BMC Urs 2025: Szwajcarzy znacząco rozwinęli swój rower szutrowy na szlaki i pokazują różne szczegółowe ulepszenia i warianty modeli, które nie istniały wcześniej. Liczne pozytywne właściwości Ursa pozostały niezmienione.
Pięć lat po premierze BMC wprowadza na rynek drugą generację Ursa. Szwajcarska nazwa oznacza „Unrestricted”, co w BMC odnosi się do roweru szutrowego opracowanego do wymagającej jazdy terenowej. Obejmuje to również geometrię opartą na rowerze górskim z wyjątkowo płaskim kątem główki ramy i długą górną rurą, którą Szwajcarzy jako jeden z pierwszych producentów rowerów zastosowali. I oczywiście wsporniki siodełka MTT („Micro Travel Technology”), które zapewniają 10 mm skoku w tylnym trójkącie i dopasowanie do wagi rowerzysty za pomocą różnych elastomerów.
Te funkcje można znaleźć również w Ursie 2025 – więc co nowego? Przede wszystkim BMC dokonało subtelnych zmian w geometrii: kąt skrętu stał się bardziej płaski o 0,5 do 1° i obecnie wynosi 69 lub 69,5°, w zależności od rozmiaru; Istnieją również minimalne zmiany w stosie i zasięgu. Ponadto nowy Urs jest oferowany w pięciu rozmiarach zamiast dotychczasowych czterech. Wizualnie Urs wydaje się teraz prostszy i ma gładsze kształty rur; Kontrast kolorystyczny pomiędzy ramą a widelcem został zmniejszony poprzez przeniesienie koloru widelca na główkę ramy.

W dolnej rurze znajduje się nowy schowek, a na przejściu pomiędzy rurą podsiodłową a wspornikami siodełka znajduje się również uchwyt na akcesoria. Urs jest teraz dostarczany z dwoma uchwytami na butelki, które są również przystosowane do bocznego wyjmowania – praktyczne w przypadku małych ram lub gdy zamontowana jest torba na górną rurę. Tak jak poprzednio, BMC oferuje komfortowo wyginającą się sztycę o przekroju w kształcie litery D, z możliwością konwersji na opuszczaną sztycę. Nieznacznie zwiększono prześwit opony, a mianowicie z 45 do 47 mm. Nadal nie jest zbyt wystawnie.
BMC nadal oferuje Ursa w wersji LT z amortyzowanym widelcem 20 mm. Doświadczenie pokazuje, że zapewnia to zauważalną amortyzację; W razie potrzeby można go zablokować za pomocą pokrętła na trzonku. W porównaniu do konwencjonalnych widelców amortyzowanych wpływ na geometrię jest minimalny: stos zwiększa się o 4 mm, a zasięg jest o 5 mm krótszy. W niektórych modelach bez amortyzowanego widelca BMC instaluje amortyzowany mostek. Nowością jest karbonowy Urs bez tylnej amortyzacji. Było to wcześniej dostępne tylko w modelach aluminiowych; Czas pokaże, czy w ogóle pozostaną one w programie.

Obecnie na wszystkich ramach znajduje się hak przerzutki UDH, z którego BMC szeroko korzysta: w modelach serii URS 01 z tylnym zawieszeniem i modelach LT z amortyzowanym widelcem, stosowane są tylne przerzutki do rowerów górskich do bezpośredniego montażu, w połączeniu z Kasety SRAM Eagle z 10-52 zębami. Modele nieresorowane, Urs Two i Urs Three, wykorzystują SRAM Apex z konwencjonalnie montowanymi przerzutkami tylnymi w wersji elektronicznej i mechanicznej. Tutaj również zastosowano duże kasety Eagle.
Można zauważyć, że BMC nie korzysta z najnowszych przekładni szutrowych SRAM w topowym modelu: w Urs 01 One dźwignia i mechanizm korbowy Red XPLR AXS są połączone z tylną przerzutką i 12-biegowym pierścieniem. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że nowa grupa osprzętu 1×13 z koroną 10-46 oferuje przełożenie, które jest zbyt małe dla planistów produktu BMC. BMC instaluje już Red AXS 1×13 w wyścigowym modelu Kaius.

BMC wprowadza łącznie osiem nowych Ursów: trzy Urs 01 z tylnym zawieszeniem, dwa Urs 01 LT z tylnym tłumieniem i amortyzowanym widelcem, a także rower e-gravel o nazwie Urs AMP LTT 2 z kompaktowym silnikiem umieszczonym centralnie TQ który dysponuje momentem obrotowym 50 Nm i zasilany jest akumulatorem o pojemności 360 Wh.
BMC Urs 2025: Wszystkie nowe modele
- Urs 01 Jeden: Przekładnia SRAM Red XPLR AXS / SRAM XX SL Eagle, zestaw kołowy Zipp 101 XPLR – 11.999 XNUMX euro
- Urs 01 Trzy: Przekładnia SRAM Force XPLR AXS / SRAM X0 Eagle, zestaw kołowy CRD-400 Carbon – 8.499 euro
- Urs 01 Cztery: Przekładnia SRAM Rival XPLR AXS / SRAM GX Eagle, zestaw kołowy DT Swiss G 1800 Spline – 5.999 euro
- Urs Dwa: Zestaw kołowy SRAM Apex Eagle AXS, DT Swiss G 1800 Spline – 4.499 euro
- Urs Trzy: Mechaniczny SRAM Apex Eagle, zestaw kołowy DT Swiss G 1800 Spline – 3.799 euro
- Urs 01 LT Jeden: Przekładnia SRAM Force XPLR AXS / SRAM X0 Eagle, widelec amortyzowany MTT, zestaw kół CRD-400 Carbon – 8.999 euro
- Urs 01 LT Dwa: Przekładnia SRAM Rival XPLR AXS / SRAM GX Eagle, widelec amortyzowany MTT, zestaw kół DT Swiss G 1800 Spline – 6.499 euro
- Urs AMP LT Dwa: Przekładnia SRAM Force XPLR AXS / SRAM X0 Eagle, widelec amortyzowany MTT, zestaw kół CRD-400 Carbon, silnik TQ-HPR50 z akumulatorem 360 Wh – 9.999 euro