Przetestuj Leeze’a CH 30 Allroad Basic: Zestaw kołowy zoptymalizowany pod opony szutrowe 40 mm zachwyca niską wagą i przyjemnymi właściwościami jezdnymi, które ukryte są za subtelnym, klasycznym wyglądem. Do tego koła z Münsterland są na tyle atrakcyjne cenowo, że konkurenci mają z tym ciężko.
Producent kół Leeze znany jest z dobrego stosunku ceny do jakości, co jest szczególnie widoczne w serii „Basic”. Za niecałe 900 euro można otrzymać zestawy kołowe z felgami o różnej głębokości i przeznaczeniu, które są stale udoskonalane przy zachowaniu stabilnej ceny - i dlatego stale poprawiają się pod względem stosunku ceny do wydajności. CH 30 Allroad Basic jest tego doskonałym przykładem: zaprezentowany tutaj wariant otrzymał niedawno następcę, który jest zauważalnie lżejszy i waży poniżej 1.400 gramów przy zoptymalizowanym układzie włókien.
Klasyczny design z najwyższą funkcjonalnością
Typowa dla kół podstawowych jest klasyczna konstrukcja z 24 podwójnie skrzyżowanymi, wygiętymi szprychami, która zdecydowanie ma zalety pod względem trwałości: Jeśli piasta i felga skręcają się względem siebie podczas ruszania lub hamowania, główki szprych w kołnierzu piasty mogą podążać ten ruch, zamiast się zginać. To, co wygląda klasycznie, jest z pewnością funkcjonalne. Leeze używa jasno wirującego, czterozapadkowego wolnego koła o skoku 48, co odpowiada niezbyt dużemu skokowi swobodnemu podczas uruchamiania. Łożyska kulkowe sprawdziły się przez kilka lat ciągłego użytkowania Velomotion - zestawem kołowym Leeze będziesz cieszyć się przez długi czas.
Te koła właśnie takie są już wspomniano, niezwykle łatwe. Po przyklejeniu taśmy do zastosowania bezdętkowego testowy zestaw kołowy waży zaledwie 1.469 gramów; że nie dostajemy jeszcze Basica 2.0 hcóż, nie jest tak źle. Przy tak niskiej wadze nie należy oczywiście oczekiwać głębokich felg aero, ale niekoniecznie są one potrzebne do jazdy po szutrach. Płaskie felgi bardzo dobrze radzą sobie także na wietrze, a dzięki profilowi 30 mm i szerokości 32 mm, delikatnie zaokrąglonemu kształtowi, felgi Leeze wyglądają obiecująco. Leeze stosuje w tym zestawie kołowym wąskie szprychy o okrągłym profilu, które nie mają zauważalnych wad aerodynamicznych.
Łatwy montaż opony dzięki obręczy bez haczyków
Wewnętrzne funkcjonowanie felg jest aktualne, szerokość wewnętrzna 25 mm i boki bez haczyków. Kształt ten jest optymalny dla systemów bezdętkowych pod względem montażu i osadzania opon: różne opony można montować bez kompresora lub płynu montażowego, natychmiast działają płynnie i są trwale uszczelnione. Leeze preferuje opony 40 mm do rowerów szutrowych, chociaż opony wyścigowe 30 mm są również kompatybilne z zestawem kołowym. Maksymalna szerokość opony wynosi 65 mm. Należy pamiętać, że felgi bezhakowe można stosować wyłącznie z oponami bezdętkowymi; Oczywiście można zamontować wąż.
Jak więc jeździ Leeze CH 30 Allroad Basic? Niską wagę koła można poczuć już przy pierwszym wejściu na nie; W porównaniu do standardowych kół, które są o 400 gramów cięższe, rower jest również nieco łatwiejszy w prowadzeniu. Koła Leeze, niezwykle dyskretne dzięki czarnemu dekorowi, mają jeszcze jedną zaletę: toczą się tak gładko, że z pewnością można mówić o felgach zapewniających pewien efekt tłumienia. Kiedy przestajesz pedałować, wydaje Ci się, że toczysz się dalej niż w przypadku innych zestawów kołowych – czy jest to spowodowane niskim tarciem wolnego koła?
Szybki pomimo okrągłych szprych i płaskich felg
Utrzymanie wyższej prędkości w przypadku CH 30 Basic nie jest trudniejsze niż w przypadku kół zoptymalizowanych pod względem aerodynamicznym - korzyści z nich odczujesz dopiero przy utrzymującej się prędkości powyżej 35 km/h. Co z kolei oznacza, że ten zestaw kołowy jest naprawdę optymalny do typowego użytku po szutrze. Dzięki niskiej masie sprawia, że ciężkie rowery szutrowe działają tak samo, jak wyciąga ostatnie kilka gramów z lekkich rowerów z włókna węglowego; Sztywność i właściwości jezdne są przyjemne, a dzięki niepozornemu wyglądowi zestaw kołowy zmieści się na prawie każdym rowerze bez krzyku „karbon!”. I ostatecznie przekonująca jest cena: 899 euro to prawdziwa deklaracja w tej klasie wagowej i jakościowej – niezależnie od tego, czy otrzymasz „starą” wersję CH 30 Basic, czy jeszcze lżejszą 2.0…