Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-roweryNowości produktoweTesty

Z nowym silnikiem Bosch CX: Wąsy Grają 150 i 160 w pierwszym teście

3. Października 2024 by Michała Faissa

Nasz rower testowy miał odważną kolorystykę, która ma przypominać różową skałę Wogezów.

E-MTB / Aktualności: Wraz z modelami Mustache Game 150 i Game 160 francuski producent prezentuje dwa E-MTB z nowym systemem napędowym Bosch CX. Jak wiecie od weteranów e-rowerów, istnieje kilka bardzo innowacyjnych rozwiązań i znanych marek, takich jak aluminiowa rama. Niemniej jednak są to prawdopodobnie najbardziej sportowe rowery E-MTB w historii Mustache.

Seria modeli „Game” to dobry, stary znajomy w portfolio Mustache: Game, umieszczony nad rowerami elektrycznymi MTB „Trail”, miał już w przeszłości duży skok zawieszenia i wyjątkowo wytrzymałe komponenty. Niemniej jednak, nieco turystyczne korzenie motocykla były zawsze zauważalne, szczególnie w wymagającym terenie. Na rok 2025 cel i koncepcja Mustache Game zostały zachowane, ale rower otrzymał zupełnie nową ramę, która jest znacznie bardziej sportowa i postępowa niż wcześniej.

Gra wąsy 160.9
Nasz rower testowy miał odważną kolorystykę, która ma przypominać różową skałę Wogezów.
Gra wąsy 150.8


Integracja silników Airy i nasze własne podejście do akumulatorów

Podobnie jak ich poprzednicy, oba rowery napędzane są nowym silnikiem Bosch CX, który jest niezwykle innowacyjny i niemal „pływa” w ramie. Chcesz zapewnić jak najlepszy dopływ świeżego powietrza i zapobiec przedwczesnemu dławieniu podczas długich, ciągłych obciążeń. Silnik umieszczony centralnie, ważący 2,8 kg, ma identyczne parametry użytkowe jak jego poprzednik: moment obrotowy 85 Nm, maksymalnie 600 W mocy i wsparcie 340%. Istnieje znaczna poprawa w zakresie przyjemniejszego i zmniejszonego hałasu tła bez grzechotania na szlaku, a zachowanie reakcji również uległo zauważalnej poprawie.

Oprócz samego silnika pojawiły się też nowe akumulatory – Bosch zaprezentował tutaj dwa nowe Powertubes o pojemności 600 i 800 Wh. Mustache zdecydował się zastosować w swoich nowych modelach mniejszy i ważący około 3 kg, przyjemnie lekki akumulator 600 Wh. Wsuwa się go do zamkniętej rury dolnej za pomocą sprytnego systemu mocowania przez otwór w suporcie i bezpiecznie mocuje za pomocą samodzielnie opracowanego wspornika. Własny uchwyt pozwolił także Francuzom na przystosowanie „starego” akumulatora 750 Wh, który jest dostępny jako opcja dla każdego modelu. Warto jednak dobrze się zastanowić, czy rzeczywiście chcemy przyjąć 150 kg dodatkowego ciężaru za „tylko” 1,4 Wh dodatkowej pojemności. Znacznie lepszą alternatywą byłby zapewne przedłużacz zasięgu PowerMore 1,5, który waży około 250 kg i ma pojemność 250 Wh.



Można także zamontować zamek na dole.
Akumulator mocuje się w dolnej rurze za pomocą plastikowej konstrukcji.

Jedna rama, dwa modele

Obydwa modele nowej gry Mustache Game wykorzystują tę samą aluminiową ramę. Różnice w geometrii i skoku zawieszenia wynikają z różnej długości wideł i innego skoku amortyzatora. W modelach Game 150 Mustache nadal korzysta z autorskiego amortyzatora MagicGrip, który jednak jest teraz znacznie bardziej sportowy niż jego poprzednik. Z drugiej strony Game 160 wykorzystuje Fox Float X z tłumikiem opracowanym wspólnie z Mustache.



Wszystkie modele nowej gry Mustache Game są dostępne w trzech kolorach – Dusty Mauve, Moon Landing i Night Rider. Tylko topowy model Game 160.9 jest również dostępny w jasnej kolorystyce „Launch”.

Mustache Game 150: modele i ceny

Mustache Game 150 ma skok zawieszenia 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu, a komponenty są również przeznaczone do ambitnego użytku na szlakach lub wycieczek sportowych. Cena zaczyna się od uczciwych 5.399 euro, a nawet najlepszy model pozostaje absolutnie rozsądny przy 6.999 euro – pomimo wysokiej jakości komponentów.



Gra wąsy 150.6

Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Marzocchi Z1
Niemy: Kontrola magicznego chwytu wąsów
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
hamulce: Magura MT5 203/203mm
wirniki: Wąsy AL

Cena: € 5.399



Gra wąsy 150.7

Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fox 36 Wydajność
Niemy: Kontrola magicznego chwytu wąsów
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
hamulce: Shimano XT 203/203mm
wirniki: Wąsy AL/Mavic

Cena: € 5.999



Gra wąsy 150.8

Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fabryka Fox36
Niemy: Kontrola magicznego chwytu wąsów
Okrążenie: Sram GX Eagle AXS typu T
hamulce: Shimano XT 203/203mm
wirniki: Wąsy AL/Mavic

Cena: € 6.999



Mustache Game 160: modele i ceny

Cena Game 160 Mustache zaczyna się od 6.499 euro, a nawet naprawdę elegancko wyposażony topowy model pozostaje znacznie poniżej 8.999 10.000 euro i wynosi 220 euro. Ładne: wszystkie modele są wyposażone w wysokiej jakości, solidne opony, długie regulowane sztyce i tarcze hamulcowe o średnicy 203 lub 170 mm - odpowiednie dla rowerów o skoku 160 mm z przodu i XNUMX mm z tyłu.

Gra wąsy 160.7

Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fox 38 Wydajność
Niemy: Wydajność Fox Float X
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
hamulce: Shimano XT 223/203 mm
wirniki: Wąsy AL EU / Mavic



Cena: € 6.499

Gra wąsy 160.8

Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fabryka Fox38
Niemy: Fabryka Fox Float X
Okrążenie: Sram GX Eagle AXS typu T
hamulce: Shimano XT 223/203 mm
wirniki: Wąsy AL EU / Mavic



Cena: € 7.499

Gra wąsy 160.9

Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fabryka Fox38
Niemy: Fabryka Fox Float X
Okrążenie: Sram X0 Eagle AXS typu T
hamulce: Shimano XT 223/203 mm
wirniki: Wąsy Carbon / Mavic



Cena: € 8.999

Pierwsza jazda: gra w wąsy 150

W ramach obozu prasowego w Wogezach mieliśmy już okazję przetestować Mustache Game 150 podczas kilku przejażdżek po szlakach. W tym celu zajęliśmy miejsce w topowym modelu Game 150.8. Rozmiar ramy L okazał się dobrym wyborem przy wzroście 1,88 m – pod warunkiem, że wolisz nieco bardziej zwartą pozycję na rowerze. Jeśli chciałabyś, żeby była trochę większa, śmiało możesz wybrać rozmiar XL.

Nasz rower testowy miał odważną kolorystykę, która ma przypominać różową skałę Wogezów.



Magnetyczna osłona portu ładowania jest ładnie rozwiązana i doskonale sprawdza się również w połączeniu z przedłużaczem zasięgu PowerMore 250.
Dużo świeżego powietrza: integracja silnika zapewnia najlepsze chłodzenie i stałą wydajność przy dużym, ciągłym obciążeniu.[gallery link="file" kolumny="2" size="full" ids="196941,196953"]
Od samego początku wyróżniały się dwie rzeczy: pozycja siedząca na rowerze jest tak samo wygodna i intuicyjna, jak w jego poprzedniku. Jasne, nowa gra stała się znacznie bardziej sportowa, ale pozostaje wygodna i nie powinna przytłoczyć nawet (nowo)początkujących. Z pewnością pewną rolę odgrywają w tym dolne widełki, które nadal są dość długie i wynoszą nieco poniżej 470 mm. Z jednej strony odbywa się to nieco kosztem zwinności, ale rower zdobywa również punkty za płynność jazdy i zdolność do wspinaczki.



Praktyczne: w standardzie w główce ramy znajduje się mininarzędzie.
Mustache oferuje spersonalizowane naklejki w różnych wzorach dla modeli gier - dla tych, którzy uważają, że czysty wygląd jest zbyt nudny.

Podczas urozmaiconej wycieczki po mokrych i śliskich leśnych szlakach w okolicach Remiremont rower zaimponował swoim wszechstronnym charakterem. Zwłaszcza, gdy trasa nie była ani wyjątkowo stroma pod górę, ani bardzo stroma w dół, natychmiast pojawiał się czynnik dobrego samopoczucia. Podwozie również ma na to wpływ: nie było zaskoczeniem, że Fox 36 Factory nie pozostawia nic do życzenia z przodu – ale byliśmy zaskoczeni, że tył z wewnętrznym amortyzatorem Magic Grip dotrzymuje kroku w wielu obszarach.



W przeszłości amortyzator Mustache zapewniał dużą przyczepność podczas podjazdów i przejażdżek turystycznych, ale brakowało mu wsparcia na szlaku. Tutaj, we Francji, prawdopodobnie dokonano właściwych regulacji, ponieważ z jednej strony Game 150 pozostaje niezwykle wygodny i praktycznie trzyma się podłoża podczas stromego podjazdu - jednocześnie tył okazuje się teraz znacznie mocniejszy niż jego poprzednik.

Jeśli na szlaku jest ciasno, rower musi trochę ustąpić – długi tylny trójkąt sprawia, że ​​nie jest tak zabawny jak inne rowery terenowe w tej klasie podróżowania z zawieszeniem, a jego waga wynosząca około 23 kg – w zależności od wariantu wyposażenia – nie robi tego nie przyczyniają się do lekkości.



Nowy silnik Bosch CX był absolutnie przekonujący: podczas jazdy pod górę pedał dosłownie wbija się w stopę, a reakcja jest zauważalnie bardziej czuła i dynamiczna niż w przypadku jego i tak już dobrego poprzednika. Jednak dla większości ludzi największą poprawą jest prawdopodobnie hałas w tle: podczas jazdy pod górę słychać jedynie ciche buczenie dochodzące z obszaru suportu aluminiowej ramy, a gdy zjeżdża się w dół, można cieszyć się nową ciszą: Notoryczne grzechotanie starszych silników Bosch zostało wreszcie całkowicie wyeliminowane.

Dalsze praktyczne wrażenia i szczegółowe wyjaśnienia dotyczące pięknie zaprojektowanej ramy i jej funkcji można znaleźć w naszym filmie testowym:



Sieć

mustachebikes.com

Wniosek: Gra w wąsy 150.8

Pro

  • Intuicyjna obsługa
  • Dobra równowaga komfortu i sportowego charakteru
  • Ładna aluminiowa rama
  • Świetny dysk z wieloma opcjami baterii
  • Uczciwe ceny

Contra

  • Nie lekki

fakty

rok produktu2025
Cena6.999 Euro
Sieć mustachebikes.com
Dzięki nowej grze Mustache robi duży krok naprzód i prezentuje – czy to w wersji Game 150, czy Game 160 – najbardziej sportowy E-MTB w historii firmy. Sprytne szczegółowe rozwiązania łączą się z piękną aluminiową ramą, rozsądnymi cenami i intuicyjnym, dobrodusznym prowadzeniem w terenie. Bezpośrednie trafienie!
tagi:#VMmtbBoschBoscha CXBoschCX2025E-MTBEnduropolecanewąsy

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Related Stories

  • Nicolai S18 Swift w pierwszej jeździe: Czy chciałbyś trochę więcej?
  • Marin Alpine Trail E Bosch w pierwszym teście: Solidny bolid strzelecki
  • Wąsy Samedi 29 Szlak 7: Wygodny szlak turystyczny ze specjalnym tylnym trójkątem
  • Canyon Neuron:ON CF 8 w teście: Lekki pojazd transgraniczny o sportowym DNA
  • Cube Stereo Hybrid One55 w teście: Lekka rama łączy się z nowoczesną geometrią
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH