Test / E-MTB: Wallis Project-S to elektryczny rower górski, który przy wadze zaledwie 16,2 kilograma i pełnoprawnym silniku Shimano EP801 oferuje niezwykły pakiet na papierze. Mogliśmy szczegółowo przetestować rower austriackiego producenta i stwierdzić, czy udało się znaleźć balans pomiędzy dużą mocą silnika a niską masą.
Wallis Project-S jest wyposażony w ramę z włókna węglowego we wszystkich wersjach wyposażenia, co nie powinno być zbyt wielkim zaskoczeniem, biorąc pod uwagę jej niską wagę. W zależności od wybranego wariantu wyposażenia rower oferuje skok o wartości 140 lub 150 mm z tyłu oraz od 140 do 160 mm z przodu. To plasuje go gdzieś pomiędzy rowerem terenowym a enduro – naprawdę wszechstronnym rowerem do użytku w terenie.
W wąskiej dolnej rurze Project-S znajduje się akumulator 400 Wh firmy Darfon, którego niestety nie można wyjąć do ładowania – biorąc pod uwagę niewielką wagę, jest to wciąż bolesny, ale zrozumiały kompromis. Akumulator zasila silnik Shimano EP801, który z kolei na życzenie zapewnia pełne 85 Nm i moc 600 W. Wallis konfiguruje silnik o różnych profilach, z czego dwa mają moc na przepustnicy (60 Nm i 70 Nm). Jednak wszystkie parametry mieszczą się w tym, co możesz ustawić samodzielnie za pomocą aplikacji Shimano E-Tube. Jeżeli więc zależy nam na wykorzystaniu pełnej mocy napędu, możemy to zrobić bez żadnych problemów.
Pod koniec roku Wallis planuje zaoferować przedłużacz zasięgu o dodatkowej pojemności 200 Wh, co powinno znacznie poprawić elastyczność i zasięg roweru.
Modele i warianty
Wallis oferuje cztery wstępnie skonfigurowane modele Project-S: Pro, Performance, Stealth i Project-S. Ceny wahają się od 5.999 euro do 8.999 euro, waga waha się od 17,9 do niemal rewelacyjnych 16,2 kg.
Wallis Project-S Pro
Podstawowy model za 5.999 euro oferuje widelec Fox 36 Performance Elite i mechaniczną 12-biegową dźwignię zmiany biegów XT. Dzięki skokowi 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu jest idealny do wszechstronnego zastosowania. Mocny pakiet za cenę wywoławczą!
Wydajność Wallis Project-S
Za 6.499 euro można dostać wersję wyczynową z dźwignią zmiany biegów XT-DI2 i kołami DT Swiss HX1700. Ta konfiguracja oferuje prawdopodobnie najlepszy stosunek ceny do wydajności. Również tutaj skok zawieszenia wynosi 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu.
Wallis Project-S Stealth i Project-S
Te dwa modele mają 140 mm skoku z przodu i z tyłu i są ogólnie nieco lżejsze w konstrukcji. Fox 34 zastępuje 36, zastosowano również koła z włókna węglowego. Jednak waga wynosi 16,7 lub 16,2 kg.
Jeśli nie jesteś zadowolony z w pełni skonfigurowanych modeli, możesz skorzystać z Configurator Możesz także skomponować swój własny wariant wyposażenia – dostosowany do obszaru zastosowania i budżetu. Dynamicznie dostosowuje się nie tylko cena, ale także waga. W podobny sposób wymyśliliśmy nasz rower testowy, który pod wieloma względami odpowiada Project-S Stealth, ale jest wyposażony w większy skok zawieszenia i solidniejsze komponenty. Daje to masę 17,8 kg w rozmiarze ramy L.
W praktyce
Wallis Project S imponuje w praktyce niską wagą i doskonałą geometrią. Podwozie składające się z widelca Fox 36 Factory i amortyzatora Float X Factory zapewnia doskonały komfort i kontrolę. Lekkie koła i solidna konstrukcja sprawiają, że rower jest zwinny i zwrotny, idealny do szerokiego zakresu zastosowań, od płaskich tras po wyzwania alpejskie.
Szczegółowe wrażenia z testu można zobaczyć w naszym filmie: