Test Fizik Vento Antares R3 Adaptive: Zaprojektowany z długim nosem do zmiany pozycji siedzącej, niedrogi model pioniera 3D imponuje niemal pod każdym względem.
Fizik jest pionierem, jeśli chodzi o siodełka 3D i obecnie przekształcił różne modele w nową technologię i ma w swojej ofercie wersje 3D wielu wypróbowanych i przetestowanych siodeł. Te siodła, zwane „Adaptive”, są dostępne w różnych kategoriach cenowych: na górze znajdują się siodła robione na zamówienie z nowego programu „One-to-One”, a następnie superlekki model wyścigowy Vento Argo 00 Adaptive za 399 euro . Z kolei Vento Antares R3 Adaptive umożliwia stosunkowo tani dostęp do ekskluzywnego świata siodeł 259D za 3 euro; Z 223 gramami na wadze redakcyjnej, zdecydowanie łatwo to sprawdzić. Fotelik swoją niższą cenę i nieco większą wagę zawdzięcza ramie wykonanej z metalowych rurek zamiast rozpórek karbonowych oraz nylonowej skorupie siodełka.
Fizik Vento Antares R3 Adaptacyjny: Długi nosek i dwie szerokości
Siodło o długości 268 mm ma bardziej klasyczny kształt z dłuższym czubkiem siodełka; Dostępny jest w dwóch szerokościach 140 i 150 mm. Jest odpowiedni dla rowerzystów, którzy nie siedzą nieruchomo na rowerze, ale od czasu do czasu zmieniają pozycję: dalej do tyłu przy mocnym pchaniu na wzniesieniu i tuż z przodu przy dużej prędkości na płaskich powierzchniach na dolnej kierownicy. Zwłaszcza w tej drugiej pozycji mogą wystąpić problemy z ciśnieniem w przypadku konwencjonalnych siodeł z twardym nosem - ale nie w przypadku Antares Adaptive. Jego podłużny rowek nie jest całkowicie otwarty; wyściółka 3D również oferuje pewne wsparcie w tym obszarze. W tym celu kanał otoczony jest pasem zamkniętego materiału. W przypadku niektórych konwencjonalnych siodeł z centralnym otworem w tym miejscu można spotkać twardą krawędź skorupy siodełka, ale nie w przypadku Fizika: jest ono dobrze wyściełane dookoła, co zapobiega bolesnemu naciskowi na wrażliwe części ciała.
Kierowca testowy Velomotion, Eduard Buyler, może również potwierdzić tę wiedzę, uzyskaną z innych modeli 3D włoskiego producenta. Trener narciarstwa, który rocznie pokonuje na rowerze dobre 6.000 kilometrów, uważa Vento Antares R3 Adaptive za dobry wybór na długie dystanse, gdzie ważny jest trwały komfort. Fakt, że długodystansowy rower wyścigowy z metalowymi kolumnami Kium jest o kilka gramów cięższy od siodła wykonanego w całości z włókna węglowego, nie stanowi problemu. Fizik jest również bardzo udany wizualnie, gdyż pomimo wspomnianego już podłużnego rowka, wygląda jak klasyczne siodło zamknięte. Jednolita struktura powierzchni z sześciokątnymi „plasterami miodu” również przyczynia się do tego wrażenia, które wydaje się znacznie bardziej niepozorne niż tapicerka niektórych innych siodeł 3D.
Dzięki przystępnej cenie, niskiej wadze, wysokiemu poziomowi komfortu i dyskretnemu wyglądowi, Fizik Vento Antares R3 Adaptive jest bardzo atrakcyjnym produktem pioniera 3D. Kto dobrze dogaduje się z klasycznymi siodełkami marki, ten model będzie jeszcze lepszy.
Więcej informacji na temat siodeł 3D znajdziesz w naszym dziale Artykuł przeglądowy:
Komfort siedzenia z drukarki: Siodła 3D
Siodełka 3D: nowe technologie produkcyjne tworzą także produkty w branży rowerowej, które jeszcze kilka lat temu były nie do pomyślenia. Najlepszym przykładem są siodła posiadające wyściółkę w postaci trójwymiarowej struktury plastra miodu, które dzięki zoptymalizowanemu rozkładowi nacisku mają zapewnić nieoczekiwany komfort. Velomotion dostarcza najważniejszych informacji o siodełkach 3D. Na Eurobike 2019 jasnozielone siodło [...]