Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemeinkompletne kołaTesty

Niskie wejście na wycieczki terenowe: Myvelo Makalu w teście

10. Września 2024 by Kacper Gebel

Myvelo Makalu

Myvelo Makalu w teście: dzięki mocnemu silnikowi, dużemu skokowi zawieszenia z przodu i szeroko zestrojonej dwunastobiegowej skrzyni biegów ten SUV jest dość zbliżony do E-MTB. A ramę jednorurową można również uznać za element sportowy.

Kilka lat temu trudno byłoby wyobrazić sobie rower elektryczny taki jak Myvelo Makalu. Model skrojony na miarę sportów terenowych bez diamentowej ramy? Aby coś takiego było możliwe, należało wprowadzić zintegrowane akumulatory, które umieszczono w dużej, odpornej na skręcanie dolnej rurze. Jego stabilność jest tak wysoka, że ​​górna rura nie jest już absolutnie konieczna ze względu na statykę.

Myvelo Makalu: Wersja Comfort zamiast roweru męskiego

Jednak z moralnego i ideologicznego punktu widzenia rura pozioma spełniła także ważną funkcję odróżnienia rowerów męskich od damskich – a rozpoczęcie przemyślenia na nowo nie było w tym przypadku do końca łatwe. Z pewnością pomocne okazały się obecnie rozpowszechnione kompaktowe rowery elektryczne, które zawsze były wyposażone w ramy unisex bez „kierownicy”, podobnie jak idea komfortu, która od dawna charakteryzuje rowerowy świat: jeśli wsiadanie i zsiadanie jest łatwiejsze, można to zrobić. W pewnym momencie możesz zdecydować się na opcję niskiego wejścia.



Myvelo Makalu

Zmieniły się więc nawyki oglądania i użytkowania, a Myvelo Makalu nie będzie już koniecznie uważany za damską wersję Myvelo Everest są brane pod uwagę – a nie jego komfortowy wariant. A jeśli chodzi o użyteczność sportową, może to być również bardziej odpowiedni model: zdecydowanie są rowerzyści górscy, którzy uważają, że rower bez górnej rury poprawiłby prowadzenie i mobilność na rowerze...

Jeden rozmiar pasuje do wszystkich oprawek unisex

Tak czy inaczej, w Myvelo wybór między Makalu a Everestem jest kwestią gustu. Obydwa warianty oferowane są za umiarkowaną kwotę 3.599 euro, a rozmiar ramy również nie zawiedzie – oba modele występują w standardowym rozmiarze „M”, który powinien pasować na osoby o wzroście od 1,65 do 1,90 m. Umożliwia to krótka rura podsiodłowa w połączeniu z długą sztycą podsiodłową. Ale Makalu to nie tylko Everest bez górnej rury: nad silnikiem dodatkowa płyta wzmacniająca łączy rurę podsiodłową z dolną rurą i usztywnia ramę z otwartą górą.



Grube opony o dużej objętości pasują również do rowerów MTB.
Zdalna blokada widelca jest nietypowa, ale nie niepraktyczna.

Co wyróżnia Makalu? Z jednej strony staje się SUV-em dzięki oponom o szerokości 2,25 cala / 57 mm, których charakterystyczny profil trzyma się szutrowych dróg i naturalnych ścieżek o wszystkich pasach; z drugiej strony widelec pneumatyczny jest dość długi i ma skok 110 mm. Jest on wyposażony w dźwignię blokującą, co jest raczej nietypowe w przypadku E-SUV-a, co jest praktyczne, jeśli ustawisz widelec na bardziej miękki przy niższym ciśnieniu powietrza. Jeśli następnie zejdziesz z siodełka, możesz zapobiec głębokiemu zanurzeniu widelca.

Wsparcie równoległoboku reaguje dobrze.
Wieniec dwunastokrotny jest niezwykle szeroki.


Duży komfort i mocny silnik

SR Suntour XCR34-Air oferuje kolejne źródło komfortu, a mianowicie wysokiej jakości równoległoboczną sztycę. Można go również dostosować do wagi jeźdźca i zapewnia przyjemną amortyzację. Oznacza to, że nawet wyboiste odcinki można pokonywać wygodnie i całkiem łatwo: w Shimano EP6 Myvelo zainstalowało mocny silnik MTB z momentem obrotowym 85 Nm, który, jeśli chcesz, wykona za Ciebie większość pedałowania. Zasilany akumulatorem 720 Wh w dolnej rurze, jednostka pcha mocno w każdej sytuacji; Jego obsługa jest bardzo prosta dzięki małej klawiaturze umieszczonej po lewej stronie kierownicy. Dostawca nie posiada wyświetlacza o rozbudowanych funkcjach – do nawigacji itp. trzeba by było użyć smartfona lub dodatkowego komputera rowerowego, co jest powszechną praktyką w branży sportowej.

Wyświetlacz jest przejrzysty i bezpiecznie umieszczony.
Łatwo dostępny: klawiatura na kierownicy.

Zakrzywiony kształt kierownicy jest bardzo przyjemny; Szczególnie wizualnym plusem jest wewnętrzne prowadzenie linek prowadzących do tyłu od wspornika kierownicy. Linka zmiany biegów również przebiega tą trasą, która obsługuje zmieniarkę Shimano Deore. Dwunastobiegowa zębatka koronowa z końcową zębatką o średnicy 52 mm zapewnia ogromny zakres przełożeń, którego w normalnym terenie nigdy nie można wykorzystać w pełni; Jednak węższe stopnie biegów nie są konieczne, biorąc pod uwagę mocny silnik. Dzięki temu masz pod ręką odpowiedni sprzęt górski, nawet jeśli nie chcesz używać Myvelo Makalu jako terenowego roweru turystycznego, ale jako e-MTB. Biorąc pod uwagę dobre osiągi motocykla, z pewnością wpadłeś na ten pomysł...



www.myvelo.de

Myvelo Makalu

Wniosek: Myvelo Makalu

Pro

  • Atrakcyjna cena
  • Wysoki komfort
  • Mocno zmotoryzowany
  • Nadaje się na wymagające wycieczki terenowe

Contra

Nichts

fakty

materiał ramyaluminium
typ napęduShimanoEP6
Wagaok. 26 kg
Cena3.599 Euro
Sieć www.myvelo.de
Myvelo Makalu jest dość zbliżony do E-MTB pod względem motoryzacji, skoku zawieszenia i opon, ale jest bardzo wygodny i wyposażony w lekki bagażnik i błotniki, które całkowicie nadają się do codziennego użytku. W przeciwieństwie do modelu Everest Diamond oferuje komfort głębokiego wejścia, co można uznać za cechę bardzo sportową - nawet w terenie głęboka lub w ogóle nieistniejąca górna rura stanowi realną zaletę prowadzenia.
tagi:E-RowerKomfortMojeVelo

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Shimano rozszerza ofertę bezprzewodowych komponentów MTB: Nowy Shimano Deore XT M8200 Di2

Kask rowerowy na każdą okazję: Alpina Paranus

Specjalistyczny Stumpjumper 15 EVO

„Jeden rower, który rządzi wszystkimi szlakami”: Specjalistyczny Stumpjumper 15 EVO

Joao Almeida Tour de Szwajcaria

Tour de Suisse nr 4: Joao Almeida poważnie podchodzi do przełęczy Splügen

Lekki, wygodny, funkcjonalny – Flow 2.0 to mocny i wszechstronny model: Ochraniacze na kolana iXS Flow 2.0

Ekskluzywna współpraca wyścigowa pomiędzy Specialized i Brembo

Postępowy krok w rozwoju wyścigów grawitacyjnych: Ekskluzywna współpraca wyścigowa pomiędzy Specialized i Brembo

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull-Bora-hansgrohe i Soudal-Quick-Step: Specialized S-Works Prevail 3

Thok TP4-S i TP4

Po wielkim sukcesie: Thok TP4-S i TP4 – dwa nowe modele o świeżym wyglądzie

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Hełm Ineos Grenadiers – Kask Elemento

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Aerodynamiczny kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Tucker 2Vi

Specjalna konstrukcja ze specjalnie dostrojonymi parametrami kół: Koła Crankbrothers Synthesis Alloy 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask AG2R La Mondiale marki Decathlon – Van Rysel RCR-F Aero

Nowy Cervélo Áspero 5: Nowy poziom wyścigów szutrowych?!

Nowe grupy kierownic typu drop bar do rowerów szosowych i szutrowych: SRAM Force AXS i Rival AXS 2025

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH