Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

AllgemeinNowości produktowe

Lekki komfort na długich dystansach i dyskretny wygląd: Fizik Vento Antares R3 Adaptacyjny

27. Września 2024 by Kacper Gebel

Test Fizik Vento Antares R3 Adaptive: Zaprojektowany z długim nosem do zmiany pozycji siedzącej, niedrogi model pioniera 3D imponuje niemal pod każdym względem.

Fizik jest pionierem, jeśli chodzi o siodełka 3D i obecnie przekształcił różne modele w nową technologię i ma w swojej ofercie wersje 3D wielu wypróbowanych i przetestowanych siodeł. Te siodła, zwane „Adaptive”, są dostępne w różnych kategoriach cenowych: na górze znajdują się siodła robione na zamówienie z nowego programu „One-to-One”, a następnie superlekki model wyścigowy Vento Argo 00 Adaptive za 399 euro . Z kolei Vento Antares R3 Adaptive umożliwia stosunkowo tani dostęp do ekskluzywnego świata siodeł 259D za 3 euro; Z 223 gramami na wadze redakcyjnej, zdecydowanie łatwo to sprawdzić. Fotelik swoją niższą cenę i nieco większą wagę zawdzięcza ramie wykonanej z metalowych rurek zamiast rozpórek karbonowych oraz nylonowej skorupie siodełka.

Fizik Vento Antares R3 Adaptacyjny: Długi nosek i dwie szerokości

Siodło o długości 268 mm ma bardziej klasyczny kształt z dłuższym czubkiem siodełka; Dostępny jest w dwóch szerokościach 140 i 150 mm. Jest odpowiedni dla rowerzystów, którzy nie siedzą nieruchomo na rowerze, ale od czasu do czasu zmieniają pozycję: dalej do tyłu przy mocnym pchaniu na wzniesieniu i tuż z przodu przy dużej prędkości na płaskich powierzchniach na dolnej kierownicy. Zwłaszcza w tej drugiej pozycji mogą wystąpić problemy z ciśnieniem w przypadku konwencjonalnych siodeł z twardym nosem - ale nie w przypadku Antares Adaptive. Jego podłużny rowek nie jest całkowicie otwarty; wyściółka 3D również oferuje pewne wsparcie w tym obszarze. W tym celu kanał otoczony jest pasem zamkniętego materiału. W przypadku niektórych konwencjonalnych siodeł z centralnym otworem w tym miejscu można spotkać twardą krawędź skorupy siodełka, ale nie w przypadku Fizika: jest ono dobrze wyściełane dookoła, co zapobiega bolesnemu naciskowi na wrażliwe części ciała.



Skorupa siodła Fizika jest ażurowa...
...którego nie widać z góry.

Kierowca testowy Velomotion, Eduard Buyler, może również potwierdzić tę wiedzę, uzyskaną z innych modeli 3D włoskiego producenta. Trener narciarstwa, który rocznie pokonuje na rowerze dobre 6.000 kilometrów, uważa Vento Antares R3 Adaptive za dobry wybór na długie dystanse, gdzie ważny jest trwały komfort. Fakt, że długodystansowy rower wyścigowy z metalowymi kolumnami Kium jest o kilka gramów cięższy od siodła wykonanego w całości z włókna węglowego, nie stanowi problemu. Fizik jest również bardzo udany wizualnie, gdyż pomimo wspomnianego już podłużnego rowka, wygląda jak klasyczne siodło zamknięte. Jednolita struktura powierzchni z sześciokątnymi „plasterami miodu” również przyczynia się do tego wrażenia, które wydaje się znacznie bardziej niepozorne niż tapicerka niektórych innych siodeł 3D.

Dzięki przystępnej cenie, niskiej wadze, wysokiemu poziomowi komfortu i dyskretnemu wyglądowi, Fizik Vento Antares R3 Adaptive jest bardzo atrakcyjnym produktem pioniera 3D. Kto dobrze dogaduje się z klasycznymi siodełkami marki, ten model będzie jeszcze lepszy.



www.fizik.com

 



Więcej informacji na temat siodeł 3D znajdziesz w naszym dziale Artykuł przeglądowy:

[konkretny blog=“196019″]
tagi:Siodło 3Dpolecanesiodło

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Tour de France nr 1: Jasper Philipsen wygrywa spektakularne otwarcie

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 1

Zapowiedź Tour de France nr 1: Kto wygra żółtą koszulkę w Lille?

Tour de France 2025 w telewizji

Tour de France 2025: Wszystkie 21 etapów na żywo w telewizji

Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026

Szachownica Tour de France 2025

Tour de France 2025: 10 Niemców, 5 Szwajcarów i 3 Austriaków

Grupa bezprzewodowa do rowerów szutrowych: Shimano GRX Di2 1x12

Między odejściem a rzeczywistością: Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na 2026 r.

Sporty kosmiczne: Nowe centrum serwisowe Fox i Marzocchi w Palatynacie

Idealna ochrona na upalne dni: Ochraniacze na kolana Alpinestars A-Motion Plasma

Nowe rowery z kierownicą typu drop bar z Austrii: Innowacje KTM na Eurobike 2025

Related Stories

  • Lekkie siodło 3D o krótkim kształcie: Specjalistyczne lusterko mocy S-Works
  • Komfort siedzenia z drukarki: Siodła 3D
  • Nowe grupy kierownic typu drop bar do rowerów szosowych i szutrowych: SRAM Force AXS i Rival AXS 2025
  • Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem
  • Dużo atrakcji na wiosennym jarmarku: Cyclingworld Düsseldorf 2025
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH