Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

rowery szutroweNowości produktowe

Dużo liftingu i rower e-gravel: BMC Urs 2025

15. Sierpnia 2024 by Kacper Gebel

BMC Urs 2025: Szwajcarzy znacząco rozwinęli swój rower szutrowy na szlaki i pokazują różne szczegółowe ulepszenia i warianty modeli, które nie istniały wcześniej. Liczne pozytywne właściwości Ursa pozostały niezmienione.

Pięć lat po premierze BMC wprowadza na rynek drugą generację Ursa. Szwajcarska nazwa oznacza „Unrestricted”, co w BMC odnosi się do roweru szutrowego opracowanego do wymagającej jazdy terenowej. Obejmuje to również geometrię opartą na rowerze górskim z wyjątkowo płaskim kątem główki ramy i długą górną rurą, którą Szwajcarzy jako jeden z pierwszych producentów rowerów zastosowali. I oczywiście wsporniki siodełka MTT („Micro Travel Technology”), które zapewniają 10 mm skoku w tylnym trójkącie i dopasowanie do wagi rowerzysty za pomocą różnych elastomerów.

Te funkcje można znaleźć również w Ursie 2025 – więc co nowego? Przede wszystkim BMC dokonało subtelnych zmian w geometrii: kąt skrętu stał się bardziej płaski o 0,5 do 1° i obecnie wynosi 69 lub 69,5°, w zależności od rozmiaru; Istnieją również minimalne zmiany w stosie i zasięgu. Ponadto nowy Urs jest oferowany w pięciu rozmiarach zamiast dotychczasowych czterech. Wizualnie Urs wydaje się teraz prostszy i ma gładsze kształty rur; Kontrast kolorystyczny pomiędzy ramą a widelcem został zmniejszony poprzez przeniesienie koloru widelca na główkę ramy.



BMC Urs 2025: teraz ze schowkiem w dolnej rurze, wieszakiem na przerzutkę UDH i bardziej harmonijnym lakierem.

W dolnej rurze znajduje się nowy schowek, a na przejściu pomiędzy rurą podsiodłową a wspornikami siodełka znajduje się również uchwyt na akcesoria. Urs jest teraz dostarczany z dwoma uchwytami na butelki, które są również przystosowane do bocznego wyjmowania – praktyczne w przypadku małych ram lub gdy zamontowana jest torba na górną rurę. Tak jak poprzednio, BMC oferuje komfortowo wyginającą się sztycę o przekroju w kształcie litery D, z możliwością konwersji na opuszczaną sztycę. Nieznacznie zwiększono prześwit opony, a mianowicie z 45 do 47 mm. Nadal nie jest zbyt wystawnie.

Na rurze podsiodłowej znajduje się uchwyt na akcesoria.
Wejście na kable po prawej stronie rury dolnej jest zarezerwowane dla mechanicznej sztycy regulowanej.


BMC nadal oferuje Ursa w wersji LT z amortyzowanym widelcem 20 mm. Doświadczenie pokazuje, że zapewnia to zauważalną amortyzację; W razie potrzeby można go zablokować za pomocą pokrętła na trzonku. W porównaniu do konwencjonalnych widelców amortyzowanych wpływ na geometrię jest minimalny: stos zwiększa się o 4 mm, a zasięg jest o 5 mm krótszy. W niektórych modelach bez amortyzowanego widelca BMC instaluje amortyzowany mostek. Nowością jest karbonowy Urs bez tylnej amortyzacji. Było to wcześniej dostępne tylko w modelach aluminiowych; Czas pokaże, czy w ogóle pozostaną one w programie.

BMC Urs 2025
Nowością jest podstawowy model z włókna węglowego, bez tylnego zawieszenia MTT.

Obecnie na wszystkich ramach znajduje się hak przerzutki UDH, z którego BMC szeroko korzysta: w modelach serii URS 01 z tylnym zawieszeniem i modelach LT z amortyzowanym widelcem, stosowane są tylne przerzutki do rowerów górskich do bezpośredniego montażu, w połączeniu z Kasety SRAM Eagle z 10-52 zębami. Modele nieresorowane, Urs Two i Urs Three, wykorzystują SRAM Apex z konwencjonalnie montowanymi przerzutkami tylnymi w wersji elektronicznej i mechanicznej. Tutaj również zastosowano duże kasety Eagle.



Pierwszy rower e-gravel firmy BMC wykorzystuje kompaktowy silnik TQ.
Różne modele mają sprawdzony widelec amortyzowany o skoku 20 mm.

Można zauważyć, że BMC nie korzysta z najnowszych przekładni szutrowych SRAM w topowym modelu: w Urs 01 One dźwignia i mechanizm korbowy Red XPLR AXS są połączone z tylną przerzutką i 12-biegowym pierścieniem. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że nowa grupa osprzętu 1×13 z koroną 10-46 oferuje przełożenie, które jest zbyt małe dla planistów produktu BMC. BMC instaluje już Red AXS 1×13 w wyścigowym modelu Kaius.

BMC Urs 2025
BMC w topowym modelu korzysta również z przekładni 1×12 z możliwością klasyfikacji rowerów górskich.


BMC wprowadza łącznie osiem nowych Ursów: trzy Urs 01 z tylnym zawieszeniem, dwa Urs 01 LT z tylnym tłumieniem i amortyzowanym widelcem, a także rower e-gravel o nazwie Urs AMP LTT 2 z kompaktowym silnikiem umieszczonym centralnie TQ który dysponuje momentem obrotowym 50 Nm i zasilany jest akumulatorem o pojemności 360 Wh.

Najtańszy model przełącza mechanicznie.
„D-Fender” to nazwa tego błotnika do sztycy w kształcie litery D.

 



BMC Urs 2025: Wszystkie nowe modele

  • Urs 01 Jeden: Przekładnia SRAM Red XPLR AXS / SRAM XX SL Eagle, zestaw kołowy Zipp 101 XPLR – 11.999 XNUMX euro
  • Urs 01 Trzy: Przekładnia SRAM Force XPLR AXS / SRAM X0 Eagle, zestaw kołowy CRD-400 Carbon – 8.499 euro
  • Urs 01 Cztery: Przekładnia SRAM Rival XPLR AXS / SRAM GX Eagle, zestaw kołowy DT Swiss G 1800 Spline – 5.999 euro
  • Urs Dwa: Zestaw kołowy SRAM Apex Eagle AXS, DT Swiss G 1800 Spline – 4.499 euro
  • Urs Trzy: Mechaniczny SRAM Apex Eagle, zestaw kołowy DT Swiss G 1800 Spline – 3.799 euro
  • Urs 01 LT Jeden: Przekładnia SRAM Force XPLR AXS / SRAM X0 Eagle, widelec amortyzowany MTT, zestaw kół CRD-400 Carbon – 8.999 euro
  • Urs 01 LT Dwa: Przekładnia SRAM Rival XPLR AXS / SRAM GX Eagle, widelec amortyzowany MTT, zestaw kół DT Swiss G 1800 Spline – 6.499 euro
  • Urs AMP LT Dwa: Przekładnia SRAM Force XPLR AXS / SRAM X0 Eagle, widelec amortyzowany MTT, zestaw kół CRD-400 Carbon, silnik TQ-HPR50 z akumulatorem 360 Wh – 9.999 euro

bmc-switzerland.com

BMC Urs 2025



tagi:BMCżwirrower szutrowyURS

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Nowa dętka TPU zapewniająca większą wydajność w rowerze szosowym: Pirelli SmartUBE RS

Winora Sinus FS: Pełne zawieszenie i niski przekrok do codziennego użytku i turystyki

Ciekawostki i liczby dotyczące 12. etapu Tour de France 2025: Florian Lipowitz i Tadej Pogacar błyszczą w Hautacam

Tour de France Tadej Pogacar jazda górski na czas

Zapowiedź Tour de France nr 13: Kto wygra jazdę górską na czas?

RockShox ZEB kontra Domain: Co oferuje więcej za tę cenę?

Pogacar Tour de France Lipowitz

Tour de France nr 12: Pogacar dominuje, Lipowitz imponuje

Nowy znaczek Crankbrothers 0: Wygraj 1 z 20 zestawów pedałów

Tour de France Hautacam

Zapowiedź Tour de France nr 12: Czy zwycięzca Touru wygra ponownie w Hautacam?

Girmay Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 11: Czy outsiderzy znów zwyciężą?

Tour de France Simona Yatesa

Tour de France nr 10: Simon Yates wygrywa, Ben Healy w żółtej koszulce

Martinez Lenny Paryż Nicea

Zapowiedź Tour de France nr 10: Ucieczka może świętować

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Related Stories

  • Pierwsza jazda: BMC URS: Nieograniczony — nowy wzorzec szutrowy?
  • Pierwszy rower szutrowy z włókna węglowego od Francuzów: Lapierre Crosshill CF
  • Nowa Cube Nuroad 2025 w teście: Lekkość spotyka się z wszechstronnością
  • BMC Urs LT One w teście: Bardzo wszechstronny żwir w pełni
  • Nowy rower szutrowy Specialized Diverge: Nieograniczona swoboda na dwóch kółkach?!
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH