Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemeinrowery szutroweNowości produktowe

Pierwszy rower szutrowy z włókna węglowego od Francuzów: Lapierre Crosshill CF

9. Października 2024 by Kacper Gebel

Lapierre Crosshill CF: Francuski producent rowerów przedstawia ciekawy model z włókna węglowego, który jest umieszczony obok aluminiowego roweru szutrowego i nadaje się równie dobrze do jazdy na rowerze, jak i w domu z amortyzowanym widelcem na wymagających trasach. Zostało to również zauważone w wyścigach.

Firma Lapierre, założona w Dijon w 1946 roku i ma tam swoją siedzibę do dziś, dostarcza swoim aluminiowym rowerom szutrowym model z włókna węglowego, który przyjmuje typowy kształt ramy tej marki, co sprawia, że ​​hardtaile MTB i rowery wyścigowe Lapierre są niepowtarzalne. Wsporniki siodełka bez kontaktują się z rurą podsiodłową i płyną do górnej rury, co ma na celu poprawę elastyczności pionowej i pochłaniania drgań.



Nowa geometria i ciekawe detale

Geometria Crosshill Carbon jest nowa. Kąt siedziska stał się bardziej stromy, kąt główki bardziej płaski; Dzięki nieco krótszej górnej rurze nowa rama wydaje się bardziej zorientowana na MTB. Skrócono także główkę ramy, aby zrobić miejsce na amortyzowany widelec, który zdobi niektóre modele. Pozycja siedząca jest zwarta, a przy kierownicy wygiętej do góry jest bardziej wyprostowana niż rozciągnięta. Możliwość montażu opon o szerokości do 45 mm; Dzięki lekko zakrzywionej rurze podsiodłowej z tyłu jest jeszcze wystarczająco dużo miejsca.

Wsporniki siodełka prowadzące do górnej rury są typowe dla tej marki.
Zamiast wysokiego sztywnego widelca można również zamontować widelec amortyzowany.

Jeśli chcesz używać Crosshil CF do pakowania rowerów, możesz zamontować uchwyty na bagaż na widelcu; Na górną rurę można zamontować małą torbę, a Francuzi pomyśleli także o błotnikach. Istnieje wiele opcji skompletowania roweru: można zastosować przerzutkę przednią, a także przerzutkę tylną montowaną bezpośrednio, taką jak SRAM Red AXS XPLR.



Dzięki mocowaniu UDH rama z włókna węglowego jest najnowocześniejsza.
Wygięta do góry kierownica łagodzi pozycję siedzącą.

Warianty modelu: trzykrotnie Shimano, czterokrotnie SRAM

Lapierre oferuje nowy rower szutrowy w siedmiu wariantach modelowych, trzech z Shimano 2×12 i czterech z SRAM AXS 1×12. Zaczyna się od CF 5.0 z Shimano GRX Mix, który kosztuje rozsądne 2.799 euro. CF 400 z czystym GRX-RX6.0 i zestawem kołowym DT-Swiss jest droższy o 820 euro; Za 1.000 euro więcej (tj. 4.199 euro) można kupić Crosshill CF 7.0 z DT Swiss GR1600, karbonową kierownicą i elektronicznym Shimano GRX Di2 RX825.

Wysokiej jakości model Shimano można kupić za mniej niż 3.000 euro.
W ofercie znajdują się dwie wersje z widelcami amortyzowanymi.


Opcjonalnie z amortyzowanym widelcem

Chociaż wszystkie modele Shimano są wyposażone w sztywne widelce z włókna węglowego, dwa z czterech rowerów SRAM są wyposażone w widelce amortyzowane. Crosshill CF 6.0 S łączy widelec Suntour ze skokiem 40 mm i zdalną blokadą z elektronicznym SRAM Apex AXS i DT Swiss G1800. Cena: 3.499 euro. Widelec sztywny CF 200 AXS, SRAM Rival AXS i DT Swiss GR6.0 są droższe o 1600 euro. CF 8.0 wykorzystuje SRAM Force AXS, zestaw kół z włókna węglowego DT Swiss oraz kierownicę z włókna węglowego – a wszystko to za 5.999 euro. Jeśli wydasz tysiąc więcej, możesz spodziewać się także RockShox Rudy Ultimate w wersji Race Day i elektronicznej opuszczanej sztycy SRAM.

Kolekcja wydaje się dojrzała i ma agresywną cenę; Modele przedprodukcyjne widywano już także w wyścigach szutrowych. Pożądane byłyby karbonowe sztyce podsiodłowe, aby uzyskać nieco większy komfort; Jak nowy Lapierre Crosshill CF zachowuje się w praktyce, pokaże test Velomotion, gdy nadarzy się okazja.

www.lapierrebikes.com



tagi:#VMgravelRower szutrowy z włókna węglowegożwirrower szutrowyLapierre

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Related Stories

  • Nowa opona szutrowa do wszechstronnego użytku: Specjalistyczny Tracer TLR 2025
  • Nowa wersja wyścigówki szutrowej: Cannondale SuperX 2025
  • Nowa opona szutrowa i odnowiona tożsamość marki: Schwalbe G-One RX Pro
  • Buty wyczynowe CX o doskonałym dopasowaniu: Shimano S-Phyre SH-XC902
  • Fantastyczny zestaw kołowy dla rowerzystów górskich szutrowych do wygrania!: Raffle Crankbrothers Synthesis Gravel Carbon
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH