Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

TestyAkcesoria

Bagażnik tylny roweru w teście: Thule Epic 2

15 lipiec 2024 by redakcja

Bagażnik rowerowy Thule Epos 2 w teście: Thule Epos 2 ma dobre cechy pod każdym względem. Wyceniony na wysoką cenę, bagażnik przekonuje niską wagą; Rozmiar opakowania 25x65x75 cm można nazwać dość kompaktowym. Wysuwane ramiona zaciskowe sprawdzają się, a szczególnie duża odległość między ładowanymi rowerami ma ułatwić obsługę.

Systemy bagażników rowerowych Thule zawsze były synonimem jakości, niezawodności i innowacyjnej technologii. Dzięki Thule Epos 2 szwedzki producent po raz kolejny zrobił krok naprzód i oferuje produkt, który wyznacza standardy zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i łatwości obsługi. Ten uchwyt na hak holowniczy został specjalnie zaprojektowany do transportu dwóch rowerów i charakteryzuje się wieloma praktycznymi funkcjami, które sprawiają, że transport rowerów jest jeszcze łatwiejszy i bezpieczniejszy.

Thule Epos po złożeniu wydaje się kompaktowy i schludny.


Thule Epic 2

 

Dane techniczne Thule Epos 2

Tym, czego wcześniej nie było w przypadku bagażników Thule, jest innowacyjny system mocowania, który umożliwia szybki i łatwy montaż rowerów. Dzięki regulowanym ramionom mocującym można bezpiecznie zamocować rowery o różnych rozmiarach i kształtach ram. To sprawia, że ​​Thule Epos 2 jest szczególnie wszechstronny, ponieważ podobno nadaje się do różnych rowerów – od rowerów wyścigowych po ciężkie rowery elektryczne. Gumowane ramiona trzymające są również wyposażone w zintegrowany zamek, który stanowi dodatkową ochronę przed kradzieżą.



Waga17,2 kg
Wymiary po złożeniu (szerokość/wysokość/głębokość)25cm / 75cm / 65cm
Wymiary po rozłożeniu (szerokość/wysokość/głębokość)130cm / 75cm / 65cm
Maksymalne obciążenie całkowite60 kg
Maksymalna szerokość opony3.0 cali
Cena detaliczna1.099 Euro

Maksymalne obciążenie bagażnika wynosi 60 kg lub 30 kg na rower. Oznacza to, że nawet najcięższe rowery elektryczne powinny dać się przewieźć bez żadnych problemów. Mechanizm składania obsługiwany nogą umożliwia łatwy dostęp do tylnej klapy bez konieczności zdejmowania rowerów – funkcja obowiązkowa dla większości

Thule Epic 2
Po złożeniu bagażnik umożliwia łatwy dostęp do bagażnika.


Szyny mają duże wymiary i oprócz maksymalnej szerokości opon wynoszącej 3.2 cala umożliwiają także transport długich rowerów (e-) o rozstawie osi do 1.350 mm. Jak wiadomo z Thule, opony mocuje się za pomocą systemu pętli i grzechotek.

Szyny umożliwiają maksymalną szerokość opony 3.2 cala.
Gumowa powłoka na ramionach mocujących zapobiega uszkodzeniu koła.

Opcjonalne akcesoria ułatwiające obsługę

Testowany przez nas Thule Epos 2 jest również dostępny jako Epos 3 jako model na 3 rowery. Kompaktowy rozmiar po złożeniu pozostaje prawie taki sam, ale oczywiście zmienia się długość ze względu na dodatkową szynę. Thule oferuje także opcjonalne akcesoria, z których część mogliśmy przetestować w praktyce. Rampa załadunkowa mocowana do odpowiedniej szyny znacznie ułatwia montaż i demontaż ciężkich rowerów. Mile zaskoczył nas także opcjonalny stojak montażowy. Dzięki temu parking w mgnieniu oka zamieni się w mini warsztat. Klasa!



Z opcjonalną szyną dostępową...
... nawet ciężkie rowery elektryczne można ładować bez większego wysiłku.
Stanowisko montażowe jest również opcjonalne.
Nawet narzędzia znajdują swoje miejsce w porządku.

Thule Epic 2

Bagażnik tylny Thule Epos w praktyce

Przejdźmy od razu do rzeczy: Thule Epos 2 całkowicie nas przekonał! Zaczyna się to od pierwszego wrażenia i trwa przez montaż w pojeździe i transporcie rowerowym. Ale jeden po drugim…



Nawet podczas postoju zauważalna jest doskonała jakość wykonania. Bagażnik jest starannie złożony, kabel łączący z pojazdem jest dobrze schowany i ogólnie nie ma żadnych wiszących części ani kabli, które przeszkadzałyby w przenoszeniu aparatu Epos 2. Dzięki dość kompaktowym rozmiarom po złożeniu i przystępnej wadze wynoszącej zaledwie 17,2 kg, może można łatwo przenieść do pojazdu. Pomocna jest również dobra ergonomia uchwytu do przenoszenia i małych kółek. Oznacza to, że instalacja powinna być łatwa dla każdego. Kiedy dotarliśmy do pojazdu, Thule zachwycił nas intuicyjnym montażem w pojeździe. Właściwie nie musisz się odważać i zaglądać do instrukcji montażu.

Po otwarciu pozytywne wrażenie trwa nadal. Musimy przyznać, że początkowo byliśmy sceptyczni co do mocowania za pomocą rozpórek wystających obok szyn. Również niezbyt częste: mała papierowa zawieszka bardzo wyraźnie wskazuje, gdzie rower powinien/może być zamocowany, a gdzie nie.



Proste, ale praktyczne. Gdzie można zacisnąć koło, a gdzie nie.
Mocowanie za pomocą ramion zaciskowych jest nie tylko bardzo elastyczne, ale także niezwykle intuicyjne.
Pętle można również zabezpieczyć zamkiem.


Podczas montażu rowerów szybko stało się dla nas jasne, dlaczego Thule postawiła na nowe mocowanie amortyzatorów: elastyczność i odległość między rowerami! Proces montażu jest bardzo prosty: najpierw podnieś tylny rower na bagażnik (lub wsuń go za pomocą opcjonalnej szyny dostępowej), złóż szynę montażową w odpowiednią pozycję i wyreguluj jej długość, przymocuj rower za pomocą gumowanej pętli i przymocuj go za pomocą mechanizm zapadkowy i w razie potrzeby zablokuj go. Następnie przymocuj opony za pomocą dwóch pętli i gotowe. Drugi rower, potem analogowy. Cały proces jest nie tylko intuicyjny, ale można go również łatwo zastosować do różnych rowerów. O ile wielu przewoźników musiało zrobić zdjęcie zamontowanym rowerom, aby szybko odtworzyć rozmieszczenie punktów mocowania do kolejnego transportu, o tyle smartfon można bezpiecznie zostawić w kieszeni. Niezależnie od tego, czy jest to rower wyścigowy, rower elektryczny typu low-entry czy rower górski, mocowanie rowerów jest zawsze szybkie i intuicyjne.

Różne warianty rowerów…
... mieści się wygodnie na Thule Epos 2.
Zdecydowanie jest wystarczająco dużo miejsca pomiędzy rowerami.


Gumowane pętle montażowe nadają się również do ram o dużej objętości, a ponieważ nie ma zacisków, nie musisz się martwić o uszkodzenia, nawet w przypadku ram z włókna węglowego. Zaciski sprawiłyby, że rowery byłyby jeszcze bardziej wolne od drgań. Odległość między rowerami jest duża, dlatego nie byliśmy w stanie „sprowokować” żadnego kontaktu między rowerami, nawet gdy załadowaliśmy dwa rowery elektryczne.

Podsumowując, Thule Epos 2 całkowicie nas przekonał w teście. Podsumowując słowami jednego z naszych redaktorów: „To taki bagażnik, na którym odkładam rowery, jadę do Włoch i ani razu nie patrzę w lusterko wsteczne ze strachu przed rowerami”.

Doskonała jakość wykonania, łatwa obsługa, elastyczny i bezpieczny montaż rowerów, a także kompaktowy rozmiar po złożeniu mają również swoją cenę...



WWW: thule.com

Samochód testowy: KIA EV6 GT Line

Powrót do tabeli liderów

Wniosek: Thule Epic 2

Pro

  • intuicyjny montaż
  • duży rozstaw szyn
  • elastyczne i szybkie mocowanie
  • nadaje się również do ram o dużej objętości

Contra

  • teuer

fakty

rok produktu2024
Cena1.099 Euro
Sieć www.thule.pl

ocena

95%

Cena-wydajność

85%
Składany tylny bagażnik rowerowy Thule Epos 2 zachwyca doskonałą jakością wykonania i intuicyjną obsługą. Mocowanie za pomocą wystających od dołu rozpórek jest bezpieczne i zapewnia niezbędną elastyczność do transportu szerokiej gamy (e-)rowerów - w tym ram karbonowych. Niestety trochę drogie.
tagi:bagażnik rowerowytransport rowerowypolecanetylny bagażnikBagażnik tylny24Thule

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Tour de France nr 1: Jasper Philipsen wygrywa spektakularne otwarcie

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 1

Zapowiedź Tour de France nr 1: Kto wygra żółtą koszulkę w Lille?

Tour de France 2025 w telewizji

Tour de France 2025: Wszystkie 21 etapów na żywo w telewizji

Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026

Szachownica Tour de France 2025

Tour de France 2025: 10 Niemców, 5 Szwajcarów i 3 Austriaków

Grupa bezprzewodowa do rowerów szutrowych: Shimano GRX Di2 1x12

Między odejściem a rzeczywistością: Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na 2026 r.

Sporty kosmiczne: Nowe centrum serwisowe Fox i Marzocchi w Palatynacie

Idealna ochrona na upalne dni: Ochraniacze na kolana Alpinestars A-Motion Plasma

Nowe rowery z kierownicą typu drop bar z Austrii: Innowacje KTM na Eurobike 2025

Related Stories

  • Bagażnik tylny roweru w teście: Uebler i21 Z90-DC
  • Bagażnik tylny roweru w teście: Rowerzysta z Westfalii
  • Bagażnik tylny roweru w teście: Atera Genio Pro Zaawansowane
  • Bagażnik tylny roweru w teście: XLC Almada Work-E
  • Bagażnik tylny roweru w teście: Buzzrack E-Scorpion 2
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH