarowery górskieTesty

Pivot Switchblade Team XTR w teście: Trailduro w przyciągającym wzrok designie

16. Października 2024 by Michała Faissa

Test/MTB: Pivot Switchblade otrzymał na początku tego sezonu kompleksową aktualizację. Amerykański wszechstronny rower terenowy pozostaje wierny sobie, ale pod wieloma względami staje się nieco bardziej nowoczesny. Sprawdziliśmy, czy obliczenia się sprawdziły i czy rower może zachować swój własny charakter.

W niezwykle obszernej ofercie MTB Pivot, Switchblade ma na celu wypełnienie luki pomiędzy lekkim rowerem na szlaki 429 a Firebirdem enduro z pełną przepustnicą. W związku z tym trudno go zmieścić w jakiejkolwiek szufladzie – nawet biorąc pod uwagę wrażenia z testów, najprawdopodobniej oznaczylibyśmy lekkiego towarzysza jazdy w terenie jako „Trailbike+”. Zgadza się to również z kluczowymi danymi: podczas gdy tylny trójkąt zapewnia skok 142 mm, przód ma obszerne 160 mm. Rower jest również fabrycznie wyposażony w 29-calowe koła, ale według Pivota możliwa jest konwersja na Mullet z mniejszym tylnym kołem.



Projekt Talon jest hołdem dla debiutanckiego dzieła założyciela Pivot, Chrisa Cocalisa.
Małe rysunki na całej ramce to z pewnością kwestia gustu – naszym zdaniem są świetne.

Zwykle kolory i projekty ramek są w naszych testach raczej kwestią poboczną. Jednak w przypadku naszego roweru testowego Pivot Switchblade musimy powiedzieć jeszcze kilka słów: Oprócz „standardowych kolorów” niebieskiego i czarnego, Switchblade jest również dostępny w limitowanej, jasnoróżowej wersji Talon. To hołd dla Sun Eagle Talon, który w tym roku obchodzi swoje 35. urodziny. Co to ma wspólnego z Pivotem? Cóż, Talon był pierwszym motocyklem z 1989 roku, w który założyciel i dyrektor generalny Pivot, Chris Cocalis, miał swój udział. Oczywiście Switchblade nie ma już wiele wspólnego z rowerem retro – ale jasnoróżowa kolorystyka i żółte litery nadal przyciągają uwagę wszystkich.



Praktyczne: Wskaźnik ugięcia przyspiesza montaż tylnego trójkąta.

Dobrze znany układ tylnego zawieszenia i ciekawe funkcje

Oprócz wyglądu rama wykonana w całości z włókna węglowego ma oczywiście także inne cechy szczególne: typowy dla Pivota tylny trójkąt typu dw-link, który przez wiele lat sprawdził się w wielu różnych rowerach. Kolejną pozytywną rzeczą jest to, że rama została obszernie wyposażona w solidne ochraniacze we wszystkich istotnych miejscach: oprócz obowiązkowej dolnej rury widełek tylnych, dobrze chronione są również wspornik siodełka, spód dolnej rury i obszar pomiędzy dźwigniami tylnego podnośnika. To drugie jest niezbędne, jeśli podczas jazdy w tę okolicę przedostaną się kamienie – dzięki temu rama pozostanie wolna od zarysowań i/lub uszkodzeń.

Kciuk w górę: Pivot ze względu na stawkę podatku rezygnuje z popularnej obecnie trasy prowadzenia kabli. Błogosławieństwo dla każdego mechanika!


Podoba nam się również prowadzenie kabli: zamiast prowadzić pancerze przez stery, jak wiele innych obecnych rowerów górskich, Amerykanie polegają na klasycznych wlotach w obszarze główki ramy. Ułatwia to znacznie prace konserwacyjne i nie oznacza pogorszenia wyglądu; Niestety kable w naszym rowerze testowym grzechotały wewnątrz ramy.

Pomimo dobrego naprężenia pancerza, linki wewnątrz ramy grzechotały.

Niewielką cechą szczególną Pivot Switchblade jest tylny trójkąt SuperBoost, który przy 157 mm jest znacznie szerszy niż zwykły rozmiar Boost. Z jednej strony umożliwia to zastosowanie krótkich tylnych widełek z dużym prześwitem na opony (2,5″ dla 29″ i 2,8″ dla 650b), ale przy zakupie nowego tylnego koła należy zwrócić szczególną uwagę na piastę z tyłu koło i dokonaj wyboru, ale wyraźnie ograniczonego.



Zmodernizowana geometria

Geometria Pivot Switchblade została nieco unowocześniona w porównaniu do jego bezpośredniego poprzednika, ale podstawowe cechy pozostają takie same i podkreślają obszar zastosowań pomiędzy rowerem terenowym a enduro. Duży wysięg ramy głównej zapewnia wystarczające możliwości przenoszenia ciężaru w terenie, a płaski kąt skrętu powinien zapewnić w miarę płynną jazdę. Z drugiej strony, dolne widełki są dość krótkie, co zapewnia odrobinę zabawy. Świetnie: dolne widełki rosną lub kurczą się we wszystkich pięciu rozmiarach ram, aby zapewnić spójne zachowanie podczas jazdy. Niestety rzadkość w dzisiejszych czasach.

XSSMMDLGXL
rura podsiodłowa (w mm)343368394432470
Zasięg (mm)410440465480500
Stosy (mm)614627638643655
Kąt skrętu (w °)65.265.265.265.265.2
kąt siedziska ef. (w °)7676767676.5
Spadek suportu (w mm)2929292929
tylne widełki (w mm)431431431432436
Górna rura pozioma (w mm)569606634650663
główka ramy (w mm)85100112117130

Geometrię można również precyzyjnie dostroić za pomocą chipa typu flip-chip. Można go zamontować w dwóch pozycjach i wpływa to na kąt skrętu, kąt siedziska oraz wysokość suportu. Różnice między tymi dwoma ustawieniami nie są duże, ale szczególnie doświadczeni kierowcy powinni zdecydowanie wyczuć i docenić te niuanse.



Większość czasu spędziliśmy w płaskim ustawieniu flip-chipu.

Topowy sprzęt w dobrej cenie

Na stronie szlachetnego producenta dostępnych jest obecnie łącznie 14 (!) wariantów wyposażenia Pivot Switchblade. Pod względem ceny wszystkie plasują się w górnym segmencie: nawet najtańszy model wyraźnie przekracza granicę 6.599 euro przy cenie 5.000 euro. Limitów w górę nie ma prawie żadnych: Switchblade Team XX AXS Transmission Neo wyrwie znaczną dziurę w Twoim portfelu za 14.099 9.699 euro. Jednak wszystkie modele mają wspólną lekką ramę z włókna węglowego - więc podstawa jest właściwa i późniejsza modernizacja po zakupie jest opłacalna. Nasz rower testowy odpowiadał prawie w całości specyfikacji Team XTR - jedynie koła pochodziły od DT Swiss, a nie Newmen, jak w modelu produkcyjnym. Przy cenie XNUMX euro model pozostaje w czterocyfrowym przedziale.



Biorąc pod uwagę cenę, możesz spodziewać się pakietu komponentów o odpowiednio wysokiej jakości - ale to właśnie dostajesz. Nieważne, czy podwozie Fox Factory z 36erem z przodu i Float X z tyłu, pełne Shimano Tutaj naprawdę nie ma wiele do życzenia. Wybór części jest również trafny w szczegółach: wspornik Fox Transfer zapewnia 200 mm skoku, wybór opon Maxxis z DHRII i DHF pasuje do charakteru roweru. Obudowa Exo+ zapewnia wystarczającą ochronę przed przebiciem dla klasy skoku zawieszenia i nie jest zbyt powolna. Wisienką na torcie byłaby bardziej miękka mieszanka gumy MaxxGrip z przodu.

Ramki do zdjęć Ostrze obrotowe z włókna węglowego
widelec amortyzowany Fabryczny uchwyt Fox 36
niemy Fabryka Fox Float X
wirniki DT Swiss XMC 1501
Opona VR Maxxis Minion DHF MaxxTerra Exo+
Tętno opon Maxxis Minion DHRII MaxxTerra Exo+
przerzutka tylna Shimano XTR 12-biegowy
dźwignia zmiany biegów Shimano XTR 12-biegowy
korba Race Face Next R
przerzutka Ohne
Hamulec Shimano XTR M9120
tarcze hamulcowe Shimano XTR 203/180 mm
sztyca Fabryka transferów Fox 200 mm (dł.)
siodło Zespół Phoenix WTB Volt
trzon Zespół Phoenix Enduro 45 mm
Lenker Koło węglowe o niskim wzroście Phoenix Team 780 mm (dł.)


Własne komponenty w kokpicie również pozostawiają dobre wrażenie. Kierownica z włókna węglowego o szerokości 780 mm w rozmiarze ramy L nie musi się ukrywać przed wielkimi markami, a mostek i chwyty również dobrze pasują. Wyposażone w ten sposób wagi naszego roweru testowego bez pedałów i z ramą w rozmiarze L utrzymują się na bardzo dobrym poziomie 13,8 kg.



Ostrze obrotowe obrotowe w praktyce

W ramach testu praktycznego podróżowaliśmy z Pivot Switchblade po różnych terenach po domowych trasach w Lesie Bawarskim. Oprócz typowego „terenu dla rowerów szlakowych” różowa kula musiała sprawdzić się także na różnorodnych trasach w bikeparku w Geißkopf. Po pierwsze: każdy, kto obawia się, że nowy Switchblade ze względu na bardziej nowoczesne wymiary będzie zbyt zbliżony do enduro, może być spokojny. Rower jest nadal „prawdziwym” rowerem na szlaki: zwinny, zabawny, zabawny i lekki. To właśnie te cechy najlepiej opisują rower; Zdejmij go niewielkim schodkiem, wrzuć na kolejny nasyp, po czym wsiądź na tylne koło i jedź dalej w stronę doliny.



Oprócz przyjemnie niskiej wagi poniżej 14 kg jak na dzisiejsze standardy, za ten niemal nieokiełznany instynkt zabawy odpowiada żwawe podwozie. Tył pojazdu przez cały czas wyraźnie komunikuje, co dzieje się na nawierzchni i natychmiastowo reaguje na impulsy kierowcy.

Więc bardzo klasyczny rower na szlaki? Tak... i nie. Nawet jeśli trudny teren enduro nie jest jego podstawową dyscypliną, Pivot Switchblade również tutaj spisuje się imponująco. Oczywiście, w przeciwieństwie do pełnowymiarowego samochodu strzeleckiego, nie zapewnia on tak samo płynnej jazdy i wymaga nieco większego przeciwciśnienia oraz dostosowanego stylu jazdy, ale nawet wtedy radzi sobie nieźle nawet w tym terenie. Tylny trójkąt staje się dość progresywny pod koniec skoku zawieszenia i dlatego oferuje duże rezerwy, a 160 mm skoku z przodu dobrze się do tego wpasowuje.



Podczas spokojnych wycieczek i niewygodnych podjazdów Switchblade jest spokojnym towarzyszem z wygodną pozycją siedzącą. Tył kołysze się zauważalnie w zależności od nawierzchni, ale można to stłumić jednym ruchem nadgarstka za pomocą przełącznika wznoszenia na Float X.

Wniosek: Pivot Switchblade Team XTR

Pro

  • Lekkie prowadzenie
  • Niezwykłe cechy biorcy
  • Okrągły sprzęt
  • Unikalna optyka

Contra

  • Soczysta cena
  • Grzejące rury

fakty

materiał ramyWęgiel
rozmiar koła29 cali
podróż160 / mm 142
Waga13,8 kg
Cena9.699 Euro
Sieć www.pivocycles.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Pivot Switchblade Team XTR na rynku rowerów Velomotion
Pivot Switchblade pozostaje wierny sobie: jako sportowa hybryda roweru terenowego i enduro, jest to dokładnie taki rodzaj roweru górskiego, jakiego szuka wielu rowerzystów. Jego ogromny instynkt zabawy zamienia nawet utarte ścieżki w plac zabaw, a jego zdolności brania pozwalają również na wycieczki do bikeparku. Nie ma na co narzekać; Trzeszczące kable z pewnością dałoby się wyciszyć przy odrobinie uwagi, jednak dla wielu potencjalnych nabywców odstraszająca będzie wysoka cena. Niemniej jednak: Switchblade to świetny rower górski!
tagi:#VMmtbEnduropolecaneMountainbikePivotrower terenowy

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Related Stories

  • Yeti MTe: Rower górski z napędem elektrycznym, który nie chce nim być?
  • Amflow PL Carbon w teście: Znacznie więcej niż tylko napęd!
  • Giant Trance X Advanced E+ Elite V2 w teście: Lekki, wszechstronny rower terenowy
  • MyVelo Aspen w teście: Wszechstronny E-MTB z dużymi rezerwami
  • Propain Tyee AL w teście (XS): Indywidualny rower z pełną przepustnicą dla fanów szlaków
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH