Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-rowerykompletne kołaTesty

Projekt Wallis-S: Lekki za rozsądną cenę

8. Sierpnia 2024 by Michała Faissa

Test / E-MTB: Wallis Project-S to elektryczny rower górski, który przy wadze zaledwie 16,2 kilograma i pełnoprawnym silniku Shimano EP801 oferuje niezwykły pakiet na papierze. Mogliśmy szczegółowo przetestować rower austriackiego producenta i stwierdzić, czy udało się znaleźć balans pomiędzy dużą mocą silnika a niską masą.

Wallis Project-S jest wyposażony w ramę z włókna węglowego we wszystkich wersjach wyposażenia, co nie powinno być zbyt wielkim zaskoczeniem, biorąc pod uwagę jej niską wagę. W zależności od wybranego wariantu wyposażenia rower oferuje skok o wartości 140 lub 150 mm z tyłu oraz od 140 do 160 mm z przodu. To plasuje go gdzieś pomiędzy rowerem terenowym a enduro – naprawdę wszechstronnym rowerem do użytku w terenie.



W wąskiej dolnej rurze Project-S znajduje się akumulator 400 Wh firmy Darfon, którego niestety nie można wyjąć do ładowania – biorąc pod uwagę niewielką wagę, jest to wciąż bolesny, ale zrozumiały kompromis. Akumulator zasila silnik Shimano EP801, który z kolei na życzenie zapewnia pełne 85 Nm i moc 600 W. Wallis konfiguruje silnik o różnych profilach, z czego dwa mają moc na przepustnicy (60 Nm i 70 Nm). Jednak wszystkie parametry mieszczą się w tym, co możesz ustawić samodzielnie za pomocą aplikacji Shimano E-Tube. Jeżeli więc zależy nam na wykorzystaniu pełnej mocy napędu, możemy to zrobić bez żadnych problemów.

Pod koniec roku Wallis planuje zaoferować przedłużacz zasięgu o dodatkowej pojemności 200 Wh, co powinno znacznie poprawić elastyczność i zasięg roweru.



Modele i warianty

Wallis oferuje cztery wstępnie skonfigurowane modele Project-S: Pro, Performance, Stealth i Project-S. Ceny wahają się od 5.999 euro do 8.999 euro, waga waha się od 17,9 do niemal rewelacyjnych 16,2 kg.

Wallis Project-S Pro

Podstawowy model za 5.999 euro oferuje widelec Fox 36 Performance Elite i mechaniczną 12-biegową dźwignię zmiany biegów XT. Dzięki skokowi 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu jest idealny do wszechstronnego zastosowania. Mocny pakiet za cenę wywoławczą!

Wydajność Wallis Project-S

Za 6.499 euro można dostać wersję wyczynową z dźwignią zmiany biegów XT-DI2 i kołami DT Swiss HX1700. Ta konfiguracja oferuje prawdopodobnie najlepszy stosunek ceny do wydajności. Również tutaj skok zawieszenia wynosi 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu.



Wallis Project-S Stealth i Project-S

Te dwa modele mają 140 mm skoku z przodu i z tyłu i są ogólnie nieco lżejsze w konstrukcji. Fox 34 zastępuje 36, zastosowano również koła z włókna węglowego. Jednak waga wynosi 16,7 lub 16,2 kg.

Jeśli nie jesteś zadowolony z w pełni skonfigurowanych modeli, możesz skorzystać z Configurator Możesz także skomponować swój własny wariant wyposażenia – dostosowany do obszaru zastosowania i budżetu. Dynamicznie dostosowuje się nie tylko cena, ale także waga. W podobny sposób wymyśliliśmy nasz rower testowy, który pod wieloma względami odpowiada Project-S Stealth, ale jest wyposażony w większy skok zawieszenia i solidniejsze komponenty. Daje to masę 17,8 kg w rozmiarze ramy L.



W praktyce

Wallis Project S imponuje w praktyce niską wagą i doskonałą geometrią. Podwozie składające się z widelca Fox 36 Factory i amortyzatora Float X Factory zapewnia doskonały komfort i kontrolę. Lekkie koła i solidna konstrukcja sprawiają, że rower jest zwinny i zwrotny, idealny do szerokiego zakresu zastosowań, od płaskich tras po wyzwania alpejskie.

Szczegółowe wrażenia z testu można zobaczyć w naszym filmie:



Wniosek: Wallis Project-S

Pro

  • lekkość
  • Mocny sprzęt
  • Uczciwe ceny
  • Płynne zachowanie podczas jazdy

Contra

  • Mały i zamontowany na stałe akumulator

fakty

materiał ramyWęgiel
Waga17,8 kg (rozmiar L)
Cenaz 5.999 euro
Sieć www.wallis.at
Wallis Project S to udany e-MTB, który przekonuje połączeniem dużej mocy silnika i niskiej masy. Koncepcja z małą, zintegrowaną baterią nie każdemu przypadnie do gustu, ale z pewnością mogłaby znaleźć wielu przyjaciół. Jeśli chodzi o właściwości jezdne, rower zdobywa punkty dzięki zwinnemu prowadzeniu, zwłaszcza że oferowane funkcje są naprawdę dobre, biorąc pod uwagę cenę. Ogólnie rzecz biorąc, projekt Wallis Project S pokazuje, że mniejsi producenci również mogą odnieść sukces w opracowywaniu innowacyjnych elektrycznych rowerów górskich.
tagi:#VMmtbE-MTBep801polecaneLekki E-MTB

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Related Stories

  • BH iLynx+ SL w pierwszym teście: 85 Nm i 630 Wh poniżej 19 kg!
  • Nicolai Saturn 14 Swift w teście: Naprawdę „tylko” rower na szlaki?
  • Canyon Neuron:ONfly CF LTD w teście: Wszechstronny lekki E-MTB w atrakcyjnej cenie
  • KTM Macina Scarp SX Exonic w teście: Unikalny lekki E-MTB z genami wyścigowymi
  • HoheAcht Besta Dio E-MTB w teście: Sportowy, wszechstronny pojazd na wymagające wycieczki
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH