Nowości produktowe: Wraz z rozpoczęciem zawieszenia tylnego koła pojawiło się nieznane wcześniej zjawisko: odrzut pedału. Od tego czasu producenci próbują zapanować nad problemem, stosując różnorodne podejścia i koncepcje zawieszenia. Bardzo innowacyjne rozwiązanie pochodzi teraz od e*thirteen. Nowe piasty Sidekick amerykańskiego producenta izolują układ napędowy od tylnego zawieszenia i dlatego mają za zadanie skutecznie eliminować odrzut pedałów.
W przypadku tylnych trójkątów amortyzowanych odrzut pedału jest spowodowany wydłużeniem górnej linii łańcucha podczas ściskania. Powoduje to, że łańcuch ciągnie tylne koło i korbę. Szczególnie dotknięte są osoby z jednym stawem, ale nie tylko. Piasty e*thirteen Sidekick izolują układ napędowy od tylnego zawieszenia, zapobiegając odrzutowi pedałów. Piasty Sidekick posiadają innowacyjny mechanizm wolnego koła, który oddziela układ napędowy od koła tylnego podczas jazdy na luzie. Ta wyjątkowa funkcja i regulowany swobodny skok zapobiegają odrzutowi pedałów i mają na celu znaczną poprawę wydajności zawieszenia i komfortu jazdy na rowerach z pełnym zawieszeniem. Odfiltrowane są również uderzenia łańcucha i wibracje napędu, co zapewnia cichszą i płynniejszą jazdę.
Jak działa system?
Opatentowany mechanizm wolnego koła oddziela układ napędowy od tylnego koła podczas jazdy na luzie, a regulowany swobodny skok filtruje odbicia i wibracje łańcucha, zanim dotrą one do pedałów. W ten sposób Sidekick całkowicie eliminuje pierwotną przyczynę problemu u źródła, w przeciwieństwie do innych rozwiązań dostępnych na rynku, które wymagają wystąpienia odrzutu pedału przed jego usunięciem. Podczas rozwijania sprężyna utrzymuje zapadki w stanie rozłączonym. Kiedy rozpoczyna się pedałowanie, mechanizm e*thirteen zwany suwakiem zapadki podnosi zapadki do odpowiedniego położenia, tak aby mogły się zablokować w zapadce. Suwak zapadki ma trzy ustawienia (12°, 15° i 18°), co pozwala operatorowi dostosować zakres luzu i wynikającą z tego siłę zabezpieczenia przed odrzutem.
Skład pomocników e*thirteen
Oprócz piasty oferta obejmuje również koła Grappler Flux i Sylvan Sidekick, które są oferowane zarówno w wersji aluminiowej, jak i karbonowej. Rowery te są zoptymalizowane pod kątem agresywnej jazdy po szlakach, enduro i zjazdów i według e*thirteen idealnie pasują do rowerów górskich i rowerów elektrycznych klasy 1. Obręcze Grappler Flux są dostosowane zarówno dla zawodników wyczynowych, jak i zapalonych entuzjastów i są dostępne w wersjach Enduro i Downhill. Koła Sylvan Sidekick All Mountain rewolucjonizują rynek lekkich kół MTB, wykorzystując tę samą technologię piasty, co koła Grappler Sidekick używane w Pucharze Świata, w połączeniu z asymetrycznymi obręczami Sylvan All Mountain o niskim profilu.
Dane techniczne piast tylnych
- Sterownik: XD, Microspline, HG, mini-HG, 7-biegowa zintegrowana kaseta
- Rozmiar: Boost, Super Boost, 157 x 12 mm, 148 mm DH
- Waga: Boost (XD) 452 g / Super Boost (XD) 450 g / 157 x 12 mm (7-biegowa) 652 g / 148 mm DH (mini-HG) 459 g
- Cena: 499,95 euro, 589,95 euro 7-biegowa zintegrowana kaseta
Dane techniczne piast przednich
- Rozmiar: Sidekick SL 110x15mm Boost / Sidekick 110x15/20mm Boost
- Waga: Sidekick SL 132g / Sidekick 196g
- Cena: € 169,95
Wideo: koła i piasty e*thirteen Sidekick
Sieć: ethhirteen.com