Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

TestyAkcesoria

Bagażnik tylny roweru w teście: Rowerzysta z Westfalii

1. Sierpnia 2024 by redakcja

Rowerzysta z Westfalii

Bagażnik rowerowy Westfalia Bikelander w teście: Niska waga wynosząca 17,3 kg to nie jedyna rzecz, która jest przyjemnie zauważalna w niedrogim Bikelanderze. Po złożeniu rozmiar jest dość kompaktowy i wynosi 26x56x64 cm, część świateł to diody LED, a zamiast rowerów bagażnik może pomieścić również pojemne pudełko. Jednakże szerokość opony jest ograniczona do 2 3/4 cala – w niektórych typach rowerów szyny stają się ciasne.

Bagażnik rowerowy Westfalia Bikelander wyznacza standardy pod względem funkcjonalności i designu. Zaprojektowany do montażu na haku przyczepy, oferuje rowerzystom wyrafinowane rozwiązanie do transportu maksymalnie dwóch rowerów. Przyjazny dla użytkownika system mocowania pozwala na szybkie i bezpieczne mocowanie, a regulowane ramiona nośne umożliwiają dopasowanie do różnych rozmiarów i kształtów ram. To sprawia, że ​​Bikelander jest szczególnie wszechstronny i elastyczny.

Rowerzysta z Westfalii
W Westfalia Bikelander jest wystarczająco dużo miejsca na dwa rowery elektryczne.


Westfalia Bikelander imponuje również pod względem jakości materiałów. Jego solidna, a jednocześnie lekka konstrukcja gwarantuje dużą ładowność, która może pomieścić nawet ciężkie rowery elektryczne. Zintegrowane zabezpieczenie przed kradzieżą zapewnia dodatkową ochronę i zapewnia spokój ducha podczas jazdy. Praktyczną funkcją Bikelandera jest funkcja odchylania, która ułatwia dostęp do bagażnika, nawet gdy rowery są zamontowane. Jest to szczególnie przydatne podczas dłuższych podróży, gdy bagażnik jest często używany.

Dane Westfalia Bikelander

Westfalia Bikelander w praktyce

Lekki i kompaktowy: to właśnie zauważysz, gdy po raz pierwszy dotkniesz Westfalia Bikelander. Bagażnik można przechowywać w domowym garażu, aby zaoszczędzić miejsce, a przenoszenie go z punktu A do B jest również łatwe – waży około 17 kg i jest jednym z najlżejszych bagażników w teście. Zdecydowanie warto przeboleć brak ról.



Mocowanie bagażnika do zaczepu przyczepy jest łatwe, a blokowanie go za pomocą dźwigni jest szybkie i bezpieczne. Wrażenie Westfalia Bikelander można najlepiej opisać jako „pragmatyczne”. Chociaż bagażnik został zredukowany do niezbędnych elementów, ma wszystko, czego można się spodziewać: plastikowe szyny rozkładają się na boki i zapewniają wystarczająco dużo miejsca nawet dla nieco dłuższych rowerów, choć same w sobie są dość krótkie. Tylko szczególnie szerokie opony mogą być problematyczne: opona 2,6″ w naszym rowerze testowym nadal była zablokowana. Mamy wątpliwości, czy nadal tak jest w przypadku opony 2,75″, którą Westfalia określa jako maksymalną. Z drugiej strony: poza grubymi rowerami nie powinno to stanowić problemu także w przypadku pełnowymiarowych rowerów górskich.

Rowerzysta z Westfalii
Funkcja napiwku…
Rowerzysta z Westfalii
…umożliwia łatwy dostęp do bagażnika.

Koła mocowane są do szyn za pomocą solidnych i łatwych w użyciu pasów zapadkowych, które można również regulować pod kątem. Do ram zastosowano zaciski zamykane, które można mocować w różnych pozycjach za pomocą wspornika. Prowadzenie jest dobre, mocowanie naszych dwóch motocykli testowych działa niezawodnie i szybko. Jednak w przeciwieństwie do mocowania za pomocą pasków zapadkowych, są one nieco ograniczone: na przykład nie jest możliwe zaciśnięcie na dużej rurze dolnej roweru elektrycznego.



Szyny do kół wydają się krótkie, ale są zaskakująco wszechstronne.
Zaciśnięcie ramy sprawdza się, jednak nie jest tak elastyczne jak rozwiązanie z paskami zapadkowymi.

Po zamontowaniu rowery stoją bezpiecznie na małym stojaku i prawie się nie poruszają – świetnie. Odległość też jest dobra, dzięki czemu nasze rowery testowe nie stykają się ze sobą podczas jazdy. Dlatego Westfalia Bikelander powinien mieć również wystarczająco dużo miejsca na dwa pełnowymiarowe (e-)rowery górskie. Mały dołek z boku: Mechanizm składania Bikelandera działa dobrze, ale odpowiednią blokadę trzeba zwolnić ręcznie – w nich jest to możliwe konkurentów nieco bardziej elegancko za pomocą pedału nożnego.

Jasne: zaciski ramy można zamykać, aby chronić rowery przed złodziejami.
Grzechotki na szynach są wysokiej jakości i można je obsługiwać bez większego wysiłku.


WWW: westfalia-automotive.com

Samochód testowy: KIA EV6 GT Line

Powrót do tabeli liderów

Wniosek: Westfalia Bikelander

Pro

  • Günstiger Preis
  • kompaktowy rozmiar opakowania
  • obszerne paski napinające

Contra

  • mechanizm składania
  • Ograniczenia dotyczące opon i ram o dużej objętości

fakty

rok produktu2024
Cena692 Euro
Sieć www.westfalia-automotive.com

ocena

79%

Cena-wydajność

85%
Westfalia Bikelander to wszechstronny, solidny bagażnik tylny, który nie ma żadnych poważnych wad, ale w żadnej dziedzinie nie zdobywa najwyższych ocen. Niemniej jednak: szczególnie za tę cenę warto przyjrzeć się temu przyjemnie kompaktowemu i lekkiemu nośnikowi.
tagi:bagażnik rowerowytransport rowerowypolecanetylny bagażnikBagażnik tylny24

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem

Solidna i niedroga ochrona D3O: Ochraniacze na kolana Rockrider Feel D_Strong D3O

Jake’a Stewarta Criterium du Dauphine

Criterium du Dauphiné #5: Jake Stewart świętuje pierwsze zwycięstwo w WorldTour

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask z Lidl-Trek – Trek Ballista Mips

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Bahrajn Victorious – hełm Rudy Project Rebel

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Movistar – Abus Gamechanger 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Jumbo – Lease-a-bike – Giro Eclipse Spherical

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Falconer Aero 2Vi

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull–Bora–hansgrohe i Soudal–Quick-Step – Specialized S-Works Evade 3

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Visma – Lease-a-bike – Giro Aries Spherical

Aktualizacja zupełnie nowego silnika HPR60 firmy TQ: Ponowne uruchomienie Simplon Rapcon :eTQ i Silk 365 :eLight

Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0

Amortyzator RockShox Reverb AXS: Wygraj jedną z dwóch sztyc regulowanych, w tym wiosło AXS Pod Rocker

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH