Bagażnik rowerowy Uebler i21 Z90-DC w teście: Uebler jest naprawdę lekki – waży poniżej 14 kilogramów, co ułatwia obsługę i montaż. Kolejnym plusem jest kompaktowy rozmiar przechowywania 20x60x70 cm, który pozwala na przechowywanie go w sposób oszczędzający miejsce. Najważniejszym elementem wyposażenia jest zintegrowany system wspomagania parkowania, który ułatwia manewrowanie. Całkowita szerokość Ueblera jest dość mała i wynosi nieco poniżej 120 cm, co jest szczególnie zauważalne podczas ładowania długich e-MTB.
Bagażnik na rowery Uebler i21 Z90-DC to niemiecka inżynieria i innowacyjna technologia, która przenosi transport rowerów na nowy poziom. Ten bagażnik, zaprojektowany specjalnie do holowania, oferuje szereg funkcji, które maksymalizują zarówno bezpieczeństwo, jak i łatwość użytkowania. Dzięki pojemności dwóch rowerów Uebler i21 jest idealny dla rowerzystów ceniących jakość i wygodę.
Szczególną atrakcją Uebler i21 Z90-DC jest dodatkowy system wspomagania parkowania z czujnikami odległości. Technologia ta znacznie ułatwia parkowanie, wyświetlając odległość do przeszkody, unikając w ten sposób kolizji podczas cofania.
Wyjątkową cechą Uebler i21 Z90-DC jest opatentowany system szybkiego zwalniania, który umożliwia łatwy montaż i demontaż nosidełka. Dzięki intuicyjnej obsłudze bagażnik można bezpiecznie przymocować do haka holowniczego w zaledwie kilku krokach. Ramiona trzymające są elastyczne i można je dostosować do różnych rozmiarów i kształtów ram, dzięki czemu ten nośnik jest szczególnie wszechstronny.
Uebler i21 Z90-DC wyróżnia się także lekką, a jednocześnie solidną konstrukcją. Wykonany z wysokiej jakości materiałów, zapewnia dużą nośność przy niewielkiej wadze. To nie tylko ułatwia obsługę, ale także zapewnia stabilną i bezpieczną jazdę. Kolejną atrakcją jest zintegrowane zabezpieczenie przed kradzieżą, które chroni zarówno bagażnik, jak i rowery.
Dane Uebler i21 Z90-DC
Waga | 13,85 kg |
---|---|
Wymiary po złożeniu (szerokość/wysokość/głębokość) | 60cm / 20cm / 70cm |
Wymiary po rozłożeniu (szerokość/wysokość/głębokość) | 119cm / 72cm / 70cm |
Maksymalne obciążenie całkowite | 60 kg |
Maksymalna szerokość opony | 3.0 cali |
Cena detaliczna | 1.304 Euro |

Uebler i21 Z90-DC w praktyce
Kiedy po raz pierwszy dotkniesz Ueblera, dwie rzeczy rzucają się w oczy szczególnie: po pierwsze, jego naprawdę imponująco niska waga, wynosząca znacznie poniżej 15 kg, i dopasowane, wyjątkowo kompaktowe wymiary. Żadnego innego bagażnika biorącego udział w teście nie można przechowywać po demontażu w tak oszczędzający miejsce sposób i tak łatwo przenosić z punktu A do B, mimo że nie zastosowano tu kół. Szczyt!
Niska waga jest również pomocna przy (wstępnym) montażu bagażnika na haku przyczepy. Rozwiązuje się to nieco inaczej niż większość konkurentów i wymaga przyzwyczajenia się. Nie wymaga jednak dźwigni napinającej, a po kilkukrotnym zamontowaniu bagażnika nie zajmuje to więcej czasu niż u konkurencji.
Podczas montażu kół od razu można zauważyć bardzo wysoką jakość wykonania i przemyślaną konstrukcję bardzo kompaktowego Uebler i21 Z90. Zapadki do kół i mocowanie ramy robią szczególne wrażenie, dają dużą pewność i można je obsługiwać bez użycia dużej siły dłoni lub palców. Nawet nietypowe kształty ram lub dwa bardzo różne rowery można szybko i bezpiecznie przymocować, nawet jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z bagażnika rowerowego. Zamki, które pasują zarówno do bagażnika, jak i do dwóch rowerów, są teraz standardem, szczególnie w przedziale cenowym Uebler i21 Z90.
Ze względu na kompaktowe wymiary pomiędzy dwoma rowerami nie ma zbyt wiele miejsca, ale w naszym przypadku z dwoma bardzo szerokimi rowerami elektrycznymi nie było kontaktu widelca z tylnym trójkątem. Niemniej jednak inni dostawcy czasami oferują tutaj znacznie większą swobodę. Z drugiej strony bardzo podobają nam się szyny na opony, w których jest wystarczająco dużo miejsca na bardzo szerokie opony MTB, ale wąskie rowery wyścigowe też nie chwieją się nadmiernie.
Cała obsługa nośnika pokazuje, że w projekt włożono wiele przemyśleń i jest pod każdym względem przekonujący.
Pomoc przy parkowaniu Distance Control – czy warto dopłacać?
Testowaliśmy wersję „DC” Uebler i21 Z90, która zawiera asystenta parkowania Distance Control. Odpowiedni czujnik jest już zamontowany na bagażniku i aktywuje się wraz ze światłem cofania po włączeniu biegu wstecznego. Sygnały trafiają na wyświetlacz, który wystarczy podłączyć do gniazda zapalniczki. Plug & Play – konfiguracja jest naprawdę prosta, funkcja przekonująca: Jeśli chcesz, możesz dostosować zarówno czułość czujnika, jak i kolor wyświetlacza.
W naszym przypadku konstrukcja wyświetlacza na zapalniczce sprawdziła się, jednak w zależności od samochodu mógł być nieco ciasny – nawet jeśli sam wyświetlacz można obracać.
Należy jednak pamiętać, że pomoc przy parkowaniu kosztuje znaczną dopłatę w wysokości ponad 400 euro, a następnie katapultuje użytkownika do własnego przedziału cenowego wynoszącego 1.304 euro. To, czy warto, z pewnością zależy od indywidualnych potrzeb, preferencji i budżetu.