Nowości produktowe: Do sklepów wchodzi piąta generacja Santa Cruz Bronson – a wraz z nią nowy układ i udoskonalona geometria. Projektanci dokonali znaczących zmian, szczególnie w konstrukcji tylnej. Jednakże koncepcja koła MX, która została zastosowana również w Bronson 4, została zachowana.
Santa Cruz Bronson jest skierowany do wszystkich rowerzystów, którzy chcą robić wszystko na swoim rowerze: od dobrze utrzymanych tras flow po rozmyte nasypy, od alpejskich zjazdów po domową trasę. Wraz z nowym modelem do sklepów trafia już piąta generacja tego wszechstronnego, hardkorowego motocykla. Choć wygląda podobnie do swoich poprzedników, wprowadzono w nim istotne zmiany.
Projektanci włożyli wiele wysiłku w szczególności w tylny trójkąt i jeszcze bardziej zmniejszyli działanie zapobiegające przysiadowi. Wartość przeciwdziałająca przysiadowi jest istotnym parametrem przy opracowywaniu wysokiej jakości podwozia. Z tego powodu dostosowano wygląd Bronsona i udoskonalono kształt ramy. Położenie łącznika dolnego i amortyzatora zostało zagłębione w kierunku dolnej części ramy, aby osiągnąć pożądany poziom zapobiegania przysiadom. Dostosowano także geometrię. Dzięki nieco dłuższym tylnym trójkątom rowerzysta siedzi teraz bardziej centralnie w rowerze. W połączeniu z podwoziem Bronson ma dostarczać energię na szlak, a jednocześnie zapewniać kontrolowaną i stabilną jazdę.
Nowy Bronson jest oferowany wyłącznie z ramą z włókna węglowego i jest teraz dostępny w rozmiarach od S do XXL w pięciu wariantach wyposażenia. Ceny zaczynają się od 5.499 euro, za topowy model CC X0 AXS RSV z elementami zawieszenia Fox Factory, hamulcami SRAM Maven Silver i kołami Reserve 30 HD trzeba zainwestować 9.999 euro.