Rowery Trek Gravel Bikes 2025: nowe modele Treka sprawiają, że późnym latem naprawdę chcesz znowu pojechać na rowerze. Zwłaszcza jeśli utożsamiasz jazdę po szutrach z wyścigami – amerykański producent prezentuje swój pierwszy model zaprojektowany specjalnie do użytku wyścigowego, Checkmate.
Co potrafi nowy szutrowy wyścigowiec od Treka? Aerodynamiczne kształty rur i jednoczęściowy kokpit z włókna węglowego, który wygląda bardzo jak rower wyścigowy z niewielkim poszerzeniem, to najbardziej uderzające cechy Checkmate. Rower wygląda na smuklejszy i schludniejszy: główka ramy jest teraz płynnie połączona z górną rurą, a typowa dla Treka krawędź z przodu nie jest już tak wyraźna. Rama jest nadal wyposażona w tłumienie IsoSpeed i pozostaje wierna dolnym tylnym trójkątom, powszechnym w rowerach szutrowych. Cztery gwintowane otwory w rurze podsiodłowej oferują nowe możliwości mocowania koszyka na bidon. Zniknęła podstawa przerzutki przedniej, która jest mocno przymocowana do ramy; Jednakże dwa małe otwory w dolnej części rury podsiodłowej wskazują, że na rowerze można nadal jeździć z podwójną tarczą. Jednak Trek obecnie wprowadza tylko wersje SRAM AXS 1×12 i 1×13. Rama i widelec są nadal przystosowane do opon o maksymalnej szerokości 45 mm; Checkmate jest dostarczany z 38-stkami.
Nowe rowery szutrowe Trek 2025
Oczywiście geometria siodła Checkmate jest dostosowana do sportowego stylu jazdy: główka ramy jest krótka, w związku z czym stos jest raczej niski, a zasięg jest w porównaniu z tym duży. Ten ostatni zawsze rośnie tylko o kilka milimetrów, stos w średnich rozmiarach o około 25 mm, co ułatwia dobór rozmiaru w zależności od preferowanej pozycji siedzenia.

Lekki i aerodynamiczny rower wyścigowy na szutr
Trek twierdzi, że nowy rower szutrowy waży „o cały funt” mniej niż poprzedni topowy model, co konkretnie oznacza, że Checkmate w swojej najwyższej specyfikacji waży zaledwie 7,55 kg (rozmiar 56 / ML). Rama w tym rozmiarze waży 1.223 gramy, a widelec 415 gramów (dane producenta). Checkmate ma być również bardziej aerodynamiczny: każdy, kto pedałuje ze średnią mocą 200 watów na 200-milowej trasie Unbound, powinien dotrzeć do mety prawie sześć minut szybciej niż na Checkpoint SLR. W swojej najwyższej specyfikacji nowy rower szutrowy jest jeszcze bardziej przystępny cenowo niż topowy model Checkpoint SLR 9 AXS: Checkmate SLR 9 AXS z całkowicie nowym napędem SRAM Red AXS 1×13 kosztuje 10 dolarów.999 Euro, czyli o 2.000 euro mniej niż stary Checkpoint z Red 1×12 – i to z porównywalnymi kołami i jednoczęściową kabiną.
Niżej znajdują się modele Checkmate SLR 8 i 7 AXS, oba z obiektywem 8-miopunktowym.999 Seria 7 jest wyposażona w napęd SRAM Force AXS oraz te same karbonowe koła i kokpit, co model topowy; seria 8 wyróżnia się tym, że wykorzystuje poprzedni napęd SRAM Red AXS z przełożeniami 1×12 i starym kształtem dźwigni. Wszystkie modele można spersonalizować, wybierając niestandardowe lakiery w ramach Project One. Trek podaje wagę Checkmate 7 na poziomie 8,1 kg – wciąż jest to bardzo niska wartość.
Trek Checkpoint 2025: szersze opony do turystyki i wycieczek rowerowych
Wersja Checkpointa z włókna węglowego pozostaje w ofercie, ale została znacznie udoskonalona i zastępuje jedynie wszechstronne rozwiązanie do wycieczek rowerowych i wycieczek terenowych. Checkpoint otrzymał także całkowicie przeprojektowaną ramę, która pod wieloma względami przypomina topowy model. Checkpoint 2025 ma większy prześwit na opony (do 50 mm); Nadal można zamontować sztycę regulowaną, podobnie jak widelec amortyzowany o skoku do 40 mm. Znalazło się tu także tłumiący drgania system IsoSpeed, a także schowek w dolnej rurze.

Geometria ramy obu modeli nie różni się zbytnio; Jednak ze względu na dłuższy widelec Checkpoint 2025 ma stos większy o około 15 mm. Jeśli chcesz siedzieć bardziej sportowo, zawsze możesz wybrać mniejszą ramę, ponieważ długość siedziska zwiększa się tylko o 6 mm na rozmiar, nawet w przypadku tej ramy.
Hak przerzutki UDH w modelach Checkmate i Checkpoint
Podobnie jak Checkmate, nowy Checkpoint jest również wyposażony w hak przerzutki UDH, który umożliwia użycie przerzutek z mocowaniem bezpośrednim. Jeśli hak przerzutki kiedykolwiek ulegnie uszkodzeniu, nie będzie problemów z uzyskaniem części zamiennych, a rama w nowym standardzie jest również wyposażona pod przyszłe grupy przerzutek. Jednakże rower jest obecnie oferowany z istniejącymi grupami SRAM Force, Rival i Apex z konwencjonalnie zamontowanymi przerzutkami tylnymi.

Trek wprowadza nowego Checkpointa w trzech wersjach z napędem SRAM AXS 1×12, wszystkie wyposażone w konwencjonalny układ kierownicy i mostka. Checkpoint SL 7 AXS jest wyposażony w SRAM Force i karbonowe koła o głębokości 35 mm i kosztuje tyle samo, co poprzednio – 6.499 euro; SL 6 AXS z SRAM Rival i aluminiowymi kołami również utrzymał cenę 4.699 euro. W modelu SL 5 mechaniczny napęd Shimano 2×12 został zmieniony na SRAM Apex AXS, co oznacza wzrost o 300 euro i trzecie miejsce na liście najpopularniejszych modeli.999 Każda wersja dostępna jest w dwóch kolorach.
wędrówka podaje wagę 56 gramów dla pomalowanej ramy w rozmiarze 1.385 / ML, widelec powinien ważyć 536 gramów. Najlepszy punkt kontrolny tej wielkości powinien ważyć dokładnie 9 kilogramów; SL 6 ma ważyć 9,4 kg, a SL 7 – 9,5 kg.
Nie jest jeszcze jasne, co stanie się z aluminiowymi punktami kontrolnymi i czy pojawią się dodatkowe warianty wyposażenia. Jak powszechnie wiadomo, Trek planuje znacznie uszczuplić swoją ofertę modelową; Być może pozostanie przy sześciu nowych modelach, które zastąpią poprzednie 13 rowerów szutrowych.



