Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-rowerykompletne kołaTesty

Giant Trance X Advanced E+ Elite V2 w teście: Lekki, wszechstronny rower terenowy

2. Września 2024 by Michała Faissa

E-MTB / Test: Z gigantycznym transem Niewiele zmieniło się w podstawowej koncepcji, jest tylko niewielka aktualizacja napędu.

Wiosną 2023 roku Giant wywołał zamieszanie wprowadzeniem albumu Trance Było to możliwe przede wszystkim dzięki raczej małemu i zintegrowanemu na stałe akumulatorowi o pojemności 20 Wh; Szybko stało się jasne, że koncepcja ma swoich fanów, ponieważ inni producenci poszli w jej ślady i Giant Trance X Advanced E+ Elite nie jest już jedynym E-MTB w tej klasie. Pod tym względem nie jest zaskakujące, że Giant wypuszcza również wersję 400 trendsettera na ten rok modelowy: jest ona pod wieloma względami identyczna z poprzedniczką, ale otrzymuje ulepszony napęd, w którym nowy, lżejszy Giant SyncDrive Pro2 MG świętuje swoją premierę.



Sportowa i dynamiczna jazda

Podobnie jak wszystkie obecne e-rowery górskie w ofercie Gianta, lekki Trance X Advanced E+ Elite również wykorzystuje firmowy napęd SyncDrive. Opiera się to na osprzęcie silnika firmy Yamaha, który następnie łączy się z własnymi czujnikami, akumulatorami, oprogramowaniem i elementami sterującymi. W przypadku nowego SyncDrive Pro 2 MG silnik odpowiada Yamaha PW-XM, który pomimo maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 85 Nm waży zaledwie 2,6 kg. Współpracuje z dobrze znanym akumulatorem 400 Wh, który jest na stałe zintegrowany z dolną rurą. Jeśli to Ci nie wystarczy, możesz zwiększyć swój zasięg za pomocą opcjonalnego przedłużacza zasięgu o kolejne 250 Wh.

Nasze pomiary laboratoryjne pokazują, że SyncDrive Pro2 MG jest praktycznie identyczny ze zwykłym SyncDrive Pro2 pod względem wydajności i reakcji. Oznacza to również, że nie dotrzymuje kroku czołowym modelom Bosch i Shimano, zwłaszcza jeśli chodzi o maksymalne osiągi. Jednak w porównaniu do popularnych silników Light Assist jest on znacznie mocniejszy.



Jeśli chodzi o obsługę, Giant rezygnuje z pełnowymiarowego wyświetlacza na rzecz diod LED w górnej rurze i minimalistycznego panelu sterowania na kierownicy – ​​dobry wybór dla sportowego e-MTB. Jeśli jednak chcesz, możesz łatwo doposażyć jeden z kompatybilnych wyświetlaczy RideControl.

Wszechstronna koncepcja i dobre wyposażenie

Rama Giant Trance X Advanced E+ Elite V2 praktycznie nie uległa zmianie w porównaniu do poprzednika. Rama główna wykonana jest z węgla, podobnie jak tylny trójkąt w trzech z czterech wariantów wyposażenia. Koła to nadal mieszanka barwenowa z dużym przednim kołem o średnicy 29 mm, a skok zawieszenia pozostaje taki sam: 150 mm z przodu i 140 mm z tyłu. Sprawdzony tylny trójkąt Maestro usuwa ten ostatni z amortyzatora. W związku z tym obszar zastosowania roweru leży gdzieś pomiędzy rowerem terenowym a enduro - naprawdę wszechstronny. Potwierdza to również geometria, która z pewnością jest nowoczesna, ale unika ekstremalnych wymiarów.



Ramki do zdjęć Giant Trance X Advanced E+ Elite
widelec amortyzowany Fox 36 Factory Grip2 E-dostrojony
napęd Gigant SyncDrive Pro2 MG
akumulator 400 Wh (stała)
niemy Fabryka Fox Float X
wirniki Gigantyczny karbon E-TRX
Opona VR Maxxis Minion DHF MaxxTerra Exo
Tętno opon Dysektor Maxxis MaxxTerra Exo
przerzutka tylna Przekładnia Sram GX Eagle AXS
dźwignia zmiany biegów Przekładnia Sram GX Eagle AXS
korba Ćwicz Performance Carbon
przerzutka Ohne
Hamulec Kod Sram R
tarcze hamulcowe Sram 220/200
sztyca TranzX 200mm (L)
siodło Gigantyczny Romero
trzon Gigantyczna lustrzanka kontaktowa
Lenker Gigantyczna lustrzanka kontaktowa

W teście mieliśmy chyba najciekawszy model w wariancie E+1. Za niecałe 8.000 euro oferuje bardzo dobry sprzęt, który nie pozostawia wiele do życzenia i waży dokładnie 20,0 kg bez pedałów w rozmiarze ramy L. Podwozie Fox Factory z widelcem 36 mm z przodu i amortyzatorem Float X z tyłu jest wspierane przez obwód przekładni GX Eagle. Hamowanie odbywa się za pomocą stoperów Code R, również firmy Sram, które są nawet połączone z dużą tarczą 220 mm z przodu. Felgi karbonowe własnej firmy są niezwykłe w tym przedziale cenowym. Ładne: wspornik Vario zapewnia rozsądny skok 200 mm w rozmiarze ramy L.



Giant Trance X Advanced E+ Elite V2 na szlaku

W praktyce Giant Trance X Advanced E+ Elite V2 szczególnie imponuje na szlaku w kierunku doliny. Przekonuje tutaj zwinnością prowadzenia i świetnym podwoziem. Oprócz dobrze znanego, przekonującego widelca, doskonały tylny trójkąt Maestro również tutaj świetnie się prezentuje, łącząc komfort z dużym wsparciem i niesamowitymi właściwościami jezdnymi. Jednakże, jak na nasz gust, przód roweru jest dość niski, dlatego dodaliśmy kilka podkładek pod kierownicą i mostkiem. Jednak rower zasługuje na swoją reputację jako roweru wszechstronnego i świetnie radzi sobie w różnorodnych terenach, od wygodnych tras płynnych po wymagające tory enduro.



Rower radzi sobie również dobrze pod górę, choć nie tak przekonująco w dół. Szczególnie przednie koło ma tendencję do zaskakująco szybkiej utraty przyczepności, co jest nieco zaskakujące, biorąc pod uwagę, że geometria nie jest aż tak ekstremalna. Napęd SyncDrive Pro2 MG jest szczególnie popularny wśród sportowych rowerzystów górskich. Jest niezwykle responsywny i dynamiczny, można go łatwo kontrolować nawet w trudnym terenie. Jednak jego właściwości nośne wymagają również nieco więcej wysiłku niż na przykład Bosch lub Shimano. Z drugiej strony, nawet przy pełnej mocy, akustycznie pozostaje raczej powściągliwy i cicho grzechocze jedynie podczas zjazdów.

Jeszcze więcej informacji i bardziej szczegółowy raport z jazdy można znaleźć w naszym filmie testowym:



Wniosek: Giant Trance X Advanced E+ Elite 1 V2

Pro

  • Wszechstronne właściwości jezdne
  • Okrągły sprzęt
  • Sportowe prowadzenie
  • Świetny tył Maestro

Contra

  • Naprawiono baterię
  • Hamulce powinny mocniej chwycić

fakty

materiał ramyWęgiel
rozmiar kołaCefal
typ napęduGigant SyncDrive Pro2 MG
podróż150 / mm 140
Waga20,0 kg
Cena7.999 Euro
Sieć www.gigantyczne-rowery.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Mimo że Giant Trance Zwłaszcza na szlaku jest łatwy w obsłudze i ma zaskakująco duże rezerwy. Napęd Giant SyncDrive Pro2 MG doskonale wpasowuje się w jego bardzo responsywne, dynamiczne zachowanie, nawet jeśli nie do końca zbliża się do Bosch CX and Co. pod względem mocy.
tagi:#VMmtbE-MTBEnduropolecaneGigantGigantyczny transświatło-emtbrower terenowy

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Related Stories

  • MyVelo Aspen w teście: Wszechstronny E-MTB z dużymi rezerwami
  • BH iLynx+ SL w pierwszym teście: 85 Nm i 630 Wh poniżej 19 kg!
  • Canyon Neuron:ON CF 8 w teście: Lekki pojazd transgraniczny o sportowym DNA
  • Cube Stereo Hybrid One55 w teście: Lekka rama łączy się z nowoczesną geometrią
  • Santa Cruz Heckler X0 AXS RSV MX: Całkiem blisko idealnego kompromisu
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH