Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

TestyAkcesoria

Bagażnik tylny roweru w teście: Uebler i21 Z90-DC

4. Sierpnia 2024 by redakcja

Uebler i21 Z-DC

Bagażnik rowerowy Uebler i21 Z90-DC w teście: Uebler jest naprawdę lekki – waży poniżej 14 kilogramów, co ułatwia obsługę i montaż. Kolejnym plusem jest kompaktowy rozmiar przechowywania 20x60x70 cm, który pozwala na przechowywanie go w sposób oszczędzający miejsce. Najważniejszym elementem wyposażenia jest zintegrowany system wspomagania parkowania, który ułatwia manewrowanie. Całkowita szerokość Ueblera jest dość mała i wynosi nieco poniżej 120 cm, co jest szczególnie zauważalne podczas ładowania długich e-MTB.

Bagażnik na rowery Uebler i21 Z90-DC to niemiecka inżynieria i innowacyjna technologia, która przenosi transport rowerów na nowy poziom. Ten bagażnik, zaprojektowany specjalnie do holowania, oferuje szereg funkcji, które maksymalizują zarówno bezpieczeństwo, jak i łatwość użytkowania. Dzięki pojemności dwóch rowerów Uebler i21 jest idealny dla rowerzystów ceniących jakość i wygodę.

Szczególną atrakcją Uebler i21 Z90-DC jest dodatkowy system wspomagania parkowania z czujnikami odległości. Technologia ta znacznie ułatwia parkowanie, wyświetlając odległość do przeszkody, unikając w ten sposób kolizji podczas cofania.

Uebler i21 Z-DC

Wyjątkową cechą Uebler i21 Z90-DC jest opatentowany system szybkiego zwalniania, który umożliwia łatwy montaż i demontaż nosidełka. Dzięki intuicyjnej obsłudze bagażnik można bezpiecznie przymocować do haka holowniczego w zaledwie kilku krokach. Ramiona trzymające są elastyczne i można je dostosować do różnych rozmiarów i kształtów ram, dzięki czemu ten nośnik jest szczególnie wszechstronny.

Uebler i21 Z90-DC wyróżnia się także lekką, a jednocześnie solidną konstrukcją. Wykonany z wysokiej jakości materiałów, zapewnia dużą nośność przy niewielkiej wadze. To nie tylko ułatwia obsługę, ale także zapewnia stabilną i bezpieczną jazdę. Kolejną atrakcją jest zintegrowane zabezpieczenie przed kradzieżą, które chroni zarówno bagażnik, jak i rowery.

Uebler i21 Z-DC

Dane Uebler i21 Z90-DC

Waga13,85 kg
Wymiary po złożeniu (szerokość/wysokość/głębokość)60cm / 20cm / 70cm
Wymiary po rozłożeniu (szerokość/wysokość/głębokość)119cm / 72cm / 70cm
Maksymalne obciążenie całkowite60 kg
Maksymalna szerokość opony3.0 cali
Cena detaliczna1.304 Euro

Uebler i21 Z-DC
Kąt składania 90° zapewnia dużo miejsca na pokrywę bagażnika, ale oznacza również, że kierownica roweru zewnętrznego dotyka podłoża, a jej podniesienie wymaga niewielkiej siły.

Uebler i21 Z90-DC w praktyce

Kiedy po raz pierwszy dotkniesz Ueblera, dwie rzeczy rzucają się w oczy szczególnie: po pierwsze, jego naprawdę imponująco niska waga, wynosząca znacznie poniżej 15 kg, i dopasowane, wyjątkowo kompaktowe wymiary. Żadnego innego bagażnika biorącego udział w teście nie można przechowywać po demontażu w tak oszczędzający miejsce sposób i tak łatwo przenosić z punktu A do B, mimo że nie zastosowano tu kół. Szczyt!

Niska waga jest również pomocna przy (wstępnym) montażu bagażnika na haku przyczepy. Rozwiązuje się to nieco inaczej niż większość konkurentów i wymaga przyzwyczajenia się. Nie wymaga jednak dźwigni napinającej, a po kilkukrotnym zamontowaniu bagażnika nie zajmuje to więcej czasu niż u konkurencji.

Ciasno, ale nie za ciasno: Pomiędzy kołami jest niewiele miejsca, ale nie stykają się one ze sobą podczas jazdy.
Obsługa przewoźnika przebiegła pomyślnie od A do Z.

Podczas montażu kół od razu można zauważyć bardzo wysoką jakość wykonania i przemyślaną konstrukcję bardzo kompaktowego Uebler i21 Z90. Zapadki do kół i mocowanie ramy robią szczególne wrażenie, dają dużą pewność i można je obsługiwać bez użycia dużej siły dłoni lub palców. Nawet nietypowe kształty ram lub dwa bardzo różne rowery można szybko i bezpiecznie przymocować, nawet jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z bagażnika rowerowego. Zamki, które pasują zarówno do bagażnika, jak i do dwóch rowerów, są teraz standardem, szczególnie w przedziale cenowym Uebler i21 Z90.

Grzechotki do kół są dla nas punktem odniesienia na rynku.
Blokadę ramion mocujących można zwolnić lub zablokować za pomocą osobnego przycisku.

Ze względu na kompaktowe wymiary pomiędzy dwoma rowerami nie ma zbyt wiele miejsca, ale w naszym przypadku z dwoma bardzo szerokimi rowerami elektrycznymi nie było kontaktu widelca z tylnym trójkątem. Niemniej jednak inni dostawcy czasami oferują tutaj znacznie większą swobodę. Z drugiej strony bardzo podobają nam się szyny na opony, w których jest wystarczająco dużo miejsca na bardzo szerokie opony MTB, ale wąskie rowery wyścigowe też nie chwieją się nadmiernie.

Cała obsługa nośnika pokazuje, że w projekt włożono wiele przemyśleń i jest pod każdym względem przekonujący.

Pomoc przy parkowaniu Distance Control – czy warto dopłacać?

Testowaliśmy wersję „DC” Uebler i21 Z90, która zawiera asystenta parkowania Distance Control. Odpowiedni czujnik jest już zamontowany na bagażniku i aktywuje się wraz ze światłem cofania po włączeniu biegu wstecznego. Sygnały trafiają na wyświetlacz, który wystarczy podłączyć do gniazda zapalniczki. Plug & Play – konfiguracja jest naprawdę prosta, funkcja przekonująca: Jeśli chcesz, możesz dostosować zarówno czułość czujnika, jak i kolor wyświetlacza.

W naszym przypadku konstrukcja wyświetlacza na zapalniczce sprawdziła się, jednak w zależności od samochodu mógł być nieco ciasny – nawet jeśli sam wyświetlacz można obracać.

Należy jednak pamiętać, że pomoc przy parkowaniu kosztuje znaczną dopłatę w wysokości ponad 400 euro, a następnie katapultuje użytkownika do własnego przedziału cenowego wynoszącego 1.304 euro. To, czy warto, z pewnością zależy od indywidualnych potrzeb, preferencji i budżetu.

www: uebler.com

Samochód testowy: KIA EV6 GT Line

Powrót do tabeli liderów

Wniosek: Uebler i21 Z90-DC

Pro

  • Intuicyjny i dobrze przemyślany
  • nadaje się do ram o dużej objętości
  • bardzo dobrze działające grzechotki
  • można bardzo daleko złożyć
  • bardzo łatwe

Contra

  • teuer
  • Koła trochę ciasne

fakty

rok produktu2024
Cena1.304 Euro
Sieć www.uebler.com

ocena

94%

Cena-wydajność

75%
Uebler i21 Z90 DC wypadł w teście całkowicie przekonująco. Niska waga, kompaktowe wymiary, przemyślana i wysokiej jakości konstrukcja – tutaj praktycznie nie ma na co narzekać. Tylko nieco mała odległość między kołami może powodować problemy, w zależności od konstrukcji. Pomoc przy parkowaniu również działa doskonale i jest łatwa w obsłudze - ale powoduje też, że bagażnik jest bardzo drogi.
tagi:bagażnik rowerowytransport rowerowypolecanetylny bagażnikBagażnik tylny24

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Related Stories

  • Bagażnik tylny roweru w teście: Rowerzysta z Westfalii
  • Bagażnik tylny roweru w teście: Atera Genio Pro Zaawansowane
  • Bagażnik tylny roweru w teście: XLC Almada Work-E
  • Bagażnik tylny roweru w teście: Buzzrack E-Scorpion 2
  • Bagażnik tylny roweru w teście: Yakima Justclick 2 EVO
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH