Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Innowacyjna piasta wypowiada wojnę odrzutowi pedałów: Nowe centrum e*thirteen Sidekick

25. Września 2024 by Andrzej Waldera

Nowe centrum e*thirteen Sidekick

Nowości produktowe: Wraz z rozpoczęciem zawieszenia tylnego koła pojawiło się nieznane wcześniej zjawisko: odrzut pedału. Od tego czasu producenci próbują zapanować nad problemem, stosując różnorodne podejścia i koncepcje zawieszenia. Bardzo innowacyjne rozwiązanie pochodzi teraz od e*thirteen. Nowe piasty Sidekick amerykańskiego producenta izolują układ napędowy od tylnego zawieszenia i dlatego mają za zadanie skutecznie eliminować odrzut pedałów.

W przypadku tylnych trójkątów amortyzowanych odrzut pedału jest spowodowany wydłużeniem górnej linii łańcucha podczas ściskania. Powoduje to, że łańcuch ciągnie tylne koło i korbę. Szczególnie dotknięte są osoby z jednym stawem, ale nie tylko. Piasty e*thirteen Sidekick izolują układ napędowy od tylnego zawieszenia, zapobiegając odrzutowi pedałów. Piasty Sidekick posiadają innowacyjny mechanizm wolnego koła, który oddziela układ napędowy od koła tylnego podczas jazdy na luzie. Ta wyjątkowa funkcja i regulowany swobodny skok zapobiegają odrzutowi pedałów i mają na celu znaczną poprawę wydajności zawieszenia i komfortu jazdy na rowerach z pełnym zawieszeniem. Odfiltrowane są również uderzenia łańcucha i wibracje napędu, co zapewnia cichszą i płynniejszą jazdę.



Jak działa system?

Opatentowany mechanizm wolnego koła oddziela układ napędowy od tylnego koła podczas jazdy na luzie, a regulowany swobodny skok filtruje odbicia i wibracje łańcucha, zanim dotrą one do pedałów. W ten sposób Sidekick całkowicie eliminuje pierwotną przyczynę problemu u źródła, w przeciwieństwie do innych rozwiązań dostępnych na rynku, które wymagają wystąpienia odrzutu pedału przed jego usunięciem. Podczas rozwijania sprężyna utrzymuje zapadki w stanie rozłączonym. Kiedy rozpoczyna się pedałowanie, mechanizm e*thirteen zwany suwakiem zapadki podnosi zapadki do odpowiedniego położenia, tak aby mogły się zablokować w zapadce. Suwak zapadki ma trzy ustawienia (12°, 15° i 18°), co pozwala operatorowi dostosować zakres luzu i wynikającą z tego siłę zabezpieczenia przed odrzutem.

Nowe centrum e*thirteen Sidekick

Skład pomocników e*thirteen

Oprócz piasty oferta obejmuje również koła Grappler Flux i Sylvan Sidekick, które są oferowane zarówno w wersji aluminiowej, jak i karbonowej. Rowery te są zoptymalizowane pod kątem agresywnej jazdy po szlakach, enduro i zjazdów i według e*thirteen idealnie pasują do rowerów górskich i rowerów elektrycznych klasy 1. Obręcze Grappler Flux są dostosowane zarówno dla zawodników wyczynowych, jak i zapalonych entuzjastów i są dostępne w wersjach Enduro i Downhill. Koła Sylvan Sidekick All Mountain rewolucjonizują rynek lekkich kół MTB, wykorzystując tę ​​samą technologię piasty, co koła Grappler Sidekick używane w Pucharze Świata, w połączeniu z asymetrycznymi obręczami Sylvan All Mountain o niskim profilu.



Nowe centrum e*thirteen Sidekick

Nowe centrum e*thirteen Sidekick

Dane techniczne piast tylnych



  • Sterownik: XD, Microspline, HG, mini-HG, 7-biegowa zintegrowana kaseta
  • Rozmiar: Boost, Super Boost, 157 x 12 mm, 148 mm DH
  • Waga: Boost (XD) 452 g / Super Boost (XD) 450 g / 157 x 12 mm (7-biegowa) 652 g / 148 mm DH (mini-HG) 459 g
  • Cena: 499,95 euro, 589,95 euro 7-biegowa zintegrowana kaseta

Dane techniczne piast przednich

  • Rozmiar: Sidekick SL 110x15mm Boost / Sidekick 110x15/20mm Boost
  • Waga: Sidekick SL 132g / Sidekick 196g
  • Cena: € 169,95

Wideo: koła i piasty e*thirteen Sidekick

Sieć: ethhirteen.com



tagi:e*trzynaściepiastaAktualnościOdbicie pedałupomocnik

O Andrzej Waldera

Andreas Waldera od wielu lat pracuje jako redaktor online i kierowca testowy. Ponieważ jego korzenie są zakotwiczone w BMX i downhillu, jazda na rowerze nie może być dla niego wystarczająco trudna. Urodzony w regionie Dolnego Renu, przeniósł się do pięknego regionu Eifel, aby realizować swoją pasję do jazdy na rowerze.

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Related Stories

  • nowicjusze: Nowe karbonowe i aluminiowe koła oraz nowa piasta
  • sztyca e*thirteen Vario Infinite: Zmienna regulacja skoku
  • Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością
  • Nowość Crankbrothers Synthesis Alloy 2.0: Felgi aluminiowe dla prawdziwych motocyklistów
  • Shimano odświeża i rozszerza linię butów XC: Nowe buty wyścigowe S-PHYRE XC903W zaprojektowane specjalnie dla kobiet
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH