Test Mustache Dimanche 29.4: Pierwszy francuski rower typu e-gravel, Bosch SX, jest dynamiczny, ma mocny silnik i jest bardzo wygodny. Niezależnie od tego, czy chodzi o dojazdy do pracy, czy wycieczki terenowe – komfortowy speedster gwarantuje przyjemność z jazdy, która imponuje również pod względem masy.
Wąsy z Wogezów to jeden z dostawców całkowicie poświęconych rowerom elektrycznym. Założona w 2011 roku firma nazwała się klasycznym kształtem kierownicy, który w unowocześnionej formie można znaleźć także w pierwszym produkcie marki, Lundi. Ten bardzo wyjątkowy wizualnie rower miejski nadal znajduje się w ofercie, która stopniowo była poszerzana i obejmuje obecnie prawie wszystkie popularne typy rowerów, od e-tandemów po rowery do codziennego użytku z pełnym zawieszeniem. Lider rynku francuskiego oferuje w wielu obszarach stosunkowo niedrogie modele. Najważniejszym elementem w tej ofercie jest model J. z ramą z odlewanego aluminium, wyprodukowany w całości we Francji, co jest zgodne z dążeniem firmy do produkcji w sposób możliwie najbardziej zrównoważony, z uwzględnieniem takich aspektów, jak krótki łańcuch dostaw i przyjazne dla środowiska malowanie proszkowe. Rower e-gravel Mustache Dimanche 29.4 również ma coś do zaoferowania w tym zakresie: jego rama jest produkowana w Portugalii, a nie na Dalekim Wschodzie.
Mustache Dimanche 29.4: E-Graveller od lidera rynku francuskiego
Mustache Dimanche 29.4 to pierwszy francuski rower szutrowy; jego nazwa nawiązuje do niedzielnych rowerzystów, którzy w weekendy wychodzą dla zabawy. Rower e-gravel ma praktyczne aspekty: za dodatkową opłatą 200 euro jest dostarczany z błotnikami, bagażnikiem i przednim światłem; Dostępny jest również wariant z płaską kierownicą zamiast kierownicy wyścigowej. E-Graveller wprowadza kolejną innowację w Mustache: jest to pierwszy rower marki z silnikiem Bosch SX; „Lekki E-MTB” (dla którego SX został zaprojektowany) nie jest obecnie dostępny w ofercie.
Silnik umieszczony centralnie, ważący dwa kilogramy i wyposażony w akumulator 400 Wh, bardzo się zmienił, kiedy został wprowadzony na rynek rok temu: w tę jednostkę wyposażone są teraz zwłaszcza rowery e-gravelowe, w których wcześniej powszechne były silniki z tyłu. Przewagą SX nad nimi jest stosunkowo wysoki moment obrotowy wynoszący 55 Nm, który zapewnia moc do 600 W, a tym samym wyjątkowo mocny napęd przy wysokiej kadencji. Tylko rowery E-MTB zorientowane na szlaki potrzebują większej mocy; Jednak w normalnym użytkowaniu terenowym i na asfalcie SX błyszczy harmonijnym wsparciem, a także wykorzystuje swoją niską masę systemu. Rower elektryczny szutrowy, taki jak Mustache, waży zaledwie 18 kilogramów, nie zwracając uwagi na wagę. Rama sprawia wrażenie solidnej, widelec z włókna węglowego zapewnia wysoką stabilność, a rower toczy się na oponach o szerokości 50 mm. Dodatkowo zamontowano dwa niezbyt lekkie, komfortowe dozowniki – o tym później.
Napęd Mustache Dimanche 29.4 nie kryje żadnych niespodzianek: jest tak dynamiczny i mocny, jak znamy z innych rowerów e-gravel z systemem Bosch SX; Podjazdy o nachyleniu 20% nie stanowią problemu, o ile utrzymujesz częstotliwość pedałowania w szybkim tempie. Mustache wyposaża Dimanche w wyświetlacz „Kiox 300”, w przypadku którego inni dostawcy polegają na korzystaniu ze smartfona lub komputera rowerowego. Kontroler systemu na górnej rurze służy wyłącznie do włączania i wyłączania; Wybór trybów jazdy i obsługa wyświetlacza odbywa się za pomocą klawiatury umieszczonej po lewej stronie mostka.
Interesujące: Funkcja miernika mocy elektroniki
Szeroki zakres funkcji wyświetlacza obejmuje także miernik mocy, który pokazuje moc kierowcy w watach. Jeśli przełączasz się pomiędzy trybami jazdy, możesz zaobserwować, ile mocy osobistej potrzeba przy mniej lub bardziej mocnym wspomaganiu napędu; Co ciekawe, przy tej samej mocy odczuwane jest różne uczucie napięcia, w zależności od tego, czy jedziesz na lżejszym, czy cięższym biegu. W górach wyświetlacz pokazuje, kiedy należy zmienić bieg na niższy; Może się jednak zdarzyć, że dwunastobiegowa kaseta będzie już wyczerpana. Zwłaszcza, że przełożenie przy tarczy 44 jest dość długie – łańcuch 11-50 w SRAM Apex Eagle jest zwykle łączony z tarczą 40.
Dzięki takiemu przełożeniu można szybko wyjść poza zakres wspomagania silnika. Dzięki temu możesz z łatwością utrzymać tempo na Dimanche i pokonywać dłuższe dystanse bez napędu – to kolejny aspekt, który sprawia, że Bosch SX to dobry wybór w przypadku roweru e-gravel.
Regulowana sztyca sprężynowa zapewniająca duży komfort
Funkcjonalność podzespołów jest doskonała: zmiana biegów jest precyzyjna, a hamulce mocne i łatwe w sterowaniu; Dźwignie są ergonomicznie dobrze wykonane. Są one zamontowane na kierownicy, która ma szerokość 50 cm i jest dość szeroka u góry, ale zapewnia wygodny chwyt, biorąc pod uwagę bardziej wyprostowaną pozycję siedzącą. Tutaj w grę wchodzą wyżej wymienieni dostawcy komfortu: Mustache wyposaża E-Graveller w amortyzowany mostek oraz opuszczaną i amortyzowaną sztycę. Trzpień można uczynić bardziej miękkim lub twardszym poprzez zmianę elastomerów; Jednak nawet przy miękkim ustawieniu efekt amortyzacji nie jest szczególnie zauważalny. Łodyga jest zauważalnie dociśnięta tylko wtedy, gdy stoisz na skałach.
Z kolei sztyca Mustache Dimanche 29.4 jest niezwykle wygodna: przy skoku regulacji wynoszącym około 8 cm i skoku sprężyny wynoszącym 4 cm, co zauważalnie amortyzuje wstrząsy i wibracje na drodze. Dźwignia sztycy regulowanej, znajdująca się pod lewą dźwignią hamulca, jest dość łatwo dostępna i nie przeszkadza; Obniżenie podpory zwiększa bezpieczeństwo jazdy na stromych wzniesieniach.
Nietypowe umiejscowienie gniazda ładowania
Mustache wymyślił coś specjalnego dla gniazda ładowania akumulatora napędowego: znajduje się ono pod klapką pod dolną rurą; Dlatego też wtyczkę należy wpiąć „na ślepo” tuż nad suportem. Przy odrobinie praktyki działa to całkiem dobrze; Rzecz w tym, że kabel przedłużacza zasięgu można poprowadzić w koszyku na bidon blisko dolnej rury.
Szybki, stabilny i wygodny – tak w skrócie można opisać Mustache Dimanche 29.4. Pod względem ceny, wynoszącej 4.699 euro, mieści się on w zwykłym przedziale tego, co specjalistyczne marki detaliczne pobierają za rower szutrowy Bosch, choć jest też o 1.000 euro droższy (29.6 z elektronicznym zestawem kołowym SRAM Apex AXS i Mavic Allroad) lub tańszy (29.2). XNUMX z kierownicą z płaską kierownicą). Wszystkie trzy warianty są interesujące – nie tylko dla samego Mustache, ponieważ marka może teraz zaznaczyć swoją obecność także w sektorze sportowym. Teraz także z rowerem wyścigowym elektrycznym, który opiera się na tym samym napędzie i ramie i łączy w sobie węższe opony i krótsze przełożenie.