Test Carver SUV E.530 LR: E-SUV przekonuje wszechstronnym, dobrym wyposażeniem i ramą zawierającą dobrze dobrane detale. Rower Bosch imponuje także ceną i nie ma w nim żadnych ukrytych słabości.
W Carver wiele się dzieje. Marka w ostatnich latach opracowała rozbudowany i ciekawy program; Carver na przykład oferuje aluminiowy hardtail za niecałe 1.000 euro, który jest oczywiście wyposażony w najnowocześniejsze widelce z zawieszeniem pneumatycznym i przełożenia 1×12. Rower szutrowy w bardzo atrakcyjnej cenie – widelec z włókna węglowego, Shimano GRX 2×11, osie przelotowe i wewnętrznie poprowadzone kable za niecałe 1.600 euro – jest dowodem postępowego myślenia projektantów produktu.
Przetestuj Carver SUV E.530 LR: SUV w atrakcyjnej cenie
Ale niezależnie od tego, jak godne pochwały jest dostarczanie przemyślanych materiałów w tych segmentach rynku, muzyka gra z rowerami elektrycznymi, które są absolutnym generatorem przychodów w branży. I tak w Carver rower elektryczny znajduje się w centrum kolekcji, a to między innymi atrakcyjne ceny zachęcają do słuchania. W ofercie „Trekking Comfort” znajduje się udany e-rower turystyczny z silnikiem „Bosch Active Line” za 2.500 euro, a szczyt kolekcji stanowi prezentowany tutaj e-SUV, który za 3.799 euro nie przebije Bank . Co więc wyróżnia Carver E.530 LR?
Odwróćmy sytuację: niewiele różni E.600 LR od topowego modelu, który kosztuje 530 euro. Stalowa sprężyna zamiast widelca pneumatycznego (aczkolwiek z imponującym skokiem 120 mm), nieco prostsze elementy przełączające, niezbyt jasne światło przednie – nie musisz rezygnować z numeru dwa w gamie SUV-ów Carver. To, czy przerzutki zmienia się za pomocą Shimano Deore, czy XT, jest, szczerze mówiąc, w rowerach tego typu sprawą drugorzędną - najważniejsze, że masz pod ręką wystarczającą ilość przerzutek, a Carver wyposaża oba modele w najnowsze dwunastobiegowe przerzutki. Producent instaluje również w obu elektrycznych SUV-ach system Bosch Performance CX, który jest osadzony praktycznie pionowo w trójkącie ramy i pozwala na uzyskanie kompaktowej konstrukcji ramy. Stroma dolna rura ułatwia montaż akumulatora, który nie przewraca się tak szybko po zdjęciu osłony. Carver nie uznaje żadnych kompromisów, jeśli chodzi o akumulator i wybiera jedną z większych wersji o mocy 750 Wh; Dla użytkowników SUV-a E.530 LR oznacza to „pełny zakres” i beztroską radość z podróżowania na długich trasach.
Umiejscowienie silnika pozwala również producentowi na zastosowanie raczej krótkich tylnych widełek, które zbliżają tylne koło do suportu. Jest to zaleta pod względem właściwości jezdnych, ponieważ sprawia, że rower jest łatwiejszy w prowadzeniu; Kąt skrętu, który jest raczej płaski i wynosi 68°, zapewnia bezpieczną stabilność na prostych, co daje ogólnie bardzo harmonijny charakter. Kąt siodełka, który nie jest zbyt stromy, jak przystało na rower trekkingowy, zapewnia zrównoważoną postawę siedzącą.
Szerokie opony na dużych kołach
Nawiasem mówiąc, koła z oponami 2.25 mają tylko najmniejszą wysokość ramy wynoszącą 27,5 cala, jak to zwykle bywa w przypadku elektrycznego SUV-a. W pozostałych rozmiarach Carver stosuje 28-calowe koła, które również zapewniają spokój podwoziu. Schwalbe Marathon Plus MTB to opona, która dobrze pasuje do tej koncepcji i której dość płaskie bloki bieżnika sprawdzają się wszędzie.
Drobne, ale drobne detale przyciągają wzrok na ramie Carvera, co nie jest czymś oczywistym w tym przedziale cenowym. Zaczyna się od zintegrowanego poprowadzenia linek, chociaż chciałbyś, aby linka zmiany biegów zniknęła również pod kierownicą w główce ramy. Bardzo udana jest mała klapka na górnej rurze zamykająca port ładowania – to dużo lepsze rozwiązanie niż gumowa zatyczka, z której korzysta wielu dostawców. Godne pochwały jest również to, że Carver wyposaża swojego elektrycznego SUV-a w osie z szybkozamykaczem do mocowania kół – jest to stabilniejsze, bezpieczniejsze i po prostu nowoczesne. Jasne światło przednie, solidny bagażnik tylny, przyjemnie ukształtowane uchwyty i nowoczesne sterowanie Bosch dopełniają SUV-a Carver i nigdzie nie dają niespełnionych specjalnych życzeń.