Lapierre Crosshill CF: Francuski producent rowerów przedstawia ciekawy model z włókna węglowego, który jest umieszczony obok aluminiowego roweru szutrowego i nadaje się równie dobrze do jazdy na rowerze, jak i w domu z amortyzowanym widelcem na wymagających trasach. Zostało to również zauważone w wyścigach.
Firma Lapierre, założona w Dijon w 1946 roku i ma tam swoją siedzibę do dziś, dostarcza swoim aluminiowym rowerom szutrowym model z włókna węglowego, który przyjmuje typowy kształt ramy tej marki, co sprawia, że hardtaile MTB i rowery wyścigowe Lapierre są niepowtarzalne. Wsporniki siodełka bez kontaktują się z rurą podsiodłową i płyną do górnej rury, co ma na celu poprawę elastyczności pionowej i pochłaniania drgań.
Nowa geometria i ciekawe detale
Geometria Crosshill Carbon jest nowa. Kąt siedziska stał się bardziej stromy, kąt główki bardziej płaski; Dzięki nieco krótszej górnej rurze nowa rama wydaje się bardziej zorientowana na MTB. Skrócono także główkę ramy, aby zrobić miejsce na amortyzowany widelec, który zdobi niektóre modele. Pozycja siedząca jest zwarta, a przy kierownicy wygiętej do góry jest bardziej wyprostowana niż rozciągnięta. Możliwość montażu opon o szerokości do 45 mm; Dzięki lekko zakrzywionej rurze podsiodłowej z tyłu jest jeszcze wystarczająco dużo miejsca.
Jeśli chcesz używać Crosshil CF do pakowania rowerów, możesz zamontować uchwyty na bagaż na widelcu; Na górną rurę można zamontować małą torbę, a Francuzi pomyśleli także o błotnikach. Istnieje wiele opcji skompletowania roweru: można zastosować przerzutkę przednią, a także przerzutkę tylną montowaną bezpośrednio, taką jak SRAM Red AXS XPLR.
Warianty modelu: trzykrotnie Shimano, czterokrotnie SRAM
Lapierre oferuje nowy rower szutrowy w siedmiu wariantach modelowych, trzech z Shimano 2×12 i czterech z SRAM AXS 1×12. Zaczyna się od CF 5.0 z Shimano GRX Mix, który kosztuje rozsądne 2.799 euro. CF 400 z czystym GRX-RX6.0 i zestawem kołowym DT-Swiss jest droższy o 820 euro; Za 1.000 euro więcej (tj. 4.199 euro) można kupić Crosshill CF 7.0 z DT Swiss GR1600, karbonową kierownicą i elektronicznym Shimano GRX Di2 RX825.
Opcjonalnie z amortyzowanym widelcem
Chociaż wszystkie modele Shimano są wyposażone w sztywne widelce z włókna węglowego, dwa z czterech rowerów SRAM są wyposażone w widelce amortyzowane. Crosshill CF 6.0 S łączy widelec Suntour ze skokiem 40 mm i zdalną blokadą z elektronicznym SRAM Apex AXS i DT Swiss G1800. Cena: 3.499 euro. Widelec sztywny CF 200 AXS, SRAM Rival AXS i DT Swiss GR6.0 są droższe o 1600 euro. CF 8.0 wykorzystuje SRAM Force AXS, zestaw kół z włókna węglowego DT Swiss oraz kierownicę z włókna węglowego – a wszystko to za 5.999 euro. Jeśli wydasz tysiąc więcej, możesz spodziewać się także RockShox Rudy Ultimate w wersji Race Day i elektronicznej opuszczanej sztycy SRAM.
Kolekcja wydaje się dojrzała i ma agresywną cenę; Modele przedprodukcyjne widywano już także w wyścigach szutrowych. Pożądane byłyby karbonowe sztyce podsiodłowe, aby uzyskać nieco większy komfort; Jak nowy Lapierre Crosshill CF zachowuje się w praktyce, pokaże test Velomotion, gdy nadarzy się okazja.