Rowery Trek Gravel Bikes 2025: nowe modele Treka sprawiają, że późnym latem naprawdę chcesz znowu pojechać na rowerze. Zwłaszcza jeśli utożsamiasz jazdę po szutrach z wyścigami – amerykański producent prezentuje swój pierwszy model zaprojektowany specjalnie do użytku wyścigowego, Checkmate.
Co potrafi nowy szutrowy wyścigowiec od Treka? Aerodynamiczne kształty rur i jednoczęściowy kokpit z włókna węglowego, który wygląda bardzo jak rower wyścigowy z niewielkim poszerzeniem, to najbardziej uderzające cechy Checkmate. Rower wygląda na smuklejszy i schludniejszy: główka ramy jest teraz płynnie połączona z górną rurą, a typowa dla Treka krawędź z przodu nie jest już tak wyraźna. Rama jest nadal wyposażona w tłumienie IsoSpeed i pozostaje wierna dolnym tylnym trójkątom, powszechnym w rowerach szutrowych. Cztery gwintowane otwory w rurze podsiodłowej oferują nowe możliwości mocowania koszyka na bidon. Zniknęła podstawa przerzutki przedniej, która jest mocno przymocowana do ramy; Jednakże dwa małe otwory w dolnej części rury podsiodłowej wskazują, że na rowerze można nadal jeździć z podwójną tarczą. Jednak Trek obecnie wprowadza tylko wersje SRAM AXS 1×12 i 1×13. Rama i widelec są nadal przystosowane do opon o maksymalnej szerokości 45 mm; Checkmate jest dostarczany z 38-stkami.
Nowe rowery szutrowe Trek 2025
Oczywiście geometria siodła Checkmate jest dostosowana do sportowego stylu jazdy: główka ramy jest krótka, w związku z czym stos jest raczej niski, a zasięg jest w porównaniu z tym duży. Ten ostatni zawsze rośnie tylko o kilka milimetrów, stos w średnich rozmiarach o około 25 mm, co ułatwia dobór rozmiaru w zależności od preferowanej pozycji siedzenia.

Lekki i aerodynamiczny rower wyścigowy na szutr
Trek zaświadcza, że nowy rower szutrowy waży „o cały funt” mniej niż poprzedni topowy model, co konkretnie oznacza, że Checkmate w najwyższej konfiguracji powinien ważyć zaledwie 7,55 kg (rozmiar 56 / ML). W tym rozmiarze rama waży 1.223 gramy, a widelec 415 gramów (dane producenta). Mówi się również, że Checkmate jest bardziej aerodynamiczny: każdy, kto pedałuje średnio o mocy 200 W na 200-kilometrowej trasie Unbound, powinien dotrzeć do mety prawie sześć minut szybciej niż w przypadku Checkpoint SLR. Dzięki najlepszemu wyposażeniu nowy szutrowy wyścigowiec jest jeszcze tańszy niż stary topowy model Checkpoint SLR 9 AXS: Checkmate SLR 9 AXS z zupełnie nowym SRAM Red AXS 1×13 kosztuje 10.999 2.000 euro, czyli o 1 euro mniej niż stary Checkpoint Czerwony 12×XNUMX – z porównywalnymi kołami i jednoczęściowym kokpitem.
Poniżej najwyższego modelu znajdują się Checkmate SLR 8 i 7 AXS, oba wycenione na 8.999 euro. Seria 7 jest wyposażona w SRAM Force AXS i te same koła z włókna węglowego, co topowy model, a także kokpit; Cechą szczególną 8 jest to, że zainstalowano poprzedni SRAM Red AXS z przerzutkami 1×12 i starym kształtem dźwigni. Wszystkie modele można dostosować za pomocą żądanego wykończenia lakieru za pośrednictwem Project One. Trek podaje wagę Checkmate 7 na 8,1 kg – to wciąż bardzo niska wartość.
Trek Checkpoint 2025: szersze opony do turystyki i wycieczek rowerowych
Wersja Checkpointa z włókna węglowego pozostaje w ofercie, ale została znacznie udoskonalona i zastępuje jedynie wszechstronne rozwiązanie do wycieczek rowerowych i wycieczek terenowych. Checkpoint otrzymał także całkowicie przeprojektowaną ramę, która pod wieloma względami przypomina topowy model. Checkpoint 2025 ma większy prześwit na opony (do 50 mm); Nadal można zamontować sztycę regulowaną, podobnie jak widelec amortyzowany o skoku do 40 mm. Znalazło się tu także tłumiący drgania system IsoSpeed, a także schowek w dolnej rurze.
Geometria ramy obu modeli nie różni się zbytnio; Jednak ze względu na dłuższy widelec Checkpoint 2025 ma stos większy o około 15 mm. Jeśli chcesz siedzieć bardziej sportowo, zawsze możesz wybrać mniejszą ramę, ponieważ długość siedziska zwiększa się tylko o 6 mm na rozmiar, nawet w przypadku tej ramy.
Hak przerzutki UDH w modelach Checkmate i Checkpoint
Podobnie jak Checkmate, nowy Checkpoint jest również wyposażony w hak przerzutki UDH, który umożliwia użycie przerzutek z mocowaniem bezpośrednim. Jeśli hak przerzutki kiedykolwiek ulegnie uszkodzeniu, nie będzie problemów z uzyskaniem części zamiennych, a rama w nowym standardzie jest również wyposażona pod przyszłe grupy przerzutek. Jednakże rower jest obecnie oferowany z istniejącymi grupami SRAM Force, Rival i Apex z konwencjonalnie zamontowanymi przerzutkami tylnymi.

Trek wprowadza nowy Checkpoint w trzech wariantach z SRAM AXS 1×12, z których wszystkie są wyposażone w konwencjonalną kombinację kierownicy i mostka. Checkpoint SL 7 AXS jest wyposażony w SRAM Force i zestaw kół z włókna węglowego o głębokości 35 mm i kosztuje jak poprzednio 6.499 euro; SL 6 AXS z SRAM Rival i aluminiowymi kołami również utrzymał cenę 4.699 euro. SL 5 został zmieniony z mechanicznego Shimano 2×12 na SRAM Apex AXS i stał się o 300 euro droższy, więc teraz kosztuje 3.999 euro. Każda wersja dostępna jest w dwóch wariantach kolorystycznych.
wędrówka podaje wagę 56 gramów dla pomalowanej ramy w rozmiarze 1.385 / ML, widelec powinien ważyć 536 gramów. Najlepszy punkt kontrolny tej wielkości powinien ważyć dokładnie 9 kilogramów; SL 6 ma ważyć 9,4 kg, a SL 7 – 9,5 kg.
Nie jest jeszcze jasne, co stanie się z aluminiowymi punktami kontrolnymi i czy pojawią się dodatkowe warianty wyposażenia. Jak powszechnie wiadomo, Trek planuje znacznie uszczuplić swoją ofertę modelową; Być może pozostanie przy sześciu nowych modelach, które zastąpią poprzednie 13 rowerów szutrowych.