Myvelo Makalu w teście: dzięki mocnemu silnikowi, dużemu skokowi zawieszenia z przodu i szeroko zestrojonej dwunastobiegowej skrzyni biegów ten SUV jest dość zbliżony do E-MTB. A ramę jednorurową można również uznać za element sportowy.
Kilka lat temu trudno byłoby wyobrazić sobie rower elektryczny taki jak Myvelo Makalu. Model skrojony na miarę sportów terenowych bez diamentowej ramy? Aby coś takiego było możliwe, należało wprowadzić zintegrowane akumulatory, które umieszczono w dużej, odpornej na skręcanie dolnej rurze. Jego stabilność jest tak wysoka, że górna rura nie jest już absolutnie konieczna ze względu na statykę.
Myvelo Makalu: Wersja Comfort zamiast roweru męskiego
Jednak z moralnego i ideologicznego punktu widzenia rura pozioma spełniła także ważną funkcję odróżnienia rowerów męskich od damskich – a rozpoczęcie przemyślenia na nowo nie było w tym przypadku do końca łatwe. Z pewnością pomocne okazały się obecnie rozpowszechnione kompaktowe rowery elektryczne, które zawsze były wyposażone w ramy unisex bez „kierownicy”, podobnie jak idea komfortu, która od dawna charakteryzuje rowerowy świat: jeśli wsiadanie i zsiadanie jest łatwiejsze, można to zrobić. W pewnym momencie możesz zdecydować się na opcję niskiego wejścia.
Zmieniły się więc nawyki oglądania i użytkowania, a Myvelo Makalu nie będzie już koniecznie uważany za damską wersję Myvelo Everest są brane pod uwagę – a nie jego komfortowy wariant. A jeśli chodzi o użyteczność sportową, może to być również bardziej odpowiedni model: zdecydowanie są rowerzyści górscy, którzy uważają, że rower bez górnej rury poprawiłby prowadzenie i mobilność na rowerze...
Jeden rozmiar pasuje do wszystkich oprawek unisex
Tak czy inaczej, w Myvelo wybór między Makalu a Everestem jest kwestią gustu. Obydwa warianty oferowane są za umiarkowaną kwotę 3.599 euro, a rozmiar ramy również nie zawiedzie – oba modele występują w standardowym rozmiarze „M”, który powinien pasować na osoby o wzroście od 1,65 do 1,90 m. Umożliwia to krótka rura podsiodłowa w połączeniu z długą sztycą podsiodłową. Ale Makalu to nie tylko Everest bez górnej rury: nad silnikiem dodatkowa płyta wzmacniająca łączy rurę podsiodłową z dolną rurą i usztywnia ramę z otwartą górą.
Co wyróżnia Makalu? Z jednej strony staje się SUV-em dzięki oponom o szerokości 2,25 cala / 57 mm, których charakterystyczny profil trzyma się szutrowych dróg i naturalnych ścieżek o wszystkich pasach; z drugiej strony widelec pneumatyczny jest dość długi i ma skok 110 mm. Jest on wyposażony w dźwignię blokującą, co jest raczej nietypowe w przypadku E-SUV-a, co jest praktyczne, jeśli ustawisz widelec na bardziej miękki przy niższym ciśnieniu powietrza. Jeśli następnie zejdziesz z siodełka, możesz zapobiec głębokiemu zanurzeniu widelca.
Duży komfort i mocny silnik
SR Suntour XCR34-Air oferuje kolejne źródło komfortu, a mianowicie wysokiej jakości równoległoboczną sztycę. Można go również dostosować do wagi jeźdźca i zapewnia przyjemną amortyzację. Oznacza to, że nawet wyboiste odcinki można pokonywać wygodnie i całkiem łatwo: w Shimano EP6 Myvelo zainstalowało mocny silnik MTB z momentem obrotowym 85 Nm, który, jeśli chcesz, wykona za Ciebie większość pedałowania. Zasilany akumulatorem 720 Wh w dolnej rurze, jednostka pcha mocno w każdej sytuacji; Jego obsługa jest bardzo prosta dzięki małej klawiaturze umieszczonej po lewej stronie kierownicy. Dostawca nie posiada wyświetlacza o rozbudowanych funkcjach – do nawigacji itp. trzeba by było użyć smartfona lub dodatkowego komputera rowerowego, co jest powszechną praktyką w branży sportowej.
Zakrzywiony kształt kierownicy jest bardzo przyjemny; Szczególnie wizualnym plusem jest wewnętrzne prowadzenie linek prowadzących do tyłu od wspornika kierownicy. Linka zmiany biegów również przebiega tą trasą, która obsługuje zmieniarkę Shimano Deore. Dwunastobiegowa zębatka koronowa z końcową zębatką o średnicy 52 mm zapewnia ogromny zakres przełożeń, którego w normalnym terenie nigdy nie można wykorzystać w pełni; Jednak węższe stopnie biegów nie są konieczne, biorąc pod uwagę mocny silnik. Dzięki temu masz pod ręką odpowiedni sprzęt górski, nawet jeśli nie chcesz używać Myvelo Makalu jako terenowego roweru turystycznego, ale jako e-MTB. Biorąc pod uwagę dobre osiągi motocykla, z pewnością wpadłeś na ten pomysł...