E-MTB / Aktualności: Wraz z modelami Mustache Game 150 i Game 160 francuski producent prezentuje dwa E-MTB z nowym systemem napędowym Bosch CX. Jak wiecie od weteranów e-rowerów, istnieje kilka bardzo innowacyjnych rozwiązań i znanych marek, takich jak aluminiowa rama. Niemniej jednak są to prawdopodobnie najbardziej sportowe rowery E-MTB w historii Mustache.
Seria modeli „Game” to dobry, stary znajomy w portfolio Mustache: Game, umieszczony nad rowerami elektrycznymi MTB „Trail”, miał już w przeszłości duży skok zawieszenia i wyjątkowo wytrzymałe komponenty. Niemniej jednak, nieco turystyczne korzenie motocykla były zawsze zauważalne, szczególnie w wymagającym terenie. Na rok 2025 cel i koncepcja Mustache Game zostały zachowane, ale rower otrzymał zupełnie nową ramę, która jest znacznie bardziej sportowa i postępowa niż wcześniej.
Integracja silników Airy i nasze własne podejście do akumulatorów
Podobnie jak ich poprzednicy, oba rowery napędzane są nowym silnikiem Bosch CX, który jest niezwykle innowacyjny i niemal „pływa” w ramie. Chcesz zapewnić jak najlepszy dopływ świeżego powietrza i zapobiec przedwczesnemu dławieniu podczas długich, ciągłych obciążeń. Silnik umieszczony centralnie, ważący 2,8 kg, ma identyczne parametry użytkowe jak jego poprzednik: moment obrotowy 85 Nm, maksymalnie 600 W mocy i wsparcie 340%. Istnieje znaczna poprawa w zakresie przyjemniejszego i zmniejszonego hałasu tła bez grzechotania na szlaku, a zachowanie reakcji również uległo zauważalnej poprawie.
Oprócz samego silnika pojawiły się też nowe akumulatory – Bosch zaprezentował tutaj dwa nowe Powertubes o pojemności 600 i 800 Wh. Mustache zdecydował się zastosować w swoich nowych modelach mniejszy i ważący około 3 kg, przyjemnie lekki akumulator 600 Wh. Wsuwa się go do zamkniętej rury dolnej za pomocą sprytnego systemu mocowania przez otwór w suporcie i bezpiecznie mocuje za pomocą samodzielnie opracowanego wspornika. Własny uchwyt pozwolił także Francuzom na przystosowanie „starego” akumulatora 750 Wh, który jest dostępny jako opcja dla każdego modelu. Warto jednak dobrze się zastanowić, czy rzeczywiście chcemy przyjąć 150 kg dodatkowego ciężaru za „tylko” 1,4 Wh dodatkowej pojemności. Znacznie lepszą alternatywą byłby zapewne przedłużacz zasięgu PowerMore 1,5, który waży około 250 kg i ma pojemność 250 Wh.
Jedna rama, dwa modele
Obydwa modele nowej gry Mustache Game wykorzystują tę samą aluminiową ramę. Różnice w geometrii i skoku zawieszenia wynikają z różnej długości wideł i innego skoku amortyzatora. W modelach Game 150 Mustache nadal korzysta z autorskiego amortyzatora MagicGrip, który jednak jest teraz znacznie bardziej sportowy niż jego poprzednik. Z drugiej strony Game 160 wykorzystuje Fox Float X z tłumikiem opracowanym wspólnie z Mustache.
Wszystkie modele nowej gry Mustache Game są dostępne w trzech kolorach – Dusty Mauve, Moon Landing i Night Rider. Tylko topowy model Game 160.9 jest również dostępny w jasnej kolorystyce „Launch”.
Mustache Game 150: modele i ceny
Mustache Game 150 ma skok zawieszenia 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu, a komponenty są również przeznaczone do ambitnego użytku na szlakach lub wycieczek sportowych. Cena zaczyna się od uczciwych 5.399 euro, a nawet najlepszy model pozostaje absolutnie rozsądny przy 6.999 euro – pomimo wysokiej jakości komponentów.
Gra wąsy 150.6
Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Marzocchi Z1
Niemy: Kontrola magicznego chwytu wąsów
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
hamulce: Magura MT5 203/203mm
wirniki: Wąsy AL
Cena: € 5.399
Gra wąsy 150.7
Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fox 36 Wydajność
Niemy: Kontrola magicznego chwytu wąsów
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
hamulce: Shimano XT 203/203mm
wirniki: Wąsy AL/Mavic
Cena: € 5.999
Gra wąsy 150.8
Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fabryka Fox36
Niemy: Kontrola magicznego chwytu wąsów
Okrążenie: Sram GX Eagle AXS typu T
hamulce: Shimano XT 203/203mm
wirniki: Wąsy AL/Mavic
Cena: € 6.999
Mustache Game 160: modele i ceny
Cena Game 160 Mustache zaczyna się od 6.499 euro, a nawet naprawdę elegancko wyposażony topowy model pozostaje znacznie poniżej 8.999 10.000 euro i wynosi 220 euro. Ładne: wszystkie modele są wyposażone w wysokiej jakości, solidne opony, długie regulowane sztyce i tarcze hamulcowe o średnicy 203 lub 170 mm - odpowiednie dla rowerów o skoku 160 mm z przodu i XNUMX mm z tyłu.
Gra wąsy 160.7
Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fox 38 Wydajność
Niemy: Wydajność Fox Float X
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
hamulce: Shimano XT 223/203 mm
wirniki: Wąsy AL EU / Mavic
Cena: € 6.499
Gra wąsy 160.8
Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fabryka Fox38
Niemy: Fabryka Fox Float X
Okrążenie: Sram GX Eagle AXS typu T
hamulce: Shimano XT 223/203 mm
wirniki: Wąsy AL EU / Mavic
Cena: € 7.499
Gra wąsy 160.9
Silnik: Bosch Performance Line CX BDU38
Akku: Bosch Powertube 600 (750 + 300 euro)
Widelec: Fabryka Fox38
Niemy: Fabryka Fox Float X
Okrążenie: Sram X0 Eagle AXS typu T
hamulce: Shimano XT 223/203 mm
wirniki: Wąsy Carbon / Mavic
Cena: € 8.999
Pierwsza jazda: gra w wąsy 150
W ramach obozu prasowego w Wogezach mieliśmy już okazję przetestować Mustache Game 150 podczas kilku przejażdżek po szlakach. W tym celu zajęliśmy miejsce w topowym modelu Game 150.8. Rozmiar ramy L okazał się dobrym wyborem przy wzroście 1,88 m – pod warunkiem, że wolisz nieco bardziej zwartą pozycję na rowerze. Jeśli chciałabyś, żeby była trochę większa, śmiało możesz wybrać rozmiar XL.




Podczas urozmaiconej wycieczki po mokrych i śliskich leśnych szlakach w okolicach Remiremont rower zaimponował swoim wszechstronnym charakterem. Zwłaszcza, gdy trasa nie była ani wyjątkowo stroma pod górę, ani bardzo stroma w dół, natychmiast pojawiał się czynnik dobrego samopoczucia. Podwozie również ma na to wpływ: nie było zaskoczeniem, że Fox 36 Factory nie pozostawia nic do życzenia z przodu – ale byliśmy zaskoczeni, że tył z wewnętrznym amortyzatorem Magic Grip dotrzymuje kroku w wielu obszarach.
W przeszłości amortyzator Mustache zapewniał dużą przyczepność podczas podjazdów i przejażdżek turystycznych, ale brakowało mu wsparcia na szlaku. Tutaj, we Francji, prawdopodobnie dokonano właściwych regulacji, ponieważ z jednej strony Game 150 pozostaje niezwykle wygodny i praktycznie trzyma się podłoża podczas stromego podjazdu - jednocześnie tył okazuje się teraz znacznie mocniejszy niż jego poprzednik.
Jeśli na szlaku jest ciasno, rower musi trochę ustąpić – długi tylny trójkąt sprawia, że nie jest tak zabawny jak inne rowery terenowe w tej klasie podróżowania z zawieszeniem, a jego waga wynosząca około 23 kg – w zależności od wariantu wyposażenia – nie robi tego nie przyczyniają się do lekkości.
Nowy silnik Bosch CX był absolutnie przekonujący: podczas jazdy pod górę pedał dosłownie wbija się w stopę, a reakcja jest zauważalnie bardziej czuła i dynamiczna niż w przypadku jego i tak już dobrego poprzednika. Jednak dla większości ludzi największą poprawą jest prawdopodobnie hałas w tle: podczas jazdy pod górę słychać jedynie ciche buczenie dochodzące z obszaru suportu aluminiowej ramy, a gdy zjeżdża się w dół, można cieszyć się nową ciszą: Notoryczne grzechotanie starszych silników Bosch zostało wreszcie całkowicie wyeliminowane.
Dalsze praktyczne wrażenia i szczegółowe wyjaśnienia dotyczące pięknie zaprojektowanej ramy i jej funkcji można znaleźć w naszym filmie testowym: