Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Inteligentny system Bosch 2025: Nowy Bosch CX, nowe akumulatory i Purion 400

30. Września 2024 by Michała Faissa

Bosch Smart System 2025 / Nowości produktowe: Bosch po raz drugi w tym roku podnosi poprzeczkę w zakresie swojego Smart System. Dzięki dwóm nowym akumulatorom o pojemności 600 i 800 Wh oraz wyświetlaczowi Purion 400 firma dalej rozwija swój ekosystem i zamyka pewne luki w portfolio. Zwłaszcza dwa nowe urządzenia do magazynowania energii otwierają nowe możliwości.

Kiedy około trzy lata temu Bosch zaprezentował Smart System, wizja Szwabów na jego temat była widoczna jedynie w jego podstawowym zarysie. Oddzielny, stale rozwijający się i w pełni kompatybilny ekosystem dla napędów do rowerów elektrycznych – od silnika i akumulatorów po wyświetlacze, aplikacje i inne akcesoria. Jednak z każdym rokiem i każdym dodatkowym elementem dodawanym do Inteligentnego Systemu stawało się coraz jaśniejsze, dokąd zmierza ta podróż. Najpóźniej w roku modelowym 2025 stanie się jasne, dokąd zmierza ta podróż.



Bosch Smart System 2025: Nowy silnik CX

Największą innowacją w systemie Smart na rok modelowy 2025 będzie prawdopodobnie nowy silnik Bosch CX. Choć dane techniczne nie uległy większym zmianom w stosunku do poprzednika – nadal zapewnia maksymalny moment obrotowy 85 Nm, moc 600 W i 340% wsparcia przy wadze 2,8 kg – nowy silnik to duży krok naprzód, szczególnie pod względem hałasu przód. Dzięki nowym czujnikom poczyniono także znaczny postęp w zakresie reakcji. Wszystkie informacje na temat nowego silnika, szczegółowy test obejmujący wrażenia z trasy i dane pomiarowe ze stanowiska badawczego można znaleźć w odpowiednim artykule:

[konkretny blog=“196586″]


W przeciwieństwie do prawie wszystkich innych napędów do rowerów elektrycznych dostępnych na rynku, Bosch Smart System jest systemem samodzielnym: chociaż wszystkie komponenty są ze sobą technicznie kompatybilne, nie ma w nim zewnętrznych producentów. Mówiąc prosto, oznacza to: akumulatory, wyświetlacze, oprogramowanie i silniki pochodzą z jednego źródła, bezpośrednio od firmy Bosch. Choć ma to zalety, takie jak wspomniana kompatybilność i mniejsza podatność na błędy, ogranicza także nieco producentów rowerów w ich wyborze. Stało się to jasne w przeszłości, szczególnie w przypadku akumulatorów: chociaż magazyny energii Bosch były solidne i niezawodne, ich wymiary i waga nie były już na tym samym poziomie co produkty konkurencji. Dokładnie to niedociągnięcie może teraz przejść do historii.

Bosch Smart System 2025: Nowe, lżejsze akumulatory o pojemności 600 i 800 Wh

Wraz z Bosch Powertube 6oo i Bosch Powertube 800 Bosch wprowadza na rok 2025 dwa nowe akumulatory Intube. Podobnie jak dotychczasowe akumulatory, są one kompatybilne ze wszystkimi silnikami z Systemu Smart – od komfortowej Active Line po nowy CX czy nawet CX Race. W porównaniu do poprzedników – które notabene pozostają w programie – wiele się zmieniło.

Pojemność (Wh)Waga (kg)Gęstość energii (Wh/kg)
Lampa zasilająca Bosch 8008003,9205
Lampa zasilająca Bosch 6006003,0200
Lampa zasilająca Bosch 7507504,4170
Lampa zasilająca Bosch 6256253,5178
Kompaktowa rura Bosch 4004002,0200
Shimano BT-E80366303,7170
Zestaw rurek FIT 7007003,3212
DJI Avinox 6006002,9206
DJI Avinox 8008003,7216
ZF SI 7567564,2180
Gigantyczny EnergyPak Smart 8008004,4181


Powertube 800 ma nie tylko o 50 Wh większą pojemność od dobrze znanego Powertube 750, ale jest też prawie o pół kilograma lżejszy. Przy wadze 3,9 kg jest to akumulator Bosch o największej gęstości energii i nie musi się ukrywać przed akumulatorami konkurencji. To samo dotyczy Powertube 600, który waży około 3 kg i jest znacznie lżejszy od dobrze znanego Powertube 625.

Nie daj się zwieść czarnemu kolorowi: nowe akumulatory produkowane seryjnie mają srebrną obudowę.

W obu przypadkach głównym powodem wyższej gęstości energii jest zastosowane tutaj 21700 XNUMX nowych ogniw. Jednocześnie udało się zaoszczędzić pieniądze na obudowie: choć nadal jest ona wykonana z aluminium, grubość ścianki można było znacznie zmniejszyć przy zachowaniu tej samej stabilności. Istnieje również powód techniczny, dla którego akumulatory będą teraz dostępne w kolorze srebrnym, a nie czarnym: Bosch w coraz większym stopniu opiera się na materiałach pochodzących z recyklingu i może również sprawić, że proces anodowania będzie bardziej zrównoważony, eliminując czarny kolor.



Uderzają także nowe wymiary akumulatorów: mają prawie identyczną długość, jedynie rozmiar znacznie się zwiększa w porównaniu z Powertube 600 do Powertube 800. Otwiera to nowe możliwości dla producentów, jeśli opracują dolną rurę dla obu rozmiarów. W przeszłości długość Powertube 750 była zwykle problemem.

W tak zwanych testach upadku Bosch sprawdza stabilność akumulatorów po upadku z wysokości jednego metra na beton.


Podobnie jak wszystkie inne akumulatory w systemie Bosch Smart System, te dwa nowe modele obsługują w pełni dwa akumulatory: teoretycznie możliwa byłaby teraz pojemność 1.600 Wh – co jest całkiem możliwe na przykład w rowerze towarowym. Dodatkowo, zakładając, że da się go zamontować na ramie, pojemność można zwiększyć o kolejne 250 Wh za pomocą przedłużacza zasięgu PowerMore 250. Niektórzy producenci rowerów korzystają właśnie z tej opcji i oferują swoje rowery w segmencie sportowym wyłącznie z nowym akumulatorem 600 Wh. Jeśli chcesz, możesz zwiększyć całkowitą pojemność do 850 Wh za pomocą dodatkowego akumulatora. Dobra opcja.

Bosch Smart System 2025: Purion 400 – wreszcie!

Rośnie także liczba wyświetlaczy: chociaż w Purion 400 dostępna jest tylko jedna nowa opcja, jest to dokładnie to, na co z kilku powodów czekało wielu kierowców Bosch. Po pierwsze: projekt! Nie musisz być ekspertem od rowerów elektrycznych, aby dostrzec pewne podobieństwo do wyświetlacza Shimano – i to dobrze. Miejsce montażu obok mostka jest idealne, szczególnie w obszarach sportowych: dobrze chronione, a jednocześnie w polu widzenia, czego chcieć więcej? Sam wyświetlacz jest jasny, kolorowy i podobny do tego z Puriona 200.



Drugi powód, dla którego Purion 400 prawdopodobnie stanie się hitem kasowym: jest to idealna opcja modernizacji rowerów elektrycznych wyposażonych w pilota LED lub kontroler systemowy. Jasne, do tej pory można było tu również zamontować Kiox 300, a nawet 500, ale oba wyświetlacze Kiox są pogranicza duże, szczególnie w przypadku sportowych e-MTB. Purion 400 można podłączyć w zwykły sposób za pomocą kabla pomiędzy „jednostką główną” (pilotem LED lub kontrolerem systemu) a napędem.

Bosch Smart System 2025: Nowości dotyczące aplikacji Flow i ABS Pro

Kolejnym stałym elementem pozostaje aplikacja Flow, która jest regularnie aktualizowana o nowe funkcje, ostatnio podczas Eurobike w lipcu. Oprócz opcji dostosowywania poszczególnych poziomów wsparcia, płatna subskrypcja Flow+ oferuje także funkcje ochrony przed kradzieżą i wiele więcej.

ABS jest również częścią inteligentnego systemu; Niedawno Bosch wprowadził drugą generację swojego asystenta hamulca. Od tego czasu cała elektronika mieści się w małym pudełku mocowanym do widelca. Wizualnie jest to wyraźna poprawa w stosunku do swojego poprzednika, a funkcjonalnie ABS Gen 2 szczególnie imponował w zastosowaniach sportowych.



Mimo że układ wspomagania hamowania nie ugruntował jeszcze swojej pozycji na rynku, Bosch nadal mocno wierzy w jego długoterminowy sukces. Widać to wyraźnie w przypadku ABS Pro, który jest obecnie wprowadzany na rok 2025. To idzie o krok dalej w segmencie sportowym i wyraźnie ma na celu przyciągnięcie uwagi ambitnych kierowców wyścigów elektrycznych. Dostępne są dwa nowe tryby: Trail Pro i Race. Obydwa interweniują znacznie później niż dobrze znany tryb Trail. Różni sportowcy firmy Bosch mogli przetestować system w zeszłym sezonie podczas wyścigów. W każdym razie ekscytujące jest zobaczenie, czy wytrwałość Boscha się opłaci i czy przynajmniej w perspektywie średnioterminowej otrzymamy więcej rowerów elektrycznych i e-MTB z asystentem hamulca.

Bosch Smart System 2025: nowa elastyczność i stracona szansa

Dzięki nowym komponentom systemu Bosch Smart, zwłaszcza lżejszym i bardziej kompaktowym akumulatorom, ekosystem oferuje teraz znacznie większą elastyczność. Czas pokaże jednak, czy producenci rowerów również wykorzystają tę nową zmienność do budowy spójnych rowerów elektrycznych dostosowanych do danego obszaru zastosowania. W każdym razie opcje są teraz dostępne – niezależnie od tego, czy jest to długodystansowy biegacz turystyczny z dużą pojemnością akumulatora i mocnym silnikiem, czy sportowy e-MTB o niskiej wadze #.



Niestety (wciąż) wyjątek: rama M1 oferuje miejsce na SX lub CX, na 400, 600 lub 800 Wh.

Zdecydowanie jednak widzimy niewielką straconą szansę: nowa zmienność dociera do klienta końcowego tylko w kilku przypadkach. Innymi słowy: prawie żaden producent nie oferuje swoim nabywcom możliwości wyboru pomiędzy różnymi pojemnościami akumulatorów, a nawet silnikami. Godnym pochwały wyjątkiem jest E-MTB firmy M1 Sporttechnik: jest on dostępny nie tylko z różnymi rozmiarami kół, skokiem zawieszenia i wyposażeniem, ale także z silnikiem SX lub CX i akumulatorem 400, 600 lub 800 Wh. Mamy nadzieję, że inni producenci również pójdą za tym przykładem.

tagi:#VMcodziennie#VMmtbBoschRower elektryczny BoschInteligentny system BoschaE-Rowerpolecane

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Tour de France nr 1: Jasper Philipsen wygrywa spektakularne otwarcie

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 1

Zapowiedź Tour de France nr 1: Kto wygra żółtą koszulkę w Lille?

Tour de France 2025 w telewizji

Tour de France 2025: Wszystkie 21 etapów na żywo w telewizji

Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026

Szachownica Tour de France 2025

Tour de France 2025: 10 Niemców, 5 Szwajcarów i 3 Austriaków

Grupa bezprzewodowa do rowerów szutrowych: Shimano GRX Di2 1x12

Między odejściem a rzeczywistością: Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na 2026 r.

Sporty kosmiczne: Nowe centrum serwisowe Fox i Marzocchi w Palatynacie

Idealna ochrona na upalne dni: Ochraniacze na kolana Alpinestars A-Motion Plasma

Nowe rowery z kierownicą typu drop bar z Austrii: Innowacje KTM na Eurobike 2025

Related Stories

  • Bosch CX 2025 (Gen 5) w teście: Rewolucję przełożono
  • Rower elektryczny Bosch 2026: Produktowe fajerwerki z nowym silnikiem PX
  • Nowe modele z Bosch Performance CX GEN5: Rower elektryczny Pegasus 2025
  • Z nowym silnikiem Bosch CX: Wąsy Grają 150 i 160 w pierwszym teście
  • Ulotka Gotour i Goroc X: Szwajcarskie innowacje w rowerach elektrycznych w pierwszym teście
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH