Bagażnik rowerowy XLC Almada Work-E w teście: XLC oferuje szeroką Almada w dość rozsądnej cenie. Bagażnik po złożeniu jest stosunkowo kompaktowy, jednak dość ciężki – waży ponad 20 kilogramów – dlatego ważne jest, aby wziąć pod uwagę ładowność i maksymalne obciążenie podpór. Zdobywca nagrody IF Design Award 2024, Almada jest wyposażony w jasne diody LED; Kółka, na których można przesuwać złożony bagażnik, ułatwiają jego obsługę.
XLC Almada Work-E to produkt wysokiej jakości i innowacyjny Bagażniki tylne do rowerów, które zostały opracowane specjalnie dla rowerów elektrycznych. Dzięki solidnej konstrukcji i przemyślanym funkcjom zapewnia bezpieczny i wygodny sposób transportu rowerów samochodem. Almada Work-E jest przeznaczony dla dwóch rowerów i charakteryzuje się łatwą obsługą.

Dane XLC Almada Work-E
Waga | 20,35 kg |
---|---|
Wymiary po złożeniu (szerokość/wysokość/głębokość) | 21cm / 85cm / 52cm |
Wymiary po rozłożeniu (szerokość/wysokość/głębokość) | 152cm / 115cm / 52cm |
Maksymalne obciążenie całkowite | 60 kg |
Maksymalna szerokość opony | 3.0 cali |
Cena detaliczna | 845 Euro |
Dzięki praktycznemu mechanizmowi składania, nosidełko można schować, aby zaoszczędzić miejsce, gdy nie jest używane. Montaż na pojeździe jest nieskomplikowany i odbywa się w kilku krokach za pomocą przyjaznego dla użytkownika systemu mocowania. Przy maksymalnej ładowności 60 kilogramów tylny bagażnik zapewnia dużą ładowność i dlatego nadaje się do ciężkich rowerów elektrycznych. Szeroka powierzchnia podparcia i regulowane wsporniki zapewniają, że rowery o różnych kształtach są bezpieczne i stabilne. Dodatkowo bagażnik rowerowy wyposażony jest w zabezpieczenie antykradzieżowe, które chroni zarówno sam bagażnik, jak i rowery przed nieuprawnionym dostępem.

XLC Almada Work-E w praktyce
Na pierwszy rzut oka bagażnik XLC robi wiele rzeczy inaczej niż inne bagażniki tylne, chociaż słowo „Praca” w nazwie produktu właściwie opisuje to całkiem dobrze. Jednak jeden po drugim…
Montaż bagażnika w KIA EV6 jest intuicyjny i łatwy. Pomocne są również wystarczająco duże plastikowe rolki, dzięki czemu Almada Work-E można przymocować do pojazdu bez większego wysiłku.
Struktura przewoźnika zasadniczo różni się od konkurentów. Profile o dużej objętości od razu rzucają się w oczy i w dużej mierze odpowiadają za „funkcję stanowiska montażowego”. Za pomocą opcjonalnej rampy podjazdowej jedna osoba może z łatwością załadować nawet ciężkie rowery elektryczne.

Odstępy między szynami i szerokość szyn są duże, ale konstrukcja profilu czasami ogranicza mocowanie (e-)rowerów. Fakt, że pomiędzy rowerami znajduje się profil pośrodku, utrzymuje odległość między rowerami, jednak niektóre rowery same dotykały profili montażowych. Dodatkowo konstrukcja w pewnym stopniu ogranicza mocowanie różnych typów rowerów (np. rower typu low-entry w połączeniu z ramą typu romb). XLC oferuje akcesoria do mocowania ram niskiego wejścia w cenie 65 euro. Gumowane zaciski utrzymują ramę bezpiecznie i bez zarysowań, ale niekoniecznie nadają się do dużych lub nawet wrażliwych ram z włókna węglowego. Tutaj XLC nie zachowuje się tak intuicyjnie, jak inne nośniki.

Wyjątkową zaletą i jednocześnie wielką imprezową sztuczką jest zintegrowany stojak montażowy. Jeśli to cenisz i jesteś gotowy pójść na kompromis w kwestii intuicyjnego transportu swoich rowerów, nie ma prawie alternatywy dla XLC Almada Work-E.
